والدین چگونه باعث موفقیت فرزندان خود می شوند؟

والدین چگونه باعث موفقیت فرزندان خود می شوند؟ خانواده تاثیر بسیار مهمی بر زندگی فرزندان دارد. می توان گفت مهم ترین تاثیر را در آینده کودک خانواده او می گذارد. از همان لحظات اول زندگی ، فرزندان برای محافظت از خود و تأمین نیاز های اولیه شان به والدین و خانواده وابسته هستند. والدین و خانواده اولین روابط کودک را تشکیل می دهند. آن ها اولین معلمان کودک هستند و به عنوان الگو هایی در نحوه عمل و چگونگی تجربه دنیای اطراف خود به آن ها اتکا می کنند. اگر تمایل دارید ارتباط خوبی با فرزندان خود داشته باشید توصیه ما مراجعه به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره ایران می باشد. در این مرکز می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی بهره ببرید.

خانواده و والدین چگونه باعث موفقیت فرزندان خود می شوند؟

نقش خانواده در رشد کودک بسیار مهم است. انسان ها برای رشد کودک بسیار به یادگیری متکی هستند. از آنجا که ما از ابتدای تولد خود در این دنیا نمی دانیم در جامعه چگونه باید رفتار کنیم ، پس لازم است بسیاری از رفتار ها را از محیط پیرامون خود بیاموزیم. برای بیشتر  ما ، این یادگیری از خانواده در خانه شروع می شود. یادگیری اشکال مختلفی دارد. بعضی اوقات کودکان با گفتن مستقیم، چیزی یاد می گیرند. با این حال ، متداول ترین روش یادگیری کودکان ایده گیری از زندگی روزمره است. یادگیری و اجتماعی شدن کودک بیشتر تحت تأثیر خانواده او قرار می گیرد ، زیرا خانواده اصلی ترین گروه اجتماعی کودک است. رشد کودک از نظر جسمی ، عاطفی ، اجتماعی و فکری در این مدت اتفاق می افتد.

برای ایجاد تشبیه ، اگر در حال ساخت یک ساختمان بزرگ هستید ، باید مطمئن شوید که یک پایه محکم دارد تا بقیه ساختمان بتواند برای سال های سال بلند و مستحکم بایستد. اگر فونداسیون محکم نباشد ، ساختمان به تنهایی در ایستادن دچار مشکل می شود. درست مثل مردم ، اگر پایه های ما محکم نباشد ، موفقیت در روابط با دیگران ، کار ، سلامتی و خودمان دشوارتر است. بنابراین نمی توان به اندازه کافی تأکید کرد که خانواده تا چه اندازه در رشد کودک اهمیت دارد. در نهایت ، خانواده مسئول شکل دادن به کودک و رشد ارزش ها ، مهارت ها ، معاشرت و امنیت آنها خواهد بود. ارزش های ما به طور کلی مقادیر را به معنای تفاهم بین آنچه درست و غلط است قابل درک می کنند. ما به عنوان یک جامعه ، هنجارها و ارزش هایی داریم و اینها در کنار ارزش ها و هنجار های شخصی عمل می کنند.

نقش خانواده در جامعه

یکی از راه های دیدن اینکه جامعه چه ارزشی دارد این است که افراد به جامعه احترام می گذارد. معمولا مردم به افرادی که به آن ها احترام می گذارند‌ در مقابلا احترام خواهند گذاشت. هر وقت با افراد با بی احترامی رفتار کنید ، مطمئناً کودک شما متوجه این موضوع خواهد شد. کودکان اسفنجی هستند که همه چیز را در خود مثل آب جذب می کنند و بسیاری از اوقات فراموش می کنیم که آن ها ما را تماشا می کنند. با این حال ، به عنوان یک اصل کلی ، بسیاری از ما موافق و مایل هستیم که برای احترام ، دلسوزی ، انصاف و مسئولیت ، برخی رفتار ها را با فرزندان خود داشته باشیم. اما والدین چگونه باعث موفقیت فرزندان خود می شوند؟

روش خوب برای یادگیری ارزش های فرزندتان

یک روش خوب برای یادگیری ارزش های فرزندتان بحث در مورد اهمیت ارزش های سالم و ناسالم است. حتی وقتی کودک شما کوچک است ، دادن برخی از مسئولیت ها مانند تمیز کردن میز یا کمک به روحیه دادن به یک دوست یا خواهر و برادر هنگام بیمار ، اهمیت این ارزش ها را به آنها می آموزد. علاوه بر این ، توضیح اهمیت ارزش ها به کودک شما کمک می کند عواقب را درک کند.

در دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم ، جایی که رسانه ها غالب هستند ، ممکن است مناسب باشد که جلوی برخی از رسانه ها را از فرزند خود بگیرید. به عنوان بهترین مثال ، ممکن است یک کودک 4 ساله از تماشای فیلم های دارای  درجه کیفی خوب یا معمولی چیزی را یاد نگیرد. در بزرگسالی ، ما می توانیم به راحتی درست را از غلط تفکیک کنیم ، در حالی که بچه های کوچک هنوز در تلاشند بفهمند خط قرمز ها کجاست.

بنابراین ، به عنوان خانواده ، وظیفه شماست که به فرزندان خود ارزش هایی را که آنها برای هدایت زندگی خود استفاده می کنند ، بیاموزید. این کار برای شما تلاش زیادی می خواهد زیرا نه تنها شما باید این ارزش ها را مستقیماً به فرزندان خود بیاموزید ، مثلاً از طریق توضیح دادن و وظایفی که در بالا ذکر شد ، بلکه فرزندان شما به عنوان یک الگو به شما نگاه می کنند. اگر رفتار شما همان رفتاری باشد که از او انتظار دارید ، کودک شما متوجه می شود. کودک شما رفتار های شما را تماشا می کند تا نحوه رفتار خود را ارزیابی کند. وقتی چیزی به بیراهه می رود ، داشتن یک پاسخ بسیار مهم است. تلاش برای نشان دادن ارزشهای خود بیش از هر زمان دیگری در یک خانواده مهم است زیرا حضور کودک باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

خانواده و مهارت های فرزندان

والدین چگونه باعث موفقیت فرزندان خود می شوند؟ پس از تولد فرزند شما ، آن ها مهارت های حرکتی ، مهارت های زبانی ، مهارت های شناختی و عاطفی را یاد می گیرند. در مورد مهارت های حرکتی ، آموزش این مهارت ها بیشتر به عهده خانواده است. حتی اگر کودک شما در مهد کودک باشد ، کارهایی که والدین برای آموزش این مهارت ها در خانه انجام می دهند بسیار موثرتر از چند ساعتی است که کودک شما تحت مراقبت شخص دیگری است.

فرزند شما یاد می گیرد که چگونه بنشیند ، راه برود ، بدود ، بالا برود ، قاشق نگه دارد و …. اینها برای ما بزرگسالان بسیار طبیعی به نظر می رسند ، اما مهارتهایی هستند که باید در سنین بسیار کمی آموزش داده شوند  و همچنین استقلال فرزند شما را که برای رشد او ضروری است تقویت می کنند.

مهارت های زبانی

مهارت های زبانی یکی دیگر از مولفه های اساسی نقش خانواده در رشد کودک است. اگر با کودک خود صحبت نکنید و زبان خود را به او یاد ندهید ، او هرگز یاد نمی گیرد. یکی از نمونه های بدنام این وقوع ، مربوط به جان است ، کودکی که در یک اتاق تاریک و با تماس بسیار اندک انسانی حبس شده بود تا اینکه در سن 13 سالگی نجات یافت. بنابراین ، آموزش مهارت های زبانی به کودکان از کودکی نیز برای رشد ضروری است.

 

 همانطور که به آنها می آموزند چه موقع نسبت به دیگران دلسوزی و ترحم داشته باشند و همچنین به آنها می آموزند که چگونه با پستی و بلندی های زندگی کنار بیایند. اگر کودک شما مهارت عاطفی مناسبی نداشته باشد ، قادر به کنار آمدن با نتایج بد نخواهد بود. اگر آنها از مهارت های عاطفی برخوردار نباشند ، می تواند منجر به انتخاب های مخرب در سنین بالاتر شود. برای کمک به رشد مهارتهای عاطفی فرزندتان ، یادگیری لبخند و تکان دادن هنگام کودک بودن مرحله خوبی برای شروع است. وقتی کمی بزرگ تر می شوند ، آموزش اشتراک گذاری به آنها بسیار مهم است.

در یک خانواده ، از آنجا که افراد متعددی وجود دارد ، خانواده می تواند با چندین دیدگاه در پرورش مهارت های کودک بسیار کمک کند. در حالی که کودک شما در سن کمی است ، انجام کاری بسیار مفید برای اعضای خانواده این است که احساسات اساسی را به کودکان بیاموزید. هنگامی که کودک به طریقی خاص احساس می کند ، نام بردن از احساسات و توصیف آنها از روشهای مهم درک کودک شماست. پس از ایجاد این پایه ، کودکان می توانند یاد بگیرند که چگونه به احساسات خود پاسخ دهند و به جلو حرکت کنند.

والدین چگونه باعث موفقیت فرزندان خود می شوند؟ – اجتماعی شدن فرزندان

وقتی فرزند خود را برای اولین بار به خانه می آورید ، خانواده شما به گروه اجتماعی وی تبدیل می شوند. والدین اولین معلمان برای کودکان هستند. آنچه کودک شما از طریق تعاملات بین شما و آنها می آموزد این است که آنها تا آخر عمر در رابطه با نحوه رفتار با دیگران حمل می کنند. از طریق این معاشرت با خانواده ، کودک شما یاد می گیرد که چگونه اعتماد کند ، از دیگران کمک دوستانه بخواهد و با دیگران نیز آرامش پیدا کند. به طور کلی ، ما باید یاد بگیریم که چگونه روابط را برقرار کنیم و پایدار بمانیم. این مهارت ها با خانواده شروع و تقویت می شود. این مهارت ها می توانند در نهایت به کودک شما کمک کنند تا از برخی از تأثیرات رایج فناوری بر روی کودکان جلوگیری کند.

والدین چگونه باعث موفقیت فرزندان خود می شوند؟ – نحوه تعاملات رو در رو با کودک

یادگیری نحوه تعاملات رو در رو در رشد کودک بسیار مهم است. تعاملات رو در رو نیاز به پاسخ های فوری ، حالات چهره ، نشانه ها ، برخی از صدای خاص و بسیاری موارد دیگر دارد که از طریق پیام کوتاه یا سایر سیستم های پیام آنلاین دریافت نمی کنیم. این دقیقاً همان چیزی است که کودک شما برای یادگیری از شما و خانواده اش به دنبال آن است. با اطمینان از اینکه اعضای خانواده تلفن های هوشمند خود را کنار می گذارند و حداقل بخشی از روز را “خارج از شبکه” می گذرانند ، اطمینان حاصل می کند که ارتباط بین فردی با فرزند تان اتفاق می افتد. صرف صحبت با کودک خود در هنگام شام در مورد روز کودک ، بیش از آنچه تصور می کنید ، مهارتهای فرد به فرد را تقویت می کند!

منابع
all4kids.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا