چگونه می توان با متداول ترین مشکلات در ازدواج کنار آمد؟

همه فیلم های رمانتیکی که در زمینه روابط عاشقانه دیده ایم دیدگاه های خاصی را به ما ارائه می دهند. در واقع نگاهی به دنیای واقعی ما دارند. این که عشق واقعی چگونه باید باشد؟ زنان به دنبال شاهزاده جذاب خود هستند زیرا دنیای ما تمایل به تجلیل از ازدواج و شرایط افراد در رابطه ها دارد. در نتیجه ازدواج برای بسیاری افراد ایده خوبی به نظر می رسد. اما همه چیز در این فیلم ها آسان به نظر می رسند. اما همان طوری که هر فرد متاهل می تواند به شما بگوید، ازدواج فرایندی آسان نیست. بلکه همراه با پیچیدگی های بسیار زیاد می باشد.  در واقع، برای بسیاری از زوج ها، اگر آن ها ندانند چگونه مشکلات خود را حل کنند، می تواند کاملاً پیچیده، سخت و همراه با چالش های بسیار زیاد باشد.پس چگونه می توان با متداول ترین مشکلات در ازدواج کنار آمد؟

به این فکر کنید که هیچ کس به ما نمی آموزد چگونه یک ازدواج سالم و شاد داشته باشیم. اگر والدین ما الگوی مناسبی برای یک ازدواج سالم و شاد نبوده اند پس سخت است که بدانیم چطور خودمان می توانیم این کار را انجام دهیم. به همین دلیل در همه ازدواج ها مشکل وجود دارد. اما چگونه می توان با متداول ترین مشکلات در ازدواج کنار آمد؟ در این مقاله از وب سایت همکده به عنوان اولین و بزگ ترین وب سایت روان شناسی در ایران به این سوال پاسخ می دهیم. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری یا مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چگونه می توان با متداول ترین مشکلات در ازدواج کنار آمد؟

چگونه می توان با متداول ترین مشکلات در ازدواج کنار آمد؟

صرف نظر از اینکه آیا مشکلات شما به طلاق منجر می شود یا به طور موثر از عهده حل آن ها برمی آیید، بیشتر زوج های متاهل دارای موضوعات مشابه هستند. بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم به چند موضوع رایج که در ازدواج با آن ها روبرو می شوید.

تقسیم کار در خانه

تحقیقات نشان می دهد حتی در مواقعی که هر دو همسر در خارج از خانه کار می کنند، زن معمولاً کسی است که کار های خانه و کارهای بیشتری را انجام می دهد. بدیهی است که این امر استرس بیشتری را برای وی ایجاد می کند. اما آنچه حتی بیشتر از این کار های روزمره استرس زا است ، “مسئولیت روانی” نامیده می شود. این مسئولیت روانی به این معنا است که یک بانو در خانه با مسائلی همچون کودک در این ساعت باید به کلاس برود یا با پزشک در ساعت ۸ روز شنبه قرار ملاقات داریم سر و کله برند. در این شرایط است که عدم تعادل با تقسیم کار می تواند مسائل و مشکلات زیادی را ایجاد نماید. پس با تقسیم کار در خانه می توان مشکلات بسیاری را از بین برد.

چگونه می توان با متداول ترین مشکلات در ازدواج کنار آمد؟ – امور مالی

برخی از افراد هزینه کننده هستند. دیگران پس انداز کننده هستند. بنابراین، اگر در ازدواج یک مورد علاقه مند به مخارج و یک پس انداز کننده داشته باشید، می توانید ببینید که این مسئله چگونه به یک مشکل تبدیل می شود. شاید رشد و سرمایه گذاری برای یک نفر مهم باشد، اما شخص دیگر کم تر به این مسئله اهمیت می دهد. از این رو می توان گفت که دعوا بر سر پول و نحوه مصرف آن یکی از رایج ترین مشکلات در ازدواج است. برای رفع این مشکل باید در ارتباط با مسائل مالی و شرایط پس انداز یا خرج کردن های مالی به دقت صحبت شود.

تفات های فرزندان و والدین

بیایید این را بپذیریم که کودکان می توانند استرس زا باشند. نوزدان گریه می کنند یا بی خواب هستند. نوجوانان سرکش و خشم مزاج می شوند و غیره. این شرایط گاهی اوقات سرگرم کننده نیستند. صرف نظر از اینکه بچه های تان را چقدر دوست دارید! و این می تواند استرس زیادی را برای یک زن و شوهر ایجاد کند. حتی شیوه های متفاوت والدین مانند نحوه تنبیه کودک می تواند در یک زوج متاهل اختلاف ایجاد کند.

تفاوت های شخصیتی گزینه ای از متداول ترین مشکلات در ازدواج

اگر یک شخص درون گرا باشد و دیگری فرد برون گرا، ممکن است در مورد اینکه چند وقت یکبار معاشرت کنید تنش دائمی وجود داشته باشد. فرد برون گرا ممکن است احساس بی مهری کند که فرد درونگرا هرگز نمی خواهد با آن ها به مهمانی برود. اما ممکن است فرد درون گرا احساس طرد شدگی کند زیرا فرد برون گرا همیشه می خواهد با افراد دیگری غیر از همسر خود معاشرت کند. این فقط یکی از جنبه های تفاوت شخصیتی است که می تواند در ازدواج ها مشکل ایجاد کند. از این رو در این مسئله باید نکات بسیاری رعایت شود.

مبارزات و تفاوت های سبک ارتباطی

شاید یکی از همسران در خانواده ای بزرگ شده باشد که هنگام عصبانیت فریاد می کشیدند و با یکدیگرجر و بحث می کردند، در حالی که همسر دیگر در خانواده ای بزرگ شده است که عصبانیت خود را به درون خود معطوف می کردند و برخورد خاموش در مقابل عصبانیت را به همراه داشته اند. داشتن شیوه های مختلف جنگی یا ارتباطی در هنگام تعارض می تواند مانعی بزرگ برای داشتن یک ازدواج شاد و سالم باشد. از این رو باید در این زمینه دقت بسیار زیادی کنید و به شناخت دقیقی برسید.

زبان های مختلف عشق

دکتر گری چپمن کتابی نوشته است به نام پنج زبان عشق. در این کتاب، او پنج روش مختلف برای بخشیدن و دریافت عشق توسط افراد را تعریف می کند (اقدامات مربوط به خدمات، لمس ، زمان، هدیه دادن و تأیید سخنان). اگر هر دو به زبان های عاشقانه بسیار متفاوتی صحبت می کنید، ممکن است این مسئله برای شما منجر به مشکلاتی در ازدواج تان شود. به طور مثال ممکن است شما تمایل به این مسئله داشته باشید که هدیه ای به شما داده شود تا احساس دوست داشتن کنید اما در عوض شریک زندگی تان دوست دارد برای تان خدماتی را انجام دهد. در این صورت ممکن است درک نکنید که آنها واقعاً شما را دوست دارند.

رابطه جنسی

هر فردی نیاز های جنسی متفاوتی دارد. برخی از افراد عاشق رابطه جنسی هر چند وقت یکبار هستند، در حالی که دیگران می توانند بقیه زندگی خود را بدون آن زندگی کنند. صرف نظر از آنچه شما می خواهید، اکثر زوجین در سازگاری جنسی خود مشکلی دارند. به همین دلیل شناخت ایده آل های جنسی قدم بزرگی در رسیدن به شرایط مناسب است.

حسادت و خیانت گزینه ای از متداول ترین مشکلات در ازدواج

بسیاری از افراد به طور طبیعی ناامن هستند و متأسفانه بسیاری از افراد نیز وسوسه می شوند که به همسر خود خیانت کنند. اما در عین حال در روابط حسادت هم وجود دارد که باید به طور بسیار دقیقی کنترل شود. در نقطه مقابل باید بدانید که خیانت فقط به تقلب فیزیکی محدود نمی شود. خیانت احساسی این روز ها به دلیل فناوری مانند تلفن ها و برنامه های دوست یابی بیداد می کند. پنهان کردن کاری که کسی انجام می دهد و کسی که با او صحبت می کنند بسیار آسان می کند.

کسالت و رکود در ازدواج

همه روابط در ابتدا جدید هستند و همیشه هیجان ایجاد می کنند. همه احساس می کنند که روی ابر راه می روند زیرا بسیار عاشق هستند. اما با گذشت زمان، شیفتکی های اولیه از بین می رود. رابطه آن ها راکد است و به نظر می رسد کسل کننده است. تلاش برای زنده نگه داشتن عشق و ادامه کارهای هیجان انگیز با هم باید تلاش کنید تا بتوانید رابطه تان را زنده نگه دارد. بیاموزید چرا رابطه شما خسته کننده شده است (و چگونه آن را حل کنید.)

نابرابری اقتداری

قدرت می تواند انواع مختلفی داشته باشد، از قدرت مالی گرفته تا قدرت والدین. اگر یکی از همسران درآمد بیشتری نسبت به همسر دیگر داشته باشد (یا شاید یکی از والدین خانه نشین باشد)، در مورد اینکه چه کسی پول را وارد خانه می کند، عدم تعادل ایجاد می کند و این عدم تعادل یک مشکل شایع ازدواج است. چه کسی قدرت تصمیم گیری بیشتری دارد؟ بسیاری از اوقات، برابر نیست بنابراین، این قطعاً مشکلاتی را ایجاد می کند زیرا یکی از همسران می تواند با گذشت زمان احساس ناتوانی کند.

سواستفاده های مختلف در ازدواج

سواستفاده به اشکال مختلف وجود دارد. آزار جسمی همان چیزی است که اکثر مردم با شنیدن کلمه سواستفاده به آن فکر می کنند. اما سواستفاده می تواند حالت های ذهنی و عاطفی هم داشته باشد. این گزینه حتی از سواستفاده های جسمی هم می تواند خطرناک تر و سخت تر باشد و در عین حال مشکلات بسیاری ایجاد نماید.

ارزش ها و اعتقادات

به قول معروف ، “یک پرنده و یک ماهی ممکن است یکدیگر را دوست داشته باشند، اما کجا زندگی خواهند کرد؟” به عبارت دیگر، وقتی دو نفر نگاه های بسیار متفاوتی به جهان دارند، درک یکدیگر را دشوار می کند. این ممکن است منجر به مشکلاتی در ازدواج شود. به عنوان مثال، اگر یک کاتولیک با یک مسلمان ازدواج کرده باشد، احتمالاً عقاید و جهان بینی یکسان زیادی ندارند. حتی اگر یکی جمهوری خواه و دیگری دموکرات باشد، این امر می تواند باعث ایجاد تنش اساسی در ازدواج نیز شود.

تلاش برای تغییر یکدیگر

هیچ کس کامل نیست. همیشه چیزی در مورد همه افراد جهان وجود دارد که شما را آزار می دهد. اما وقتی مردم این را درک نمی کنند، سعی می کنند یکدیگر را تغییر دهند. بنابراین، شما فقط باید یاد بگیرید که یکدیگر را همانطور که هستید بپذیرید. در غیر این صورت، شما با تمام انتقادهایی که برای تغییر یک فرد انجام می شود، یکدیگر را بدبخت خواهید کرد.

 

 

منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا