چند راه برای توقف تمرکز بر استرس

توقف تمرکز بر استرس باعث حفظ آرامش و ایجاد موفقیت در زندگی خواهد شد. شما نمی توانید به طور کل استرس را از زندگی حذف کنید. خصوصا که کودکان دارای احساسات شدید ترس هستند و از لحاظ منطقی رفتار مناسبی ندارند. گاهی اوقات استرس والدین می تواند منجر به بیماری های روانی کودکان شود. این بیماری های روانی اگر تا یک زمان مشخص درمان نشود، باعث آسیب های مختلفی مثل مشکلات در برقراری ارتباط با دیگران می شود.

فرزندان برای خانواده های خودشان دارای اهمیت هستند. شما نمی توانید خانواده ای پیدا کنید که از فرزند خود تنفر داشته باشد. اما اگر فرزند شما دچار اختلالات روانی شده باشد، ممکن است نوع رفتار والدین تغییر کند. تربیت فرزندان یک فرایند پر از چالش است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای توقف تمرکز بر استرس چگونه است؟

توقف تمرکز بر استرس کودکان و نقش والدین در آن ها

فرزندان و استرس آن ها در زندگی موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا بیماری فرد را برطرف کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای توقف تمرکز بر استرس، صحبت کنیم.

راه های موثر برای توقف تمرکز بر استرس

استرس یک عامل رایج در زندگی بسیاری از مردم در سراسر جهان است. در میزان کم، می توان آن را مدیریت کرد، اما زمانی که طاقت فرسا شود، می تواند زندگی روزمره شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. این نوع استرس کنترل نشده می تواند منجر به اضطراب، افسردگی، کاهش کارایی و عملکرد و مسائل مشابه شود. این به شما بستگی دارد که استرس را متوقف کنید. خوشبختانه، اگر نمی دانید چگونه توقف استرس کودکان را ایجاد کنید، لازم نیست وحشت کنید. با توجه به شیوع این موضوع، علم و پزشکی راه های مختلفی را برای تحت کنترل درآوردن آن تجربه منفی کشف کرده اند. در این‌جا روانشناسان چند راه عملی برای توقف استرس کودکان را بیان می کنند.

از مصرف آب برای جلوگیری از استرس استفاده کنید

آب برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است، و زمانی که در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش استرس هستید، نباید آن را نادیده بگیرید. در این‌جا نحوه استفاده از آب برای کاهش تنش و آرامش آورده شده است:

برای توقف تمرکز بر استرس هیدراته بمانید

حتی قبل از اینکه تشنگی را تجربه کنید، ممکن است کمی کم آب شوید. کمبود هیدراتاسیون، حتی زمانی که شدید نباشد، می تواند بر قدرت مغز و همچنین تفکر مثبت شما تأثیر بگذارد. طبق گفته های مدیر عامل و موسس کاتلین هال، شما باید حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید. همچنین می توانید سعی کنید مایعات مورد نیاز خود را از نوشیدنی هایی مانند دمنوش و چای تامین کنید.

غرغره با آب

فرآیند غرغره به تحریک عصبی در بدن به نام عصب واگ کمک می کند. این عصب مسئول ایجاد یک پاسخ آرامش در بدن است. به گفته هایدی هانا، مدیر اجرایی انستیتوی توقف استرس کودکان، زمانی که تحت استرس دائمی قرار می گیرید، پاسخ استرس بر شما غالب می شود و عصب واگ را کم استفاده می کند و بعداً نمی تواند شما را آرام کند. وقتی آب مصرف می کنید، عصب را تحریک می دهید و اجازه می دهید اثرات آن باقی بماند.

صورت خود را خیس کنید

به گفته هانا، غوطه ور شدن در آب سرد یک مهارت رایج است که در انواع توقف تمرکز بر استرس کودکان، مانند رفتار درمانی دیالکتیکی استفاده می شود. پوشاندن صورت بالای دهان و اطراف استخوان گونه، رفلکسی را در بدن فعال می کند که رفلکس شیرجه نام دارد. هنگامی که دمای نواحی غوطه‌ور از آب سرد کاهش می‌یابد، واکنش آرام‌سازی طبیعی بدن ایجاد می‌شود و باعث کاهش ضربان قلب می‌شود. اگر نمی خواهید تمام صورتتان خیس شود، می توانید از کیسه سرد هم استفاده کنید.

وظایف روزانه را بهتر مدیریت کنید

اگر وظایف روزانه به خوبی مدیریت نشود، می تواند بسیار استرس زا باشد. از آنجایی که آن‌ها کارهایی هستند که شما بدون شکست انجام می دهید، استرس می تواند خیلی سریع ایجاد شود و به شما آسیب برساند. در این‌جا چند راه برای مدیریت بهتر وظایف روزانه آورده شده است:

برای توقف تمرکز بر استرس لیست کارهای خود را دوباره ارزیابی کنید

به لیست کارهای خود نگاهی بیندازید. آیا سعی می کنید مقدار زیادی از کارها را در مدت زمان بسیار کوتاه بفشارید؟ آیا جایی برای مراقبت از خود و آرامش باقی می گذارید؟ چگونه وظایف خود را مدیریت می کنید؟ ممکن است زمان آن رسیده باشد که برخی از آن‌ها را رها کنید یا آن‌ها را به دیگری واگذار کنید.

زمان خود را معطل نکنید

وقتی همه چیز را به لحظه آخر رها می کنید، استرس ها و مسائل بی شماری را به برنامه روزانه خود اضافه می کنید. اگر بتوانید موقعیت غرور آفرین را در اولویت های خود نگه دارید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت. اگر این کار را نکنید، مطالعات نشان می دهد که از عوارض جانبی مانند کاهش کیفیت خواب، استرس و موارد دیگر رنج خواهید برد.

توقف تمرکز بر استرس در صورتی است که برخی از وظایف را حذف کنید

اگر لیست کارهای شما پر است، به این فکر کنید که کدام یک بیشتر شما را غمگین می کند و از شر آن‌ها خلاص شوید. البته، ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که کاری را که ضروری است کنار بگذارید. فقط به محول کردن وظایف اجتناب ناپذیر یا درخواست کمک با آن‌ها فکر کنید. برای مشاغل غیر مهم، می‌تواند ایده خوبی باشد که آن‌ها را به طور کامل حذف کنید.

برای توقف تمرکز بر استرس کودکان آن ها را وادار به ورزش کنید

ورزش می تواند فواید مثبت قابل توجهی برای تسکین استرس داشته باشد. ورزش منظم به صراحت با کاهش تجربه اضطراب و علائم آن در کل مرتبط است. این به این دلیل است که ورزش کارهای بزرگی برای ذهن نیز انجام می دهد.

چند راه برای توقف تمرکز بر استرس

این روزها احساس استرس می کنید؟ در این‌جا یک نقل قول برای بیرون آوردن شما از استرس وجود دارد. «آن را کنار بگذارید و برای یک روز دیگر کمتر شکرگزار باشید.» ریشل ای گودریچ. زندگی می تواند استرس زا شود. این را همه می دانند! هیچ کس بدون استرس زندگی نمی کند. با این حال، برخی افراد بهتر از دیگران استرس را کنترل می کنند.

نکته

جان سیشل، داروساز دارای مجوز، می‌گوید: «در حالی که استرس اجتناب‌ناپذیر است. اما برای اکثر افراد با توقف تمرکز بر استرس و استراتژی‌های مدیریتی قابل کنترل است.» اگر تمرکز بر چیزهای خوب زندگی برایتان سخت است، ممکن است زمان زیادی را صرف تمرکز بر میزان استرس خود کنید. نگران نباشید، همه ما این کار را انجام می دهیم.

هدف از توقف تمرکز بر استرس

هدف این است که این تمرکز را از استرس زندگی خود تغییر دهید و شروع به تمرکز روی چیزهایی کنید که درست پیش می روند. اگر به کمک نیاز دارید، این نکات می‌تواند به شما کمک کند. این کار باعث می شود تا تمرکز خود را بر میزان استرس خود متوقف کنید و به شما کمک کند تا بر میزان خوشبختی خود تمرکز کنید. در این‌جا چند راه برای کمک به شما وجود دارد که توقف تمرکز بر استرس داشته باشید.

روی آن‌چه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید

نویسنده و دانشمند رفتارشناسی استیو مارابولی زمانی می گوید: «تغییر باورنکردنی در زندگی شما اتفاق می‌افتد. خصوصا زمانی که تصمیم می‌گیرید کنترل آن‌چه را که انجام می‌دهید به دست بگیرید. به جای اینکه هوس کنید بر چیزهایی که ندارید کنترل کنید.» بسیاری از استرس ما ناشی از تمرکز بر چیزهایی است که خیلی دور از کنترل ما هستند. اغلب متوجه می‌شویم که وقتی روی عدم توقف تمرکز بر استرس کار می‌کنیم نمی‌توانیم آن‌ها را کنترل کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در عوض، بر روی آن‌چه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید. با این حال، می‌توانید احساسات خود، واکنش‌های خود، کارهایی که انجام می‌دهید و آنچه می‌گویید را کنترل کنید. به جای نگرانی در مورد چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند، به همه چیزهایی که می توانید کنترل کنید فکر کنید. این کار باعث می شود که به شما کمک می کند احساس امنیت و ثبات کنید. روی چیزهای خوبی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید و به راحتی متوجه خواهید شد که واقعاً چقدر خوشبخت هستید.

از چه چیزی می ترسید؟

شناسایی چیزهایی که بیشتر از آن‌ها می ترسید، توقف تمرکز بر استرس را آسان تر می کند. از این گذشته، ترس به راحتی می تواند ما را تحت فشار قرار دهد. وقتی ترس را تجربه می کنیم، بدن ما یک تهدید یا خطر واقعی و فعلی را درک می کند – حتی اگر واقعاً وجود نداشته باشد. کریستینا جی هیبرت، روانشناس بالینی، روانشناس، می گوید: بیشتر اوقات، ما از چیزهایی می ترسیم که حتی اتفاق نیفتادند و اغلب هرگز رخ نخواهند داد.

نکته

آیا می ترسید شغل خود را از دست بدهید؟ این‌ها ترس های منطقی هستند. اما، بهترین کار این است که روی بدترین سناریو تمرکز کنید. زیرا متوجه خواهید شد که معمولاً آنقدرها هم که فکر می‌کنید بد نیست. سپس، می توانید سپاسگزار باشید که همه این چیزها برای شما اتفاق نمی افتد. در واقع، شما یک شغل و یک ماشین در حال حرکت دارید، این‌ها چیزهایی هستند که باید بابت آن شکرگزار باشید.

روی تاثیرات و ویژگی های خود تمرکز کنید

شما نمی توانید به زور اتفاقات را به وقوع بپیوندید. تلاش برای یافتن راهی برای اجبار به هر چیزی فقط باعث می شود که بیشتر از قبل احساس استرس کنید. اما، شما می توانید با توقف تمرکز بر استرس  بر روی مشکلات تأثیر بگذارید. به جای اینکه بخواهید رئیس خود را مجبور کنید به شما افزایش حقوق بدهد، می‌توانید با سخت‌کوشی، افزایش در طول زمان، یا شیفت‌های اضافی بر تصمیم او تأثیر بگذارید. کار سخت شما بی توجه نخواهد ماند. متوجه خواهید شد که تأثیر شما بیشتر از چیزی است که تصور می کردید. وقتی تمرکز خود را روی کارهایی که نمی توانید انجام دهید متوقف می کنید، کارهایی که می توانید انجام دهید ناگهان مشخص می شوند.

حل مسئله را بیاموزید

نگرانی در مورد یک مشکل و حل مشکل دو چیز متفاوت هستند. یکی باعث می شود که استرس داشته باشید و بیش از حد فکر کنید. در حالی که دیگری اقداماتی را برای رسیدگی به مشکل انجام می دهد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا