چند مشکل متداول ازدواج و نحوه برخورد با آن ها

رابطه و ازدواج را همه افراد دوست دارند. هیچ کس را نمی توانید پیدا کنید که تنهایی را دوست داشته باشد. حتی منزوی ترین افراد هم دوست دارند با شخصی ارتباط برقرار کنند. برقراری ارتباط نیازمند رعایت قوانین مختلفی است. طبیعتاً شما به گونه ای که با دوست خود ارتباط برقرار می کنید نمی توانید با همسر خود هم همان گونه باشید. در ازدواج و در زندگی مشکلات زیادی وجود دارد. در دنیایی که زندگی می کنیم مشکلات بسیاری وجود دارند. این مشکلات همیشه مالی نیستند. گاهی اوقات مشکلات عاطفی در روابط بیشتر از مشکلات مالی تاثیر گذار خواهد بود. در مقاله های قبل گفتیم که اگر این مشکلات حل نشوند باعث طلاق در بین افراد خواهد شد.

طلاق می تواند آسیب های روانی را وارد کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند مشکل متداول ازدواج و نحوه برخورد با آن ها چگونه است. افراد ممکن است در روابط خود چه دوستانه و چه کاری شکست می خورند. وقتی که فردی در این گونه روابط شکست بخورد با میزان کم و زیاد ممکن است دچار آسیب های روانی شود. دقیقا در این جا است که فرد برای صحبت کردن با شخصی دیگر نیازمند برقراری ارتباط است. حال این ارتباط می تواند با دوست آن فرد باشد یا این که او با همسر خود صحبت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند مشکل متداول ازدواج و نحوه برخورد با آن ها صحبت کنیم.

هیچ ازدواجی کامل نیست و همه آن ها با مشکل روبرو می شوند

 مشکل متداول ازدواج

هیچ ازدواجی کامل نیست و همه آن ها با مشکل روبرو می شوند. شاید خواندن این مقاله چند سال پیش بسیار تیره و تار بود.  اما مطالعات نشان می دهد که طلاق در حال حاضر در ازدواج های جدید بیشتر از دهه های گذشته است. شما ممکن است با مشکل متداول ازدواج روبرو شوید. باید به آن ها به عنوان فرصتی برای توسعه روابط و آشنایی با یکدیگر نگاه کنید تا مانعی برای خوشبختی هر ازدواج متفاوت است  و نمی توان همه مشکلاتی را که ازدواج شما با آن رو به رو می شود پیش بینی کرد. با این حال، در این جا لیستی از برخی مشکلات متداول ازدواج و برخی از گزینه ها وجود دارد. با این گزینه ها شما و شریک زندگی خود می توانید برای مقابله با این مشکلات به شیوه های سالم و سازنده استفاده کنید.

خویشاوندان سببی و مشکل متداول ازدواج

البته، همسران دقیقاً مشکل ازدواج نیستند.  اما می توانند بر اکثر مشکلاتی که در این لیست مورد بحث قرار می گیرند، تأثیر بگذارند. در نتیجه، توجه به نقشی که آن ها می توانند در یک رابطه ایفا کنند، بسیار مهم است. قبل از ازدواج، شما و شریک احتمالی خود باید در مورد نقش هایی که می خواهید با هم صحبت کنید. در واقع این نقش هایی است که همسران شما در ازدواج ایفا می کنند. این می تواند بسیار متفاوت باشد زیرا افراد مختلف با والدین خود روابط متفاوتی دارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی از زوجین، همسران خود را یک شبکه پشتیبانی ارزشمند می دانند. آن ها دوست دارند تقریباً در همه جنبه های رابطه با آن ها همکاری نزدیک داشته باشند. والدین ما می توانند منبع خوبی برای اطلاعات باشند.  و تجربه زندگی در طول زندگی ما و مشکل متداول ازدواج ها هیچ تفاوتی با هم ندارند.

نقش های والدین در ازدواج و تربیت فرزند

افراد دیگر، شاید روابط خوبی با والدین خود داشته باشند. اما ممکن است بخواهند والدین آن ها نقش کمتری در ازدواج و تربیت فرزند داشته باشند. اگر شما در نزدیکی والدین خود زندگی می کنید، ممکن است این مورد نیز وجود داشته باشد. نکته مهم این است که هر دو شریک در مورد نقشی که می خواهند آگاه باشند. در واقع بر سر  نقش دائمی یکدیگر، توافق کنند.  و این امر را در اسرع وقت به وضوح و به طور موثر به شوهر خود اطلاع دهند.

تفاوت های مذهبی یک مشکل متداول ازدواج

مشکل متداول ازدواج

اختلافات مذهبی می تواند مراحل اولیه رابطه را ناخوشایند کند. اما وقتی یک زوج ازدواج کنند واقعاً می توانند مشکل ساز شوند. دوره های نامزدی باید به عنوان فرصتی برای کنار آمدن با تفاوت های مذهبی باشد. از جمله ایجاد مرزها و روابط با بقیه اعضای خانواده در نظر گرفته شود.

مهمترین نکته در مورد تفاوت های مذهبی چیست؟

مهمترین نکته در مورد تفاوت های مذهبی این است که همیشه از شریک خود حمایت کنید. صرف نظر از این که چقدر اعتقادات مذهبی شما متفاوت است. این امر به ویژه هنگامی مشکل ایجاد می کند که یکی از شرکا مذهبی باشد و دیگری مذهبی نباشد. همه ادیان به ما کمک می کنند تا زندگی را جشن بگیریم و از مشکلات آن عبور کنیم. تحقیر باورهای مذهبی کسی می تواند بهترین روز را خراب کند.  یا بدترین روز را بدتر کند که این همان مشکل متداول ازدواج است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در صورتی که هر دو طرف رابطه مذهبی داشته باشند، مدیریت تفاوت های مذهبی می تواند مشکل باشد. انجام خدمات جداگانه همیشه یک گزینه است. اما وحدت خانواده در اکثر جوامع مذهبی مهم است. در نتیجه، ممکن است بخواهید تعطیلات آخر هفته را در نظر بگیرید. مکن است  شما اصلاً مذهبی نباشید یا از نظر مذهبی بسیار متفاوت از شریک زندگی خود هستید. سعی کنید در مراسم ویژه و رویدادهای زندگی با آن ها شرکت کنید تا رابطه را قوی نگه دارید.

اختلافات سیاسی یک مشکل متداول ازدواج

اختلافات سیاسی می تواند یکی دیگر از مشکلات بزرگ در ازدواج باشد. این بدان معنا نیست که آن ها قابل غلبه نیستند. علاوه بر این، این یکی از مشکلات احتمالی است که باید قبل از ازدواج از آن آگاه باشید. یک برنامه آسان این است که به سادگی موافقت کنید که در مورد سیاست به عنوان یک مشکل متداول ازدواج صحبت نکنید. از این گذشته، رای گیری ناشناس است.

بنابراین مسائل سیاسی تنها در صورتی به خانه باز می گردند که آن ها را خودتان بازگردانید. این می تواند در طول رویدادهای اجتماعی که سیاست موضوع رایج بحث است، دشوار باشد. روش های مختلفی برای رسیدگی به این امر وجود دارد. از بحث کردن پرهیز کنید. از یکدیگر جدا شوید تا مکالمه به پایان برسد. هر کاری که تصمیم بگیرید انجام دهید، مهم این است که شما و همسرتان به احساسات یکدیگر توجه داشته باشید.

پرداخت قبوض و امور مالی

مشکل متداول ازدواج

سازماندهی امور مالی می تواند پیچیده باشد، به ویژه در مورد پرداخت قبوض. روش های مختلفی برای رسیدگی به این امر وجود دارد. این فرایند زمانی ساده تر بود که اکثر خانواده ها فقط یک “نان آور” داشتند. اما اکنون که هر دو شریک زندگی در یک رابطه معمولاً کار می کنند، می تواند پیچیده تر باشد. این مورد نیز به عنوان یک مشکل متداول ازدواج در بخش بعدی مطرح خواهد شد. یکی از راه های رایج برای حل این مشکل توسط زوجین این است که یکی قبض ها را بپردازد و سهم عادلانه خود را به دیگری اطلاع دهد. این تنها راهی نیست که زوجین می توانند این مشکل را حل کنند.

برخی از زوجین حساب های شخصی خود را ایجاد می کنند. بنابراین هر یک برخی از خدمات آب و برق را پرداخت می کند. یکی دیگر از گزینه ها این است که یک حساب جاری مشترک داشته باشید. حسابی که هر دو زوج از حقوق و دستمزد خود استفاده می کنند و قبوض را از پرداخت می کنند.

شکاف پرداختی یک مشکل متداول ازدواج

یکی دیگر از مشکلات کلاسیک ازدواج می تواند زمانی رخ دهد که یکی از طرفین  درآمد بیشتری نسبت به دیگران دارد. یا حتی شغل چشمگیرتری دارد. برای برخی از زوج ها، این یک مشکل نیست زیرا آن ها حرفه و درآمد را به عنوان یک مسابقه نمی بینند. در زوج های دیگر، شریکی که پول بیشتری به دست می آورد ممکن است سعی کند اختیارات بیشتری را اتخاذ کند. البته برخی از زوج ها از کسی که پول بیشتری می گیرد خوشحال می شوند.

در واقع، نکته مهم این است که هیچ یک از طرفین احساس نمی کند که از دیگری سوء استفاده می شود یا تحت کنترل او است.

کارهای خانه

تقسیم کارها یکی دیگر از مشکلات رایج در زوج های متاهل است. نکته مهم در این مورد این است که کارهای انجام شده در خانه باید برنامه ریزی شود. شما دو نفر می توانید بنشینید و تصمیم بگیرید که هر کدام از شما کدام کارها را دوست دارید یا دوست ندارید. اگر یکی از شما در خانه کار می کند یا شغلی دارد که زمان کمتری می برد، ممکن است انجام کار خانه منطقی باشد. یا به عبارتی  آن شریک بیشتر کارهای خانه را انجام دهد. اگر با مشکلی روبرو شدید، زوج دیگری را بیاورید تا ببینید چگونه از توزیع کارهای خانه خود مراقبت می کنند.

تراز زمانی یک مشکل متداول ازدواج

 مشکل متداول ازدواج

ااگر یکی از طرفین دائمت حس وابستگی نسبت به دیگری باشد، این می تواند یک مشکل اضافی باشد. در واقع آن شخص باید زمان های دیگر را کنار بگذارد.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا