روشهای افزایش اعتماد به نفس

هیچ کس با اعتماد به نفس بی حد و حصر متولد نمی شود. اگر به نظر می رسد کسی اعتماد به نفس باورنکردنی دارد ، به این دلیل است که او سال ها برای ساختن آن کار کرده است. اعتماد به نفس چیزی است که شما یاد می گیرید و آن را ایجاد می کنید زیرا دنیای چالش برانگیز تجارت و زندگی به طور کلی می تواند باعث از بین رفتن آن شود. اگر نمی دانید چطور می توانید با روشهای افزایش اعتماد به نفس مشکلات را حل کنید می توانید به مراکز مشاوره تلفنی مراجعه نماییدو مشاوره بگیرید.

اعتماد به نفس از نظر دانشمند لئو باباوتا

لئو باباوتا می گوید: یکی از مواردی که باعث شد سال ها نتوانم به دنبال آرزوهایم بروم ، ترس از شکست بود و اینکه اعتماد به نفس لازم برای غلبه بر این ترس را نداشتم. این چیزی است که همه ما تا حدی با آن روبرو هستیم ، فکر می کنم سوال اصلی که برای همه ما در این مواقع به وجود می آید این است که، چگونه بر این ترس غلبه کنیم؟ لئو می گوید: با کار بر روی اعتماد به نفس و عزت نفس.  

بدون اینکه واقعاً به این اصطلاحات فکر کنم ، این همان کاری است که من در طول این سالها انجام داده ام و این همان چیزی است که به من کمک کرده تا سرانجام بر ترس خود غلبه کنم و سرانجام به دنبال آرزوهایم بروم. بدون شک هنوز هم این ترس ها را دارم. اما اکنون می دانم که می توانم آنها را شکست دهم. می توانم آن دیوار ترس را بشکنم و از آن طرف بیرون بیایم. من این کار را بارها انجام داده ام و این اتفاق باعث موفقیت بیشتر خواهد شد.

اعتماد به نفس در جوامع و گروه های مختلف

روند اعتماد به نفس در جوامع و گروه های مختلف دیده می شود. بررسی های انجام شده در محیط کاری به این نتیجه رسیده است که، درخواست بازپرداخت از مشتری یا رد قطعی سرمایه گذاران می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس ما شود. نظرات خوب اما گاهی نامهربانانه از نزدیکترین افراد به ما نیز می تواند ضربه سختی به ما وارد کند. علاوه بر این ، ما باید با منتقد درونی خودمان هم روبرو شویم که دائما به ما می گوید به اندازه کافی خوب نیستیم. هنگامی که توسط بسیاری از عناصر که اعتماد به نفس ما را تهدید می کنند بمباران می شویم ، باید مسئولیت مشکلات ناشی از آن را برای خود به عهده بگیریم. همانطور که ما در مهارت های ورزشی داشتن اعتماد به نفس را آموزش می دهیم ، ایجاد یک تجارت موفق نیاز به پوسته ای ضخیم و اطمینان تزلزل ناپذیر به توانایی غلبه بر موانع دارد.

روشهای افزایش اعتماد به نفس در افراد، خود را همانطور که می خواهید تجسم کنید.

تپه ناپلئون می گوید: “آن چیزی را ذهن می تواند تصور کند و باور کند که می تواند به آن دست یابد.”

تجسم، تکنیک دیدن تصویری از خود است که به آن افتخار می کنید و در ذهن خود شما وجود دارد. وقتی با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنیم ، درک خاصی از خود داریم که غالباً نادرست است. با دستیابی به اهداف خود ، یک نسخه خارق العاده از خود را تجسم کنید.

روشهای افزایش اعتماد به نفس، همه چیز را در خودتان مورد تایید قرار دهید.

نیکی کارنوال می گوید: ” تایید ها ابزاری قدرتمند برای اجرای عمدی باورهای مطلوب در مورد خود هستند.”

ما تمایل داریم مطابق با تصویر خودمان رفتار کنیم. ترفند ایجاد تغییرات پایدار تغییر در دیدگاه خودتان است. اظهارات و نظرات مثبت و نشاط بخشی که ما با خود می گوییم می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس ما شود. این موارد اگر با صدای بلند گفته شوند موثرتر هستند تا بتوانید تاثیرات بیشتری از آن را در خودتان ببینید. ما تمایل داریم هر آنچه را که دائماً به خود می گوییم باور کنیم.

به عنوان مثال ، اگر از ظاهر بدنی خود متنفر هستید ، تمرین کنید که وقتی در آینه نگاه می کنید ، در مورد خود چیزی را بگویید که خود را تحسین کرده یا دوست بدارید. برای اینکه مغز شما سریعتر اظهارات مثبت شما را بپذیرد ، اظهارات خود را به صورت سوالاتی از قبیل “چرا من در انجام معاملات مهارت زیادی دارم؟” به جای “من در انجام معاملات بسیار ماهر هستم.”  ایجاد کنید. مغز ما از طریق بیولوژیکی برای جستجوی پاسخ سوالات ، بدون تجزیه و تحلیل صحت سوال ، ساده گرایانه عمل می کند.

کاری را انجام دهید که شما را با ترس هایتان رو به رو کند.

 دانشمندی به نام هارو اکر می گوید: “اگر احساس ناامنی می کنید، حدس بزنید چرا؟ بقیه دنیا هم همینطور هستند. رقابت را طوری دست بالا نگیرید که منجر شود خود را دست کم بگیرید. شما از آنچه فکر می کنید بهتر هستید. ”  بهترین راه برای غلبه بر ترس رو در رو شدن با آن است. با انجام کاری که هر روز شما را می ترساند، افزایش اعتماد به نفس خود را مشاهده خواهید کرد. بنابراین از منطقه امن خود خارج شوید و با ترس خود روبرو شوید.

منتقد درونی خود را زیر سال ببرید.

لوئیز ال. هی می گوید: “شما سالهاست که از خود انتقاد می کنید ، اما نتیجه ای نداشته است. خودتان را تأیید کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. “

برخی از سختگیرانه ترین اظهارنظرهایی که درباره خود ارائه می دهیم ، از طریق “صدای منتقد درونی” است. اگر با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنید ، این احتمال وجود دارد که منتقد درونی شما بیش از حد فعال و نادرست شده باشد. استراتژی هایی مانند رفتار درمانی شناختی به شما کمک می کند تا منتقد درونی خود را زیر سال ببرید و به دنبال شواهدی برای حمایت یا انکار مواردی باشید که منتقد درونی شما به شما می گوید.

به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید که در مواردی شکست خورده اید، از خود بپرسید ، “چه مدرکی برای تأیید این فکر وجود دارد که من کاملا شکست خورده ام؟” و “چه مدرکی وجود دارد که تصور اینکه من یک شکست خورده ام را تأیید نمی کند؟” فرصت هایی برای تبریک ، تعارف و پاداش خود حتی برای کوچکترین موفقیت ها پیدا کنید. همانطور که مارک تواین گفت ، “یک فرد نمی تواند بدون تأیید خودش راحت باشد.”

به خودتان برسید.

به نظر می رسد این مطلب بسیار واضح است ، اما شگفت آور است که دوش گرفتن و اصلاح می تواند در احساس اعتماد به نفس و تصویر شخصی شما چه تفاوتی ایجاد کند. روزهایی است که می توانید با این یک چیز کوچک کاملاً حال و هوای خودم را برگردانید.

مثبت فکر کنید.

سعی کنید به افکار کثبت پر و بال دهید.  یاد بگیرید که چگونه می توان افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کرد. باید از خود بپرسید چگونه می توانم واقعاً افکارم را تغییر دهم و با این کار اتفاقات بزرگی را رقم بزنم. با این مهارت جذاب می توانید خود را در مسیر موفقیت پیش برده و به نتیجه مطلوب برسید.

روشهای افزایش اعتماد به نفس، ذهنیت خود را با مدیریت تنظیم کنید.

دنیس وایتلی می گوید: “برای ایجاد اعتماد به نفس واقعی ، باید روی موفقیت های خود متمرکز شویم و شکست ها و نکات منفی زندگی خود را فراموش کنیم.”  افراد زیادی از توانایی های خود دلسرد و ناامید می شوند زیرا برای خود هدف هایی تعیین می کنند که رسیدن به آن ها بسیار دشوار است. با تعیین کردن اهداف كوچكی برای خود، شروع به تلاش کردن كنید كه می توانید به راحتی به آن ها دست پیدا کنید. پس از ایجاد جریانی از موفقیت که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید ، می توانید به سمت اهداف سخت تر بروید.

اطمینان حاصل کنید که لیستی از تمام دستاوردهای بزرگ و کوچک خود را نیز یادآوری می کنید تا زمانهایی را که به خوبی انجام داده اید به خود یادآوری کنید. من دوست دارم به جای تمرکز فقط روی لیست های “کارها” ، وقت خود را صرف تأمل در لیست های “انجام داده ها” کنم. تأمل در مهمترین نقاط عطف ، پروژه ها و اهدافی که به دست آورده اید راهی عالی برای تقویت اعتماد به نفس در مهارت های شما است.

به افراد مختلف یا اطرافیانتان کمک کنید.

کمک به شخص دیگری غالباً این امکان را برای ما فراهم می کند که خود را فراموش کرده و نسبت به داشته های خود احساس قدردانی کنیم. همچنین وقتی بتوانید برای شخص دیگری تغییر ایجاد کنید که نشانگر احساس خوبی در فرد است اعتماد به نفس بیشتری می گیرید. به جای تمرکز روی نقاط ضعف خود ، داوطلب راهنمایی ، کمک یا آموزش دیگران شوید. در این روند مشاهده خواهید کرد که اعتماد به نفس شما به طور خودکار رشد می کند.

روشهای افزایش اعتماد به نفس، از خود مراقبت کنید.

پارکر پالمر می گوید: “مراقبت از خود هرگز عملی خودخواهانه نیست این صرفاً هدیه ای خوب است که به خود می دهید، حتی می توانید این عمل را به دیگران هم ارائه دهید.”

اعتماد به نفس به ترکیبی از سلامت جسمی ، سلامت عاطفی و سلامت اجتماعی بستگی دارد. اگر از هیکل خود متنفر باشید یا دائماً انرژی کمی داشته باشید ، احساس خوب بودن در مورد خود سخت است.

منابع
siyli.orgzenhabits.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا