چند روش آموزش از شکست های گذشته

آموزش از شکست های گذشته می تواند برای کمک به آینده مناسب باشد. همان طور که خانواده می تواند ما را به سمت موفقیت راهنمایی کند، گاهی اوقات ممکن است باعث شکست ما شود. شکست در زندگی گاهی اوقات لازم است.

اما به شرطی که افراد بتوانند بعد از به زندگی خود بازگردند. خیلی از مردم بعد از این که شکست می خورند ناامید می شوند. در واقع این شکست پایان کار آن ها در زندگی خواهد بود. انسان باید مسئولیت پذیر باشد. حتی با وجود داشتن خانواده بد شما می توانید به موفقیت برسید. حتی بزرگ ترین افراد هم در زندگی مشکلاتی داشتند. نکته مهم این است که چگونه با داشتن خانواده ای آزار دهنده موفق شویم. شکست چه بخواهیم چه نخواهیم برایمان اتفاق می افتد. اما آیا ما می توانیم با شکست در زندگی خود کنار بیاییم؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که چند روش آموزش از شکست های گذشته چگونه است؟

خوشبختی در زندگی و آموزش از شکست های گذشته

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. ما در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه با شکست در زندگی کنار بیاییم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند روش آموزش از شکست های گذشته صحبت کنیم.

شکست در زندگی احساس بدی دارد

شکست در زندگی احساس بدی دارد. بسیاری از مردم برای اجتناب از آن با آموزش از شکست های گذشته کارها را پیش می برند. برای این که مجبور نباشند احساسات دردناکی را تجربه کنند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود احساس شکست کنید. برخی از عواملی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

  • احساس ناامیدی
  • اضطراب
  • افسردگی
  • احساس درماندگی
  • فقدان روابط حمایتی
  • عزت نفس پایین
  • مقایسه با دیگران
  • تصور ضعیف از خود
  • خودگویی منفی
  • انتظارات غیرواقعی

اگر فکر می کنید ” شکست خورده هستید”، مهم است بدانید کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید. دانستن نحوه برخورد سالم با شکست در زندگی، بخشی از ترس را از بین می برد. و ممکن است درد را کاهش دهد تا بتوانید بهتر از قبل به عقب برگردید.

با آموزش از شکست های گذشته احساسات خود را بپذیرید

شکست با احساسات گوناگونی همراه است. خجالت، اضطراب، عصبانیت، ناراحتی و شرم، برخی از آن ها است. این احساسات ناراحت کننده است. بسیاری از مردم برای فرار از احساس ناراحتی احساسی هرکاری می توانند انجام دهند. مطالعه ای که در سال 2017 در مجله تصمیم گیری رفتاری منتشر شد می گوید که نباید سعی کنید احساسات خود را پس از شکست کنار بگذارید. محققان دریافتند که تفکر در مورد احساسات شما – و نه خود شکست – بسیار برای آینده مفید است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اجازه دادن به خودتان برای غلبه بر احساس بد یک انگیزه مثبت است. این می تواند به شما کمک کند تا راه حل های بهتری پیدا کنید تا دفعه بعد پیشرفت کنید. بنابراین، پیش بروید و احساسات خود را بپذیرید. احساسات خود را بپذیرید و اجازه دهید کمی احساس بدی داشته باشید. به احساسات خود برچسب بزنید تا به خودتان اجازه دهید آن ها را تجربه کنید. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید، “ناامید شده ام”، یا “ناراحت هستم که نتیجه ای نداشت”.

با آموزش از شکست های گذشته  تلاش های ناسالم برای کاهش درد را بشناسید

ممکن است وسوسه شوید که بگویید: “من به هر حال آن شغل را نمی خواستم”. اما به حداقل رساندن درد شما باعث از بین رفتن آن نمی شود. حواس پرتی خود یا پر کردن خلاء با  دارو یا الکل، درد شما را نیز درمان نمی کند. این موارد فقط به شما به صورت موقت و غیر حرفه ای کمک می کند. راه های ناسالم را که سعی می کنید در زندگی خود اجتناب کنید یا به حداقل برسانید، بشناسید. روی آوردن به سازوکارهای مقابله ای که بیشتر از فایده آسیب می رسانند، وضعیت شما را بدتر می کند.

مهارت های مقابله ای سالم را تمرین کنید

تماس با دوست، تمرین تنفس عمیق، حمام کردن، پیاده روی یا بازی با حیوان خانگی تنها چند نمونه از راه های سالم برای مقابله شکست در زندگی است. هر مهارت مقابله ای برای همه کار نمی کند. بنابراین مهم است که آن چه را که برای شما مفید است پیدا کنید. شما باید در هنگام استرس با عادت های بد مبارزه کنید. لیستی از مهارت های مقابله سالم ایجاد کنید و آن را در یک مکان برجسته نصب کنید.

اعتقادات غیر منطقی در مورد شکست را با آموزش از شکست های گذشته بپذیرید

ممکن است در مقطعی از زندگی خود باورهای غیر منطقی در مورد شکست در زندگی ایجاد کرده باشید. شاید فکر می کنید شکست به این معنی است که شما بد هستید یا هرگز موفق نخواهید شد. یا شاید فکر می کنید در صورت شکست هیچکس شما را دوست نخواهد داشت. این نوع باورها نادرست هستند و می توانند شما را از انجام کارهایی که ممکن است موفق نشوید، باز دارند. برای شناسایی باورهای غیر منطقی که ممکن است بر احساسات و رفتار شما تأثیر بگذارد، نکته ای را مشخص کنید.

چند روش آموزش از شکست های گذشته

شکست برای هیچ فردی محبوب نیست. در واقع به هر قیمتی از آن اجتناب می شود و بدترین اتفاق ممکن تلقی می شود. اما، چه باور کنید چه نه، شکست دارای یک فضیلت است. آموزش از شکست های گذشته و درس هایش می تواند زندگی را تغییر دهد. ممکن است تعجب کنید که چگونه می توان از چیزی که مانند شکست است درس گرفت. این چند چیزی که درمانگران درباره می گویند آموزش از شکست های گذشته می گویند را در ادامه بیان می کنیم. مایا آنجلو شاعر سرشناس در این باره گفت:

ممکن است با شکست های زیادی روبرو شوید، اما نباید ناامید شوید. در واقع، ممکن است لازم باشد با شکست‌ها روبرو شوید، تا بتوانید آموزش از شکست های گذشته بگیرید.

شکست های گذشته شما می تواند به موفقیت منجر شود.

شاید داستان توماس ادیسون را شنیده باشید. او قبل از ساخت اولین لامپ 1000 بار شکست خورد. ادیسون به این معروف است که می‌گوید: «بسیاری از شکست‌های زندگی افرادی هستند که وقتی تسلیم شدند، متوجه نشدند که چقدر به موفقیت نزدیک هستند.» این نتیجه یک تجربه رایج است.

در این‌جا لیستی از برخی از شناخته شده ترین افرادی وجود دارد که تلاش های فراوان برای شروع مجدد در نهایت منجر به موفقیت آن‌ها شد.

  • والت دیزنی
  • سر جیمز دایسون
  • رابرت گدارد
  • هنری فورد
  • استیون جابز
  • آلبرت انیشتین
  • استیون اسپیلبرگ
  • جی کی رولینگ
  • جری ساینفلد

شما هرگز نمی دانید که آیا شکست فعلی شما می تواند به موفقیت های فردا منجر شود یا خیر. بنابراین، از نتایج ضعیف درس های ارزشمندی بگیرید و به راه خود ادامه دهید.

آموزش از شکست های گذشته شما اغلب بخشی از فرآیند موفقیت است

وقتی برای کسب هدفی تلاش می کنید، مشکلات، گام های اشتباه و مشکلات دست به دست هم می دهند. طبق مطالعات، هر شکستی دیدگاه شما را تغییر می دهد و به شما کمک می کند در صورت لزوم مسیر خود را تغییر دهید. بسیاری از اوقات، زمانی که می‌خواهید کاری را انجام دهید، این کار صرفاً آزمون و خطا است، و شکست می‌تواند کلید باز کردن دری جدید برای شما باشد.

شکست های گذشته باید قابل آموزش باشد

اگر فوتبال حرفه ای تماشا کنید، می بینید که بازیکنان بارها و بارها اشتباه می کنند. این بخش رقابتی بازی است و مربیان به طور مداوم به بازیکنان خود یادآوری می کنند که چگونه آموزش از شکست های گذشته بگیرند. اما دوباره بلند شوند، از آسیب دوری کنند و مهارت های خود را بهبود بخشند. یک مطالعه نشان داد که آموزش از شکست های گذشته به کودکان در واقع اعتماد به نفس آنها را تقویت می کند و به آن‌ها کمک می کند تا بزرگسالانی انعطاف پذیر رشد کنند. اگر یاد نگرفتید که چگونه شکست بخورید و دوباره به پا شوید، چیزهای جدید را امتحان نخواهید کرد. آنقدر نگران شکست خواهید بود که از ریسک کردن خودداری می کنید. زندگی آشفته است، اما از رویارویی با آشفتگی شکست نترسید.

آموزش از شکست های گذشته به شما می گوید که نقص مشکلی ندارد

رسانه های اجتماعی کمال را تحسین می کنند. اگر خانه، بچه‌هایتان کامل نباشند، به شما احساس حقارت می‌دهد. این به شما می آموزد که از نقص احساس ناامیدی کنید حتی اگر عمیقاً بدانید که زندگی واقعی بی نقص نیست. شکست به شما می‌آموزد که زندگی مثل رسانه‌های اجتماعی کاملاً زیبا نیست. وقتی یاد می گیرید که چگونه نواقص خود را تحمل کنید، احساس آرامش می کنید. یاد می گیرید که گاهی اوقات کاری نمی توانید برای شکست های خود انجام دهید، جز اینکه آن‌ها را بپذیرید و به حرکت ادامه دهید.

آموزش از شکست های گذشته به شما کمک می کند تا بهترین والدین شوید

شکست یک تجربه رایج است. هنگامی که شکست را تجربه می کنید، مانند اخراج از شغل خود، نحوه برخورد با آن برای فرزندانتان بسیار گویاست. همانطور که مشاهده می کنید شما با شکست های خود برخورد می کنید، و یاد می گیرید که گاهی اوقات زندگی همیشه آنطور که شما می خواهید پیش نمی رود. محافظت از فرزندانتان در برابر ناامیدی به توانایی آن‌ها در رشد انعطاف پذیر و دانستن نحوه تحمل شکست آسیب می رساند. از شکست های خود برای الگوبرداری از نحوه تسلیم نشدن استفاده کنید.

به فرزندان خود اجازه دهید چیزهای جدید را امتحان کنند. بگذارید گاهی اوقات شکست بخورند. تماشای آن به عنوان والدین سخت است. اما این درس مهمی برای فرزندان شما است که به بزرگسالانی مستقل و قوی از نظر ذهنی تبدیل شوند.

آموزش از شکست های گذشته به شما یاد می دهند که انعطاف پذیر باشید

امیدواریم وقتی در کاری شکست خوردید، سعی نکنید همان کار را به همان روش انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که خود را با هر اتفاقی وفق دهید و انعطاف پذیر باشید. این باید به شما کمک کند تا بفهمید که راه های زیادی برای رسیدن به هدف شما وجود دارد. انعطاف پذیری به این معنی است که می‌توانید روش‌های خود را تطبیق دهید و تغییر دهید.

گاهی اوقات باید روش های قدیمی را کنار بگذارید و از نو شروع کنید، و این اشکالی ندارد. بدون انعطاف، یاد نخواهید گرفت و چیزهای جدید را به روش های جدید امتحان نخواهید کرد.

هر شکستی شخصیت شما را آشکار می کند

این یک تجربه فروتنانه و آشکار کننده بزرگ شخصیت انسانی است. خود واقعی شما زمانی آشکار می‌شود که مشکلات پیش بیاید. اگر عصبانی، تلخ، و دیگران را به خاطر شکست های خود سرزنش می کنید، به دنیا نشان می دهید که واقعاً چه کسی هستید. شکست همچنین می تواند فروتنی را آشکار کند. شما ناگهان درک می کنید که شکست چه احساسی دارد، بنابراین نسبت به دوستان خود همدل تر هستید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا