مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق

علیرغم نتایج تحقیقات نه چندان مطلوب، برای بسیاری از افراد تمایل به برقراری ارتباط مجدد با همسر سابق، مسئله ای قانع کننده است. پس از جدایی، مهم است که مسئله ارتباط مجدد با همسر سابق را با ملاحظاتی که شما را حمایت و تقویت می کند، متعادل کنید. در نظر گرفتن تأثیر جدایی بر احساس خود، احساس از دست دادن و ترس از اشتباه کردن، ارزشمند است. به گفته یکی از بزرگان بازگشت به همسر سابق، مثل این است که یک کتاب را بارها و بارها بخوانید وقتی می دانید داستان چگونه به پایان می رسد. این در حالی است که محقق دیگری می گوید: گاهی اوقات زوج ها باید از هم بپاشند تا متوجه شوند که باید دوباره کنار هم قرار گیرند. در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی مزایا و معایب ارتباط با همسر می پردازیم.

مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق

توصیه های رایج در ارتباط با همسران می تواند متفاوت باشد. اما بسیاری افراد به فکر بازگشته به همسر سابق خود هستند. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که جدایی واقعاً سخت است و منجر به پریشانی قابل توجهی خصوصا در گروه سنی خاصی مانند بیست ساله ها می‌شود. آمبر ونوم و همکارانش در تحقیقی که با زوج‌های چرخه‌ای و غیر چرخه‌ای انجام دادند، دریافتند که این امر پیچیده است. در حالی که فیلم‌ها، کتاب‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ارتباط مجدد را به‌عنوان رمانتیک به تصویر می‌کشند، نتایج حاصل از بازگشت هم چندان مطلوب نیست.

به نظر می رسد که اگرچه پایان خوش تضمینی نیست. اما تمایل به ارتباط مجدد با شخصی در گذشته تان می تواند بسیار قانع کننده باشد. ما انسان هستیم. احساسات پیچیده هستند. روابط مبتنی بر عوامل آگاهانه و ناخودآگاه است و ناشناخته ها ترسناک است. این مسئله تا جای زیادی  اهمیت پیدا کرده است. باعث محبوبیت جستجو در گوگل با عنوان بازگرداندن همسر سابق شده است. با این حال باید دید که مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق چگونه است؟

من حالا چه شخصی هستم؟

مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق

جدایی ها تعاریف خود را زیر سوال می برد، چه توسط شما، شریک دیگر یا هر دو آغاز شود. شما در جایی ایستاده اید که ما آن را «فضای مرزی» بین آنچه بود و آنچه هنوز وجود ندارد، می گوییم. بیشتر افراد در این فضا مقدار مشخصی از ترس، تنهایی، گناه و سردرگمی را احساس می کنند. بسیاری از افراد به دلیل درد عاطفی، به جای نگاه به جلو، به عقب نگاه می کنند. در نظر بگیرید که هشدار ایمنی در آینه‌های عقب به ما یادآوری می‌کند که نمای عقب اغلب معیوب است.

آیا واقعاً درک می کنید که در رابطه شما چه اتفاقی افتاده است؟ برای اینکه روابط متفاوت باشد، هر دو شریک باید متفاوت باشند. اگر می‌خواهید به همسر سابق خود برسید، ابتدا به دنبال دوستان حمایت‌کننده، راهنمایی حرفه‌ای، چالش جدیدی باشید که تعریف گسترده‌تری از خود یا شاید اجازه به خود را برای قرار ملاقات و دیدن دنیا از منظر رو به جلو دعوت می‌کند. به عبارتی شما باید از خود تعریفی درست و دقیق پیدا کنید.

چرا انقدر غمگین هستم؟

Advantages and disadvantages of relationship with ex-spouse

مهم نیست که یک رابطه چقدر بد بوده است، یک پیوند بود. به این ترتیب، اجتناب ناپذیر است که جدایی با احساس از دست دادن تجربه شود. گاهی اوقات شاید در ارتباط با افراد مهم ضرری متحمل شده باشد. در این حالت درد می تواند قابل توجه باشد. با این توصیفات است که کسب اطلاعات در ارتباط با مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق می تواند کمک کننده باشد. این واقعیت که شما احساس از دست دادن می کنید بازتابی از ظرفیت شما برای برقراری ارتباط است. نه لزوماً گواهی از رابطه قبلی شما. ممکن است نسبت به همسر سابق خود احساس عشق کنید. سوال این است که آیا این رابطه قابل دوام است؟ در غیر این صورت، نیاز مبرم به بارگشت مجدد اغلب منجر به جدایی و ضرر بیشتر می شود.

از دست دادن رنج انسانی است. مساوی با بی ثباتی، نارسایی یا اختلال در عملکرد نیست. این یک پویایی ضروری برای یافتن خود و در نهایت یافتن نوع دیگری از شریک است. رسیدگی به ضرر تا حد زیادی با شبکه های حمایتی خانواده و دوستان تسهیل می شود. به همان اندازه، شفقت به خود مهم است. همانطور که کریستین نف روانشناس آن را توصیف می کند، شفقت به خود این است که یک لحظه به احساسات خود توجه داشته باشید، درک کنید که احساسات شما چقدر انسانی و قابل درک است، و به خودتان بغل و مهربانی عاطفی بدهید که با دوستی که در موقعیت شما قرار داشت به اشتراک می گذارید. . به طور غیرمنتظره ای قدرت بخش است.

شاید من اشتباه کردم

مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق

صرف نظر از اینکه جدایی چقدر درست بوده است، وقتی متوجه شوید که او با شریک دیگری ارتباط برقرار کرده است، ممکن است احساس بدی به شما دست دهد. در حقیقت بحث خیانت می تواند پیچیدگی های زیادی به همراه داشته باشد. مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق می تواند جنبه های مختلفی از شرایط را برای شما به همراه داشته باشد. زمانی که خیانت یا جدایی ناشی از آن اتفاق می افتاد شما شروع به ایجاد ذهنیت های مختلف می کنید. گاهی اوقات حتی این فرض وجود دارد که همسر سابق شما تبدیل به فردی شده است که همیشه آرزویش را داشتید. اما با شخص دیگری. شایان ذکر است که همسر سابق شما هنوز همان شخص است، اما ممکن است همسانی پیدا کرده باشد. کسی که شاید شما نمی خواهید باشید.

شاید احساس می کنید به خاطر شخص دیگری دور زده شده اید. پس با شخص اشتباهی برای خود بوده اید. بنابراین، اگر تصمیم بگیرید که به دنبال همسر قبلی خود باشید و تبدیل به فردی شوید که او به شما نیاز دارد، ممکن است در نهایت با سابق خود روبرو شوید، اما چه کسی خواهید بود؟ شما دیگر خودتان نیستید. پس از این که خود را خطاکار بدانید دست بردارید. رابطه نیاز به رشد طرفین دارد. نه این که یک طرف خود را خطاکار بداند. این مسئله خود باعث افسردگی و اضطراب هم می شود.

گرفتار سرخوشی شدن

برای بررسی مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق، نیاز به مواردی است که شاید از چشم شما دور مانده باشد. در واقع بررسی شرایط مختلف را می طلبد. ما نیز در این مقاله همین موارد را بررسی می کنیم. یکی از مهم ترین آن ها دچار سرخوشی شدن است. شاید در ابتدا کمی برای شما عجیب به نظر برسد اما می تواند در ادامه مسیر شرایط متفاوتی را به همراه داشته باشد. اما باید دید که منظور از گرفتار سرخوشی شدن چیست؟

در عواقب جدایی، به خاطر سپردن و تعریف رابطه در قالب یک مرحله سرخوشی است. همانطور که توسط هلن فیشر، نویسنده کتاب «چرا دوست داریم» بحث شده است. این مرحله اولیه یک رابطه است. در آن شرکا از نظر فیزیکی، روانی و عصبی در حالت اشتیاق، وسواس و تمایل به یکدیگر هستند. قشر پیش فرونتال که قضاوت منفی را ثبت می کند سرکوب می شود و افزایش دوپامین وجود دارد که اثری مشابه کوکائین دارد. یک رابطه به سرخوشی نیاز دارد، اما باید بتواند خیلی بیشتر از این ها را حفظ کند. به همین دلیل سرخوشی های منفی هم می تواند منجر به نتایج نادرستی شود.

زوجیت به هر قیمتی

مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق

یکی از توصیه های رایج برای دنبال کردن یک همسر سابق، احساس تنهایی در دنیای زوج ها است. اگر شما را وادار به بازگشت نکند و سعی نکنید آنچه را که زمانی با شریک سابقتان غیرقابل اجرا بود بپذیرید، ممکن است باعث شود که با شرکای مناسب خود راضی شوید. نتیجه ای که ناعادلانه است. در حقیقت اگر شما به هر قیمتی بخواهید زوج بودن را نگه دارید یا به آن باز گردید مشکلات و چالش های بسیاری را با خود خواهید داشت. به عبارتی می تواند منجر به ایجاد مشکلات بسیاری در روح و جسم شما شود.

این مسئله قابل درک است که بخواهید با یک شخص فوق العاده باشید. ارتباطات مثبت معمولاً به عنوان بخشی از سفری برای تغذیه روح و یافتن خود ایجاد می شود. به هر حال شما ادامه دهید، اگر سفر شما شامل شناخت و توسعه حس خود از خود باشد، این احتمال وجود دارد که کسی را پیدا کنید که زندگی شما را روشن کند. از این رو سعی کنید که خود را وارد دنیای جدیدی کنید. اگر شرایط کنار هم بودن را ندارید به هر قیمتی خود را مجبور به بودن ها نکنید. بررسی مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق نشان می دهد که به هر قیمتی در کنار هم بودن می تواند ایجاد مشکلاتی وسیع کند. مسائلی که می تواند رابطه را در مرحله جدید با چالش های جدی تری مواجه کند.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی مزایا و معایب ارتباط با همسر سابق پرداختیم. این مسیر بازگشتی را در دیدگاه های جدید تر و متفاوت تری بررسی نمودیم. با این توصیفات شما می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره همکده تصمیم دقیق تری بگیرید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

 

 

منابع
وب سایت psychologytoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا