هفت راه حل که می تواند رابطه زوج ها را حفظ کند

بر طبق گفته میچ تمپل، نویسنده کتاب تجاوز و ازدواج تمام روابط مربوط به زوج ها بالا و پایین های مربوط به خودشان را دارند و مهم این است که زوج های جوان یاد بگیرند که چگونه ضربه ها و بحران های زندگی را مدیریت کنند و زندگی را با عشق به پیش ببرند. آنها دیگر به زندگی مشترکشان تعلق دارند و یاد می گیرند تا مشکلات را حل کنند و یاد می گیرند چگونه از طریق مسائل پیچیده زندگی روزمره کار کنند. بسیاری از این کارها را با خواندن کتاب ها و مقالات خود آموزی، شرکت در سمینارها، رفتن به مشاوره، مشاهده سایر زوج های موفق یا صرفا استفاده از آزمون و خطا انجام می دهند. هفت راه حل که می تواند رابطه زوج ها را حفظ کند در ادامه بررسی شد.

مشکل در برقراری ارتباط: ارتباط

به گفته الیان فانتل شیمبرگ، نویسنده Blending Families، تمام مشکلات ارتباطی ناشی از ارتباط ضعیف افراد است. او می گوید: شما نمی توانید ارتباط برقرار کنید در حالی که مشغول بررسی تلفن همراه خود هستید ، تلویزیون تماشا می کنید و یا در باشگاه فقط در حال ورزش کردن و دویدن بر روی تردمیل هستید.

استراتژی های حل مسئله:

شیمبرگ می گوید، یک قرار ملاقات واقعی با یکدیگر تنظیم کنید. اگر با هم زندگی می کنید، تلفن های همراه خود را روی حالت ویبره قرار دهید، بچه ها را در رخت خواب بگذارید، و به تلفن خانه اجازه دهید تا پیام های صوتی شما را دریافت کند.

اگر نمی توانید بدون بالا بردن صدای خود ارتباط برقرار کنید، به یک مکان عمومی مانند کتاب خانه، پارک و یا رستوران بروید، در صورتی که فریاد زدید در آن جا مورد بازخواست قرار خواهید گرفت و در آن صورت شما شرمنده می شوید.

تنظیم برخی از قوانین؛ سعی کنید که شریک زندگی خود را از طریق صحبت کردن یا استفاده از عباراتی مانند “همیشه …” یا “شما هرگز ….” خطاب نکنید.

از زبان بدن برای نشان دادن گوش دادن خود به حرف های او استفاده کنید. هرگز به مکان های دیگر یا به ساعت خود یا ناخن های خود نگاه نکنید و مستقیما به خود او توجه کنید. پس به این صورت فرد دیگر می داند که پیام را دریافت می کنید و اگر نیاز دارید دوباره آن را تغییر دهید. به عنوان مثال، می گویند، “آنچه که من دارم می شنوم این است که شما می گویید این است که شما احساس می کنید که در خانه …..”. اگر در مورد چیزی که می گوید حق دارید، می توانید تایید کنید اما اگر با حرف های او مشکل داشتید می توانید بگویید درست است اما باید تغییرات زیر را در آنها انجام دهیم.

مشکل رابطه جنسی: جنسیت از هفت راه حل که می تواند رابطه زوج ها را حفظ کند

هفت راه حل که می تواند رابطه زوج ها را حفظ کند

حتی شرکایی که عاشق یک دیگرند، می توانند در مسائل جنسی ناسازگار باشند. مریم جوی فای، نویسنده عزیزم لطفا امشب نه، می گوید فقدان خودآگاهی جنسی و آموزش و پرورش این مشکلات را بدتر کرده است. اما فای می گوید داشتن رابطه جنسی یکی از آخرین چیزهایی است که باید از خود بپرسید. او می گوید: «جنسیت،” ما را به هم نزدیک می کند، هورمون هایی را که بدن ما را از لحاظ جسمی و ذهنی به بدن ما می رساند، آزاد می کند و شیمی را یک زن سالم سالم نگه می دارد “.

استراتژی های حل مسئله:

برنامه ریزی، برنامه ریزی و باز هم برنامه ریزی؛ فای یک قرار ملاقات عاشقانه دو نفره را، اما نه لزوما در شب و زمانی که هر دو خسته و خواب آلود هستند را پیشنهاد می کند. در گذشته شاید فقط زمان مشخص برای برقراری رابطه برای زوج ها شب های تعطیل بود اما از نظر فای تقویمی برای برقراری رابطه جنسی وجود ندارد و تقویم شما میزان میل و شوق برقراری رابطه با همسرتان است. فای می گوید: چرا برای تغییر روش های مختلف و مکان های مختلف را امتحان نمی کنید؟ در خانه شما فضا های زیادی وجود دارد، چرا که نه؟؟ راهرو، آشپز خانه و … این موارد می تواند به شما در این زمینه کمک حال باشد.

آنچه که آلیسون کوهن، روان درمانگر کالیفرنیا می گوید به ما یاد می دهد که شما و همسرتان هر کدام از شما یک لیست «سکسی» شخصی از علایق خود تهیه کنید. لیست ها را مبادله کنید و از آنها برای ایجاد سناریوهای بیشتری استفاده کنید که هر دو شما را می تواند به برقراری رابطه علاقه مند کند.

اگر مشکلات مربوط به رابطه جنسی شما به تنهایی حل نشود، فای توصیه می کند که یک متخصص درمانگر متخصص برای کمک به شما در حل و فصل مسائل کمک کند.

هفت راه حل که می تواند رابطه زوج ها را حفظ کند

مشکل در روابط: پول

مشکلات مالی می توانند حتی قبل از تدارک برای از عروسی نیز شروع شوند. آنها می توانند، به عنوان مثال از هزینه های عروسی جلوگیری کنند و باعث دلخوری بشوند.

استراتژی های حل مسئله:

در مورد وضعیت مالی فعلی شما صادق باشید.

در گرمای بحث های مختلف به موضوع مالی نپردازید. زماني را که براي هر دوي شما مناسب و غير تهديد آمیز است برای این منظور کنار بگذاريد.

  • درک کنید که همسرتان ممکن است یک مقدار نیاز به ذخیره کردن منابع مالی دارد، درک کنید که برای هر دو مزایایی وجود دارد و موافقید که از گرایش های یکدیگر را یاد بگیرید.
  • درآمد یا بدهی را پنهان نکنید. اسناد مالی، از جمله یک گزارش اعتباری اخیر، عناوین پرداخت، بیانیه های بانکی، بیمه نامه ها، بدهی ها و سرمایه گذاری ها را به جدول بدهید.
  • یکدیگر را سرزنش نکنید.
  • با یکدیگر اقدام به ساخت یک بودجه مشترک که شامل پس انداز باشد.
  • تصمیم بگیرید که چه کسی مسئول پرداخت صورت حساب ماهانه باشد.
  • اجازه دهید هر شخص به استقلال خود با کنار گذاشتن پول بپردازد که در اختیار او قرار گیرد.
  • بر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تصمیم گیری کنید. خوب است که اهداف فردی داشته باشیم، اما شما باید اهداف خانواده را نیز مد نظر داشته باشید.
  • در مورد مراقبت از والدین خود در سن آنها صحبت کنید و در صورت نیاز به برنامه های مناسب برای نیازهای مالی خود برنامه ریزی کنید.

مشکل ارتباطی یکی از هفت راه حل که می تواند رابطه زوج ها را حفظ کند : مبارزه با کارهای خانه

بیشتر زوج های کارمند خارج از منزل کار می کنند و اغلب بیش از یک شغل دارند. به گفته Paulette Kouffman-Sherman، نویسنده کتاب دوست یابی از داخل، مهم است که تقسیم کار در خانه تقریبا یکسان باشد.

استراتژی های حل مسئله:

کافمن شرمن می گوید: بهترین کار سازمان دهی و روشن ساختن شغل های مربوطه در خانه است. “تمام مشاغل را بنویسید و آنچه را که انجام می دهید را نیز بنویسید”. منصف باشید، بنابراین هیچ مشکل و بحثی ایجاد نمی شود.

او می گوید در برای راه حل های دیگر نیز باز است. اگر هر دو از کار خانگی نفرت داشتید، شاید بتوانید برای یک سرویس تمیزکاری از بیرون درخواست دهید. اگر یکی از شما خانه کار را دوست دارد، شریک دیگر می تواند کارهای مربوط به لباس و حیاط را انجام دهد. شما می توانید خلاق باشید و ترجیحات را به حساب آورید تا زمانی که احساس شما برای هر دو شما عادلانه باشد.

مشکل ارتباطی: ایجاد یک رابطه را برای خود اولویت قرار ندهید

. کارن شرمن، نویسنده سحر و جادو ازدواج می گوید: “روابط خود را از دست می دهند. یافتن آن، نگه داشتن آن و ایجاد آن آخرین اولویت است.

استراتژی های حل مسئله:

انجام کارهایی را که قبلا انجام داده اید، انجام دهید: قدردانی خود را از طرف مقابل نشان دهید، از یکدیگر تعریف کنید، با یکدیگر در طول روز تماس بگیرید و علاقه خود را به یکدیگر نشان دهید.

برقراری معاشقه در طول شب را برنامه ریزی کنید و زمان بندی برنامه را با هم در تقویم هماهنگ کنید؛ همان طور که شما هر رویداد مهم دیگر در زندگی خود را  برنامه ریزی می کنید.

با احترام با هم حرف بزنید و می توانید از کلمات مشابه “با تشکر از شما” و “من قدردانی می کنم …” به شما اجازه می دهد که شریک زندگی خود را بدانید که او مهم است برای شما.

هفت راه حل که می تواند رابطه زوج ها را حفظ کند

مشکل روابط: اختلافات یکی از هفت راه حل که می تواند رابطه زوج ها را حفظ کند

بر خلاف سوزان سیلورمن، روانشناس مبتنی بر نیویورک، درگیری های گاه به گاه بخشی از زندگی است. اما اگر شما و شریک زندگیتان احساس می کنید که شما در نسخه کابوس خود در روز فیلم Groundhog Day خود بازی می کنید، یعنی وضعیت های ترسناکی که روز به روز تکرار می شوند، وقت آن رسیده تا از این رویه سمی فرار کنید. وقتی تلاش می کنید، می توانید خشم را کاهش دهید و نگاهی آرام به مسائل اساسی بکشید.

استراتژی های حل مسئله:

سیلورمن می گوید شما و شریک زندگی می توانند یاد بگیرند که به شیوه ای مدنی تر و مفیدتر به بحث بپردازند. این استراتژی ها را بخشی از این که شما در این رابطه هستید.

متوجه می شوی که قربانی نیستی انتخاب شما این است که آیا شما واکنش نشان می دهید یا نه سعی به مدیریت مساله می گیرید.

با خودتان صادق باشید. هنگامی که شما در میان استدلال هستید، آیا نظرات شما در جهت حل و فصل منازعه است یا آیا به دنبال دامن دادن به آن هستید؟ اگر نظر شما سرزنش آمیز و ناراحت کننده باشد، بهتر است که نفس عمیق بکشید و استراتژی خود را تغییر دهید.

آن را تغییر دهید اگر همچنان به نحوی که درد و ناراحتی را در گذشته به ارمغان آورده اید به آن پاسخ می دهید، نمی توانید نتیجه دیگری را در این مدت زمان انتظار داشته باشید. فقط یک تغییر کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

وقتی اشتباه می کنید عذرخواهی کنید مطمئنا ممکن است این کار برایتان سخت باشد، اما فقط آن را امتحان کنید و چیزی شگفت انگیز که بعد از آن اتفاق می افتد را ببینید.

سیلورمن می گوید: “شما نمی توانید رفتار هرکسی را کنترل کنید.” “تنها کسی است که در دست شماست خود شما هستید.”

مشکل ارتباط: اعتماد به دیگری

اعتماد بخش مهمی از یک رابطه است. آیا چیزهایی را می بینید که باعث می شوند که به شریک خود اعتماد نداشته باشید؟ آیا مسائل حل نشده ای وجود دارد که مانع از اعتماد به دیگران می شود؟

استراتژی های حل مسئله:

فای می گوید: شما و شریک زندگی می توانید با پیروی از این نکات، به یکدیگر اعتماد کنید.

  • به خود مطمئن باشید.
  • به یکدیگر حسادت نکنید.
  • زخم های قدیمی را از بین نبرید.
  • شنونده خوبی برای یکدیگر باشید.
  • خوش وقت و وقت شناس باشید.
  • آنچه که می گویید را انجام دهید.
  • اگر دیر به خانه می روید به او بگویید.
  • به مرز های شریک زندگی خود احترام بگذارید.
  • منصفانه حرف بزنید، حتی در یک استدلال کوچک
  • سهم عادلانه خود را از حجم کار خانه انجام دهید.
  • هرگز چیزهایی را که نمی توانید انجام دهید را به زبان نیاورید.
  • وقتی که می خواهید کاری را برایش انجام دهید بگویید به خودش
  • هنگامی که کاری را درست انجام نمی دهید از انجام آن امتناع کنید.
  • دروغ نگویید  حتی دروغ مصلحتی کوچک به شریک زندگی و یا حتی به دیگران
  • احساسات دیگران را بفهمید. هنوز هم می توانید با او اختلاف نظر داشته باشید، اما با این وجود درک کنید که شریک زندگیتان چه احساسی دارد.

اگرچه همیشه در یک رابطه مشکلی وجود دارد، شرمن می گوید شما هر دو می توانید اگر از آنها اجتناب نکنید چیزهایی را برای به حداقل رساندن مشکلات ازدواج انجام دهید. اول، واقع بینانه فکر می کنید همسرتان همه نیازهای شما را برآورده می کند  بدون آنکه بتوانید از او بخواهید. او می گوید: ” چیزی را که به طور مستقیم به آن نیاز دارید را بخواهید.

از طنز استفاده کنید؛ یاد بگیرید که چیزها را به شوخی بگویید و از یکدیگر لذت ببرید.

در نهایت، مایل باشید که در رابطه خود کار کنید و واقعا به آنچه باید انجام شود خود را ملزم بدانید. فکر نکنید که چیزها توسط شخص دیگری بهتر انجام می شود. به استثنای مواردی که مشکلات را حل می کنید، کمبود مهارت هایی که در حال حاضر دارید، هنوز هم وجود دارد و شما برای آن ها نیز باید فکری کنید.

منابع
webmd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا