ملاک های اشتباه انتخاب همسر

شروع یک زندگی مشترک ایده آل و آرامش بخش برای هر دختر و پسری ارزشمند است. در درجه اول نیازمند خود شناسی فرد و  سپس اقدامات بعدی برای ازدواج و انتخاب صحیح همسر طبق ملاک های درست است. در کنار انتخاب صحیح همسر و رسیدن به خودشناسی، زوجین با درک و شناخت کافی از یکدیگر و آگاهی از چگونگی رفتار با همسر می‌توانند زندگی موفق و لذت بخشی را در کنار یکدگیر داشته باشند و لازم به ذکر است یکی از خطر هایی که این ازدواج را به سمت شکست رهنمود می‌کند ملاک های اشتباه انتخاب همسر است.

انتخاب صحیح همسر حساس و سرنوشت ساز است و می‌تواند خوشبختی و یا یک شکست را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین باید با آگاهی نسبت به آن اقدام کنیم. ما در این مطلب به نکاتی اشاره خواهیم کرد. که برای ازدواج و انتخاب همسر باید به آن توجه کنید و از کنار آن ساده نگذرید.

بدون شناخت کافی اقدام به ازدواج نکنید.

ملاک های اشتباه ازدواج و انتخاب همسر

نکته بسیار مهمی که در زمان ازدواج باید به آن توجه کنید شناخت کافی فرد مقابل است. برخی اوقات دختر و پسر با ارتباطات کوتاه مدت یا حتی بلند مدت خود به این نتیجه می رسند که یکدیگر را کامل شناخته اند آیا واقعا این چنین است؟

برخی اوقات هیجانات و شور و اشتیاقی که در ابتدای رابطه است. موجب می‌شود تصمیم عجولانه ای گرفته و برخی از ابعاد شخصیتی و خصوصیات اخلاقی فرد مقابل و بسیاری از خلقیات و خصوصیات او نیز آگاهی پیدا نکند. و انتخاب فرد از روی منطق و شناخت نباشد. مدت زمان آشنایی و شناخت یکدیگر را منطقی انتخاب کنید. سعی کنید با دید عقلانی و طبق ملاک هایی که از قبل مشخص کرده اید تصمیم درست را بگیرید.

برخی اوقات نیز انتخاب فرد بر پایه یک عشق شکل می‌گیرد. علاقه و دوست داشتن برای ازدواج یک شرط اساسی است. ولی زمانی که پای عشق به میان می‌آید. باعث می‌شود فرد از روی هیجانات و شور عشق اقدام به تصمیم گیری و انتخاب کند. و بسیاری از خصوصیات فرد مقابل را نبیند یا به عبارتی نخواهد که ببیند. زمانی که شور و هیجان اولیه و آن عشق کور کننده کمی رو به نزول رود. دختر و پسر وارد زندگی زناشویی و خانه خود شوند ممکن است با مشکلات، روحیات، عادات و رفتاری از یکدیگر مواجه شوند که در نهایت موجب شود شکستی را در ازدواج خود تجربه کنند.

فقط به خاطر تنهایی خود ازدواج نکنید.

ملاک های اشتباه ازدواج و انتخاب همسر

یکی از اشتباهات شاید رایج در اقدام به ازدواج، زمانی است که به دلیل احساس تنهایی و رها شدن از این حس تصمیم به ازدواج می‌گیرید.

برخی از افراد با دیدن اطرافیان، یا زوج هایی که باهم هستند. و یا تفکرشان نسبت به همکارانشان که پس از محل کار به خانه ای رفته که شخصی منتظر اوست. ممکن است بیشتر به حس تنهایی خود و رها شدن از آن فکر کند. زمانی ممکن است حس تنهایی در شما آنقدر به شما فشار بیاورد که برای نجات از این حس بخواهید تن به ازدواج دهید. در این زمان شما باید نگران انتخاب خود شوید. زیرا این لحظه، زمانی است که شما را بیشتر از هر زمان دیگری مستعد یک انتخاب اشتباه خواهد کرد.

توصیه می‌کنیم در این زمان به جای اقدام به ازدواج و انتخاب همسر، سعی کنید تنهایی خود را با حفظ روابطتان با دوستان، خویشاوندان یا خانواده برطرف کنید. یا حتی می‌توانید در یک کلاس ورزش نام نویسی کنید. زمانی که شاهد بهبود و کاهش این حس تنهایی در خود شدید، بدون شک تصمیمیاتی که برای ازدواج و انتخاب همسر می‌توانید بگیرید بسیار منطقی‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود.

فقط برای نیازهای جنسی ازدواج نکنید.

Wrong criteria for marriage and choosing a spouse

یکی از نیازهای بشر، نیاز جنسی است و کاملاً طبیعی است که یکی از اهداف ازدواج نیز برطرف کردن نیاز جنسی است. اما نباید فراموش کرد تنها دلیل ازدواج نخواهد بود. اگر فردی به دلیل رفع این نیاز و یا فشار جنسی وارد شده به خود اقدام به ازدواج کند. در آینده با عواقب اشتباه خود و مشکلات این تصمیم خود مواجه خواهد شد. فردی که با تمرکز و صرفاً برای حل این مشکل در خود در پی ازدواج می‌رود بسیاری از دلایل مهم دیگر ازدواج و حتی معیارهای صحیح انتخاب همسر را فراموش خواهد کرد.

ازدواج برای التیام بحران های روانی خصوصاً ناشی از شکست عاطفی اشتباه است.

ملاک های اشتباه انتخاب همسر  منجر به سختی می شوند. برخی افرادی که دچار بحران های روانی شده اند. خواه به دلیل از دست دادن یکی از نزدیکان، اخراج شدن از کار و خصوصاً بحران روانی ناشی از شکست خوردن در یک رابطه، یکی از راه های تسکین این درد و بحران را پیدا کردن همسر و ازدواج می‌دانند.

این درست است که شما در این دوران نیاز به داشتن یک همدم و هم صحبت را بسیار در خود احساس می‌کنید، اما در زمان بحران های روانی ممکن است ذهن و مغز ما فعالیت طبیعی نداشته باشد و انتخاب درستی برای ازدواج نداشته باشیم و در کنار آن به این دلیل که یکی از انگیزه های ازدواج در این دوران رهایی از این تنش ها و بحران روانی است، زمان مناسبی برای این انتخاب نخواهد بود و پس از اینکه تنش ها و نا آرامی های ما بهبود پیدا کردند ممکن است متوجه انتخاب اشتباه خود شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا