هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب چگونه است؟

تیپ های شخصیتی مختلفی وجود دارند. هر کدام از آنها ویژگی های شخصیتی خاص خود را دارند. یکی از این تیپ ها، تیپ شخصیتی غالب است. ما اما یک سوال اساسی داریم. آیا تا به حال به این مطلب فکر کرده اید که چگونه با تیپ شخصیتی غالب هماهنگ کار کنیم؟ بیاموزید که چگونه به جای تکان دادن سر، نقاط قوت یک شخصیت غالب را هدایت کنید. در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی این مطلب می پردازیم که هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب چگونه است؟ برای رسیدن به نتیجه نهایی می توانید با متخصصان ما در اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران ( مرکز مشاوره همکده) در ارتباط باشید. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و در کنار آن مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب چگونه است؟

هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب چگونه است؟

تقریباً هر تیمی حداقل یک تیپ شخصیتی غالب دارد که با برنده شدن، رقابت و کسب نتایج انگیزه دارد. در حالی که تیپ‌ های شخصیتی غالب اغلب به‌ عنوان فرمانده و با اعتماد به ‌نفس در نظر گرفته می‌ شوند، ویژگی‌ های آن‌ ها جنبه دیگری نیز دارد. آنها همچنین می توانند لجباز، پرخاشگر و بیش از حد رک شوند.

گیب، مدیر توسعه کسب و کار در یک شرکت غذا و نوشیدنی را در نظر بگیرید. گیب به عنوان یک “انجام دهنده” یا کسی که برون گرا است و همیشه آماده چالش است در نظر گرفته می شد. او قاطع بود، هرگز دریغ نکرد، و برای فروش جدید دست به اقدامی سریع زد. سبک قاطعانه و سختگیرانه او حساب های جدیدی را برای شرکت به ارمغان آورد، اما هزینه ای داشت. گیب اغلب زمانی که قدرت را برای پیشبرد رویه های جدید دور زد، رهبری ارشد را ناراحت می کرد. او همچنین تمایل داشت بر اهداف فروش به ضرر روابط بلندمدت مشتری تمرکز کند.

کار کردن با فردی مانند گیب می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر در نقطه مقابل طیف شخصیت قرار دارید. بسیاری از مشتریان کوچینگ من، که تمایل دارند افراد حرفه ای محتاط، همدل و مردم مدار باشند، با شخصیت های غالب مبارزه می کنند. آنها طبیعت کنترل کننده و خواستار همکاران مسلط خود را برای مقابله با آنها سخت می دانند و بسیاری از مشتریان در مقابل اراده قوی نوع مسلط به سختی می توانند موضع خود را حفظ کنند.

اگر این به نظر آشنا به نظر می رسد، ممکن است متوجه شوید که چرا همکاران مسلط شما کاری را که انجام می دهند پیش می برند. چگونه در کار با آنها آرامش پیدا کنند. نکته خوب این است که اگر این تمایل طبیعی شماست، لازم نیست از مهربان بودن و مراقبت کردن دست بکشید. اما اگر می‌خواهید در زندگی کاری موفق باشید، بسیار مهم است که یاد بگیرید با شخصیت‌هایی متفاوت از شخصیت خود، از جمله تیپ‌های غالب، کار کنید.

راه هایی برای کار موثرتر با تیپ های شخصیتی غالب

همان طور که اشاره کردیم تیپ های شخصیتی بسیاری وجود دارند. هر کدام از آن ها نیز ویژگی های خاص خود را دارند. اما در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی این مطلب بپردازیم که هماهنگ کردن با تیپ شخصیتی غالب چگونه است؟! در این مسیر راه هایی وجود دارد که می تواند کمک بسیار زیادی به افراد کند. با انجام این کار ها به راحتی می توانید خود و رفتارتان را مدیریت کنید. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

روی «چی» تمرکز کنید نه «چگونه».

هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب چگونه است؟

تیپ های شخصیتی غالب، وظیفه محور هستند. آنها به نتایج اهمیت می دهند، نه فرآیندها. هنگام صحبت با آنها، روی حقایق ملموس و واقعی تمرکز کنید. به جای اینکه به گفتگوها به عنوان یک جلسه طوفان فکری نزدیک شوید، اظهارات یا پیشنهادهای مستقیم را انتخاب کنید. در مورد اینکه پروپوزال شما چگونه بر نتیجه نهایی و نتایج مورد انتظار تأثیر می گذارد صحبت کنید. در حقیقت شما باید به نتیجه فکر کنید. نیاز نیست به چگونه انجام شدن فکر کنید. کافی است به چه چیز بودن فکر کنید. در این مسیر می توانید حتی برای خود برنامه ریزی هایی هم داشته باشید.

از بحث های کوچک بگذرید.

تیپ های شخصیتی غالب بر اساس فوریت عمل می کنند و از کارایی قدردانی می کنند. آن ‌ها از آن دسته همکارانی هستند که باید از خوش‌گذرانی با آنها صرف نظر کنید و مستقیماً به سر اصل مطلب بروید. به عنوان مثال، عباراتی مانند “چطوری؟” را حذف کنید. یا «امیدوارم حال شما خوب باشد» از ابتدای ایمیل‌هایتان. به طور مشابه، مستقیماً وارد برنامه جلسه خود شوید و مطمئن شوید که شوخی را به حداقل می رسانید. وقت خود را برای بازخوانی وقایع، تکرار جزئیات یا رسیدن به هدف خود تلف نکنید. با پیام کلیدی خود پیش بروید و به تعقیب بروید. در حقیقت مهم ترین کاری که باید انجام دهید، این است که از بحث های کوچک بگذرید. سعی کنید با مفهوم پیش بروید.

به آنها استقلال بدهید.

یکی از راه های هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب استقلال داشتن است. برای تأثیرگذاری بر تیپ شخصیتی مسلط، باید درک کنید که چه چیزی آنها را تحریک می کند، که موفقیت و کنترل است. هرچه بتوانید به این شخص فضای بیشتری برای حل مسئله و تصمیم گیری مستقل بدهید، موثرتر خواهد بود. شخصیت‌های مسلط به خودمختاری می‌پردازند، بنابراین تعجب نکنید اگر رودررویی مختصر است یا وجود ندارد. قبل از تفویض اختیار به یک شخصیت مسلط، مطمئن شوید که حوزه های اختیار به وضوح تعریف و بیان شده است. آنها را بر روی اهداف بلندمدت جسورانه و بلندپروازانه متمرکز کنید تا آنها به طور مداوم اهداف بالاتری داشته باشند. ایجاد استقلال باعث می  شود تا شما بتوانید با مدیریت دقیق این تیپ های شخصیتی به نتیجه ویژه ای دست پیدا کنید.

به طور متفکرانه مناطقی را برای بهبود برجسته کنید.

هنگامی که به این نوع افراد درباره عملکردشان بازخورد می دهید، روی این تمرکز کنید که چگونه تغییرات رفتاری که درخواست می کنید به آنها کمک می کند به اهدافشان برسند و نتایج بهتری بگیرند. برای مثال، یکی از همکاران گیب به این موضوع اشاره کرد که رک بودن گیب بر گزارش های مستقیم او تأثیر منفی می گذارد. همکار او این مطلب را به اشتراک گذاشت که اگر اعضای تیم ترک کنند، به این معنی است که گیب منابع کمتری برای انجام فروش مشتری دارد. بنابراین، ممکن است از اهداف خود کوتاه بیاید. این قاب ‌بندی، الهام‌ بخش گیب شد تا رویکرد خود را تغییر دهد. همچنین می توانید از مقایسه به عنوان راهی برای ایجاد انگیزه سازنده در افرادی که دارای سبک های غالب هستند استفاده کنید. به عنوان مثال، رقبایی را که عملکرد بهتری دارند به عنوان راهی برای ایجاد انرژی در آنها برای پیشرفت برجسته کنید.

جای خالی آنها را پر کنید.

هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب چگونه است؟

یکی از راه های هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب، پر کردن جای خالی است. تیم های سالم و سازنده به ترکیبی از شخصیت ها نیاز دارند. اگر در کنار شخصیتی مسلط کار می‌کنید، رفتار آن‌ها را با ورشکستگی آنها تقویت کنید. در حالی که انواع غالب تمایل به نوآوری و پیشرفت دارند، آنها همچنین می توانند خطرات را نادیده بگیرند و اقدام کنند.

این افراد می توانند به سرعت پیش روند. اگر تمایل دارید که تصمیم گیرنده دقیق و سنجیده تری باشید، می توانید ثبات و استدلال را در این فرآیند دخالت دهید. به همین ترتیب، شما می توانید کسی باشید که برنامه های بلندپروازانه را به جزئیات تقسیم می کند و اجرای واقعی را هدایت می کند. این کار به مدیریت هر چه بهتر و بیشتر مسیر شما کمک زیادی خواهد کرد.

اعمال آنها را شخصی نگیرید.

تیپ های شخصیتی غالب ممکن است به صورت کوتاه پاسخ دهند. به یاد داشته باشید که بی رحمی آنها به این معنی نیست که آنها عصبانی، ناراحت یا طرد کننده شما هستند. بدانید که اگر آنها از شما سوالاتی می پرسند، به این دلیل است که شما را درگیر می کنند، نه به این دلیل که اعتماد ندارند. منتظر کوتاهی در تعاملات خود باشید و درک کنید که این بخشی از الگوی عادی رفتار آنهاست – نه بازتابی از کفایت شما.

اگر شما فردی هستید که برای اثبات خود و صحبت کردن در محل کار تلاش کرده اید یا با تفکر بیش از حد و عدم اعتماد به نفس در تصمیم گیری خود مبارزه کرده اید، در این صورت چیزهای زیادی برای یادگیری از افراد مسلط وجود دارد. جنبه مثبت سبک آنها را در سبک خود ادغام کنید، و از اثربخشی تیم خود شگفت زده خواهید شد.

نگاهی نهایی به شخصیت های غالب

هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب چگونه است؟

در این مقاله از وب سایت مرک مشاوره همکده ما به این سوال پاسخ دادیم که هماهنگ کار کردن با تیپ شخصیتی غالب چگونه است؟ تیپ های شخصیتی مختلفی در دنیا وجود دارد. یکی از آنها تیپ غالب است. در این مقاله ما راه های بسیاری برای رفع مشکلات ناشی از این روند را نیز بیان کردیم. مواردی که می تواند از افسردگی و اضطراب شما هم جلوگیری کند. مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران با بهترین متخصصان شناخته می شود. شما اگر می خواهید برای تیپ شخصیتی خود به نتیجه اساسی برسید می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید. این ارتباط به صورت حضوری و یا با مشاوره تلفنی روان شناسی برقرار می شود.

منابع
وبسایت psychologytoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا