رفتار لازم در زندگی پر استرس

تصور کنید که شما عاشق آشپزی هستید. آشپزی می تواند فرصتی برای تبدیل چشم انداز به واقعیت است. گاهی برخی افراد عاشق تماشای نمایش های پخت و پز هم هستند. تا به حال شما به آموزش های آشپزی دقت کرده اید؟ زمانی که آشپز ها را می بینید، مواد غذایی را با چالش هایی جدید به غذا اضافه می کنند. آن ها گاهی مواد مختلفی را امتحان می کنند و غذا های جدیدی را ایجاد می کنند. اما زمانی که با ماده ای جدید و یا با دستوری جدید روبرو می شوید، چه اتفاقی می افتد؟ این مسئله را می توان در ازدواح هم مشاهده نمود. از این رو باید ببینید رفتار لازم در زندگی پر استرس چیست؟

در ادامه این مقاله ما به بررسی پنح سوالی که وقتی زندگی پر از استرس است باید از همسرتان بپرسید می پردازیم. یک نکته اساسی این است که برای رفع استرس لازم است به متخصصان و روان شناسان مراجعه نمایید. 

رفتار لازم در زندگی پر استرس چیست؟

ارتباط، صمیمیت، مسائل مالی، انتظاراتی که از هم دارید، استرس ها و … همه و همه می توانند بر ازدواج شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. فارغ از تمام این مسائل و گزینه ها بخش استرس در روابط می تواند افراد را دچار سختی های بسیاری کند. نحوه سازگاری شما با استرس در ازدواج یا به شکلی زیبا شما را نزدیکتر می کند و یا اینکه ناامیدی و تنش رو به جلو را ایجاد می کند. این که ما در ازدواج خود دچار استرس شویم، طبیعی است. همه ما خواهان یک ازدواج بی دغدغه و سالم و پر رونق هستیم.

از این رو گاها لازم است تا به بررسی دقیق جزئیات مختلفی بپردازیم که می تواند بر استرس ما اثر گزار باشد. در ادامه به بررسی دقیق پنج سوالی می پردازیم که وقتی زندگی پر از استرس است می توان به آن تکیه نمود. این سوالات را می توانید در رابطه از همسرتان به طور دقیق بپرسید.

آیا به من اعتماد داری؟

اعتماد کردن یکی از اصلی ترین گزینه ها در میان زوجین است. این مسئله می تواند روابط افراد را بسنجد و آن را با قدرت بسیاری پیش ببرد. برای پاسخ به این سوال باید دقت کافی داشته باشید. از این رو بهترین کار این است که فقط با بله یا خیر پاسخ ندهید. توضیح دهید چرا بله یا چرا نه و مثال بزنید. به هم حمله نکنید و حالت تدافعی نداشته باشید. اگر پاسخ منفی است ، با صداقت و صراحت در مورد آنچه برای دیدن اعتماد به یکدیگر لازم است صحبت کنید. زمانی که شما استرس دارید، داشتن آرامش در زمان شناخت یکدیگر، شما را برای مقابله با هر شرایطی آماده می کند.

زمانی که متوجه شدید اعتماد بین شما ضعیف شده است، بهترین کار این می باشد که تکنیک های بازیابی اعتماد را باد بگیرید. شما باید هر طور که می توانید اقدام عملی برای بازسازی اعتماد همدیگر صورت دهید.

در مقیاس یک تا ده ارتباط بین ما را چگونه ارزیابی می کنی؟

با ذکر مثال رتبه بندی خود را برای یکدیگر توضیح دهید. با این حال دقت داشته باشید که شما اجازه ندارید در این زمینه به هم توهین کنید یا به تمسخر هم بپردازید. به طور مثال شما نمی توانید به همسر خود بگویید که بوی بدی می دهید یا من به خاطر رفتار تو صحبتی ندارم. یک مثال بسیار خوب برای ارزیابی رابطه و شرایط مثبت میان طرفین در رابطه این می تواند باشد “من ممنون می شوم اگر مواردی را با توجه بیشتری به تقویم اضافه کنید تا بتوانم هفته خود را بهتر برنامه ریزی کنم.” و اگر همسرتان در حال برقراری ارتباط خوب است، دریغ نکنید.

شما می توانید در این زمینه به او بگویید که در مورد نحوه برقراری ارتباط و این که چگونه می تواند این ارتباط و ازدواج را به حالت مناسبی شکل دهد تلاش می کنید. هم این که به او بگویید چقدر تلاش هایش برای شما ارزش مند و مفید می باشد. احتمال این وجود دارد که هیچ کدام از شما گزینه ای با شماره ۱۰ نداشته باشید. بنابراین هر کدام از شما می توانید روی چیزی کار کنید. از این رو باید تصمیم بگیرید که چه چیزی باید تغییر کند.

چه چیزی از من نیاز دارید که از جانب من برطرف نمی شود؟

این گزینه، ممکن است مدتی طول بکشد تا بررسی شود. تمام تلاش خود را انجام دهید تا وقتی همسرتان پاسخ می دهد، واکنش نشان ندهید. ممکن است او حرفی بزند که شما با آن موافق نیستید، اما به او اجازه دهید آنچه را که فکر می کند به زبان بیاورد. به یکدیگر اجازه صادق بودن بدهید و پاسخ ها را دریافت کنید. قبل از پاسخ صبر کنید موارد مشترک را در نیازهای یکدیگر پیدا کنید و آنها را در اولویت روزهای آینده قرار دهید.

نقاط کور من چیست؟

رفتار لازم در زندگی پر استرس

دادن اجازه به همسرتان برای به اشتراک گذاشتن آنچه که فکر می کند نقاط کور شماست نشانگر اعتماد شما به او و تمایل به کار و رشد است. یک نقطه کور معمولاً با احساسات مختلف در افراد مرتبط است. شاید هر بار که او امور مالی را مطرح می کند، شما احساس اضطراب کنید. این مسئله در واقع یک نقطه کور ایجاد می کند. هیچ کس نمی خواهد احساس اضطراب کند. بنابراین اگر وقتی اعتراف می کنیم مشکلی وجود دارد احساس اضطراب کنیم، بسیاری از ما یاد می گیریم که در عوض مشکل را به حداقل برسانیم ، رد کنیم یا انکار کنیم. این امر باعث می شود تا دیگر نتوانید مشکلی را که همسرتان مشاهده می کند، ببینید.

ممکن است اجازه دهید آنچه را می بیند به شما بگوید – و موافقت کنید که به آن نگاه کنید و با او کار کنید – ممکن است دردناک باشد ، اما برای یک رابطه سالم حیاتی است. از این رو برای بررسی این سوال دقت بسیاری به خرج دهید. نقاط کور خود را به دقت مورد بازبینی قرار دهید تا بتوانید در زندگی خود مسیر بهتری پیش ببرید.

رویای شما برای آینده ما چیست؟

بیش از هر سوال دیگری این سوال برای ما اهمیت دارد. شما می توانید با هم رویا هایی داشته باشید. اما سعی کنید که درباره آینده ای که با هم دارید صحبت کنید. یک لیست تهیه کنید. برای خود یک صفحه آینده نگرانه ایجاد کنید. صرف نظر از استرس اضافه شده و آنچه که ما متحمل شده ایم، اگر بخواهیم مبارزه کنیم و کار را ادامه دهیم، آینده ما می تواند درخشان باشد. با دیدن رویای آینده ، ما می فهمیم که یک فصل پر استرس کوتاه است. بررسی رویایی که برای آینده داریم می تواند ما را برای داشتن ازدواجی جذاب تر پیش ببرد. شما می توانید به راحتی این سوال را از همسر خود بپرسید و در مسیر رویا ها پیش بروید.

از حمایت های من چه احساسی دارید؟

رفتار لازم در زندگی پر استرس

زمانی که زوجین در کنار هم قرار می گیرند باید به حمایت از هم اقداماتی را صورت دهند. حمایت کردن در میان زوجین و در ازدواج اهمیت بسیار زیادی دارد. دقت داشته باشید منظور از حمایت صرفا حمایت های مالی نیست. بلکه شما باید از نظر روح و روان نیز به حمایت از یکدیگر بپردازید. لازم است تا به احساسات هم احترام گذاشته و حمایت های خود را از هم دریغ نکنید. با این توصیفات می توانید از همسر خود در ارتباط با حمایت ها سوال کنید. خود را حتی برای پاسخ های منفی آماده کنید. به این فکر کنید که در این زمینه ممکن است او از شما بازخواستی کند یا خاطره ای از عدم حمایت شما بگوید. اجازه دهید با صداقت حرف های خود را بزند. این احساس حمایت شن می تواند رابطه را به زیبایی پیش ببرد.

سخن آخر رفتار لازم در زندگی پر استرس چیست؟ 

ازدواج و رابطه دارای جزئیات بسیار زیادی است. هر فردی زمانی که وارد رابطه ای می شود و ازدواج می کند باید شرایط زندگی خود را به دقت پیش برده و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد. وقتی زندگی پر از استرس است و شما اضطراب بسیازی را تجربه می کنید قطعا شرایط برای شما سخت تر و پیچیده تر خواهد شد. از این رو باید راه هایی برای بهبود شرایط خود داشته باشید. در این مقاله ما به بررسی سوالاتی پرداختیم که شما می توانید در زمان بروز استرس در زندگی از همسر خود بپرسید. با این حال باید توجه داشته باشید که در صورت سخت شدن شرایط، بهترین کار مراجعه به متخصصان زبده است. مشاوران می توانند در این زمینه به شما کمک بسیار زیادی کنند.

آن ها می توانند مسیر رفع استرس و اضطراب را با تکنیک های مدیریتی خاصی به شما یاد دهند. از این رو شما می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است. شما می توانید با مشاوره از مشاوران و متخصصان زبده و کار آزموده این مرکز مشکلات خود را در زمینه ازدواج و استرس های ناشی از مشکلات موجود به حداقل رسانده و در نهایت از بین ببرید.

تا به حال شما به آموزش های آشپزی دقت کرده اید؟ زمانی که آشپز ها را می بینید، مواد غذایی را با چالش هایی جدید به غذا اضافه می کنند. آن ها گاهی مواد مختلفی را امتحان می کنند و غذا های جدیدی را ایجاد می کنند. اما زمانی که با ماده ای جدید و یا با دستوری جدید روبرو می شوید، چه اتفاقی می افتد؟ این مسئله را می توان در ازدواح هم مشاهده نمود. از این رو باید ببینید رفتار لازم در زندگی پر استرس چیست؟ در ادامه این مقاله ما به بررسی پنح سوالی که وقتی زندگی پر از استرس است باید از همسرتان بپرسید می پردازیم. یک نکته اساسی این است که رفتار لازم در زندگی پر استرس، مراجعه به متخصصان و روان شناسان مراجعه نمایید. 

 

 
منابع
allprodad.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا