پیامدهای ترک رابطه جنسی در زندگی زناشویی

زن و شوهر در زندگی زناشویی خود ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و مجبور شوند با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم کنند، ممکن است زندگی جنسی زوجین دچار مشکل شود که می‌تواند به هر دلیل و مشکلی این اتفاق بیفتد، از هم دور بوده، یکی از زوجین دچار بیماری شود و …  که در نتیجه باعث شود نتوانند رابطه جنسی داشته باشند که می‌تواند برای این زوجین پیامدهایی داشته باشد، ما در ادامه عوارض ترک رابطه جنسی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پیامدهای ترک رابطه جنسی در زندگی زناشویی در ادامه بیان می شود.

ارتباط رابطه جنسی با سیستم ایمنی بدن

رابطه جنسی منظم و ایده‌آل می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد، طبق مطالعاتی که در پنسیلوانیا انجام شده، تا 2 بار رابطه جنسی سالم در طول هفته باعث افزایش ایمونوگلوبین A ، نوعی پادتن و آنتی بادی می‌شود که بدن را در مقابل عوامل عفونی محافظت می‌کند.

در نتایج این تحقیقات مشخص شد افرادی که 1 الی 2 بار در هفته رابطه جنسی داشتند در مقایسه با افرادی که کمتر از 1 بار و یا اصلا رابطه جنسی نداشتند، سیستم ایمنی قوی تری داشتند.

به گفته ی دکتر کوری بی هانیکمن « زمانی که رابطه جنسی نداریم، سیستم ایمنی مان ضعیف می‌شود. دوست دارید جلوی ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی را بگیرید؟ بیشتر رابطه جنسی داشته باشید. اگر از ما بپرسید، می‌‎گوییم این یک بازی دوسر سود است»

کاهش یا افزایش استرس از پیامدهای ترک رابطه جنسی در زندگی زناشویی

پیامدهای ترک رابطه جنسی در زندگی زناشویی

این پیامد در افراد مختلف می‌تواند متغیر باشد، کسانی که کمتر استرس دارند تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارند؛ البته این یک رابطه علت و معلول نیست و فقط می‌تواند به هم ارتباط داشته باشد، اینطور بیان می‌شود اگر رابطه جنسی استرس شما را از بین ببرد، ممکن است ترک رابطه جنسی باعث افزایش استرس شما شود.

در تحقیقی که در اسکاتلند انجام شده به این نتیجه رسیدند که افرادی که رابطه جنسی داشتند نسبت به کسانی که رابطه نداشتند، میزان افزایش فشار خون آن‌ها در مقابل استرس کمتر بوده است.

دکتر لورن اشترایشر استادیار بالینی زنان و زایمان دانشگاه شمال غربی در شیکاگو می‌گوید:« رابطه جنسی برای برخی از زنان استرس زا است. زیرا ممکن است رابطه دردناکی داشته باشند و یا چیزهای بیشتری از یک رابطه بخواهند.

کم شدن ترشحات واژن به دلیل ترک کردن رابطه جنسی

در زنان بین 20 الی 30 سال تولید استروژن بالا است. حتی غیر از زمان رابطه جنسی هم بافت‌های تناسلی، نرم‌تر، سالم‌تر و منعطف‌تر بوده و به دلیل تولید بالای این هورمون از خشک شدن آن جلوگیری می‌شود، ولی در زنانی که سنشان بالا می‌رود، متناسب با بالا رفتن سن استروژن کمتری در بدن آن‌ها تولید شده و در صورت ترک رابطه جنسی و شروع آن پس از مدت طولانی به دلیل اینکه ترشحات واژن به سختی انجام می‌گیرد سخت خواهد بود بنابراین باید جریان رابطه جنسی در بدن به طور منظم حفظ شود تا با این مشکل مواجه نشوند.

نداشتن رابطه جنسی احتمال ابتلا به سرطان پروستات را در مردان زیاد می‌کند.

پیامدهای ترک رابطه جنسی در زندگی زناشویی

طبق گفته‌ی دکتر هاکینمن:« در مردان اگر به مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشند، خطر ابتلا به سرطان پروستات افزایش پیدا می‌کند»

پیامدهای ترک رابطه جنسی در زندگی زناشویی – تغییر در نیاز جنسی

رابطه جنسی قدرت تاثیر زیادی در زندگی دارد، مثلاً می‌تواند خلق و خوی شما را بهتر کند. سایز دور کمرتان را کم کند. یا حتی انجام آن یکبار در هفته عمرتان را زیاد می‌کند. قطع رابطه جنسی می‌تواند تاثیرات زیادی بر بدن فرد بگذارد که باتوجه به سلامتی عمومی فرد، سن و نوع فعالیت جنسی متمایز خواهد بود.

اگر شما از سلامت عمومی بهره‌مند باشید. به هر دلیلی رابطه جنسی خود را ترک کنید. باعث می‌شود تغییراتی در بدن خود مشاهده کنید. مثلا احساس کنید میل جنسی خود را از دست داده‌اید و یا برعکس میل جنسیتان بیشتر شده است.

برخی افراد با ترک کردن رابطه جنسی، کسل و بی حال شده و میل جنسی‌شان کمتر می‌شود. تمایل خود را برای رابطه جنسی از دست می‌دهند. اما برعکس در برخی افراد با کنار گذاشتن رابطه جنسی، میل جنسی آن‌ها بیشتر شده و فکرشان بیشتر درگیر آن خواهد شد.

احتمال کاهش عملکرد مغز به دلیل نداشتن رابطه جنسی

پیامدهای ترک رابطه جنسی در زندگی زناشویی

نمی‌توان به طور قطع گفت که رابطه جنسی عملکرد مغز را کاهش می‌دهد. اما در پژوهشی که در دانشگاه مریلند و دیگری در کره جنوبی انجام گرفته به این نتیجه رسیدند که داشتن رابطه جنسی می‌تواند موجب افزایش عملکرد مغز و رشد سلول‌های مغزی در فرد شود. اما با این وجود برای اینکه بتوان به طور یقین بگوییم نداشتن رابطه جنسی عملکرد مغزی را کاهش می‌دهد. نیاز به تحقیقات بیشتری است.

پیامدهای ترک رابطه جنسی در زندگی زناشویی – ضعیف شدن دیواره واژن در زنان با سن بالا

رابطه جنسی منظم موجب افزایش جریان خون در اندام های جنسی می‌شود. در زنانی که سنشان بالا رفته است و وارد دوران یائسگی شده‌اند بیشتر در خطر نازک شدن، خشک شدن و ضعیف شدن دیواره واژن هستند. به همین دلیل رابطه جنسی برای زنانی که سنشان بالا می‌رود بسیار مهم خواهد بود. اگر رابطه جنسی منظمی نداشته باشند با مشکل ضعیف شدن دیواره‌های واژن روبرو خواهند شد. در این صورت با برقراری رابطه جنسی درد زیادی را متحمل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا