چند نمونه از برخوردها که رفتار ناامنی در مردان را نشان می دهند

رفتار ناامنی در مردان می تواند به رابطه آسیب برساند. این رفتار ناامنی ممکن است به علت آسیب های دوران کودکی در خانواده باشد. همین امر باعث فشار بیش از حد به فرد مقابل در رابطه خواهد شد. رابطه برای همه ما یک امر پیچیده است. در واقع شما نمی توانید در زندگی بدون هیچ رابطه یا ارتباطی باقی بماند. اما تا به حال فکر کرده اید که ناامنی در یک رابطه چگونه ایجاد خواهد شد. در رابطه قواعدی وجود دارد که باید رعایت شود. این قواعد می تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. خیلی از افراد دوست دارند نیاز هایی را که  تا به امروز نتوانستند رفع کنند با رابطه این کار را انجام دهند. اما این درست نیست. چرا که شما باید به عنوان یک شخص بالغ و فهمیده پای به رابطه بگذارید.

برای برخی افراد فقط این که بتوانند عشق بورزند یا مسائل مالی را بهبود بخشند همه چیز درست است. اما در روان شناسی گفته شده است که حد تعادل در روابط بیشتر باعث پایداری آن رابطه شده است. یکی از مواردی که ممکن است آسیب های عاطفی را به همراه داشته باشد همدلی است. شاید برایتان عجیب باشد که همدلی به عنوان یک ویژگی خوب چگونه ناامنی در یک رابطه ایجاد می کند؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نمونه از برخوردها که رفتار ناامنی در مردان را نشان می دهند چگونه است؟

اختلالات مختلف و رفتار ناامنی در مردان

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های بسیار خطرناکی ممکن است داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نمونه از برخوردها که رفتار ناامنی در مردان را نشان می دهند، صحبت کنیم.

مقابله با رفتار ناامنی در مردان در یک رابطه

ناامنی احساس بی کفایتی است که از کمبود اعتماد به نفس زاییده می شود. این می تواند باعث شود که به توانایی ها، غرایز و روابط خود شک کنید و باور به خود و اعتماد به دیگران را برای شما دشوار کند.

احساس ناامنی می تواند یک احساس دردناک و دشوار باشد. این می تواند بر سلامت روان شما و همچنین روابط شما تأثیر بگذارد. این مقاله به بررسی علائم، علل و پیامدهای ناامنی در یک رابطه می پردازد و راهبردهایی را برای کمک به شما پیشنهاد می کند.

نشانه های رفتار ناامنی در مردان در روابط

در روابط عاشقانه، ناامنی می تواند شما را به سمت افکار و رفتارهای غیر مفید سوق دهد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اگر با شریک زندگی خود همراه نیستید، دائماً شریک زندگی خود را چک کنید تا مکان او را مشخص کنید
  • عدم اعتماد به همسرتان برای وفاداری به شما و مدام نگران این هستید که او به شما خیانت می کند
  • نسبت به همه افراد دیگر در زندگی خود حسادت می کنند و از سایر افرادی که به آن ها نزدیک هستند دلخور هستند
  • به حرف های شریکتان توجه نکنید و بخواهید همه چیزهایی را که به شما می گویند تأیید کنید
  • احساس می کنید که شریک زندگی شما ممکن است در هر زمانی از شما جدا شود

نظر رومانوف در ارتباط با این زمینه

به گفته سابرینا رومانوف، روانشناس روانشناس بالینی و استاد دانشگاه Yeshiva در شهر نیویورک، این رفتارها در واقع می تواند شریک زندگی شما را از خود دور کند.

علل رفتار ناامنی در مردان در یک رابطه

به گفته رومانوف، این ها برخی از علل بالقوه این فرایند هستند.

یک رابطه ناخوشایند قبلی

افرادی که در روابط ناسالمی بوده‌اند که در آن شریک زندگی‌شان غیرقابل اعتماد بوده یا با آن ها بد رفتار می‌کند. ممکن است این احساسات را حفظ کرده و آن ها را وارد روابط جدید خود کنند. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که افراد به تنهایی واکنش های خود را نسبت به این روابط پردازش نمی کنند و از طریق آن کار نمی کنند. در عوض، آن ها وارد رابطه دیگری می شوند. این افراد اغلب آسیب‌های حل‌نشده یا توشه‌های عاطفی خود را بدون توجیه کافی بر روی شریک جدید خود قرار می‌دهند.

اعتماد به نفس پایین

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند ممکن است در روابط خود دچار ناامنی در یک رابطه شوند. زیرا ممکن است باور نداشته باشند که شایسته عشق یا حمایت شریک زندگی خود هستند. رفتار ناامنی در مردان مانند یک پیشگویی خودساز عمل می کند. زیرا ترس از دست دادن شریک زندگی تان می تواند باعث شود رفتار تدافعی داشته باشید و او را از خود دور کنید.

اضطراب اجتماعی و رفتار ناامنی در مردان

در حالی که بسیاری از افراد درجاتی از اضطراب اجتماعی را در موقعیت هایی مانند جلسات، مهمانی ها، قرار ملاقات ها و گردهمایی های بزرگ تجربه می کنند. برخی افراد اشکال شدیدتری دارند که می تواند اعتماد به نفس آن ها را در روابط تحت تاثیر قرار دهد. اضطراب اجتماعی می تواند باعث شود بیش از حد از خودتان انتقاد کنید و اعتماد به اعمال و نیات شریک زندگی تان را برای شما دشوار کند.

تاثیرات رفتار ناامنی در مردان

در زیر، رومانوف توضیح می دهد که چگونه ناامنی می تواند بر سلامت روانی شما و همچنین رابطه شما با شریک زندگی شما تأثیر بگذارد.

تاثیر رفتار ناامنی در مردان بر روابط

ناامنی در یک رابطه با ایجاد عدم تعادل بر شما تأثیر می گذارد. شما بیشتر مشغول چیزهایی می شوید که شریک زندگی تان ارائه نمی دهد و در عوض برای ناامنی های خود اطمینان یا تایید می خواهید. شما شروع می کنید به این فکر کنید که شریک زندگی خود به عنوان یک هدف برای مدیریت احساس ناامنی خود به جای اینکه با آن‌ها به عنوان یک برابر ارتباط برقرار کنید.

چند نمونه از برخوردها که رفتار ناامنی در مردان را نشان می دهند

“من فکر می کنم همه ما ناامن هستیم و هیچ اشکالی در پذیرش آن وجود ندارد. اما مشکل زمانی پیش می‌آید که سعی می‌کنیم با پرورش این توهم با این ناامنی مقابله کنیم و شروع به جدی گرفتن خودمان و هر آن‌چه می‌دانیم می‌کنیم.» – سوشانت سینگ راجپوت

بسیار آسان است که در دام رفتار ناامنی در مردان گرفتار شوید و شروع به ایجاد رفتار ناامن کنید. از این گذشته، تمام دنیای اطراف ما به ما می آموزد که ما هرگز به اندازه کافی خوب نیستیم، مهم نیست که در زندگی خود چه می کنیم. این یک طرز فکر خطرناک است که باید خودتان را وارد آن کنید، و اگر با فردی ناامن در ارتباط باشید، خطرناک است.

نکته

مرز بسیار ظریفی بین تشخیص رفتار ناامنی در مردان و محبت واقعی وجود دارد. در واقع، چندین نشانه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد که مردان می توانند رفتار و شخصیت بالقوه ناایمن خود را نشان دهند. کسب آن‌ها همیشه آسان نیست. باید به خاطر داشته باشید که مهم نیست شوهر شما چقدر ناامن است، این وظیفه شما نیست که آن را برطرف کنید. رفتار ناامنی در مردان تنها با تقویت مثبت خود بهتر می شود. در این‌جا علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. در این‌جا چند رفتار ناامنی در مردان که بیان خواهد شد

او سریعا در ملاقات های اول به شما می گوید که شما را دوست دارد

آیا او پس از اولین قرار ملاقاتتان به شما عشق بی پایان خود را ابراز می کند؟ اگر چنین است، این نشانه ای است برای اهداف غیر منطقی در رابطه. او به نفع خودش بیش از حد ناامن است و معتقد است که اگر فوراً به او متعهد نشوید، اتفاق وحشتناکی رخ خواهد داد. تشخیص این علامت بسیار دشوار است. زیرا به طور معمول، کسی که به شما بگوید دوستتان دارد فوق العاده است – اما نه بعد از یک هفته شناختن شما. اطمینان حاصل کنید که به غرایز خود اعتماد دارید و آن را به عنوان نشانه ای از رفتار ناامنی در مردان به جای صداقت تشخیص دهید.

از تماس چشمی اجتناب می کند

زبان بدن گاهی اوقات می تواند بلندتر از کلمات صحبت کند. مردان ناایمن برای حفظ تماس چشمی بسیار مشکل دارند. این به این دلیل است که چشم ها می توانند برای دنیای درونی یک نفر بسیار گویا باشند. وقتی مردی ناامن است، نمی‌خواهد شما آن را ببینید. چه در زمان صمیمیت و چه در هنگام شام، اجتناب از تماس چشمی همیشه یک علامت خطرناک است.

رفتار ناامنی در مردان یعنی او ترسناک است

قلدرها اغلب فقط ناامن هستند. با این حال آن را از طریق توهین یا خشونت کلامی و فیزیکی هدایت می کنند. البته این هیچ بهانه ای برای رفتار بد آن‌ها با شما نیست. اگر هر شکلی از سوء استفاده یا رفتار بد را تجربه کردید، بدانید که چنین رفتاری هرگز قابل قبول نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما ممکن است در نظر داشته باشید که شریک زندگی خود را به یک خدمات مشاوره راهنمایی کنید. این کار باعث می شود تا آن‌ها بتوانند مستقیماً به مسائل خود رسیدگی کنند. اجازه ندهید که آن‌ها به این رفتار با شما ادامه دهند. همچنین، هرگز فریب شخصیت سرسخت را نخورید – این یک ناامنی عمیق است که او را آزار می دهد.

او شما را تهدید به ترک می کند

یکی دیگر از نشانه های بسیار مهم رفتار ناامنی در مردان این است که او معتقد است که تأثیر زیادی روی شما دارد، به طوری که تهدید به ترک می کند. این تهدید احتمالاً نشان‌دهنده این است که او می‌ترسد شما ابتدا بروید و می‌خواهد خودش را از درد نجات دهد. او همچنین خواستار اثباتی است که شما در هر حالی آن را انجام دهید

رفتار ناامنی در مردان یعنی به شما شک دارند

آیا وقتی تا دیر وقت سر کار می مانید یا با دوستانتان بیرون می روید از شما سؤال می کند؟ حسادت شدید نشانه کلاسیک ناامنی است. باز هم، این ترس ناشی از این است که قبل از اینکه او بتواند کاری انجام دهد، او را ترک کنید. او احساس نمی کند که به اندازه کافی برای شما خوب است. بنابراین سعی می کند با فشار بر روی شما از آسیب به خودش جلوگیری کند. اجازه ندهید شما را گول بزند.

عزت نفس او آسیب می بیند

اگر او دائماً خود را با سایر دوستان مرد شما یا با افرادی که دوست دارید مقایسه می کند، به احتمال زیاد عزت نفس او آسیب دیده است. این یکی احتمالا راحت تر از بقیه رفع می شود. زیرا ناامنی او به ظاهر فیزیکی او گره خورده است. اگر می توانید سعی کنید یک روز «متفاوت» برای او ترتیب دهید. او را تشویق کنید تا خودش را با لباس های زیبا و مدل موی جدید، پذیرایی کند. حتی آن چیزهای کوچک معجزه می کنند تا احساس او نسبت به خودش را اصلاح کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا