چند راه برای جلوگیری از قلدری در کلاس درس

عصبانیت یکی از مواردی است که برای همه ما ممکن است به وجود بیاید. اگر با خشم و عصبانیت در زندگی کار کنیم مطمئنا دچار مشکلاتی مختلفی خواهیم شد. اولین مشکل این است که به خودمان آسیب های روانی و جسمی می رسانیم. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. یکی از این اختلالات قلدری است. خیلی از ما دوستانی داشتیم که این اختلال را در خود داشته اند. قلدری در کلاس درس موضوع امروز ما است. عصبانیت اگر ادامه داشته باشد می تواند آسیب های زیادی به افراد برسانند. یکی از این آسیب ها می تواند مشکلات روانی باشد.

عصبانیت می توان از طریق راه های مختلفی حل شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای جلوگیری از قلدری در کلاس درس چگونه است؟ برای مثال ممکن است یک روان شناس برای یک فرد راه های مختلفی مثل تمرین با خود یا استفاده از وسایل مخصوص برای کاهش عصبانیت استفاده کند. تمامی اختلالات روانی قابل حل است.

برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای جلوگیری از قلدری در کلاس درس صحبت کنیم.

محیط امن و سالم در کلاس توسط معلم

چند راه برای جلوگیری از قلدری در کلاس درس

شما به عنوان یک معلم وظیفه دارید یک محیط امن و سالم در کلاس خود ایجاد کنید. محیطی که همه دانش آموزان را از زورگویی محافظت می کند. این بدان معنا است که شما باید به طور مداوم قلدری را شناسایی کرده و به آن رسیدگی کنید. حتی باید فرهنگ احترام و وقار را در کلاس درس خود ایجاد کنید.

از درگیری های فیزیکی گرفته تا شایعات، قلدری می تواند تأثیرات ماندگاری بر محیط آموزشی داشته باشد. در نتیجه، جلوگیری از قلدری در کلاس درس برای مربیان بسیار مهم است. در این جا راه وجود دارد که می توانید یک محیط امن و مثبت برای همه دانش آموزان خود ایجاد کنید.

درباره قلدری در کلاس درس  صحبت کنید

به دانش آموزان خود اطلاع دهید که چگونه افراد تحت تأثیر قلدری قرار می گیرند. برای القای همدلی و هوش هیجانی تلاش کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که دانش آموزان شما عواقب زورگویی دیگران را در مدرسه می دانند. آن ها باید درک کنند که قلدری در کلاس درس قابل تحمل نیست و به آن رسیدگی خواهد شد. حتی ممکن است به تکمیل سیاست های قلدری مدرسه با راهنمایی های اضافی در کلاس درس که بر احترام و مهربانی تمرکز دارد، کمک کند.

در طول روز در دسترس باشید

اطمینان حاصل کنید که دانش آموزان شما را در هر جایی که ممکن است قلدری کند مانند حیاط مدرسه، راهروها و حتی در ناهارخوری، می بینند. همچنین ممکن است بخواهید بعد از ظهر و در زمان استراحت در صورت امکان خود را در نزدیکی اتوبوس ها نشان دهید. همچنین، مطمئن شوید که مدرسه شما در تمام نقاط  حساس برای قلدری کردن نظارت مناسب دارد.

به یاد داشته باشید، کودکانی که دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می دهند فرصت طلب هستند. آن ها می دانند که بیشتر اوقات معلمان کجا هستند و منتظر می مانند تا معلمان تشخیص داده شوند. این کار باعث می شود تا دانش آموز دیگری را هدف قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که فرصت های بسیار کمی برای زورگویی دیگران وجود دارد.

مراقب شاخص های قلدری در کلاس درس باشید

چند راه برای جلوگیری از قلدری در کلاس درس

مطمئن باشید که قادر به تشخیص متداول ترین انواع زورگویی و همچنین شاخص های زورگویی هستید. همچنین، توجه داشته باشید که دختران و پسران اغلب به طور متفاوتی قلدری می کنند. به عنوان مثال، پسران اغلب به زورگویی فیزیکی روی می آورند و دختران بیشتر از زورگویی رابطه مانند اخراج دانش آموز دیگر استفاده می کنند.

به دنبال چیزی باشید که “شاخص های جلوگیری” نامیده می شود. این ها رفتارهای اولیه ای هستند که دانش آموزان از خود نشان می دهند و اغلب رفتار هایی برای انواع  قلدری هستند. برخی از شاخص های احتمالی رفتارهای قلدری شامل چرخش چشم ها، خندیدن زیر لب، شوخی کردن، پشت کردن به دیگران و استفاده از طعنه است. اگر این رفتارها را دیدید، کمی دقیق تر نگاه کنید. ممکن است قبلاً اشکال ظریفی از قلدری در کلاس درس رخ داده باشد.

توانمندسازی دانش آموزان

برای توانمندسازی افراد حاضر در کلاس خود تلاش کنید. آن ها را تشویق کنید تا در برابر رفتار قلدری ایستاده یا آن را به شما یا بزرگسال دیگر گزارش دهند. به آن ها یادآوری کنید که تحقیقات نشان داده است که قلدری زمانی پایان می یابد که یک نفر موضع گیری کند. سپس راههای ایمن و محرمانه ای را ارائه دهید تا بتوانند حوادث قلدری را گزارش دهند. کودکان را برای پاسخگویی به قلدری در کلاس درس توانمند کنید.

از دانش آموزانی که دچار درگیری می شوند حمایت کنید

قربانیان زورگویی اغلب می ترسند یا خجالت می کشند که جلو بیایند. در نتیجه، ممکن است لازم باشد به دانش آموزان دیگر اعتماد کنید تا در زمان وقوع زورگویی به شما اطلاع دهند. در اوایل سال تحصیلی رهبران کلاس خود را شناسایی کرده و با آن ها مشورت کنید. بگذارید آن ها چشم و گوش شما باشند در صورتی که نمی توانید حضور داشته باشید.

همچنین، مطمئن شوید که آن ها را ایمن نگه می دارد تا شما را در مورد مسائل احتمالی هشدار دهند. هیچ دانش آموزی نمی خواهد به عنوان یک آدم ربوده شناخته شود. بنابراین، مطمئن شوید که روش هایی را برای آن ها به کار می گیرید تا اطلاعات را به شما منتقل کنند بدون این که بقیه دانش آموزان بدانند از چه کسی آمده است.

ارتباطات خود را حفظ کنید

سعی کنید با همه دانش آموزان خود رابطه ایجاد کنید. آن ها را به صورت فردی بشناسید. هر روز به هر دانش آموز سلام کنید و از اوضاع او بپرسید. مراقب علائمی باشید که نشان می دهد ممکن است با قلدری در کلاس درس روبرو شده باشند. تمام تلاش خود را برای آگاهی از علایق و اهداف آن ها انجام دهید. و اگر مشکل دارند، از آن ها حمایت کنید یا آن ها را به منابع مدرسه راهنمایی کنید تا نیازهای خاص آن ها برآورده شود.

افزایش آگاهی از قلدری در بین والدین

والدین را در برنامه های پیشگیری از قلدری خود شرکت دهید. افزایش آگاهی از طریق جلسات PTA/PTO، کنفرانس ها، خبرنامه ها و رسانه های اجتماعی. والدین را تشویق کنید تا از قوانین مدرسه و استراتژی های مداخله قلدری حمایت کنند. اگر والدین یک مورد قلدری را گزارش کردند، حتماً فوراً در مورد آن تحقیق کنید. سعی کنید برای کاهش حوادث قلدری در کلاس درس خود با والدین شریک شوید.

از گروه بندی دانش آموزان خودداری کنید

چند راه برای جلوگیری از قلدری در کلاس درس

یکی از راه های جلوگیری از انتخاب کلاس ها این است که دانش آموزان را به گروه هایی اختصاص دهید که پروژه گروهی دارند. وقتی به بچه ها اجازه می دهید گروه های خود را انتخاب کنند، این راه را برای فرصت های قلدری باز می کند. همچنین اجازه می دهد تا دسته ها تقویت شوند. در واقع فرصتی را برای بچه ها ایجاد می کند تا سایر دانش آموزان را محروم کنند.

وقتی گروه را انتخاب می کنید، مطمئن می شوید که دانش آموزان شما یاد می گیرند که با کسانی که خارج از حلقه دوستانشان هستند کار کنند. گروه های از پیش انتخاب شده همچنین به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا نحوه کار با انواع مختلف افراد را بیاموزند.

مدافع مبارزه با قلدری باشید

اطمینان حاصل کنید که شما و مدرسه دارای اهداف و سیاست های موثر ضد قلدری در کلاس درس است. با سایر اعضای کارکنان در مورد توسعه فرهنگی برای دانش آموزانی را که زورگو هستند صحبت کنید‌.  برای حمایت از قربانی، با اعضای موجود در مدرسه صحبت کنید. برخی از مردم به اشتباه معتقدند قربانیان قلدری آن را بر سر خود می آورند. اما قلدرها همیشه باید صاحب رفتار قلدری در کلاس درس شوند. همه را به اتخاذ این طرز فکر تشویق کنید.

ساخت انجمن

تحقیقات نشان می دهد که پرورش احساس اجتماع در کلاس درس می تواند تعداد حوادث قلدری را کاهش دهد. این کار جو مدرسه را بهبود می بخشد و آرامش را برای افرادی که تحت تأثیر قلدری قرار گرفته اند، تسهیل کند.

وقتی دانش آموزان احساس می کنند با مدرسه، همسالان و معلم خود ارتباط دارند، بهتر عمل می کنند. برای ایجاد حس اجتماع در بین دانش آموزان خود هر چه می توانید انجام دهید. یک فضای تیمی ایجاد کنید که در آن همه احساس کنند که به آن تعلق دارند. دانش آموزان یاد بگیرند که از یکدیگر حمایت کنند.

به قلدری در کلاس درس سریع پاسخ دهید

چند راه برای جلوگیری از قلدری در کلاس درس

هنگامی که شما متوجه قلدری شدید، فوراً به آن رسیدگی کنید. با عباراتی مانند “بچه های قلدر تنبیه خواهند شد” از عادی نگاری قلدری خودداری کنید.

https://www.verywellfamily.com/ways-prevent-bullying-in-classroom-460756

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا