آیا بدون دلیل احساس اضطراب می کنید؟

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “تنها چیزی که باید از آن بترسیم، خود ترس است؟” به زبان ساده، این اساساً نشان می دهد که اگر تمام وقت خود را صرف نگرانی در مورد وضعیت بد در آینده می کنید، به راحتی می توانید در گذشته گیر کنید. ناگفته نماند که اگر زندگی خود را بدون هیچ دلیلی دچار ترس و احساس اضطراب کنید، نمی توانید از زمان حال لذت ببرید. 

احساس اضطراب

اضطراب به خودی خود می تواند از عوامل استرس زای مختلف مانند شرایط پزشکی، روابط و مشکلات مالی ناشی شود. طبق تعریف، اضطراب به طور کلی به “یک نگرانی و ترس شدید، بیش از حد و مداوم اشاره دارد که با موقعیتهای عادی که ما تجربه می کنیم متناسب نیست. برخی از رایج ترین علائم اضطراب شامل بی خوابی، افکار مسابقه ای، تمرکز ضعیف، تحریک پذیری، بی قراری، تپش قلب، لرزیدن، حالت تهوع و تعریق است. 

شبیه به بازی ویدیویی مورد علاقه شما، موانع موجود در زندگی بیشتر چالش برانگیزتر می شوند. با رسیدن به هر مرحله یا تکمیل هر مأموریت، میزان استرس خود را افزایش می دهند. هیچ کس از تجربه استرس مصون نیست. اگر زنده باشید، نوعی استرس را در یک مرحله یا زندگی دیگر احساس خواهید کرد، این امر اجتناب ناپذیر است. و همانطور که اکثر ما قبلاً می دانیم، داشتن استرس زیاد در زندگی می تواند مستقیماً منجر به اضطراب شدید شود. بنابراین اکنون، بیایید نگاهی به برخی از استراتژی های اضطراب آور بیاندازیم تا به شما کمک کنند بدون هیچ دلیلی با تجربه شدید و ناتوان کننده احساس اضطراب، به طور موثرتری کنار بیایید.

 اهداف واقع بینانه تعیین کنید

آیا بدون دلیل احساس اضطراب می کنید؟

اگرچه ممکن است بتوانید هر کاری را که در ذهن خود دارید به انجام برسانید – مانند کاهش وزن، بهبود روابط خود یا کسب درآمد بیشتر – سطح استرس موجود در هر کاری را که قصد انجام آن را دارید با دقت در نظر بگیرید. دانشجوی پیرامون خود شوید. تا آنجا که ممکن است درباره افراد، مکانها و چیزهای زندگی خود بیاموزید. خواه رویای شما این باشد که با ایجاد یک پلت فرم کاملاً جدید در رسانه های اجتماعی، دنیا را به هم نزدیک کنیم یا یک کافه گوشه ای خنک را در زادگاه خود باز کنیم، باید مجبور باشید با نوعی استرس کنار بیایید و هر کاری شما تصمیم می گیرید در زندگی خود موفق باشید. با این اوصاف، اهدافی را تعیین کنید که چالش برانگیز است اما با سخت کوشی و عزم راسخ قابل دستیابی است.

مرزهای مشخص را تعیین کنید

قلمرو احساسی خود را ترسیم کنید. از همان آغاز تاریخ، درگیری بخشی ذاتی از تجربه بشر بوده است. هرچه تعارض بیشتر، استرس بیشتر و استرس بیشتر، اضطراب بیشتر و غیره باشد. علاوه بر یادگیری نحوه تقویت جسم و روح، می توانید با مراقبت بهتر از ذهن خود علائم اضطراب را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. وقتی با دیگران مرزهای محکمی تعیین می کنید، فضای احساسی برای پردازش ارزش روابط با شرایط خود به خود می دهید. به افرادی که شما را احاطه می کنند اجازه دهید دقیقاً بدانند که شما مایل به انجام چه کاری هستید و تا چه حدی مایلید که پیش بروید. در نهایت، این به شما کمک می کند با قرار دادن انتظارات واقع بینانه و قابل کنترل با دیگران احساس خستگی نکنید.

اولویت ها را تعیین کنید

نبردهای احساسی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. هر موقعیت استرس زا لزوماً منجر به علائم ناتوان کننده اضطراب نمی شود. به جای تلاش برای مقابله با عمیق ترین موانع موجود در راه خود به یک باره، ابتدا با کنار زدن مسائل کوچکتر، وضعیت را معکوس کنید.

آیا می خواهید قدرت و انرژی مغز خود را تقویت کنید؟

آیا بدون دلیل احساس اضطراب می کنید؟

امگا 3 برای عملکرد مغز و همچنین بهزیستی کلی ما حیاتی است. اما بدن ما نمی تواند آن را به تنهایی در سطوح قابل توجهی تولید کند. این را از یک مکمل خوب روغن ماهی امگا 3 استفاده کنید

چالش هایی را در نظر بگیرید که احساس می کنید می توانید با کمترین تلاش به طور موثر مدیریت کنید. همانطور که با نقاط قوت خود رهبری می کنید، حرکت را بدست آورید. و سپس، همانطور که شروع به شکستن هر مانع در راه خود می کنید، از دستاوردهای خود یک لیست شخصی تهیه کنید. تمام پیشرفت هایی را که می توانستید در این راه به دست بیاورید. همچنین این که چگونه توانسته اید جرات و جسارت داخلی را برای ادامه حرکت حتی در سخت ترین و دشوارترین لحظات خود به دست آورید.

این امر می تواند به شما کمک کند تا ضمن تأمل در دستاوردهای خود، احساس اعتماد به نفس بیشتری ایجاد کنید. مشابه شیر در فیلم کلاسیک، جادوگر اوز، هرچه از توانایی خود در کنترل شرایط استرس زا و غلبه بر مشکلات آگاهی بیشتری داشته باشید. در نهایت احساس اضطراب کمتری خواهید داشت.

سرعت خود را وقتی بی دلیل احساس اضطراب می کنید، بیشتر کنید.

 یکی از بهترین کارها این است که خودتان را سریع بدانید. زندگی یک ماراتن است، نه یک سرعت گیر. انجام هر کاری که انجام می دهید تنظیم سرعت قابل کنترل برای جلوگیری از سوختن قبل از رسیدن به خط پایان است. بنابراین، سعی کنید که جلوتر بروید و دست خود را از دست قضایای قریب الوقوع که در نهایت همه ما در طول زندگی با آن روبرو خواهیم بود. از خود جلو نزنید. رم در یک روز ساخته نشده است. امپراتوری شخصی شما نیز ساخته نخواهد شد. مهم نیست که چقدر کارآفرین هستید یا از نظر احساسی از نظر سوخت صرفه جویی می کنید.

به جای اینکه بخواهید همه اهداف خود را در سریعترین زمان ممکن به انجام برسانید. بهتر است در تلاش برای رسیدن به نقاط عطف قابل دستیابی در سفر خود باشید. خواه در کار در خانه و یا در خانه با مشکل روبرو هستید. تا آنجا که می توانید تلاش کنید تا مشکلات خود را برطرف و حل و فصل کنید بدون اینکه خود را تحت فشار و فشار قرار دهید.

و اگر نمی توانید از پس شرایط برآیید، بدانید چه زمانی باید بگویید. فقط ممکن است لازم باشد یک یا دو لحظه از نبرد دور شوید، تا در نهایت بتوانید به جبهه برگردید و یک روز دیگر از نظر احساسی دوباره از پس جنگ خوب برآیید.

با کسی صحبت کنید

جنگل را نمی توانید از جاده ببینید. این مگر اینکه شما قادر باشید به طریقی بالاتر از مرغ رانندگی را ببینید. بسیاری از ما وقتی با چیزی روبرو می شویم که تصور می کنیم یک مشکل اساسی در زندگی ماست، دید تونل را تجربه می کنیم. ما خود را با شرایطی که هر چه که ما را آزار می دهد. در حالی که بسیاری از موارد مهم دیگر را از دست می دهیم، آزار می دهیم.

از تجربیات شخصی خودم، من می دانم که احساس باز کردن احساسات شما چقدر دشوار است. به خصوص اگر شما یک زندگی پر سرعت و با زمان خرابی اندک دارید تا از خانواده ای که هرگز برای ابراز احساسات خود تشویق نشده اند، منعکس کنید. با این وجود، من به عنوان یک مداخله گر حرفه ای بهداشت روان و روان درمانگر مجاز، هیئت مدیره بی شماری از افراد در بحران بوده ام. تحقیقات به شدت نشان می دهد که وقت گذاشتن برای گفتگو در مورد بزرگترین ترسهای خود با یک فرد مناسب می تواند به شما کمک کند حتی از دیوارهای اضطراب به ظاهر غیر قابل نفوذی که تجربه کرده اید، عبور کنید.  گفتگو درمانی اگر کار کنید جواب می دهد. من اکیداً پیشنهاد می کنم که بررسی کنید که چرا احساسی را احساس می کنید و این احساسات از کجا ناشی می شود.

التهاب پنهان درون بدن شما ممکن است باعث خستگی شما شود.

تومریک ممکن است فقط همان چیزی باشد که شما برای کاهش تورم و افزایش دوباره انرژی خود نیاز دارید.  به عبارت دیگر، اگر می خواهید میوه را تغییر دهید، باید از ریشه شروع کنید. هرچه بیشتر در مورد چیزهایی که باعث می شوند احساس اضطراب کنید با شخص دیگری روبرو شوید، احتمال اینکه این موارد روی حرکت رو به جلو شما تأثیر منفی بگذارد، کمتر است.

نفس بکشید

آیا بدون دلیل احساس اضطراب می کنید؟

آیا تا به حال نگران چیزی شده اید که در نهایت احساس مریضی جسمی، خستگی عاطفی، حتی نفس نفس زدن داشته باشید؟ من می دانم که دارم بعضی اوقات، ممکن است بی دلیل احساس اضطراب کنیم.

اگر تاکنون متوجه آن نشده اید، زندگی مانند یک سد همیشگی مانع است. پر از فراز و نشیب، انحرافات و پیچش های غیرمنتظره، تعداد زیادی مانع و حتی چند درب دام در طول راه است. با این حال، ممکن است بخواهید به جای اینکه اولین کسی باشید که به یک خط پایان واقعی می رسد، توجه خود را معطوف به این کنید که بتوانید با موفقیت به طرف مقابل خود برسید و تا آنجا که می توانید در زندگی خود با به همان اندازه انجام دهید‌.

نفس خود را حبس کنید تا زمانی که به خواسته خود برسید. ممکن است در کودکی چند بار کار کند اما در بزرگسالی مسئولیت هایی مانند پرداخت قبض و حفظ روابط سالم با دیگران به هیچ وجه اینگونه نیست. با این اوصاف، در یک نقطه یا نقطه دیگر، شما مجبور خواهید شد تا هوا را تهدید کنید تا ذهن شما را پاک کند و اکسیژن ریه های شما را دوباره پر کند. مشابه دستورالعمل های قبل از پرواز، اگر مشکلی در هوا وجود دارد، ابتدا باید ماسک اکسیژن خود را بگذارید.

نتیجه ای بر احساس اضطراب

در پایان، مهم نیست که هر چقدر خونسرد، آرام و جمع شده در یک نقطه از زندگی خود باشید، به یک شکل یا یک شکل دیگر استرس را تجربه خواهید کرد. استرس زیاد در نهایت می تواند منجر به انواع علائم ناتوان کننده اضطراب شود که به نوبه خود بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی می گذارد.

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، وقتی همه می آموزیم چگونه خود را با دنیای جدید و طبیعی پسا همه گیر سازگار کنیم. بسیاری از ما علائمی از اضطراب را تجربه می کنیم. هر چقدر هم تلاش کنیم سطح استرس را در زندگی خود کنترل کنیم. با یادگیری نحوه کنار آمدن موثر با اضطراب، در نهایت می توانیم از پس آن برآییم تا بتوانیم زندگی حتی پربارتر و رضایت بخشی داشته باشیم. با این وجود، شاید رایج ترین استراتژی عقل سلیم برای کاهش علائم اضطراب، جلوگیری از قرار دادن خود در موقعیت های استرس زا در وهله اول در صورت امکان باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا