دلایل ماندگاری با شریک زندگی خود (حتی اگر می خواهید رابطه را ترک کنید)

ماندگاری با شریک زندگی نیاز به ویژگی ها و نوع رفتارهای مناسب در رابطه دارد. با استفاده از ترفندهای های روانشناسی افراد می توانند رابطه خود را حفظ کنند. همان طور که می دانید عادت های مثبت در رابطه انواع مختلفی دارد. اما شما نمی توانید همیشه توقع داشته باشید که همسر شما تمام رفتارهای مثبت را داشته باشد. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف درمانی یا پیشگیری باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با دلایل ماندگاری با شریک زندگی خود (حتی اگر می خواهید رابطه را ترک کنید) صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند.

روابط افراد و ماندگاری زوجین

این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد. روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است. هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که این جذابیت عاشقانه برای هر فردی چه تعریفی دارد و چه تاثیراتی می تواند بگذارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایل ماندگاری با شریک زندگی خود (حتی اگر می خواهید رابطه را ترک کنید)، صحبت کنیم.

عادت های مثبت در رابطه که باعث ماندگاری با شریک زندگی می شود

شما می خواهید که رابطه شما دوام داشته باشد و یک شراکت امن، سالم و شاد ایجاد کنید. شما می خواهید که شریک زندگی تان در طولانی مدت با شما همراه باشد. اما گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، به خصوص در صحنه دوستیابی امروزی. مردم همیشه از هم جدا می شوند، و این احتمال وجود دارد که شما سهم عادلانه خود را از روابطی که به پایان نهایی خود رسیده است، دیده باشید. بنابراین، راز آن زوج های طولانی مدتی که برای یک دهه با هم بوده اند و هنوز خیلی خوشحال به نظر می رسند چیست؟ چرا به نظر می رسد برخی از روابط هرگز حالت های دوستی را ترک نمی کنند؟ در این‌جا چند عادت مثبت در رابطه که باعث ماندگاری زوجینها می شود، آورده شده است.

عادت شماره ١: ابراز قدردانی منظم

هر چه یک رابطه بیشتر طول بکشد، افراد حاضر در آن تمایل کمتری به ابراز قدردانی از یکدیگر دارند.  مردم تصور می کنند که شریک زندگی آن‌ها می دانند که آن‌ها را دوست دارند و از آن‌ها قدردانی می کنند. یا آنقدر به اعمال شریک زندگی خود عادت می کنند که همه چیز را فراموش می کنند و واقعاً در عشقی که دریافت می کنند غوطه ور شوند.

ماهیت تند و گاه به گاه نحوه کاهش عبارات قدردانی در طول زمان ماندگاری با شریک زندگی را برای روابط بسیار کشنده می کند. تحقیقات نشان می دهد که حرکات کوچک و ابراز تشکر و قدردانی از شریک زندگی شما می تواند به میزان قابل توجهی رضایت از رابطه را افزایش دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به کارهایی که همسرتان انجام می دهد توجه کنید و در مورد آن چیزها نظر مثبت بدهید. فقط مطمئن شوید که با صداقت و واقعیت صحبت می کنید.  مردم می توانند بفهمند که شما در حال نمایش دادن هستید. می توانید این کارها را امتحان کنید:

  • از آن‌ها برای زحماتشان در خانه و شغلشان تشکر کنید
  • چیزهایی را که در مورد آن‌ها دوست دارید با توجه به ویژگی ها و نقاط قوت آن‌ها بیان کنید
  • وقتی شما را تحت تاثیر قرار دادندار آن‌ها تعریف کنید
  • از آن‌ها حمایت کنید
  • زمانی که آن‌ها با مشکلی روبرو می شوند و تحسین خود را برای پشتکار، قدرت و توانایی های آن‌ها ابراز کنید.
  • مرتباً از ظاهرشان تعریف کنید
  • یادداشت های کوچکی برای یکدیگر بنویسید
  • هدایای کوچک اما متفکرانه به یکدیگر بدهید

عادت شماره 2 – انجام کارها با هم

هیچ چیز سریعتر عدم همکاری جرقه یک رابطه را از بین نمی برد. خصوصا این که برای شریک زندگی خود مانند یک خانه دار، خدمتکار یا والدین باشید. انجام کارها با هم و تقسیم وظایفی که هر دو دوست ندارید می تواند به تسهیل پیوند و در عین حال کاهش عصبانیت کمک کند. همچنین با یکدیگر اعتماد ایجاد خواهید کرد، و این راهی است برای گذراندن وقت با هم می توانید انجام دهید.

نکته ای در ارتباط با ماندگاری با شریک زندگی

تقسیم کار در واقع می تواند به این معنا باشد که یکی از شرکا در نهایت کارهای بیشتری را انجام می دهد. برای مثال، یک همسر خانه‌دار احتمالاً کارهای خیلی بیشتری را نسبت به شریکی که خانه را برای کار ترک می‌کند انجام می‌دهد. با این حال، این تصور اشتباه وجود دارد که این تقسیم به این معنی است که همسر شما نباید هیچ کاری را انجام دهد. در این‌جا دلیل این امر وجود دارد:

کارها برای او عادی هستند

کارهای روزمره بخشی از زندگی همه افراد است. افرادی که تمام وقت کار می کنند و مجرد هستند 100٪ کارهای خود را انجام می دهند. در یک رابطه، برای فرآیند ماندگاری زوجین آن افراد مسئولیت های شخصی خود را از دست نمی دهند. البته می‌توان برخی از آن کارها را به شریکی واگذار کرد، اما آن‌ها نباید مسئولیت 100% کارهای طرف مقابل را بر عهده بگیرند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شریک زندگی در خانه مجبور باشد کودکان را بزرگ کند و از آن‌ها مراقبت کند.

خانوم های خانه دار تمام وقت همیشه «در حال فعالیت» هستند

وقتی در خارج از منزل کار می کنید، زمانی وجود دارد که به خانه می آیید و برای خود استراحت می کنید. با این حال، زنان خانه دار هرگز استراحت نمی کنند.

خانه داری یک فعالیت “آسان” نیست

یک تصور اشتباه در فرآیند ماندگاری با شریک زندگی وجود دارد که می‌گوید خانه داری آسان است، اما این موضوع بسیار دور از ذهن است. حجم عظیمی از بار ذهنی به مدیریت یک خانواده وارد می شود، به خصوص اگر تربیت فرزندان نیز دخیل باشد. شغل های مختلف یک هنر تمام وقت و با دستمزد خوب در خارج از خانه است. پس دلیلی وجود ندارد که ما زن خانه دار و کار او را کم ارزش کنیم.  رفتار با یک همسر به گونه ای که گویی کار آن‌ها “آسان” است نیز روشی نسبتاً بی احترامی برای تعامل با آن‌ها است.

دلایل ماندگاری با شریک زندگی خود (حتی اگر می خواهید رابطه را ترک کنید)

مشکلات در رابطه وجود دارد، و سپس مشکلات پایان رابطه وجود دارد. به عنوان مثال، شریکی که گهگاه چیز مهمی را فراموش می کند به ماندگاری با شریک زندگی خود آسیب می زند.  ما به عنوان گونه‌ای وابسته به هم، از طریق تمایل به روابط صمیمانه زنده می‌مانیم. امیدواریم در شرایط مناسب، یک رابطه عاشقانه – در مقطعی – از حالت یک روند عادی به حالتی تبدیل شود که زمان های شادی سرشاری را ایجاد کند.

نکته

فقط یک نکته وجود دارد: این تحول «بقا تا شکوفایی» کار سختی است. لیندا و چارلی بلوم هر دو زن و شوهر 45 ساله و متخصص در زمینه روابط هستند. هر دو مددکار اجتماعی دارای مجوز هستند و در چندین مکان ارائه شدند. از کالج ها و دانشگاه ها تا کنفرانس های کوچک و برنامه های تلویزیونی سندیکایی.

نظر لیندا و چارلی بلوم در مورد ماندگاری با شریک زندگی

و هر دوی آن‌ها این را در مورد روابط و شادی می گفتند:

«(شاید) اینکه بدانید دقیقاً چرا روابط اغلب سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، کمتر مهم است تا اینکه بدانید تنها نیستید. اگر این تجربه شماست؛ در واقع، شما در زمینه ماندگاری با شریک زندگی خوب هستید،» (به شما گفته می شود که آنچه را که مایل به پرداخت آن هستید به دست می آورید. و شکی نیست، تلاشی که برای روابط عالی به آن نیاز دارید، هزینه زیادی دارد. این که این انتخاب را انجام دهید یا نه، به خودتان بستگی دارد.»

چند دلایل ماندگاری با شریک زندگی

در این‌جا چند دلیل وجود دارد که چرا ماندگاری در یک رابطه ممکن است بهترین انتخاب شما باشد:

دوست داشتن یک انسان شاید سخت ترین کار ما باشد.

ماندگاری با شریک زندگی، آشفتگی های زندگی را کاهش می دهد

زندگی می تواند یک سفر دشوار باشد – و سفری که اغلب با شریک زندگی راحت تر است. در حالی که شریک زندگی شما ممکن است همیشه راه حلی برای مشکل شما نداشته باشد. اما آن‌ها می توانند نقشی بی بدیل در یافتن پاسخ داشته باشند.

کسی که شما را “می شناسد” فرد کمیابی است

این واقعیت که عشق شما در سطح درونی با شما “ارتباط” برقرار می کند، چیز زیبایی است. به چند نفر می‌توانید صادقانه بگویید، کهذوجود درونی شما را می‌شناسند؟ اگر در یک رابطه سالم و محبت آمیز هستید، احتمال دارد که شریک زندگی تان اینطور باشد.

وقتی زندگی را با کسی به اشتراک می گذارید، ماندگاری با شریک زندگی به ارمغان می آورد

با وجود گاه به گاه گوشه نشینی، بسیاری از ما هیجان زده هستیم که زندگی خود را تا حدی با دیگران به اشتراک بگذاریم. درونگرا و خجالتی بودن هیچ ایرادی ندارد. اما در مسیر زندگی با شخصی که دوستش دارید چیز شگفت انگیزی وجود دارد.

اعمال تصادفی عاشقانه زیبا هستند

عشق خود به خودی خانواده و دوستان زمان شادی است. یک عشق تصادفی از طرف شریک زندگی شما زیباست. «چیزهای کوچک» با همسرتان معنای کاملاً جدیدی پیدا می کنند.

چهار دست بهتر از دو دست است

همانطور که در این‌جا، شما می توانید با یک شریک سازنده تر باشید. در چنین شرایطی، آن‌ها همچنین به شما در ایجاد انگیزه و آرامش از طریق موانع مختلف کمک می کنند.

ماندگاری با شریک زندگی یعنی شما فرد بهتری هستید

عشق راهی عمیق دارد که باعث می شود بخواهید انسان بهتری باشید. در فیلم As Good As It Gets، جک نیکلسون نقش یک وسواسی را بازی می کند که با فعالیتش همه را از خود دور می کند. در یک صحنه، نیکلسون نمی‌تواند کاملاً خود را به قرار ملاقاتش برساند. اگرچه یک مثال تخیلی است. اما به درستی به توضیح قدرت عشق کمک می کند.

فرصت ها فراوان است

به شرطی که یک زوج مسئولیت پذیر و هماهنگ با یکدیگر باشند، ماندگاری با شریک زندگی می تواند سرگرمی، پول و فرصت بیشتری ایجاد کند. به داشتن شریکی کمک می کند که میل خود را “پیاده کند” و به مسیر خودسازی ادامه دهد.

شما فرد سالم تری هستید

در مطالعه‌ای که در دانشگاه کالج لندن انجام شد، محققان بیان کردند: «به طور کلی، افرادی که در ازدواج پایدار هستند، در مقایسه با افرادی که هرگز ازدواج نکردند، سلامت (روانی و جسمی) بهتری دارند. در این نتیجه‌گیری آمد که: «(این) نه به اندازه ازدواج قانونی، بلکه به مزایای داشتن یک رابطه پایدار و طولانی‌مدت است.»

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا