چگونه یک موقعیت منفی را دوباره چارچوب بندی کنیم؟ 

موقعیت منفی زمانی است که ما در یک وضعیت پیچیده و آسیب زا قرار می گیریم. استرس آسیب های زیادی در خانواده خواهد گذاشت. گاهی اوقات استرس والدین می تواند منجر به بیماری های روانی کودکان شود. این بیماری های روانی اگر تا یک زمان مشخص درمان نشود، باعث آسیب های مختلفی مثل مشکلات در برقراری ارتباط با دیگران می شود.

فرزندان برای خانواده های خودشان دارای اهمیت هستند. شما نمی توانید خانواده ای پیدا کنید که از فرزند خود تنفر داشته باشد. اما اگر فرزند شما دچار اختلالات روانی شده باشد، ممکن است نوع رفتار والدین تغییر کند. تربیت فرزندان یک فرایند پر از چالش است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه یک موقعیت منفی را دوباره چارچوب بندی کنیم؟

بیماری روانی کودکان و نقش والدین در آن ها

فرزندان و موفقیت در زندگی موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا بیماری فرد را برطرف کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه یک موقعیت منفی را دوباره چارچوب بندی کنیم، صحبت کنیم.

دو نکته مهم در ارتباط با ذهنیت منفی و استرس در کودکان و تاثیر استرس مادران

  • بین سلامت روان مادران و سلامت روان فرزندان رابطه دوسویه مشاهده شد.
  • استرس والدین با افسردگی مادر و مسائل بهداشت روانی کودکان مرتبط بود.

این یافته های تحقیقاتی بینش هایی را در مورد مداخلات خانواده برای پرداختن به سلامت روان ارائه می دهد. مدیریت استرس والدین می تواند دشوار باشد، و تلاش می کند تا والدین این اجازه را نداشته باشند روی فرزندان خود تأثیر بگذارند.

نکته ای در ارتباط با موقعیت منفی

یک مطالعه جدید در مجله اختلالات عاطفی نشان داد که افسردگی مادر به طور غیرمستقیم با ایجاد علائم بیماری روانی کودکان مرتبط است و ناشی از استرس والدین است. این تحقیق بر اساس تجزیه و تحلیل ثانویه داده‌های خانواده‌های شکننده و مطالعه رفاه کودکان برای ارزیابی علائم اضطراب و افسردگی مادران و کودکان در طول یک دهه انجام شد.

مطالعات درباره موقعیت منفی و استرس در کودکان

یک تحقیق بلندمدت بر اساس تجزیه و تحلیل مصاحبه‌های انجام شده با والدین گروهی متشکل از 4898 کودک است. این تحقیق در 75 بیمارستان در 20 شهر بزرگ مختلف بین سال‌های 1998 تا 2000 ایجاد شده‌ است.  محققان دریافتند که ارتباط بین استرس والدین و افسردگی دوران کودکی در هر دو جهت صادق است. به این معنا که افسردگی بیشتر مادر به طور قابل توجهی افسردگی و اضطراب بالاتر را در کودکان پیش بینی می کند. در حالی که افسردگی و اضطراب بیشتر در کودکان به طور قابل توجهی ارتباطی با افسردگی  والدین دارد. استرس والدین یکی از دلایل اصلی این بیماری روانی کودکان بود که به نوبه خود باعث ایجاد علائم افسردگی و اضطراب هم در کودکان می شد.

افسردگی در مادران چه تاثیری بر موقعیت منفی و استرس در کودکان می گذارد؟

در این مطالعه، مادران افسرده گزارش دادند که کمتر به فرزندان خود دلبستگی می‌کنند. آن ها بیشتر نگران تربیت فرزندان خود هستند و حمایت  کمتری از جانب همسرشان دارند. آن ها  بیشتر احساس می‌کنند که فرزندانشان قابل قبول نیستند و این تفکر را دارند که در تربیت فرزند خود تنها هستند.  در حالی که این مطالعه طولی شامل یک نمونه بزرگ از نظر قومیتی بود، اتکای آن به گزارش‌های والدین برای ارزیابی سلامت روان کودکان، در مقابل اقدامات پزشکان، از محدودیت‌های این تحقیق بود.

چگونه افسردگی در دوران بارداری و بعد از آن ممکن است بر ذهنیت منفی و استرس در کودکان تأثیر بگذارد؟

سلامت روان خانواده اغلب در هم تنیده است. کتر امی نسامران، روانشناس دارای مجوز، و مربی والدین در روانشناسی اطلس، می گوید: “نکته کلیدی در اینجا این است که سلامت روانی والدین و کودک اغلب در هم تنیده و به شدت مرتبط هستند.” دانشمندی به نام نسامران می گوید: “این جای تعجب نیست، با توجه به این که رشد کودکان بسیار به والدین آن ها بستگی دارد. کودکان جهان را از والدین خود یاد می گیرند. آن ها از تماشای و مشاهده این که چگونه والدین خود با استرس و چالش های زندگی کنار می آیند چیزهای زیادی یاد می گیرند.”

نکته ای در ارتباط با موقعیت منفی

تحقیقات طولانی مدت در مورد این که چگونه سلامت روان والدین می تواند بر بیماری روانی کودکان  تأثیر بگذارد، وجود دارد. نسامران تأکید می کند که والدین مراقبان اصلی و منبع حمایت از کودکان هستند. او می‌گوید: «والدینی که مشکلات سلامت روانی دارند، مانند اضطراب یا افسردگی، می‌توانند با چالش‌های منحصربه‌فردی روبرو شوند تا از خواسته‌های والدین پیروی کنند.

همانطور که در این مطالعه اشاره شد، نسامران بیان می‌کند: «یکی از  موارد این است که دشواری در ارائه سطح حمایت  که بچه‌ها اغلب در آن سن به آن نیاز دارند، می‌تواند بر سلامت روان و رفاه کودک تأثیر بگذارد.»

موقعیت منفی و استرس در کودکان و ارتباط آن با والدین

نسامران می‌گوید: «در حالی که می‌دانیم نیازهای سلامت روان در طول همه‌گیری به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در حالی که درمان برای کودکان مهم است و می تواند مفید باشد، نسامران خاطرنشان می کند که رویکردهای درمانی که با والدین و کودکان با هم کار می کنند، می توانند راهی موثر برای مدیریت نیازهای سلامت روان کل خانواده باشند.

روانشناسان تأثیر موقعیت منفی و استرس بر کودکان را فاش کردند

این یک تصور غلط رایج است که استرس به طور قابل توجهی بر کودکان تأثیر نمی گذارد. این بیانیه نمی تواند فراتر از واقعیت باشد. کودکانی که در اوایل زندگی منفی گرایی و استرس را تجربه می کنند، فقط به طور موقت رنج نمی برند.

چگونه یک موقعیت منفی را دوباره چارچوب بندی کنیم؟

طرز فکر شما می تواند تعیین کند که آیا منفی گرایی یا تفکر مثبت را تجربه می کنید. اگر بتوانید یک موقعیت منفی را مجدداً تنظیم کنید، می توانید خوبی ها را در هر تجربه ای ببینید و به شما کمک می کند روی شادی تمرکز کنید. ادراک شما می تواند هر تجربه ای را تغییر دهد، اما باید بدانید که چگونه یک موقعیت را دوباره تنظیم کنید. اصلاح یک ذهنیت منفی می تواند به شما کمک کند تا زندگی شاد و مثبتی داشته باشید. تحقق آن برای شما مستلزم تلاش برای تغییر افکارتان است. در نهایت، این به یک عادت تبدیل می شود و تلاش زیادی نمی خواهد، و مزایای آن ارزش آن را دارد.

نکته

زمانی که شرایط را دوباره تنظیم کنید، زندگی شما بهتر خواهد شد. این نیازی به تغییر شدید زندگی نیز ندارد، زیرا همه چیز در مورد تغییر ذهنیت است. بدون تغییر شرایط، تجربیات زندگی شما را تغییر می دهد.

یاد گیری چارچوب‌بندی مجدد ذهنیت‌تان یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بهبود شادی در زندگی‌تان انجام دهید. این به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه هر روز در حین انجام وظایف خود مثبت تر باشید. تنظیم مجدد یک موقعیت منفی نیازمند تلاش است، اما ارزشش را دارد و از انجام آن خوشحال خواهید شد.

تفکر منفی چیست؟

تحقیقات نشان می دهد که انسان ها در هر روز بین 12000 تا 50000 فکر می کنند. همچنین نشان می دهد که حدود 80 درصد از آن افکار منفی هستند. با اخبار غم انگیز بی پایان، فشارهای اجتماعی، و استرس های روزانه، به راحتی می توان فهمید که چرا این همه منفی بافی را تجربه می کنید. موقعیت منفی شامل داشتن دیدگاه بدبینانه نسبت به خود، افراد زندگی و دنیای اطرافتان است. ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، به خصوص اگر استرس دارید. حتی افراد مثبت هم گاهی این تفکر را تجربه می کنند.

نکته

ممکن است متوجه هجوم دائمی انتقاد در ذهنتان شوید. گاهی اوقات شامل نیش زدن و توهین نیز می شود. اگر افکار خود را مجدداً قالب بندی نکنید، در توانایی شما برای عملکرد اختلال ایجاد می کند. بدبینی می تواند به یک عادت تبدیل شود و انجام آن چیزی که برای شما و زندگی شما بهترین است را سخت کند.

وقتی اجازه می دهید تفکر منفی به یک عادت تبدیل شود، منجر به مسائل دیگری از جمله افسردگی و اضطراب می شود. اگر بتوانید یک موقعیت منفی را دوباره تنظیم کنید، متوجه بهبود سلامت روانی خود خواهید شد. همچنین مزایای دیگری نیز ارائه می دهد، از جمله:

  • کاهش خطر اضطراب و افسردگی
  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • افزایش طول عمر
  • بهبود مهارت های مقابله ای

چه چیزی باعث تفکر منفی می شود؟

گاهی اوقات افرادی که با آن‌ها وقت می گذرانید می توانند به طرز فکر شما کمک کنند. می توانید تسلیم احساسات منفی اطرافیانتان شوید. یا می توانید افکار خود را مجدداً متمرکز کنید و وضعیت منفی را مجدداً تنظیم کنید. ممکن است فکر کنید که محیط شما مقصر است، اما می توانید هر زمان که بخواهید تغییری ایجاد کنید.

در حالی که ژنتیک به طرز فکر شما کمک می کند، تنها حدود 40٪ را تشکیل می دهد. 60 درصد دیگر به عهده شماست که باید تصمیم بگیرید و کنترل کنید. این آمار نشان می دهد که انتخاب ها و فرآیندهای فکری شما تنها دلایل منفی اندیشی هستند.

تغییر طرز فکر در موقعیت منفی

تغییر طرز فکرتان به سرعت جواب می‌دهد و همچنان که به بازنگری موقعیت‌های منفی ادامه می‌دهید، از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد. اگر دوباره چارچوب بندی نکنید، بدبینی را تجربه خواهید کرد و ممکن است اغلب از زندگی خود شکایت کنید. وقتی دوباره چارچوب بندی می کنید، می توانید برای یافتن چیزهای خوب زندگی خود تلاش کنید.

چگونه یک موقعیت منفی را دوباره چارچوب بندی کنیم؟

تنظیم مجدد یک موقعیت منفی مستلزم شناسایی احساسات خود در لحظه است. ممکن است تغییر روند فکرتان سخت باشد، اما هر چه بیشتر این کار را انجام دهید آسان تر می شود. شما می توانید یاد بگیرید که موقعیت را به جای اینکه اجازه دهید زندگی شما را کنترل کند کنترل کنید.

شما می توانید تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کنید تا ذهنیت خود را بدون کمک گرفتن از بیرون بهبود ببخشید. این به شما کمک می کند تا منفی ها را مجدداً تنظیم کنید و هر موقعیتی را برای شما و زندگی تان مفید می کند.

سیستم پشتیبانی خود را تایید کنید

وقتی از سیستم پشتیبانی خود ابراز قدردانی می کنید، به شما کمک می کند مثبت تر فکر کنید. شما نسبت به این افراد و همه چیزهایی که به زندگی شما می آورند سپاسگزار خواهید بود. همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید اگر آن‌ها نبودند زندگی شما چگونه بود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا