چیزهایی که افراد باهوش هرگز تحمل نمی کنند

افراد باهوش به گونه ای رفتار می کنند که تفاوت آن ها را با یک فرد عادی می توانید تشخیص دهید. یکی از این رفتارها عدم تحمل موارد بیهوده در زندگی است. این حس لذت و خوشحالی در افراد باهوش کمتر است. استثنایی بودن با باهوشی متفاوت است. داشتن استعداد می تواند باعث ایجاد ویژگی های مختلفی در طول دوران زندگی شود. ممکن است یک کودک در زمینه درسی استعداد نداشته باشد. اما از آن سمت در زمینه هنری یا ورزشی پر از قابلیت های خاص باشد. تحصیلات موفق باعث پیشرفت افراد می شود. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم پیشرفت موضوع مهمی در دنیای امروزی است.

لازمه پیشرفت در زندگی تلاش و کوشش است. کمک به فرزندان برای پیشرفت توسط خانواده باید انجام شود. یکی از مواردی که در دوران مدرسه فرزندان باید مورد توجه قرار بگیرد نحوه درس خواندن است. مشاوره تحصیلی می تواند به خانواده ها برای موفقیت فرزندان در مدرسه کمک کند. بسیاری از ما در دوران مختلف تحصیلی از مشاوران مختلف استفاده کردیم. نکته ای که باید بدانید این است که در کنار مشاوره تلاش خود را بیشتر کنید. لازمه موفقیت تحصیلی تمرکز در درس خواندن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چیزهایی که افراد باهوش هرگز تحمل نمی کنند، چگونه است؟

رفتار کودک فوق العاده باهوش و عدم رضایت افراد باهوش

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند.

در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چیزهایی که افراد باهوش هرگز تحمل نمی کنند، صحبت کنیم.

چند دلیل عدم رضایت افراد باهوش در زندگی

اگر تا به حال متوجه شدید که بسیاری از افراد باهوش ناراضی هستند، دلیلی برای آن وجود دارد. در حالی که بسیاری از مردم شادی را در اولویت قرار می دهند. اما افراد باهوش تمایل دارند شادی را در طول زندگی خود بی ارزش کنند. آن‌ها چیزهای دیگر را مقدم بر خوشبختی می دانند و هرگز برای ارزیابی آن انتخاب وقت نمی گذارند. مطالعات نشان می‌دهد که باهوشی یا تحصیلات بهتر، کسی را شادتر نمی‌کند. درعوض، عدم رضایت افراد باهوش در مقایسه با دیگران، بیشتر است. با این حال، اگر باهوش هستید، لازم نیست ناراضی باشید.

تمرکز بر روی عواملی که باعث این اتفاق می شود

وقتی بهتر متوجه شدید که چرا افراد باهوش کمتر خوشحال هستند، می توانید روی آن چیزها در زندگی خود کار کنید. شناخت موانع اولین قدم برای غلبه بر عدم رضایت افراد باهوش است. بنابراین اگر یکی از این موارد برای شما مشکل ساز است، بپذیرید. سپس، تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید که به شما کمک می کند طرز فکر خود را تغییر دهید و شادتر شوید. همانطور که دلایل نارضایتی افراد باهوش را شناسایی می کنید، می توانید این مشکل را برای خودتان حل کنید. اگر فرد باهوش دیگری در زندگی شما ناراضی به نظر می رسد، می توانید از این اطلاعات برای کمک به او نیز استفاده کنید.

دلایل عدم رضایت افراد باهوش

چرا افراد باهوش افسرده و ناراضی هستند؟ بیایید چند دلیل را مرور کنیم که چرا افراد باهوش نمی توانند خوشبختی پیدا کنند.

مردم از آن‌ها انتظار زیادی دارند

در حالی که باهوشی چیز خوبی است، دیگران اغلب از یک فرد باهوش انتظار زیادی دارند. ممکن است متوجه شوید که وقتی ناآماده و تحت فشار هستید، از شما می خواهند کارهای هوشمندانه ای انجام دهید. وقتی یک بار کاری را خوب انجام می دهید، مردم دائماً از شما انتظار آن را دارند. بعلاوه، ممکن است مردم از شما چیزی را بخواهند. یعنی آن ها می خواهند در حالی که سعی می کنید آرامش داشته باشید کارهایی را برای آن‌ها انجام دهید.

این وضعیت باعث ایجاد استرس، احساسات طاقت فرسا و اضطراب می شود. همچنین باعث می شود همیشه به این فکر کنید که دیگران چگونه شما را درک می کنند. همچنین توانایی شما را برای رهایی و تفریح محدود می کند.

نکته

انتظارات از والدین، دوستان، همکاران یا هر کس دیگری می تواند باعث ترس از شکست شود. به علاوه، از آنجایی که مردم انتظار زیادی دارند، هر اشتباهی را که مرتکب می شوید، هر چقدر هم کوچک باشد، متوجه خواهند شد.

چگونه می توانید بر عدم رضایت افراد باهوش در زمینه توقع بیش از حد غلبه کنید؟

بهترین راه برای مقابله با افرادی که بیش از حد از شما توقع دارند این است که یاد بگیرید زمانی که دیگران از شما کاری می خواهند “نه” بگویید. با تلاش می توانید به راحتی از عهده آن برآیید. صرفاً به این دلیل که مردم از شما انتظار دارند، کاری نکنید. علاوه بر این، به جای اینکه فکر کنید دیگران در مورد شما چه فکری می کنند، روی تفریح و لذت تمرکز کنید. حتی اگر کسی توقع بیش از حد دارد، یاد بگیرید از خودتان لذت ببرید و انتظارات او را نادیده بگیرید. شادی مهمتر از رضایت دیگران و ارضای انتظارات آنهاست.

عدم رضایت افراد باهوش یعنی آن ها خیلی راحت خسته می شوند

افراد باهوش می‌خواهند کارهای بیشتری را ادامه دهند و در حال حاضر با توقف برای لذت از زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند. وقتی اتفاق هیجان انگیزی می افتد، ممکن است برای مدت کوتاهی شادی را تجربه کنند. سپس، هنگامی که هیجان از بین رفت، آن‌ها برای مرحله هیجان انگیز بعدی در زندگی آماده می شوند.

از آنجایی که آن‌ها همیشه برای رسیدن به نقطه عطف بعدی تلاش می کنند، شادی را در زمان حال نادیده می گیرند. افراد باهوش نیز به محض اینکه علاقه خود را از دست می دهند، به جای تلاش برای بازیابی اشتیاق خود، از کارها دست می کشند. گاهی اوقات این مبارزه باعث می شود که آن‌ها از پروژه های تقریباً تمام دست بکشند.

نکته

اگر ذهن ناآرام شما به تحریک مداوم نیاز دارد، با جهش از پروژه ای به پروژه دیگر مبارزه خواهید کرد. همچنین به طور مداوم به کارهای بعدی که می توانید انجام دهید فکر خواهید کرد. به علاوه، همیشه هوس چیز جدید، متفاوت یا ایده آلیستی خواهید کرد.

چگونه می توانید بر این مورد غلبه کنید؟

وقتی حوصله‌تان سر می‌رود و می‌خواهید چیزی را کنار بگذارید، به خودتان یادآوری کنید که ارزش وقت گذاشتن و یکنواختی را دارد. به پایان رساندن پروژه ها تأثیر مفیدی بر موفقیت شما دارد. همچنین شادی شما را افزایش می دهد و ارزش خود را افزایش می دهد. همچنین می توانید با ایجاد زمان کافی برای انجام کارهایی که از آن‌ها لذت می برید و ذهن شما را تحریک می کنند، بر خستگی غلبه کنید.

راه دوم برای غلبه بر ناراحتی در عدم رضایت افراد باهوش

راه دیگر برای غلبه بر ناراحتی ناشی از کسالت این است که بیشتر از آن‌چه لذت می برید و در چه چیزی مهارت دارید آگاه شوید. وقتی روی چیزهایی کار می کنید که در هر دو دسته قرار می گیرند، کمتر احتمال دارد که خسته شوید.

چیزهایی که افراد باهوش هرگز تحمل نمی کنند

در طول زندگی باید با موانع و سختی های زیادی دست و پنجه نرم کنیم تا قدر خوبی های اطرافمان را بدانیم. با این حال، فقط به این دلیل که زندگی ممکن است کار ما را دشوار کند به این معنی نیست که باید عمداً آشفتگی را انتخاب کنیم تا «درسی بیاموزیم». زندگی به اندازه کافی سخت است بدون اینکه مجبور باشید با افراد یا رفتارهای خاصی سر و کار داشته باشید. با این اوصاف، ما می‌خواهیم چند چیز کلیدی را که نباید در زندگی‌تان تحمل کنید مرور کنیم. مواردی که افراد باهوش هرگز تحمل نمی کنند:

نیاز به پذیرش

اگر می خواهید زندگی مثبتی داشته باشید، باید نیاز به رضایت دیگران را کنار بگذارید. در حالی که باید به شادی دوستان و خانواده خود اهمیت دهید. اما به یاد داشته باشید که شما به تنهایی نمی توانید شادی آن‌ها را بسازید یا از بین ببرید. به عبارت دیگر، شما می توانید بدون نیاز به فشار بیش از حد برای خوشحالی آن‌ها، به آن‌ها اهمیت دهید. اگر تصمیمی می گیرید که آن ها دوست ندارند، احساسات منفی آن‌ها نسبت به آن تصمیم تنها مسئولیت آنهاست. افراد باهوش در زندان عقاید دیگران زندگی نمی کنند.

کمتر درباره خودشان دچار تفکر منفی می شوند

افراد باهوش هرگز درگیر خودگویی منفی نمی شوند. زیرا می دانند که این فقط آن‌ها را پایین می آورد. اگر عزت نفس پایینی دارند، آگاهانه روی آن کار می کنند و از تفکر مثبت برای تغییر ذهنیت خود در مورد خود استفاده می کنند.

دوستان منفی

همانطور که شما نمی خواهید خود را پایین بیاورید، دوستانتان نیز نباید این کار را انجام دهند. افراد باهوش مطمئن می شوند که افراد منفی را از زندگی خود حذف می کنند و اجازه نمی دهند دیگران آن‌ها را پایین بیاورند. در دوری از افرادی که فقط به دنبال دیدن رنج شما هستند دریغ نکنید. دوستانتان باید شما را بالا ببرند و به شما الهام بخشند، نه اینکه شما را افسرده کنند.

عدم نقش قربانی در زندگی

“منطقه امن مکان زیبایی است، اما هیچ چیز در آنجا رشد نمی کند.”  افراد باهوش به جای اینکه نقش قربانی را بازی کنند، رهایی از یک موقعیت بد را انتخاب می کنند. در حالی که همیشه نمی‌توانید یک موقعیت را ترک کنید، می‌توانید برای خروج از آن برنامه‌ریزی کنید یا گزینه‌های خود را در نظر بگیرید. این دقیقاً همان کاری است که افراد باهوش زمانی انجام می دهند که زندگی آن‌ها را با چالشی روبرو می کند. یا وقتی احساس می کنند از محیط اطراف خود الهام نمی گیرند.

عدم پیروی همیشگی از جمعیت

افراد باهوش همچنین وقتی که قلبشان نمی‌خواهد، پیروی جمعیت را تحمل نمی‌کنند. آن‌ها برای تصمیم گیری به ندای درون خود گوش می دهند، نه به سر و صدای دنیای بیرون.

حضور در شغلی که از آن متنفرند

افراد باهوش نمی توانند در شغلی بمانند که روح آن‌ها را راضی نمی کند. آن‌ها ترجیح می دهند مدتی برای انجام کاری که دوست دارند تلاش کنند. این کار باعث می شود تا اینکه تمام ساعات خود را صرف کاری کنند که آن‌ها را خسته می کند، حتی اگر درآمد خوبی داشته باشد.

سلامت عقلی در آن ها

مطمئناً، تمام مسئولیت‌های زندگی می‌توانند انرژی ما را کاهش دهند. اما این بدان معنا نیست که ما باید از سلامت خود غافل شویم. افراد باهوش همیشه برای مراقبت از خود وقت می گذارند، چه به معنای حرکت به باشگاه بعد از یک روز کاری طولانی یا بیداری یک ساعت زودتر برای تهیه یک صبحانه سالم قبل از کار. ممکن است خسته کننده باشد، اما آن‌ها می دانند که سلامتی آن‌ها بزرگترین دارایی آنهاست.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا