فرآیند های همه گیری مانند بیماری کرونا چگونه بر روابط شما تاثیر گذاشته است؟

روابط تحت تاثیر عوامل بسیاری هستند. منظور از روابط هم روابط فردی شما هست و روابط اجتماعی که با دیگر افراد دارید. عوامل مختلفی هستند که باعث بهبود این روابط یا آسیب به آن ها می شوند. یکی از مواردی که ممکن است باعث آسیب شود همه گیری مانند همه گیری های بیماری است. در وضعیتی که الان تمام جهانیان با آن درگیر هستند( کرونا) این اختلال در روابط بسیار به وجود آمده است. فرآیند های همه گیری مانند بیماری کرونا چگونه بر روابط شما تاثیر گذاشته است، موضوع امروز ما است. 

در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد. ما می خواهیم به بررسی دقیق مواردی در ارتباط با همه گیری ویروس کرونا یا سایر ویروس ها بپردازیم که تاثیر بسیار زیادی بر روابط داشته اند.

نکات کلیدی

نظرسنجی از خوانندگان مختلف وب سایت ها نشان می دهد که بیماری همه گیر روابط را برای 27٪ از افراد بهتر و برای نسبت مساوی افراد را بدتر کرده است. بی حوصلگی و وقت زیاد با هم بودن از بزرگترین چالش های زندگی با یک شریک زندگی در طی همه گیری بوده است. تقریباً یک سوم مردم از ولنتاین 2021 رد می شوند.

نشانه این که ممکن است بعد از یک سال تلاش روابط خود را از دست داده باشد. در کنار هر چالش دیگری که طی سال گذشته با آن روبرو بوده ایم، همه گیری COVID-19 زندگی عاشقانه ما را آزمایش کرده است. افراد ماه ها با شرکای زندگی خود همکاری کرده اند و هم نقاط قوت و هم ضعف روابطشان را در کانون توجه قرار داده اند. در همین حال، افراد مجبور به انتخاب اجباری و ادامه زندگی با وجود این شرایط ناشی از کرونا شده اند.  

فرآیند های همه گیری مانند بیماری کرونا چگونه بر روابط شما تاثیر گذاشته است؟

روز ولنتاین این موضوعات را برای بسیاری از افراد حتی بیشتر از قبل مهم می کند. برای درک چگونگی نزدیک شدن مردم به فصل عاشقانه های امسال، محققان بیش از 1200 خواننده را در مورد دوست یابی و زندگی مشترک در طول بیماری همه گیر بررسی کرده اند. نتایج نشان داد که تقریباً دو سوم پاسخ دهندگان مطمئن نبودند که امسال ولنتاین را جشن می گیرند یا از قبل تصمیم گرفته اند از آن صرف نظر کنند. آن ها همچنین بسیاری از احساسات قوی دیگر در مورد چگونگی تأثیر همه گیری در روابط آن ها را داشتند.

در طول بیماری همه گیری با شریک زندگی خود زندگی کنید

برای 46٪ از پاسخ دهندگان  که در درجه اول زنان سفید پوست  حداقل 55 ساله و متاهل بودند بیماری همه گیر در روابط آن ها تغییر چندانی ایحاد نکرده است. در حقیقت، این بیماری، روابط 27٪ از پاسخ دهندگان را بهبود بخشیده است. امی مورین، LCSW، سردبیر نشریه یکی از برترین سایت های روان شناسی روابط، می گوید: “برخی از زوج ها در واقع در می یابند كه همه گیری باعث نزدیكی آن ها شده است.” “

همه گیری ممکن است به آن ها کمک کند تا وقت بیشتری را با هم بگذرانند، که می تواند فرصتی برای شناخت بیشتر یکدیگر باشد. بعضی از زوجین ممکن است هنگام کار در خانه چیزهای جدیدی درباره یکدیگر یاد بگیرند. آن ها ممکن است بخش حرفه ای طرف شریک زندگی خود را ببینند که قبلاً هرگز ندیده اند. ” این امر به ویژه در یک آزمایش به اثبات رسیده است. در این آزمایش از دو شخص که در رابطه ای بودند آزمون هایی گرفته شد و نتیجه این بود که همه گیری باعث بهبود و تقویت می شود.

آزمایشات مختلف برای تاثیر همه گیری بر روابط

دن شخصی که بر روی او آزمایش انجام شده است می گوید: “ما توانسته ایم روال های جدید و سنت های جدید جدیدی را ایجاد کنیم، مانند هر روز قدم زدن و ناهار را با هم درست کنیم و بخوریم.” “ما هنگام کار در خانه در محله های نزدیک با هم درگیری نداشته ایم و هر دو هنوز شغل خود را داریم ، خوشبختانه مسائل مربوط به پول هیچ درگیری ایجاد نکرده است. ما همچنین بچه نداریم ، بنابراین استرس اضافی نداشته ایم.

” اما در حالی که بسیاری از زوجین رشد کرده اند ، همانطور که بسیاری از آن ها با مشکل روبرو شده اند، با 27٪ از پاسخ دهندگان، گزارش شده که همه گیری روابط آن ها را بدتر کرده است. به دلیل همه گیری، برخی از زوج ها اضطراب بیشتری را تجربه می کنند که توانایی شکل گیری و تنش زایی در روابط را دارد، صرف نظر از بنیان عشق ، احترام و آرمان ها این بیماری، اضطراب را بیشتر کرده است. می خواهیم بدانیم فرآیند های همه گیری مانند بیماری کرونا چگونه بر روابط شما تاثیر گذاشته است؟

نظر دکتر LEELA R. MAGAVI در مورد تاثیرات همه گیری

فرآیند های همه گیری مانند بیماری کرونا چگونه بر روابط شما تاثیر گذاشته است؟

لیلا آر مگاوی، روان پزشک و مدیر پزشکی معروف توضیح می دهد: “به دلیل همه گیری، برخی از زوج ها اضطراب بیشتری را تجربه می کنند که توانایی شکل گیری و تنش زایی در روابط را دارد، بدون توجه به بنیان عشق، احترام و ایده آل ها است.” در روان پزشکی جامعه “اضطراب می تواند به صورت تحریک پذیری و عصبانیت ظاهر شود، بنابراین برخی از افراد بیشتر بحث می کنند. اگر مردان و زنان افسرده یا مضطرب باشند، ممکن است با نگرانی های مربوط به میل جنسی و آنورگاسمیا دست و پنجه نرم کنند.

” بررسی ما نشان داد که 20٪ از افراد هنگام زندگی با همسر خود در طول بیماری همه گیر، مشکلات بهداشت روانی را تجربه می کنند. دیگران با استرس مالی، مسائل مربوط به خانواده و موارد دیگر دست و پنجه نرم کرده اند. با این حال، این موارد رایج ترین پاسخ دهندگان نبودند.

زوجین با کسالت کنار می آیند

بیشترین نگرانی خوانندگان مورد بررسی، اتمام کار برای انجام آن بود. بررسی ما نشان داد که 40٪ از افراد در حالی که در طول همه گیری با دیگران زندگی می کردند ، بی حوصلگی را تجربه کرده اند. تعجب آور نیست که کسالت فشار زیادی را بر روابط وارد می کند. تازگی یکی از مولفه های اصلی یک رابطه خوب است. امی مورین در LCSW می گوید: “جای تعجب نیست که بی حوصلگی فشار زیادی را در روابط ایجاد می کند.

تازگی یکی از مولفه های اصلی یک رابطه خوب است. بدون این که بتوانید در تاریخ ها جسارت کنید ، با افراد جدید ملاقات کنید و مکان های دیدنی جدیدی ببینید. با این حال بسیاری از روابط ممکن است راکد باشند. ” لورین روبیو، 29 ساله و الکس لی، 32 ساله، یک زوج مشترک در یک آزمایش، می گویند که خستگی در دو ماه اول همه گیری به ویژه دشوار بود. از آن زمان، این زن و شوهر با کاوش در احساسات خود برای پخت و پز، با کسالت مبارزه کردند. آن ها اکنون در حال ساخت یک محفظه تخمیر هستند و می فهمند که چگونه می توانند رابطه خود را بهبود بخشند.

امی مورین در زمینه همه گیری و راه حل برای زوجین چه می گوید؟

“من زوجین را تشویق می کنم که از زمان بی حسی آگاهی پیدا کنند و از آن زمان استفاده می کنند تا عمدا تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند وقت خود را بگذرانند. این اشتباه زمانی است که زوجین احساس کسالت می کنند و تحت تأثیر آن ها قرار می گیرند.، لورن کوک، PsyD، درمانگر و نویسنده کتاب”  می گوید: چگونه در مورد سلامتی روان صحبت کنیم در حالی که سلامتی را قبول می کنیم ” باید بدانیم فرآیند های همه گیری مانند بیماری کرونا چگونه بر روابط شما تاثیر گذاشته است؟

مدیریت روابط در فرایند های همه گیری مانند کرونا

بعد از بی حوصلگی، مهم ترین نگرانی بعدی کمبود تنهایی بود، به طوری که 28٪ از پاسخ دهندگان گفتند که هنگام زندگی با شریک زندگی خود در هنگام شیوع بیماری، زمان مشترک زیادی را تجربه کرده اند. مورین می گوید: “زمان تنها” یکی دیگر از مولفه های اصلی برای بهزیستی روان شناختی است. “برای زوج هایی که همیشه با هم هستند ، ممکن است فرصت کمی خلوتی را از دست بدهند. آن ها ممکن است فعالیت هایی را که از انجام آن ها به تنهایی لذت می بردند، مانند تماشای یک برنامه تلویزیونی خاص یا فقط دور شدن، از دست بدهند. این احساس که همیشه با هم هستید ممکن است برخی از عاشقانه ها و رمز و رازهای رابطه را از بین ببرد. “

برای بعضی از افراد ، زمان تنهایی در طول COVID-19 سخت است.

فرآیند های همه گیری مانند بیماری کرونا چگونه بر روابط شما تاثیر گذاشته است؟

دکتر مگووی می افزاید: صرف چند  شب با دیگر افراد مهم، تعادل احساسات یکدیگر و حمایت از یکدیگر را در لحظات سخت دشوار تر می کند. “اگر یک فرد احساس غم و اندوه کند، شخص دیگر به طور خودکار احساس غم می کند. این می تواند سبب احساسی شود که آن ها به همان اندازه که زندگی شخصی خود را دارند در زندگی یکدیگر درگیر و نا خواسته دخالت می کنند.

اگرچه این امر تا حدی در روابط سالم اتفاق می افتد. محاصره می تواند منجر به از دست دادن وضوح در رابطه با افکار و احساسات فرد شود. این می تواند منجر به فرسودگی عاطفی و فرسودگی شغلی شود. زیرا هر تصمیم، رفتار و احساسی مستقیماً بر روی شخص مقابل تا حدی قابل توجه تأثیر می گذارد. اختصاص دادن وقت به تنهایی برای روبیو و لی ، که یک آپارتمان یک خوابه در منهتن دارند، بسیار دشوار است. آنها می گویند برنامه های روزمره ورزش انفرادی کلیدی در یافتن کمی فضای تنفس هنگام زندگی در محله های نزدیک است.

قرار ملاقات در هنگام شیوع همه گیری

در حالی که یک چهارم پاسخ دهندگان به نظرسنجی ها مجرد بودند، فقط 9٪ در طول همه گیری قرار ملاقات هایی گذاشته اند. 84٪ از کسانی که به قرنطینه رفته اند، می گویند که همه گیری تجربه را دشوارتر کرده است.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا