چرا احساس گریه کردن دارم؟

طی دهه گذشته، دانشمندان به طور فزاینده ای به دلایل گریه افراد علاقه مند شده اند. از طریق صدها مطالعه تحقیقاتی، آنها به نتایج جالب توجهی رسیده اند. یکی از آنها این ایده است که گریه برای شما خوب است. با این حال، گریه های غیرقابل توضیح که در بدترین لحظه ها بلند می شوند، ممکن است نشانه یک مسئله جدی تر باشد. ما این راهنما را برای کمک به شما در جهت یابی برخی از دلایل احتمالی گریه ایجاد کرده ایم. اگر در زمینه احساس گریه کردن مشکل دارید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

چرا احساس گریه کردن دارم؟

چرا احساس گریه کردن دارم؟

آیا تعجب می کنید: چرا من همیشه احساس گریه می کنم؟ سرانجام زمان آن فرا رسیده است که در مورد گریه مکرر خود، آنچه می توانید در مورد آنها انجام دهید و مزایای گریه که می خواهید از آنها استفاده کنید، پاسخی بیابید.

افسردگی

شواهد متناقضی از مطالعات تحقیقاتی وجود دارد که تأثیرات افسردگی بر گریه را بررسی می کند. برخی مطالعات می گویند افراد مبتلا به افسردگی نسبت به افراد غیر افسرده احساسات کمتری را تجربه می کنند. کارشناسان دیگر دقیقاً عکس این را گزارش کرده اند. در حالی که روانشناسان به کشف حقیقت در مورد گریه و افسردگی ادامه می دهند، یک چیز مطمئناً است – افراد مبتلا به افسردگی گزارش می کنند که تمایل غیرقابل کنترل گریه، اغلب بدون هیچ دلیل، را تجربه کرده اند.

چگونه با گریه ناشی از افسردگی کنار بیاییم؟

گرچه ممکن است خودتان نتوانید گریه را درمان کنید، اما با درمان افسردگی می توانید تسکین پیدا کنید. با پزشک خود صحبت کنید که آیا داروهای ضد افسردگی، درمان یا هر دو می توانند به کاهش علائم شما کمک کنند.

غم و اندوه

وقتی یکی از اعضای خانواده می میرد، پدر و مادر کودک طلاق می گیرند یا عزیزی به زندان می رود، معمولاً فرد غم و اندوه را تجربه می کند. برای افراد عزادار، گریه برای سفر شفا ضروری است. برخی تحقیقات نشان می دهد که گریه نکردن در هنگام عزاداری می تواند منجر به اثرات سو سلامتی در زندگی شود.

چگونه با گریه در هنگام عزاداری کنار بیاییم؟

دانشمندان در مطالعه ای در سال 2008 روی بیش از 5000 قسمت گریه شرکت کنندگان دریافتند که گریه برای فرایند سوگواری ضروری است. از همه مهمتر: جایی که گریه می کنید و چه کسی هنگام گریه با شما همراه است، بر احساس شما تأثیر می گذارد. این مطالعه نشان می دهد که اگر به تنهایی یا با یک دوست حامی گریه کنید، احساس بهتری خواهید داشت. این بدان معناست که شما باید سعی کنید از گریه در محل کار یا مکان های عمومی خودداری کنید. این اشک ها را برای همسرتان در خانه یا جلسه هفتگی درمانی خود ذخیره کنید تا از گریه خوب بیشترین بهره را ببرید.

استرس و احساس گریه کردن

آیا معمولاً در محل کار خود را می بینید که گریه می کنید؟ اگر پاسخ مثبت است، شما احتمالاً به این سوال که آیا شغل شما استرس آور است پاسخ مثبت دهید. این به این دلیل است که بسیاری از افراد وقتی استرس دارند گریه می کنند.

چگونه با گریه ناشی از استرس کنار بیاییم؟

در اینجا خبر خوبی درباره اشک مربوط به استرس وجود دارد: آنها برای شما خوب هستند. مطالعه ای در سال 2019 به بررسی تأثیرات داشتن یک گریه خوب در احساس استرس در افراد پرداخته است. نتایج؟ گریه به شرکت کنندگان کمک کرد تا در دوره های استرس زا تعادل خود را حفظ کنند. دفعه بعدی که احساس کردید در محل کار گریه کنید، به خود یادآوری کنید که این یک مکانیزم کنار آمدن است که به شما کمک می کند تا با استرس کنار بیایید. اگر انفجارهای اشک آور بر موفقیت شما در کار تأثیر می گذارد، فکر کنید که با تکنیک های مختلف تسکین دهنده خودتان روبرو شوید که می تواند به شما کمک کند تا به صورت پنهانی برخورد کنید. به عنوان مثال، وقتی استرس روز بر شما فشار می آورد، روش های تنفس یا مدیتیشن را تمرین کنید.

آسیب مغزی ضربه ای (TBI)

افرادی که تحت آسیب مغزی آسیب دیده (TBI) قرار دارند، مشکلات عاطفی از جمله خنده غیرقابل کنترل و / یا گریه را گزارش می کنند. این امر به ویژه در مورد آسیب های مغزی که در مکان های شناخته شده برای کنترل احساسات و رفتار اتفاق می افتد، صادق است. با این نوع گریه های غیرقابل توجیه، مردم احساس می کنند که تمایل ناگهانی و طاقت فرسای گریه دارند. گریه اغلب در پاسخ به هیچ چیز نیست، که می تواند برای عزیزانتان گیج کننده باشد. خوشبختانه در این زمینه می توانید چند کار انجام دهید.

چگونه می توان با گریه بعد از TBI کنار آمد؟

خبر خوب، تغییرات عاطفی پس از TBI است که به طور معمول خود به خود از بین می رود. بسیاری از افراد طی چند ماه بهبود روحیه خود را گزارش می دهند. کسانی که پیشرفتی نمی بینند ممکن است با یک مسئله اساسی شدیدتر سر و کار داشته باشند. اگر تغییرات خلقی مرتبط با TBI دارید که بعد از چند ماه از بین نرفته است، باید با پزشک خود صحبت کنید. وی احتمالاً برای کمک به شما در غلبه بر نوسانات خلقی یا سایر مشکلات عاطفی، دارو، مشاوره یا هر دو تجویز می کند.

شخصیت در احساس گریه کردن

چرا احساس گریه کردن دارم؟

15٪ -20٪ از جمعیت را می توان افراد بسیار حساس (HSP) در نظر گرفت. HSP ها بیشتر به محیط اطراف خود حساس هستند و ممکن است سطح بالاتری از احساسات را تجربه کنند. البته این شامل مستعد بودن بیشتر برای طلسم گریه است. به همین ترتیب، افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (BPD) فرکانس بالاتر گریه را گزارش می کنند.

چگونه با شخصیت مستعد گریه کنار بیاییم؟

اگر فرد بسیار حساسی هستید، شانس کمی وجود دارد که بتوانید جلوی گریه خود را بگیرید. مغز شما سیم دار است تا احساسات بیشتری نسبت به چیزهایی که تجربه می کنید احساس کند. اگرچه کار با یک درمانگر می تواند به شما کمک کند محرک های گریه خود را کشف کنید و روش های مختلفی برای تسکین خود یاد بگیرید. برای افراد مبتلا به BPD، درمان اختلال زمینه ای شما نیز ممکن است به کاهش گریه کمک کند.

نارسایی پس از کویتال

همه طلسم های گریه بد نیستند و دیسفوریای پس از کویتال (PCD) یک نمونه عالی از آن است. PCD اصطلاح علمی برای گریه بعد از رابطه جنسی است. درست است، اشک ریختن بعد از رابطه برای بسیاری از بزرگسالان فعال جنسی طبیعی است. برخی تخمین ها ادعا می کنند که 32 تا 46 درصد از زنان در دوره ای از زندگی فعال جنسی خود، PCD را تجربه می کنند. شاید تعجب آورتر اینکه، مطالعه ای که روی تجربیات گریه بعد از کویتال در 1208 مرد انجام شد، نشان داد که حدود 4٪ گفتند که آنها به طور منظم در حین یا بعد از رابطه جنسی گریه می کنند. شایع ترین دلایل اشک ریختن؟ شرکت کنندگان شادی، گم شدن در لحظه و ارگاسم باورنکردنی را از دلایل PCD اعلام کردند. البته دیگران درد، اضطراب، گیجی، شرم، ضربه قبلی و افسردگی را از دلایل گریه بعد از همسایگی اعلام کردند.

نحوه برخورد با PCD

مهم نیست که دلیل دقیق احساس گریه کردن شما چیست، در این زمینه می توانید کاری انجام دهید. اگر به دلیل درد یا ناراحتی جسمی گریه می کنید، به پزشک مراجعه کنید زیرا اغلب قابل درمان است. اگر گریه شما به دلیل خوشبختی، گم شدن در لحظه یا ارگاسم باورنکردنی است، احتمال اینکه نیازی به کمک نداشته باشید وجود دارد. درک خود را درباره گریه در حین یا بعد از رابطه جنسی تغییر دهید، و سعی کنید بیان مثبت PCD از احساسات خود را مشاهده کنید. اگر نگران هستید که یک رابطه مضر، آسیب جنسی گذشته یا شرمندگی صمیمیت باعث PCD شما شود، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند. ابتدا با شریک زندگی خود صحبت کنید و با هم می توانید تصمیم بگیرید که آیا باید به مشاوره فردی بپردازید یا اینکه یک درمانگر ازدواج و خانواده برای شما مناسب است.

اجتماعی شدن

در طول سال ها، بسیاری از مطالعات تفاوت گریه بین زن و مرد را بررسی کرده اند. آنها همچنین بیشتر از همتایان مرد خود گریه می کنند. چرا این هست؟ تحقیقات زیادی نشان می دهد که زنان مستعد گریه خوب هستند و بیشتر اوقات گریه می کنند زیرا در جامعه معاشرت می کنند که گریه اشکالی ندارد. همین حال، مردان در سالهای قبل از بزرگسالی از گریه دلسرد می شوند. در حقیقت، یک مطالعه نشان داد که زنان به یک مرد گریه کننده و یک زن گریان به طور مساوی امتیاز می دهند. در مقایسه، مردان تمایل دارند كه به مردان گریه كننده بیشتر از زنان گریه كننده امتیاز دهند.

چگونه با احساس گریه کردن اجتماعی برخورد کنیم؟

چرا احساس گریه کردن دارم؟

برای مردانی که معاشرت می کنند تا غم و اندوه خود را از طریق اشک بیان نکنند، گریه می تواند یک تجربه ناراحت کننده و شرم آور باشد. سعی کنید دیدگاه خود را تغییر دهید و به یاد داشته باشید که گریه چیز خوبی است. حتی ممکن است حال شما را بهتر کند. اگرچه با انفجارهای اشک آور غیرقابل کنترل روبرو هستید، شاید وقت آن رسیده باشد که با یک درمانگر صحبت کنید. شما می توانید با یک مسئله اساسی جدی تر دست و پنجه نرم کنید.

هورمون ها

دلیل احتمالی دیگر برای افزایش میزان گریه در زنان نسبت به مردان چیست؟ هورمون ها، البته! استروژن – هورمون غالب “زن” – با نحوه تنظیم احساسات توسط مغز شما ارتباط دارد. در طی سندرم قبل از قاعدگی (PMS)، تا 90٪ از زنان علائم عاطفی را گزارش می کنند. این علائم شامل گریه بیش از حد، افسردگی، اضطراب و کناره گیری اجتماعی است. توجه داشته باشید که این علائم ممکن است در افرادی که از مکمل های استروژن استفاده می کنند در طی انتقال جنسیت نیز تأثیر بگذارد.

چگونه با گریه هورمونی کنار بیاییم؟

نکته مهم در مورد گریه هورمونی و احساس گریه کردن این است که به طور معمول پس از پریود شدن زن از بین می رود. با این حال، اگر دچار تغییرات شدید خلقی یا گریه بیش از حد شده اید که زندگی روزمره شما را مختل می کند، ممکن است دچار اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی (PMDD) باشید. PMDD نوع شدیدی از PMS است که می تواند به طور قابل توجهی در زندگی روزمره و روابط بین فردی تداخل ایجاد کند.

افسردگی پس از زایمان و افسردگی پس از یائسگی نیز شرایط مرتبط با هورمون هستند که می توانند باعث گریه شما شوند. اگر فکر می کنید گریه مربوط به عدم تعادل هورمونی را تجربه می کنید، برخی از کارها وجود دارد که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال، کنترل بارداری ممکن است به برخی از افراد که در طی سندرم پیش از قاعدگی یا افسردگی پس از زایمان گریه می کنند، کمک کند. ضد افسردگی ها همچنین برای تغییرات شدید خلقی ناشی از هورمون مفید هستند.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا