مشاوران نحوه کار والدین در خانه با وجود بچه‌ها را نشان می‌دهند

نحوه کار والدین در خانه باید به گونه‌ای مدیریت شود که فعالیت فرزندان در آن دخیل نباشد. مسائل شغلی و روابط خانوادگی دارای پیچیدگی های زیادی هستند. در دنیای امروزی که اکثر نیاز های خانواده مادی شده است، این افراد بیشتر تحت تأثیر آسیب های روانی هستند. یکی از این آسیب ها فرسودگی شغلی است. گاهی اوقات بزرگترین اشخاص در زندگی دچار اختلالات روانی هستند. افرادی که در محل کار خود تنش های فراوان دارند ممکن است دچار اختلالات روانی شوند.

بسیاری از افراد هستند که خود را شدیداً مشغول کار و فعالیت می کنند. این درست است که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد. اما اگر بیش از حد فعالیت داشته باشید و به خود استراحت ندهید دچار اختلالات روانی خواهید شد. یکی از این اختلالات روانی فرسودگی شغلی است. فرسودگی شغلی می تواند آسیب های مختلفی را به فرد وارد کند. حتی ممکن است زندگی فرد را مختل کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که مشاوران نحوه کار والدین در خانه با وجود بچه‌ها را نشان می‌دهند، چیست.

فرسودگی شغلی و نحوه کار والدین در خانه

تمام این ها مواردی است که ممکن است برای همه ما به وجود بیاید. در دنیایی که زندگی می کنیم خیلی از موارد دست به دست هم دادند تا ما از لحاظ روحی روانی دچار مشکلاتی باشیم که بزرگ ترین آن هم ویروس کرونا است. همان طور که می بینید این بیماری بر همه فعالیت های جامعه تأثیر گذاشته است. یکی از مشکلات روانی که به خاطر زیاد کار کردن است فرسودگی شغلی است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مشاوران نحوه کار والدین در خانه با وجود بچه‌ها را نشان می‌دهند، صحبت کنیم.

علائم فرسودگی شغلی و نحوه کار والدین در خانه

خستگی، احساس بدبینی و کاهش کارآمدی حرفه ای همه علائم فرسودگی شغلی هستند.  سازمان بهداشت جهانی آن را “پدیده سازمانی” می نامد. فرسودگی شغلی قابل پیشگیری است.  نکته ای که باید بدانید این است که همه ما در معرض تجربه آن هستیم. یکی از راه های شگفت انگیز برای جلوگیری از فرسودگی شغلی این است که به روز خود ساختار دهید. باید  تمرکز خود را بر روی انتقال عمدی از یک فعالیت به فعالیت دیگر بگذارید. این کار باعث می شود خود را به زندگی شخصی و زندگی شخصی خود را به کار خود منتقل نکنید.

بسیاری از ما در خانه کار می کنیم یا حتی در جایی که می خوابیم کار خود را انجام می دهیم.  ساعت های طولانی در مشاغل ضروری کار می کنیم.  یا در تمام روز والدین کودکان مدرسه ای هستیم. ممکن است این کار غیرممکن به نظر برسد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، ممکن است در این مدت نیازهای سلامت جسمی و روانی خود را اولویت بندی کنید.  در حالی که استرس خود را به حداقل می رسانید و استراحت های خود را به حداکثر می رسانید.

تشخیص علائم فرسودگی شغلی و نحوه کار والدین در خانه

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

به روز خود ساختار های متفاوتی اضافه کنید

حتی اگر هر روز برای شما متفاوت به نظر برسد، مهم این است که ساختار خود را در روز های دیگر هم ایجاد کنید. تا بتوانید به طور فعال از کاری به وظیفه دیگر حرکت کنید. این کار باید بدون این که تحت فشار قرار بگیرید یا کار زیادی انجام دهید انجام شود. انجام چند وظیفه در مراقبان خانواده اجتناب ناپذیر است. اما شما می خواهید تا آن جا که ممکن است در برنامه ریزی محدوده های زمانی پیشقدم باشید. این کار باعث می شود تا بتوانید فعالیت های مهم  را انجام دهید. همانند ورزش، گذراندن وقت با همسرتان یا شرکت در گروه درمانی را در اولویت قرار دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای کسانی که بیکار هستند، کار نمی کنند و یا به طور 24 ساعته والدین ندارند خطراتی وجود دارد. برنامه ریزی برای انجام کارهای روزانه می تواند به شما انگیزه و هدف بدهد. حتی اگر این کار به سادگی کشیدن پاها، روزنامه نگاری یا تماس با یک دوست باشد.

به گفته دیوید رابین، دکترای تخصصی، روانپزشک، عصب شناس و بنیانگذار Apollo Neuro، فرسودگی شغلی خطرناک است. فرسودگی شغلی سیستم عصبی ما را سرکوب می کند.  به این معنی که توانایی ما در بهره وری در کار، ایجاد، خواب خوب، تولید مثل و ساختن معنی دار است.

جلوگیری از فرسودگی شغلی و نحوه کار والدین در خانه

برای جلوگیری از فرسودگی شغلی، دکتر رابین توصیه هایی می کند. او می گوید کارهای زیر را به روز خود اضافه کنید و توضیح می دهد که چگونه می توانند برای شما مفید باشند:

روز خود را با یک کار مولد آغاز کنید

این می تواند شامل تخت خواب، انجام تمرین تنفسی یا مدیتیشن باشد. او توضیح می دهد بدن ما عاشق روال عادی است. به ویژه روال عادی که زندگی ما را غنی می کند. هر چه بیشتر در زندگی خود ساختار ایجاد کنیم،  فضای بیشتری برای تمرکز و بازیابی ایجاد می کنیم.

برای کاهش فرسودگی شغلی در مراقبان خانواده ایجاد فضای کاری تعیین شده را اولویت قرار دهید

دکتر رابین می گوید، برخی در یک فضای کوچک زندگی می کنند.  ایجاد یک منطقه کاری جداگانه که می توانید به آن جا بروید و از آن دور شوید، به ایجاد تعادل بهتر در زندگی کمک می کند. با استفاده از این فضا، می توانید ذهن خود را برای جابجایی و خروج از حالت کار آموزش دهید.

نکات کمکی برای نحوه کار والدین در خانه و جلوگیری از فرسودگی شغلی

اگر مراقبان خانواده را بشناسید، می دانید که آن‌ها معمولا چقدر خسته هستند. آن‌ها اغلب احساس می کنند که کنترلی بر آن‌چه در حال رخ دادن است ندارند و کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. مراقبت تمام وقت از دیگران می تواند آسیب جدی به سلامت روان آن‌ها وارد کند اگر کمکی نداشته باشند. آن‌ها می توانند تعادلی را در برنامه پرتنش خود پیدا کنند. مراقبان خانواده فرصتی برای تجربه دوباره شادی و امید خواهند داشت. بدون کمک، هر چه قدر هم که فعالیت داشته باشند، برای انجام همه کارها وقت نخواهند داشت.

مشاوران نحوه کار والدین در خانه با وجود بچه‌ها را نشان می‌دهند

دورکاری امروزه به طور فزاینده ای محبوب است. برای خانواده دارای فرزند، شغل در خانه به این معنی است که شما نیازی به پرداخت هزینه به پرستار کودک ندارید. با این حال، برای نحوه کار والدین در خانه با بچه ها و انجام همه چیز به قانون فرد منحصر به فرد نیاز است. کودکان در محیط خانه خود رشد می کنند. لذت کار در خانه به این معنی است که شما می توانید بخشی از تمام نقاط عطف آن‌ها باشید. علاوه بر این، لازم نیست نگران اتفاقاتی باشید که ممکن است در مهدکودک اتفاق بیفتد.

نحوه کار والدین در خانه نیاز به تعیین مرزها دارد

هیچ کس نمی تواند مانند شما از فرزند شما مراقبت کند. در نتیجه، تلاش برای دستکاری همزمان نقش کارمند و والدین یک اقدام متعادل است. در این‌جا چند مرز سالم وجود دارد که به شما کمک می کند نحوه کار والدین در خانه را موفقیت آمیز کنید.

یک روال روزانه را حفظ کنید

برخی از مشاغل کمی محدودتر از مشاغل دیگر هستند. اینکه هر زمان که بخواهید می توانید کار کنید، مهم نیست. برای موفقیت باید برنامه روتین داشته باشید. وقتی به بچه ها اجازه می دهید برنامه ریزی را ایجاد کنند، احساس بهتری دارید. برای اینکه احساس کنید و در این موقعیت شغلی موفق باشید، به یک برنامه زمان بندی نیاز دارید. نکته

زود بیدار شوید و روز خود را شروع کنید. برای موفقیت نیازی به محاسبه در رفت و آمد و لباس پوشیدن ندارید. فقط مطمئن شوید که برنامه‌ای دارید تا بچه‌ها الگوهای خواب خود را از تعادل خارج نکنند، چرا که می‌تواند کل خانه را تحت تأثیر قرار دهد.

نحوه کار والدین در خانه با ایجاد یک فضای کاری اختصاصی

شما باید یک فضای اختصاصی داشته باشید تا بتوانید کار خود را سازماندهی کنید. همچنین، کودکان باید یاد بگیرند که این ورود به این منطقه برای آن ها ممنوع است. اگر خوش شانس هستید که اتاقی دارید که در آن بتوانید در را ببندید، این کار عالی است. مهم نیست برای ایجاد فرآیند نحوه کار والدین در خانه چه مکانی را در نظر بگیرید. باید فضایی باشد که به شما امکان تمرکز بدهد. اگر فرزندان شما کوچکتر هستند، پس باید نزدیک باشید تا مراقب آن‌ها باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بچه‌ها در هر سنی باید یاد بگیرند که نمی‌توانند با کاغذها، قیچی‌ها، خودکارها یا سایر لوازم اداری ضروری شما بازی کنند. زودتر به این فکر کنید که فضای شما فقط برای شماست. داشتن قوانین واضح در مورد محل کارتان به اهمیت تنها گذاشتن خود و وسایلتان در این منطقه کمک می کند. اگر فرزندان شما بزرگتر و مسئولیت پذیرتر هستند، ممکن است بخواهید علامتی روی در قرار دهید تا به آن‌ها اطلاع دهید که چه زمانی می توانند وارد شوند.

داشتن برخی از مرزهای ساده می تواند شما را از برخی موقعیت ها که ممکن است هنگام کار در خانه با بچه ها به وجود بیاید، نجات دهد.

برای استفاده بهتر از نحوه کار والدین در خانه یک پرستار در دسترس داشته باشید

در حالی که کار در خانه به شما این امکان را می دهد که به تماشای فرزندان خود بنشینید، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که لازم باشد در نظر بگیرید. هر شغلی خواسته های متفاوتی دارد، و شما باید برای تطبیق با این الزامات انعطاف پذیر باشید. اگر نیاز به رفتن به جلسه دارید، رئیس شما نمی خواهد شما بچه ها را همراه خود بیاورید.

فردی را داشته باشید که بتوانید به او اعتماد کنید و در صورت لزوم هر هفته چند ساعت مراقب فرزندانتان باشد. شما و فرزندانتان در مواقعی از استراحت با یکدیگر لذت خواهید برد.

توانایی خود را برای تمرکز روی نحوه کار والدین در خانه در یک زمان افزایش دهید

ممکن است هنگام صحبت با رئیس یا مشتری خود در حال رسیدگی به فرزند خود باشید. باید قدرت مدیریت فرزندان را یاد بگیرید.

مواقعی وجود دارد که شما باید از بچه ها بخواهید ساکت باشند و نمی خواهید کل دفتر صحبت های شما را بشنوند. مهم نیست که چقدر سعی می کنید آن‌ها را آرام کنید، باید سعی کنید رفتار آن ها را مدیریت کنید.

نکته

برای ایجاد تعادل بین زندگی و نحوه کار والدین در خانه، نیاز به یک فرد خاص است. تعیین حد و مرز ضروری است.

یاد بگیرید که اتفاقات ناگوار را مدیریت کنید

آیا تا به حال پدر و مادری را دیدید یا با آن‌ها بودید که بچه‌هایشان جیغ می‌زنند و به نظر می‌رسد از این سروصدا ناراحت نمی‌شوند؟ شما باید به آن پدر و مادری تبدیل شوید که بتواند هرج و مرج را برای انجام هر کاری مدیریت کند. فارغ از سن فرزندانتان، شما همیشه آن‌ها را در خانه و در ذهن خود خواهید داشت.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا