جذابیت عاشقانه چیست؟

در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف درمانی یا پیشگیری باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با جذابیت عاشقانه صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند. این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد.

روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است. هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که این جذابیت عاشقانه برای هر فردی چه تعریفی دارد و چه تاثیراتی می تواند بگذارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با جذابیت عاشقانه چیست ؟ صحبت کنیم.

جذابیت عاشقانه چیست و چگونه می توان آن را شناخت و درک بهتری کرد

جذابیت عاشقانه پیچیده است، فهمیدن این مسئله همیشه آسان نیست، اما بدانید که در این احساسات و سوالات تنها نیستید! یک مکان عالی برای شروع هضم احساسات عاشقانه که ممکن است احساس کنید، درمان است، در این جا یک مشاور می تواند به شما در درک احساسات، رفتارها و عملکردهای تان کمک کند. به غیر از این، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند راه هایی پیدا کنید تا بتوانید خود را برای زندگی در مکانی که می خواهید آماده کنید.

جذابیت عاشقانه چیزی است که در جامعه ما بسیار شیوع داشته است

جذابیت عاشقانه چیزی است که در جامعه ما بسیار شیوع داشته است، و بسیاری هنوز آن را درک نمی کنند. رسانه ها آن را با دو زوج دوست داشتنی- به تصویر کشیده اند که روابطشان با هم فرق می کند، در حالی که در زندگی واقعی، کمی پیچیده تر از آن است.

احساسات نسبت به افراد مختلف

جذابیت عاشقانه چیست؟

خواه یک نوجوان باشید و یا حتی یک بزرگسال، دشوار است که بفهمید احساسات شما نسبت به کسی واقعاً عاشقانه است، یا این که فقط یک شخص را تحت فشار قرار دهید یا این که فقط او را از نظر جنسی جذب کنید. برخلاف تصور عموم، بین جذابیت جنسی و عاشقانه تفاوت وجود دارد و دانستن آن ها به شما کمک می کند افکار و احساسات خود را بهتر هدایت کنید. ما نمی دانیم که آیا آن ها را عاشقانه جذب کرده ایم یا خیر

تجربه جذابیت عاشقانه

اگرچه نمی توانیم در ذهن شما ببینیم که آیا شما مطمئناً جاذبه عاشقانه ای را تجربه می کنید، اما امیدواریم به شما آموزش دهیم تا بتوانید با یادگیری دو نوع جذابیت اصلی که افراد می توانند تجربه کنند، از ابتدا تصمیمات بهتری در مورد روابط خود بگیرید.

جاذبه عاشقانه چیست؟

جاذبه عاشقانه موضوع پیچیده ای است و ما می توانیم یک مقاله کامل در مورد این تعریف به تنهایی انجام دهیم. به طور کلی، جذابیت عاشقانه زمانی است که شما به شخصی علاقه عمیق و عاطفی داشته باشید. انسان ها به داشتن پیوندهای عاطفی با مردم مشهور هستند، اما جذابیت عاشقانه فراتر از این است.

ارتباط با شخص

شما با آن شخص ارتباط برقرار می کنید. شما مایلید که تا آخر عمر در کنار آن ها باشید. اگر در رابطه شما مشکلی وجود داشته باشد، سعی خواهید کرد تا آن جا که می توانید آن را برطرف کنید. این را نباید با جذابیت جنسی اشتباه گرفت. بسیاری فکر می کنند که افراد با فرآیند عاشقانه به شخصی جذب می شوند، در حقیقت، آن ها فقط از نظر جنسی جذب می شوند.

جاذبه جنسی چیست؟

همان طور که احتمالاً از نام آن حدس زده اید، جذابیت جنسی زمانی است که جذب شما نسبت به کسی مبتنی بر خواسته های جنسی باشد، این فرآیند معروف به هوس است. ظاهر شما هر دو جذابیت های ظاهری یکدیگر را دارد و ممکن است با یکدیگر رابطه جنسی خوبی داشته باشید، اما پیوند عاشقانه و عاطفی بین شما دو نفر وجود ندارد.

نکته:

این بدان معنا نیست که نمی توانید با احساسات هم کنار بیایید. شما می توانید با افرادی که با آن ها رابطه جنسی دارید دوست خوبی باشید. با این حال، پیوند عاطفی و احساس این که می خواهید تا زمانی که ممکن است با آن ها باشید دیگر وجود ندارد.

بسیاری از افراد جذابیت های عاشقانه و جنسی را با یکدیگر اشتباه می گیرند.

بسیاری از افراد جذابیت های عاشقانه و جنسی را با یکدیگر اشتباه می گیرند. مدارس معمولاً انواع مختلف روابط را به شما نمی آموزند، این افراد را به یادگیری خودشان واگذار می کنند و هنوز تفاوت بین رابطه جنسی و عاشقانه را کاملاً درک نمی کنند. آن فرد جذابی که با او رابطه دارید ممکن است فقط یک پیوند جنسی باشد.

روابط با رضایت و بدون رضایت

جذابیت عاشقانه چیست؟

آیا این چیز بدی است؟ البته که نه. تا زمانی که بین شما رضایت وجود داشته باشد و شما یک رابطه جنسی ایمن داشته باشید، داشتن برخوردهای گاه به گاه و روابط جنسی بد نیست و می تواند تجربه شما را در روابط افزایش دهد. این فقط برای افرادی که رضایت همدیگر را ندارند خطرناک است.

نکته

اگر با شخصی فقط برای رابطه جنسی دوست شده اید یا ارتباط دارید، رابطه جنسی از بین می رود. ممکن است از رابطه جنسی لذت ببرید، اما شما نمی توانید با هم بمانید زیرا این رابطه دارای ویژگی ها و رفتار های عاشقانه نیست. شما باید باهوش باشید و بدانید که این جذابیت از نظر جنسی و  یا عاشقانه تمایل دارد.  بله، قطعاً می تواند هر دو باشد. شما می توانید مدت طولانی با کسی باشید و هنوز هم زندگی جنسی عالی داشته باشید.

تاریخچه مختصر جذابیت عاشقانه

جذابیت عاشقانه در چند هزار سال گذشته تکامل یافته است. یونانیان باستان مفاهیم مختلفی از رمانتیسم ایجاد کردند. اروس به معنای یک رفتار عاشقانه بود، در حالی که استورج عشق خانوادگی بود. فیلیا عشق یا دوستی برادرانه بود. سپس آگاپه وجود دارد، که این احساس عشق معنوی به خدایی است که شما می پرستید.

ایده جوانمردی در قرون وسطی

در دوران قرون وسطی، ایده جوانمردی متولد شد. مفاهیمی مانند خرید شام توسط زن توسط مرد یا کمک به او در خارج شدن از اتومبیل از این مفهوم ناشی می شود.

ایده دور هم جمع شدن با کسی با حالت عاشقانه

ایده دور هم جمع شدن با کسی با حالت عاشقانه و این که او را جذب خود می کنید ایده نسبتاً جدیدی در طول عمر بشر است؛ ایده ازدواج بر اساس عشق در قرن هجدهم جریان اصلی پیدا کرد. ازدواج از قبل بر اساس علاقه متقابل بود اما اکنون از دلایل مالی گرفته تا دلایل خانوادگی عوامل مختلف آن است. ممکن است یک جذابیت جنسی و عاشقانه در ما وجود داشته باشد

یک تصویر مستقیم از جذابیت عاشقانه وجود ندارد.

همانطور که می بینید، یک تصویر مستقیم از جذابیت عاشقانه وجود ندارد. این چیزی است که همیشه در حال تکامل است و ادامه خواهد یافت. اگرچه یک چیز ثابت می ماند و این واقعیت امری است که شما با شخصی یک پیوند عاطفی دارید که با شخص دیگری تقسیم نمی کنید. این فرآیند است که تا آخر زمان زنده خواهد ماند.

چگونه می توان جذابیت عاشقانه را تشخیص داد

اگر با کسی کنار هم هستید، چگونه می توانید تشخیص دهید که این فرد عاشقانه به شما جذب شده است؟ پاسخ مستقیمی وجود ندارد، زیرا همه علائم مختلفی از جذابیت رمانتیک نسبت به افرادی دارند که متناسب با علاقه آن ها است. در این جا چند نشانه کلی از آن وجود دارد:

شما یک ارتباط عاطفی را احساس خواهید کرد

شما یک ارتباط عاطفی را احساس خواهید کرد. به عبارت دیگر، شما به عنوان یک شخص به آن ها جذب می شوید و نه به دلیل بدن آن ها. شما نقص ها، عقاید، طرز رفتار و … آن ها را دوست دارید. در حالی که جذابیت جسمی در یک رابطه هنوز مهم است، ارتباط عاطفی شما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شما آن ها را به خاطر شخصیتشان دوست دارید

جذابیت عاشقانه چیست؟

در حالی که دوستی و حتی روابط جنسی نیز می تواند مبتنی بر شخصیت باشد، یک رابطه عاشقانه شخصیت را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می دهد.

دوست دارید نظرات آن ها را بشنوید

حتی اگر مخالف هم باشید، شنیدن حرف های این شخص  باعث خوشحالی شما می شود.

شما فقط می خواهید از نظر جسمی همیشه به آن ها نزدیک باشید، حتی اگر این احساس دقیقاً جنسی نباشد. بعضی اوقات شما فقط می خواهید در مقابل شخصی نوازش شوید.

خواهید دید که به آن ها لبخند می زنید، حتی اگر هیچ دلیلی برای لبخند زدن شما نباشد. شخصی فقط از لحاظ جنسی جذب شما می شود تا این احساس را به شما دست دهد.

شما با آن ها احساس تکامل می کنید

زندگی کلی شما نسبت به گذشته دارای احساس بهتری است. برخی از دوستان و شرکا می توانند زندگی شما را بهتر کنند، اما اگر احساس می کنید زندگی شما سر به فلک کشیده است، این یک جذابیت عاشقانه است.

شما می خواهید هر وقت خواستید کسی گریه کند پیش آن ها بروید. مهم نیست که چه احساسی دارید، آن ها به عنوان سیستم پشتیبانی شما هستند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا