درمانگران چند راه برای بهبود آینده کودک را توضیح می دهند

بهبود آینده کودک به مسائل مختلفی مرتبط است. والدین همیشه تمام تلاش خود را برای موفقیت کودک خود انجام می دهند. رشد کودک می تواند شامل موارد مختلفی باشد. خانواده ها نقش اصلی در تربیت فرزندان دارند. اگر خانواده‌ ها بیشتر از مشاوران در زمینه تربیت کودکان استفاده کنند موفق تر خواهند بود. حوزه های اصلی در رشد کودک یک مسئله مهمی است. در دنیایی که زندگی می کنیم روز به روز در حال پیشرفته شدن هستیم.

حال اگر ما نتوانیم رشد خودمان را بهبود ببخشیم و سطح ذهن خودمان را بالا ببریم طبیعتاً دچار مشکل خواهیم شد. یکی از مهم ترین مراحل رشد در انسان رشد دوران کودکی است. دوران کودکی بسیار حساس است و نیاز به بررسی دقیق توسط والدین دارد. یهتر است والدین در این دوره حساس بیشتر مراقبت کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که درمانگران چند راه برای بهبود آینده کودک را توضیح می دهند چگونه است. درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند.

رشد کودک و بهبود آینده کودک

همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمانگران چند راه برای بهبود آینده کودک را توضیح می دهند صحبت کنیم.

توسعه انسانی و حوزه های اصلی در بهبود آینده کودک

هنگامی که در رابطه با توسعه انسانی استفاده می شود، کلمه “دامنه” به جنبه های خاصی از رشد و تغییر اشاره دارد. حوزه های اصلی رشد کودک عبارتند از: فیزیکی، شناختی، زبانی و اجتماعی-عاطفی.

کودکان اغلب در یک زمان یک تغییر قابل توجه و آشکار را در یک حوزه تجربه می کنند. به عنوان مثال، اگر کودکی روی یادگیری راه رفتن تمرکز می کند، که در حوزه فیزیکی است، ممکن است تا زمانی که در راه رفتن تسلط پیدا نکند، متوجه رشد زبانی یا کلمات جدید نشوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ممکن است به نظر برسد که یک حوزه خاص تنها حوزه‌ای است که در دوره‌های مختلف زندگی کودک تغییرات رشدی را تجربه می‌کند. اما تغییر معمولاً در سایر حوزه‌ها نیز رخ می‌دهد – فقط به تدریج و کمتر برجسته‌تر.

بهبود آینده کودک در حوزه فیزیکی رشد آن ها

حوزه فیزیکی رشد تغییرات فیزیکی را شامل می شود که شامل رشد در اندازه و قدرت و همچنین توسعه مهارت های حرکتی درشت و مهارت های حرکتی ظریف است. حوزه فیزیکی همچنین شامل رشد حواس و استفاده از آن ها می شود.

در دوران جوانی، کودکان یاد می‌گیرند که چگونه فعالیت‌های مختلفی را با انگشتان خود در هماهنگی با چشمان خود انجام دهند. همانند گرفتن، رها کردن، زدن، نیشگون گرفتن و چرخاندن مچ دست. از آن جایی که این حرکات کوچک عضلانی به زمان نیاز دارند تا رشد کنند، ممکن است در ابتدا به راحتی انجام نشوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این مهارت‌های حرکتی ظریف به بچه‌ها کمک می‌کند تا کارهای روزمره خود را انجام دهند. همانند بستن دکمه‌ها، برداشتن غذا، استفاده از چنگال، ریختن شیر، رفتن به دستشویی و شستن دست‌ها.

علاوه بر این مهارت‌های حرکتی ظریف، بچه‌ها همچنین یاد می‌گیرند که از عضلات بزرگ‌تر خود مانند عضلات بازو، پا، پشت و شکم خود استفاده کنند. راه رفتن، دویدن، پرتاب کردن، بلند کردن، کشیدن، هل دادن و لگد زدن همگی مهارت های مهمی هستند که با آگاهی بدن، تعادل و قدرت مرتبط هستند. این مهارت ها به کودک شما اجازه می دهد تا بدن خود را به روش های مختلف کنترل و حرکت دهد.

فعالیت های متناسب با سن برای بهبود آینده کودک

والدین می‌توانند با فراهم کردن فرصت‌هایی برای فعالیت‌های متناسب با سن، به رشد جسمانی فرزندشان کمک کنند. به عنوان مثال، نوزادان برای تقویت گردن و بالاتنه خود به زمان زیادی نیاز دارند. در حالی که کودکان پیش دبستانی و کودکان در سن مدرسه به فرصت های خوبی برای دویدن و بازی نیاز دارند. حتی نوجوانان به فرصت های منظم برای فعالیت بدنی نیاز دارند.

در همین حال، شما نباید نیاز کودک خود را به رشد مهارت های حرکتی ظریف خود نادیده بگیرید. از سنین پایین به آن ها فرصت دهید تا از دست و انگشتان خود استفاده کنند. توپ های شکل دار و سایر اسباب بازی ها را به کودک خود بدهید تا آن ها را در دست بگیرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مواردی برای کودکان وجود دارند که به آن ها اجازه می دهند فرآیند رشد را بهتر پشت سر بگذارند. همان طور که بزرگتر می شوند، به آن ها یاد دهید که چگونه از اشیاء استفاده کنند. یا از قیچی استفاده کنند، مداد را نگه دارند و کارهای دیگر را با انگشتان و دستان خود انجام دهند.

بهبود آینده کودک و رشد جسمانی تاحت تاثیر تغذیه و بیماری

رشد جسمانی نیز می تواند تحت تأثیر تغذیه و بیماری باشد. بنابراین، مطمئن شوید که فرزندانتان یک رژیم غذایی سالم و معاینات منظم سلامتی داشته باشند تا رشد مناسب کودک را ارتقا دهید.

توسعه شناختی

حوزه شناختی شامل رشد فکری و خلاقیت می شود. با رشد شناختی، بچه ها توانایی پردازش افکار، توجه، توسعه خاطرات، درک محیط اطراف خود، ابراز خلاقیت، و همچنین ساخت، اجرا، و انجام برنامه ها را به دست می آورند.

درمانگران چند راه برای بهبود آینده کودک را توضیح می دهند

والدین همیشه بهترین ها را در زندگی برای فرزندان خود می خواهند. والدین جدید می توانند به ویژه نگران تلاش برای ایجاد محیط مناسب برای رشد فرزندانشان باشند. اگر تربیت ضروری‌تر از هرچیزی است، پس مطمئناً علاقه‌مندی به شما کمک می‌کند آینده فرزندتان را تنظیم کنید. فقط کمی پیچیده تر از آن است که فکر کنید. برای بهبود آینده کودک،  فرآیندی بیش از کسب نمرات خوب در مدرسه وجود دارد. والدین همچنین باید مواردی مانند مهارت های اجتماعی، توانایی ورزشی و سایر عوامل مشابه را در نظر بگیرند. در این‌جا یک درمانگر چند راه برای بهبود آینده کودک را نشان می دهد.

باور کنید یا نه، اکثر روش‌هایی که می‌توانید برای کمک به فرزندتان در داشتن فردایی روشن‌تر استفاده کنید، همگی از شما شروع می‌شوند و از شما سرچشمه می‌گیرند.

ایجاد یک ارتباط درست

وقتی فرزندانتان بدانند که شما آرزو دارید که با شما ارتباط برقرار کنند و احساس کنند با شما ارتباط دارند، در صورت نیاز حاضر خواهند شد از شما کمک بگیرند. این توصیه طبق گفته رئیس هیئت مدیره مراقبت های بهداشتی، یک امر بسیار مهم در دنیای امروزی است. برای ایجاد و ایجاد چنین ارتباط مثبتی، باید:

  • ارتباط و گفتگوهای باز و مستقیم را در اولویت قرار دهید
  • در انجام تأیید و تشویق سخاوتمند باشید.
  • به علایق فرزندتان علاقه واقعی نشان دهید.
  • وقتی بچه ها صحبت می کنند به حرف هایشان گوش کنید.
  • دیدگاه ها و برداشت های آن‌ها را واضح تر کنید.
  • خود را معقول و دوست داشتنی نشان دهید
  • به آن‌ها یادآوری کنید که هم در گفتار و هم در عمل آن‌ها را دوست دارید
  • در واکنش به رفتارهای نادرست و اشتباهات آرام  باشید

برای بهبود آینده کودک عادات سالم را آموزش دهید

یادگیری چگونگی ایجاد مرزهای سالم – چه احساسی و چه فیزیکی – و مراقبت از خود، مهارت های ضروری زندگی است که بچه ها باید یاد بگیرند. ممکن است برای ما بزرگسالان بی‌معنا به نظر برسد، اما در واقع، کودکان باید یاد بگیرند که چگونه:

  • برنامه ریزی کنید و وعده های غذایی سالم درست کنید
  • تفکر مثبت را هم در خود و هم در دیگران تشویق کنید
  • یک برنامه ورزشی منظم ایجاد و اجرا کنید
  • به افکار و احساسات آن‌ها به شیوه ای سالم و عاشقانه نزدیک شوید
  • برای چیزهای کوچک در زندگی مراقب و سپاسگزار باشید

توقعات زیادی تعیین کنید

ادواردز می‌گوید ایجاد انتظارات بسیار زیاد همیشه برای هر کودکی ناسالم و مضر است. اما به این معنا نیست که شما نیز باید جهت بهبود آینده کودک سست شوید. تحقیقات ارتباط مثبتی بین عملکرد تحصیلی بلند مدت کودک و انتظارات والدین نشان می دهد. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید:

  • اعتقادات خود را به اشتراک بگذارید، اما مایل به سازش باشید و در مورد آن انعطاف پذیر باشید.
  • در مورد انتظارات خود با فرزندانتان صادقانه و آشکار صحبت کنید
  • فرآیندهای فکری خود را در مورد موضوع دانشگاهی به اشتراک بگذارید
  • دارای ذهن باز باشید
  • در صورت لزوم مذاکره و مصالحه کنید
  • به یاد داشته باشید که خواسته ها و اهداف آن‌ها با شما متفاوت خواهد بود و این اشکالی ندارد
  • هر جا که می توانید به آن‌ها کمک کنید و از آن‌ها حمایت کنید

اجازه دهید بچه ها کارهای خانه را انجام دهند

با توجه به این که یک کودک فقط برای موفقیت در تحصیلات چقدر باید کار انجام دهد. اما چالش برانگیز است که به او اجازه دهید از انجام کارهای خانه صرف نظر کند تا بالاخره بتواند استراحت کند. با این حال، این تلاش برای مراقبت از آن‌ها طبق تحقیقات متخصصان اشتباه است. در این‌جا آنچه انجام دادن کارهای خانه برای بهبود آینده کودک مفید است بیان خواهد شد:

  • مسئولیت پذیری را به آن‌ها یاد می دهد
  • آن‌ها را تشویق می کند که برای کار سخت ارزش قائل شوند
  • یاد می گیرند که چگونه پس از خود تمیز کنند
  • آن‌ها یاد می گیرند که چگونه با دیگران به خوبی همکاری کنند تا بار کاری را کاهش دهند و وظایف را کامل کنند
  • در نهایت، آن‌ها اهمیت مشارکت در یک مأموریت برای خیر و صلاح کل را درک و درونی می کنند

ستایش موثر ارائه دهید

به راحتی می توان فکر کرد که فقط ستایش فرزندانتان کافی است، اما این کافی نیست. تحقیقات نشان می دهد که تفکر مثبت و رشد ذهنی باید از طریق تحسین و تمجید از کودک برای تلاش و سخت کوشی تشویق شود – نه برای ویژگی های ذاتی آن‌ها. این به این دلیل است که تحسین کودک به دلیل ویژگی های ذاتی آن‌ها (مانند باهوش بودن یا با استعداد بودن) بهبود آینده کودک را تشویق می کند با:

  • ذهنیت های ثابت
  • ترس از شکست
  • این باور که ارزش شخصی آن‌ها به خوب بودن در هر چیزی متکی است
  • اجتناب از هر کاری که نمی تواند موفقیت در اولین تلاش را تضمین کند
  • ناتوانی در یادگیری مهارت های حل مسئله

تلاش آن‌ها را بدون توجه به نتیجه نهایی جشن بگیرید. این می آموزد که به جای صرفاً نتیجه موفقیت، روی تلاش و یادگیری برای فرآیند بهبود آینده کودک تمرکز کند.

به کودکان بیاموزید که روابط را تقویت کنند

بشریت هرگز قرار نبود تنها باشد. نیاز ما به ارتباط و پیوند با دیگران عاملی است که در DNA ما از قبل وجود داشت.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا