همه چیز درباره نوع شخصیت ENTJ

شخصیت در روان شناسی مهم است. شخصیت یکی از مهم ترین چیز های است که می تواند در زمینه های مختلف به ما کمک کند. شخصیت ها در افراد مختلف متفاوت است. شخصیت اگر به صورت انعطاف پذیر باشد می تواند به ما کمک کند. شخصیت اگر به خوبی کنترل شود باعث موفقیت ما در زمینه های مختلف می شود. در مقاله های قبل در ارتباط با انواع شخصیت صحبت کردیم. شخصیت ENTJ موضوع امروز مقاله ما است. در ادامه می خواهیم در ارتباط با ویژگی های افراد با این شخصیت صحبت کنیم. ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد.

برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با همه چیز درباره نوع شخصیت ENTJ صحبت کنیم.

داستان تست شخصیت به نام MBTI (شاخص نوع مایرز-بریگز)

همه چیز درباره نوع شخصیت ENTJ | مرکز مشاوره همکده

بیش از هفت دهه پیش، کاترین بریگز و دخترش، ایزابل مایرز، یک تست شخصیت به نام MBTI (شاخص نوع مایرز-بریگز) ایجاد کردند. از آن زمان، صدها هزار نفر از این آزمون برای کشف نوع شخصیت خود استفاده کرده اند و سپس از این دانش برای بهبود زندگی خود استفاده می کنند. درک تیپ های شخصیتی نه تنها می تواند دریچه ای برای درک عمیق خود و دیگران باشد، بلکه می تواند انگیزه شما را برای غلبه بر نقاط ضعف خود در حالی که نقاط قوت فردی را در خود دارید بپذیرید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با درک بیشتر از نوع شخصیت خود، رشد در بسیاری از زمینه ها از جمله روابط و شغل خود را مشاهده خواهید کرد. به علاوه، اگر درک عمیقی از دلیل رفتار شما و نحوه استفاده از این دانش به نفع خود داشته باشید، بسیار موفق خواهید بود.

16 نوع شخصیت در افراد مختلف چگونه است؟

مایرز-بریگز چهار تیپ اصلی شخصیت را مشخص می کند که هر کدام به چهار زیرگروه تقسیم می شوند

  • تحلیل گران: معمار (INTJ)، منطق دان (INTP)، فرمانده (ENTJ)، مناظره کننده (ENTP)
  • دیپلمات ها: مدافع (INFJ)، واسطه (INFP)، قهرمان اصلی (ENFJ)، مبارز (ENFP)
  • نگهبانان: لجستیک (ISTJ)، مدافع (ISFJ)، مجری (ESTJ)، کنسول (ESFJ)
  • کاوشگران: virtuoso (ISTP)، Adventurer (ISFP)، کارآفرین (ESTP)، سرگرمی (ESFP)

در این پست، ما قصد داریم نوع ENTJ و نقاط قوت و ضعف مرتبط با این شخصیت را بررسی کنیم.

بررسی اجمالی از نوع شخصیت ENTJ یا فرمانده در افراد مختلف

ENTJ مخفف برونگرایی، شهود، تفکر و قضاوت است.

برونگرایی

انگیزه های ENTJ با تعامل با مردم ایجاد می شود. آنها اجتماعی هستند و عموماً آشنایان زیادی دارند. وقایع اجتماعی به تیپ شخصیتی ENTJ نیرو می بخشد.

شهود

همه چیز درباره نوع شخصیت ENTJ | مرکز مشاوره همکده

 ENTJ ها روی تصویر کلان و امکانات آینده تمرکز می کنند. آنها کمتر به جزئیات و وضعیت فعلی توجه می کنند. محصول نهایی بیش از اقداماتی که برای رسیدن به آنجا انجام شده مورد توجه شخصیت ENTJ است.

تفکر

 ENTJ تصمیمات خود را بر اساس منطق و حقایق عینی بنا می کنند. تیپ های شخصیت ENTJ هنگام تصمیم گیری بر احساسات و ارزش های اجتماعی متمرکز نیستند.

قضاوت

 ENTJ ها برنامه ریز و سریع تصمیم گیرنده هستند. تیپ شخصیتی ENTJ قابل پیش بینی بودن را دوست دارد و اغلب سعی در پیش بینی نتایج مختلف دارد تا بتواند شرایط را برنامه ریزی و کنترل کند.

تیپ های شخصیت ENTJ دارای انگیزه شخصی و اعتماد به نفس هستند.

تیپ های شخصیت ENTJ دارای انگیزه شخصی و اعتماد به نفس هستند. آن ها تصویر کلان را می بینند و برای رسیدن به اهداف خود استراتژی های طولانی مدت را تدوین می کنند. آن ها می دانند که چه می خواهند و به طور شهودی می فهمند که چگونه گروه های زیادی از مردم را به طرز تفکر خود ترغیب کنند. آن ها سازمان یافته، مقتدر و به دلیل قدرت ذاتی خود در تأثیرگذاری بر دیگران، رهبران بسیار خوبی هستند. ENTJ ها معمولاً نسبت به نیازهای دیگران حساس نیستند، بی حوصله و تحمل نمی کنند. آن ها قاضیان خشن کسانی هستند. استانداردهای بالای خود را ندارند و آن ها را ناکارآمد یا ناکارآمد می دانند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این جایی است که مشاوره شخصی می تواند بازی کند. اگر چه شخصیت ما معمولاً در کودکی کاملاً رشد کرده است، اما ما همیشه می توانیم با راهنمایی چیزهای مربوط به خود را تغییر داده و بهبود ببخشیم. ENTJ ها بین یک تا سه درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و زنان کمتری نسبت به مردان دارای تیپ شخصیتی ENTJ هستند.

ENTJ ها کارآمد هستند

تیپ شخصیتی ENTJ در برنامه ریزی یک استراتژی بلند مدت برای رسیدن به یک کار فوق العاده کارآمد و سازمان یافته است. آن ها اهداف واقع بینانه ای تعیین می کنند و در رسیدن به اهدافشان همیشه موفقیت آمیز هستند. ENTJ از ناکارآمدی بیزار است، زیرا آن را اتلاف وقت و انرژی می داند که نتیجه مورد نظر را به تأخیر می اندازد و حتی خرابکاری می کند.

ENTJ ها تصمیم گیرنده مستقلی هستند

تیپ های شخصیت ENTJ با اراده قوی هستند و تحت تأثیر نظرات و عقاید دیگران نیستند. ENTJ ها جهان را به روشی منطقی و سرراست می بینند و هنگام تصمیم گیری تمایل دارند ملاحظات عاطفی و اجتماعی را کنار بگذارند.

ENTJ ها اعتماد به نفس دارند

همه چیز درباره نوع شخصیت ENTJ | مرکز مشاوره همکده

ENTJ ها قاطع و صریح هستند زیرا از توانایی بالایی برخوردارند. درگیری و انتقاد آن ها را آزار نمی دهد و آن ها سعی می کنند جهان بینی خود را اغلب با موفقیت زیاد به دیگران تحمیل کنند. ENTJ ها واقعاً اعتقاد دارند که می توانند به هر کاری که قصد انجام آن را دارند دست یابند و به طور کلی موفق می شوند. در حالی که تیپ های شخصیت ENTJ رهبرانی برون ریز، کاریزماتیک و طبیعی هستند، اما می توانند با متکبر و بی احساس بودن دیگران را بترسانند.

ENTJ ها قدرتمند هستند

تیپ های شخصیت ENTJ دوست دارند در موقعیت های قدرت قرار بگیرند. آن ها از به دست گرفتن مسئولیت موقعیت هایی که فکر می کنند کنترل آن ها خارج است لذت می برند و آن ها را به حق واگذار می کنند و تا زمان انجام کار نیازهای شخصی خود و دیگران را کنار بگذارند.

ENTJ ها شغلی گرا هستند

هیچ تیپ شخصیتی بیش از ENTJ کار خود را دوست ندارد و اغلب اوقات برای فعالیت های دیگر وقت نمی گذارند. اگر آن ها خارج از شغل خود دارای علایق یا سرگرمی هایی باشند، معمولاً در سمت های رهبری در باشگاه های جامعه یا سازمان ها است. ENTJ ها اگر به پیشرفت شغلی آن ها کمک کند، ممکن است تمایل به ورزش های رقابتی نیز داشته باشند.

ENTJ ها عاشق یک چالش هستند

چه در محل کار و چه در مهمانی شام، تیپ شخصیتی ENTJ یک چالش را دوست دارد. یک تیپ شخصیتی ENTJ در دنیا گام برمی دارد و بدنبال مشکلاتی می رود تا حل کند و واقعاً معتقد است که آن ها بهترین راه حل ها را دارند. آن ها به افرادی احترام می گذارند که با آن ها بحث های زنده و چالش برانگیزی دارند، اما شخصیت زورگویانه آن ها دیگران را از تعامل با آن ها منصرف می کند.

ENTJ ها و گزینه های شغلی

هر شغلی که به شخصیت شخصیتی ENTJ نقش رهبری را ارائه دهد، گزینه خوبی است. ENTJ سیاستمداران، قاضیان و کارآفرینان خوبی می سازد، اما به دلیل استعداد تفکر استراتژیک و اراده قوی خود به طور کلی در هر شغلی که انتخاب کنند موفق می شوند.

ENTJ ها و روابط

تیپ شخصیتی ENTJ می تواند یک شریک چالش برانگیز باشد زیرا آن ها انتظارات زیادی از خود، شریک زندگی و فرزندان خود دارند. ENTJ ها ممکن است سلطه داشته باشند که چگونه خانه هایشان را با ساختار و سازماندهی می خواهند. آن ها احتمالاً قوانین سختگیرانه ای دارند و انتظار دارند این قوانین نیز رعایت شوند. آن ها نظم و انضباط منطقی و سازگار با فرزندان خود هستند و فرزندانشان نیز به طور کلی مطیع هستند.

 ENTJ ها شغل گرا هستند و ممکن است زمان کمتری را در مقایسه با سایر تیپ های شخصیتی با خانواده خود بگذرانند.

نقاط قوت ENTJ

ENTJ ها کارآمد هستند.

همه چیز درباره نوع شخصیت ENTJ | مرکز مشاوره همکده

بیش از همه، آن ها می دانند که توانایی های رهبری قوی دارند و در واقع رهبران بسیار خوبی هستند. ENTJ متفکران استراتژیک هستند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا