دلایل اهمیت رابطه جنسی در زندگی مشترک

اهمیت رابطه جنسی در زندگی مشترک  چیست؟ جدا از تولید مثل، ارتباط جنسی به دلایل زیادی برای رابطه ی شما مفید است. در نهایت همه چیز به صمیمیت، لذت و حس جنسی برمی گردد. دخول جنسی فواید بسیاری روی ذهنیت، وضعیت فیزیکی، عاطفی و اجتماعی دارد. درک این فواید به زوج ها کمک می کند متوجه شوند نه تنها رابطه ی جنسی در زندگی به ارتباط آن ها باهم کمک می کند بلکه به نزدیکی روابط نیز کمک خواهد کرد. همچنین باعث حس نزدیکی بیشتری خواهد شد. چه رابطه ی شما رابطه‌ای طولانی مدت است یا در ابتدای رابطه قرار دارید رابطه ی جنسی چیزی است که برای سلامت کلی خود باید به آن اهمیت دهید.

اهمیت رابطه جنسی در زندگی مشترک

از نظر فیزیکی، زندگی جنسی فعال بازده زیادی خواهد داشت، از جمله ظاهر فیزیکی جوان به خاطر رژیم غذایی سالم و ورزش منظم. تحقیقات نشان داده اند فعالیت جنسی کالری و چربی می سوزاند اما باعث می شود فرد در کل زندگی سالم تری داشته باشد. کسانی که مرتبا دخول جنسی دارند در بدن خود سطح بالاتری از آنتی بادی به نام ایموگلوبین A را خواهند داشت که با بیماری ها مبارزه کرده و بدن را از سرماخوردگی و آنفولانزا ایمن نگه می دارد.

رابطه ی جنسی کمک می کند راحت تر بخوابید و با خوابی بهتر سیستم ایمنی قوی تری خواهید داشت.

در طول ارگاسم اوکسی توسین در بدن آزاد می شود که باعث خواب راحت‌تری برای هردو خواهد شد. اوکسی توسین به نواحی دیگر در بدن نیز کمک می کند. رابطه به افزایش سطح این هورمون در مغز کمک کرده و مشکلات قلبی در هردو مردان و زنان را کاهش می دهد. همچنین به کنترل درد نیز کمک خواهد کرد.  تحقیقات نشان داده اند نیمی از زنانی که از میگرن رنج می برند بعد از رابطه احساس آرامش خواهند داشت. انواع دیگر درد نیز با زندگی جنسی فعال کاهش خواهد یافت.

برای زنان داشتن رابطه ی جنسی منظم فواید زیادی دارد مانند تجربه ی پریودهای سبک تر و انقباضات کمتر. وقتی رحم دچار انقباض می شود بدن می تواند ترکیبات و خون اضافی و بافت ها را سریع تر از خود خارج کرده و کمک می کند عادت ماهانه ی شما سریع تر پایان یابد. همچنین رابطه ی جنسی فشار خون را کاهش داده و کنترل ادرار را افزایش می دهد و این برای زنان در بعد از زایمان اهمیت خواهد داشت. ارگاسم با کاهش سرطان پروستات و محافظت از بدن مقابل اندومتریوز مرتبط است.

دلایل اهمیت رابطه جنسی در زندگی مشترک

رابطه ی جنسی برای سلامت عاطفی افراد نیز مهم است، بعلاوه برای سلامت کلی رابطه نیز مفید می باشد. رضایت جنسی ارتباط نزدیکی با کیفیت زندگی دارد. افزایش دفعات رابطه حس خوب بودن شما را زیاد می کند و به خاطر آزاد شدن اندروفین سطح استرس را کاهش خواهد داد.این هورمون ها مرکزهای لذت بدن در مغز را فعال کرده و باعث حس آرامش شده و افسردگی را از شما دور می کند. در یک رابطه، ارتباط جنسی با ثبات شما ارتباط دارد، خصوصاً وقتی تمایل جنسی هریک از زوجین کاملاً ارضا شود.

وقتی رابطه ی جنسی برای شما و همسرتان عالی باشد اعتماد به نفستان به نوعی زیاد خواهد شد.

وقتی اوضاع در رختخواب خوب پیش می رود احساس قدرت و اعتماد به نفس بیشتری در زندگی خود خواهید داشت و این باعث می شود در زندگی با جرات تر باشید. همچنین عزت نفس شما را زیاد کرده، حس جذاب بودن، اعتماد به نفس و مهارت شما در زندگی را بالا خواهد برد. نتیجه ی این ها کارها و تفکرات مثبت در زندگی شخصی ماست.

برای روابط ما، افزایش صمیمیت با تماس فیزیکی باعث بالا رفتن مقدار اوکسی توسین می شود، این هورمون در حین رابطه و بوسیدن ازاد خواهد شد. وقتی دوست دارید یکدیگر را بغل کرده و به هم نزدیک شوید دیگر کمتر تمایل به دعوا خواهید داشت. شاید رابطه ی جنسی با کسی که دوستش ندارید هم لذت بخش باشد اما نیاز عاطفی شما را برآورده نمی کند. به همین دلیل بهتر است آن را برای کسی بگذارید که دوستش دارید.

این‌ها دلایلی است که باید با همسر خود وارد روابط عاشقانه شوید.

بهبود باروری و اهمیت رابطه جنسی در زندگی مشترک

دلایل اهمیت رابطه جنسی در زندگی مشترک

شاید این حرف به گوش شما خوشایند باشد- تحقیقات نشان داده اند هرچه بیشتر روابط عاشقانه داشته باشید کیفیت اسپرم های شما بهتر خواهد شد.

نشان داده شده وقتی حداقل دو روز قبل از تست اسپرم رابطه ی جنسی صورت گرفته باشد سلامت مایع منی در بهترین حالت است و زمانی که ده روز رابطه نداشته باشید کیفیت آن کاهش می یابد.

اگر می خواهید بچه دار شوید با حداقل دوبار رابطه ی جنسی در هفته اسپرم های خود را تازه و در بهترین شکل نگه دارید، نه اینکه رابطه را فقط برای زمان تخمک گذاری زن بگذارید.

رابطه ی جنسی مکرر به تعادل هورمون های بدن زن کمک کرده و عادات ماهانه ی او را تنظیم می کند و این می تواند توانایی باروری او را بهبود بخشد.

مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا

دلایل اهمیت رابطه جنسی در زندگی مشترک

داشتن یک یا دوبار رابطه ی جنسی درهفته باعث بالا رفتن سطح آنتی بادی بدن به نام ایموگلوبین می شود و این ماده می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا حمایت نماید. تحقیقی نشان داده است کسانی که بیشتر از یک بار درهفته رابطه ی جنسی دارند سطح این ماده در بدن آن ها سی درصد بیشتر از  افراد دیگر است.

اهمیت رابطه جنسی در زندگی مشترک – بدن خود را مقابل بیماری ایمن کنید.

داشتن سطح بالایی از استروئید طبیعی DHEA که به عنوان هورمون ضدپیری شناخته می شود کلیدی برای تناسب اندام بدن برای مدتی طولانی تر است. در طول رابطه ی جنسی DHEA در بدن ترشح می شود و بعد از ارگاسم سطح آن در جریان خون به چیزی حدود پنج برابر مواقع عادی می رسد.

تغییر پیشرفت پیری و حفظ تناسب بدن

سی دقیقه رابطه ی جنسی شدید چیزی حدود صد کالری می سوزاند.

اگر دوبار در هفته فعالیت جنسی متوسطی داشته باشید بیش از 5000 کالری در سال خواهید سوزاند.

تغییر دادن پوزیشن ها نیز عالی است. با این کار گروه های ماهیچه ای مختلف را درگیر کرده و اندامخود را لاغر و انعطاف پذیر نگه می دارید.

کاهش انقباضات در قاعدگی

بسیاری از زنان می گویند اگر در زمان انقباض رحمی این کار را انجام دهند درد آن ها خواهد رفت.

یک نظریه می گوید علت این است که وقتی به بالاترین سطح از هیجان می رسید انقباضات ماهیچه ای در رحم آزاد می شوند  آن هایی که باعث دردهای ماهانه می گردند  از این رو درد از بین خواهد رفت.

اهمیت رابطه جنسی در زندگی مشترک – کاهش خطر بی اختیاری ادرار

رابطه ی جنسی خوب ورزشی عالی برای ماهیچه های کف لگن است. ماهیچه هایی که ارگاسم را کنترل کرده و جریان ادرار را متوقف می سازند و باعث کاهش چکیدن ادرار و بی اخیاری می شوند.

بارداری و یائسگی می توانند این ماهیچه ها را به شکلی جدی ضعیف سازند. اما هرچه قوی تر باشند خطر بی اختیاری ادرار و افتادگی اعضا در آینده کمتر خواهد بود.

و باید این حقیقت را پذیرفت که رابطه ی جنسی لذت بخش تر از انجام ورزش هایی برای تقویت کف لگن است.

منابع
blog.emergingwomen.comblog.emergingwomen.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا