چند علامتی که نشان می دهد ممکن است در یک رابطه منفی باشید

رابطه در دنیای امروز بسیار مهم است. در واقع اکثریت کار های ما نیاز به برقراری ارتباط دارد. شما اگر می خواهید در محل کار خود موفق شوید باید روابط قوی داشته باشید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. در واقع شما برای موفقیت در زندگی نیاز به برقراری ارتباط دارید. شما می توانید فردی را پیدا کنید که تمام عمر بخواهد تنها باشد. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی را به افراد وارد کند. در مقاله های قبل در ارتباط با تنهایی و اثراتت آن بر افراد صحبت کردیم. روابط به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند. گاهی أوقات شما ممکن است ناخواسته وارد یک رابطه منفی شوید. برخی زمان ها هم خودتان باعث ایجاد این رابطه منفی می شوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند علامتی که نشان می دهد ممکن است در یک رابطه منفی باشید چگونه است.

پزشکان و روان شناسان می گویند که افراد باید در رابطه به این فکر کنند که هر حرف آن ها ممکن است چه آسیبی را به فرد مقابل وارد کند. آن ها اگر مشکلی که در خودشان دارند یا اگر رفتار های منفی دارند بخواهند وارد رابطه کنند می توانند آسیب جدی را به همسر خود و رابطه خود وارد کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علامتی که نشان می دهد ممکن است در یک رابطه منفی باشید صحبت کنیم.

قرار نیست همه روابط ذاتاً سالم باشند.

رابطه منفی

قرار نیست همه روابط ذاتاً سالم باشند. ممکن است خودتان را زیر سوال می برید که آیا رابطه شما برای شما خوب است یا خیر. پس به احتمال زیاد در یک رابطه منفی قرار دارید. بسیاری از افراد در رابطه منفی به سر می برند و حتی نمی دانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. شما ممکن است در ابتدا با کسی دوست داشتنی آشنا شوید و سپس متوجه شوید که با گذشت زمان او بسیار تغییر کرده است. در هر صورت، مراقبت از خود و اطمینان از امنیت شما مهم است. به چند علامت زیر توجه کنید که ممکن است در رابطه منفی باشید تا بدانید که باید به دنبال چه چیزی باشید.

شریک شما چیزی را می گیرد و هرگز نمی دهد

یکی از نشانه های بارز این که شما در یک رابطه منفی هستید این است که شریک زندگی شما چیز را می گیرد و هرگز نمی دهد. آیا به نظر می رسد شما همیشه آن کسی هستید که در رابطه به او کمک می کنید؟ این می تواند شامل تحسین یا هدیه باشد. و همچنین می تواند به افرادی که هنگام بیرون رفتن هزینه پرداخت می کنند اشاره کند. ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی شما نیز عاشق بسیار دلپذیر نیست. روابط سالم باید “بدهد و بگیرد یعنی برد-برد باشد”.

شریک شما به شما اعتماد نمی کند

مسائل مربوط به اعتماد نیز کاملاً مشکل ساز هستند. چرا که می توانند نشانه ای از مشکلات بزرگتر با شریک زندگی شما باشند. آیا به نظر می رسد شریک زندگی شما همیشه شما را متهم به چیزهایی می کند، حتی زمانی که دلیلی برای این کار وجود ندارد؟ اگر کسی به شما اعتماد ندارد، پس چرا با شما رابطه دارد؟ روابط عاشقانه بر اساس اعتماد شکل می گیرد. اگر این پایه را ندارید، پیش رفتن با هم دشوار خواهد بود و شما در رابطه منفی هستید. برخی از افراد ممکن است مشکلاتی از گذشته داشته باشند. این باعث می شود اعتماد آن ها کمتر از حد معمول باشد، اما این هنوز برای آینده مشترک شما خوشایند نیست.

مسائل حسادت شدید

وقتی در یک رابطه منفی قرار دارید، مسائل حسادت ممکن است مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از افرادی که در یک رابطه منفی قرار دارند توجه خواهند کرد که شرکای آن ها دائماً نگران خیانت هستند. این ممکن است اتفاق بیفتد حتی اگر شما کاری نکرده باشید. در واقع شریک زندگی شما فکر کند از آن ها دور می شوید. واضح است که این به نوع حسادت اشاره نمی کند. فقط مختص این نیست که ممکن است کسی با دیدن فرد دیگری که با شما معاشقه می کند، احساس خیانت کند. این نوع حسادت به سادگی غیر منطقی است و حتی می تواند خطرناک باشد. اگر قرار است در رابطه ای سالم با هم برخورد کنید، شریک زندگی شما باید کنترل این حسادت را بیاموزد.

ترک شریک زندگی شما به خاطر حسادت غیر منطقی

رابطه منفی

آیا شریک زندگیتان فقط به خاطر حسادت آن ها به دوستان شما رفته است؟ گاهی اوقات شرکای بسیار حسود سعی می کنند محدودیت هایی را برای شریک خود به دلیل احساس خود ایجاد کنند. آن ها ممکن است سعی کنند به شما بگویند که با چه دوستانی می توانید یا گذراندن وقت با چه افرادی قابل قبول است. این یک رفتار بسیار بی ثبات و ایجاد کننده رابطه منفی است که نباید تحمل شود. کسی که اوضاع را تا این حد افراطی پیش می برد به طرز قابل ملاحظه ای نزدیک به سوء استفاده است. هیچ کس از چنین رابطه ای سود نمی برد. اگر نگران روند روند هستید، باید راهی برای خروج از آن پیدا کنید.

وقتی که در رابطه منفی مشاجره یک امر عادی است

این یک نشانه بالقوه است که شما در یک رابطه منفی هستید، اما بستگی به نوع مشاجره شما دارد. راستش را بخواهید، زوج ها با هم دعوا می كنند. اما لزوماً این بدان معنا نیست كه همه دعواها خود را نابود می كنند. با این حال، باید بدانید که مبارزه می تواند از یک مکان مثبت و منفی ناشی شود. برخی از مشاجرات ممکن است به این دلیل رخ دهد که شما مشتاق هستید بخواهید شریک زندگی شما بهتر باشد. چرا که به آن ها اعتقاد دارید. ممکن است کسی صرفاً به این دلیل بحث می کند که دوست دارد مشاجره کند. یا از بد اخلاقی لذت می برد، این یک داستان کاملاً متفاوت است. اگر بحث و جدل بخشی فوق العاده منظم از رابطه شماست. ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که درباره مسائل متفاوت فکر کنید.

شریک شما دائماً شما را قضاوت می کند

آیا احساس می کنید شریک زندگی شما بسیار قضاوت کننده است؟ این می تواند نشانه گویای این باشد که شما در یک رابطه سمی هستید. روابط باید مثبت باشد و نباید احساس کنید که شریک زندگی شما دائماً در تلاش است.  در واقع نباید این فکر را کنید که او شما را از بین ببرد. سوءاستفاده عاطفی یک موضوع جدی است. ممکن است کسی که بیش از حد منتقد و بی ادب نسبت به دیگران است.  این می تواند یک شخص واقعاً بدرفتار احساسی را ایجاد کند. در هر صورت، ممکن است مایل نباشید با فردی که متناسب با این توصیف است ملاقات کنید.

شریک شما تمایلات خودخواهانه دارد

رابطه منفی

افراد خودخواه به دلایل مختلف کاندیدای مناسبی برای آشنایی نیستند. اگر به نظر می رسد فردی بسیار خودخواه است، ممکن است به نیازها یا احساسات شما اهمیت زیادی ندهد. اغلب متوجه خواهید شد که شرکای خودخواه به جای تمرکز دنبال راهی برای ایجاد کردم رابطه منفی هستند. آن ها حتی ممکن است هنگام انتخاب مواردی نظر شما را نپرسند. همانند این که کدام فیلم را ببینید یا برای شام چه بخورید. این ها ممکن است به نظر برسد که کوچک هستند، اما می توانند نشانه های کوچکی از یک روند بزرگتر باشند. شما نمی خواهید با شخص خودخواهی ملاقات کنید. چرا که نیازهای شما هرگز به اندازه قبل اهمیت نخواهد داشت.  شما گویا احساس می کنید “روی پوسته تخم مرغ راه می روید”.

آیا وقتی در کنار همسرتان هستید عصبی هستید

آیا وقتی در کنار همسرتان هستید عصبی هستید و خودتان را دوست ندارید؟ بسیاری از افرادی که در رابطه منفی هستند این احساس را دارند. ممکن است احساس کنید که مجبورید در اطراف شریک زندگی خود “روی پوسته تخم مرغ” قدم بزنید. این باعث می شود تا از عصبانی شدن آن ها جلوگیری کند. اگر شریک زندگی شما مستعد حملات عصبی است، مطمئناً این نشانه ای است که شما در یک رابطه منفی هستید. تصور می شود که شما در یک رابطه احساس دوست داشتن می کنید و ترسیدن روزانه نیز کار درستی نیست. برخی از روابط منفی بد هستند، اما همه آن ها به این سطح نمی رسند. اگر با فردی عصبانی ملاقات می کنید، این می تواند نشانه ای باشد که شما به وضوح با آن ارتباط دارید.

در رابطه منفی پشتیبانی ممکن است وجود نداشته باشد

رابطه منفی

احتمالاً شنیده اید که داشتن یک سیستم پشتیبانی خوب است. قرار است زوجین از طریق مختلف از یکدیگر حمایت کنند. شما باید احساس کنید که شریک زندگی شما بدون توجه به اتفاقات مثبت و منفی زندگی در کنار شما خواهد بود. به طور کلی افرادی که در روابط منفی هستند نمی توانند این سطح حمایت را از شریک خود احساس کنند. در صورتی که شما روز بدی را تجربه کرده اید، اقدامی برای بهبود حال شما انجام نمی دهد. کسی که آنقدر به شما اهمیت نمی دهد که در مواقع ضروری به آن جا برسید، یک شریک عاشقانه خوب نیست.

https://www.betterhelp.com/advice/relations/10-signs-that-you-might-be-in-a-negative-relationship/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا