مثبت اندیشی در زمانی که از بیماری مزمن رنج می برید

مثبت اندیشی می تواند در زمینه های شغلی و پیشرفت در زندگی بسیار مفید باشد. در مقاله های قبل گفتیم که پیشرفت نیازمند برنامه ریزی مناسب است. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند.

آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این ناامیدی باعث می شود در مسیر زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که مثبت اندیشی در زمانی که از بیماری مزمن رنج می برید چگونه است.

احساس شادی و خوشبختی یک نوع از مثبت اندیشی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مثبت اندیشی در زمانی که از بیماری مزمن رنج می برید، صحبت کنیم.

مقاله با استرس با مثبت اندیشی

راه هایی برای مثبت اندیشی در زمانی که از بیماری مزمن رنج می برید

برای چندین دهه، ما می دانستیم که فرآیندی به اسم ” مثبت اندیشی” می تواند با استرس مبارزه کند. حتی با استرس و تمرکز بر آن چه که کار می کند، مقابله کند.  در واقع به ما کمک کند تا دیدگاه بدتری نسبت به آن چه که با آن روبرو هستیم، داشته باشیم. به ما این امکان را بدهد که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم.

محققان و روانشناسان درک ما را در مورد این که چگونه می توانیم این فرآیند  را معکوس کنیم افزایش داده اند. در صورتی که بخواهیم خود را مجبور به نفی احساسات خود کنیم. یا حتی خطرات احتمالی را در موقعیتی که با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم. یا به گونه ای عمل کنیم که غلط عمل می کند، درک ما را افزایش داده اند. این منجر به تمرکز بر این فرآیند با تمرکز بر اصالت شده است، که برای تسکین استرس به خوبی کار می کند.

نحوه عملکرد مثبت اندیشی

روش دیگر که مثبت اندیشی کار می کند کمتر آشکار است، اما شاید حتی قوی تر باشد. باربارا فردریکسون، تأثیرات کلی مثبت نگری را مطالعه کرده است. او دریافت کرد که نقطه ای وجود دارد که در آن خلق و خوی مثبت ما می تواند ما را به جایی خوب برسد.  این جایگاه  باعث می شود که ماخلاق تر، با انگیزه تر و مقاوم تر در برابر استرس باشیم. نکته این است که دیدگاه ما به طور کلی گسترده تر است.

راه هایی برای مثبت اندیشی در زمانی که از بیماری مزمن رنج می برید

چرا جامعه وقتی معلولیت ها را با چشمان خود می بیند، می پذیرد، اما بیماری های مزمن تشخیص داده نمی شود؟ وقتی با سلامتی خود مبارزه مداوم دارید، به این عادت کرده اید که مردم فکر می کنند واقعاً بیمار نیستید یا همه چیز در ذهن شماست. رنج بردن از مشکلات سلامتی می تواند روحیه شما را تضعیف کند.

آیا جای تعجب است که افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانی اغلب با نبردهای سلامت همراه هستند؟ چگونه می توانید مثبت بمانید وقتی در بدن خود احساس بدی دارید که حتی به نظر می رسد که خود را از رختخواب بیرون بکشید، تمام انرژی را که می توانید جمع آوری کنید، می گیرد؟ مبارزه با سلامتی می‌تواند شما را از نظر مالی، روحی و جسمی ورشکست کند، ناگفته نماند که روحیه شما نیز آسیب می‌بیند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از آنجایی که چاره ای جز ادامه دادن ندارید، وقتی دنیای شما بسیار منفی به نظر می رسد، چگونه مثبت اندیشی می کنید؟ آیا می توان با وجود این که میل به گریه کردن دارید لبخند بزنید؟ طرز فکر شما یک چیز قدرتمند و یکی از بهترین حالت های دفاعی است که در برابر بیماری های مداوم دارید.

راه هایی برای مثبت ماندن در هنگام مواجهه با یک بیماری مزمن

راه هایی برای مثبت اندیشی در زمانی که از بیماری مزمن رنج می برید

اول، باید با این واقعیت کنار بیایید که هیچ کس هرگز احساس شما را در درون نخواهد فهمید. بیماری مزمن می‌تواند بر تک تک سلول های وجود شما تأثیر بگذارد و شما را زیر سوال ببرد که وجودتان باعث آسیب به دیگران است. با این حال، راهی برای تغییر طرز فکر وجود دارد تا دیدگاه خود را بهبود بخشد و خوش بینی خود را بالا نگه دارید.

نعمت های خود را بشمارید

خیلی کلیشه ای به نظر می رسد که بگوییم باید نعمت های خود را بشمارید. در نتیجه، اگر روی همه چیزهای اشتباه در بدن خود تمرکز کنید، فقط اوضاع را بدتر خواهید کرد. در عوض، شروع کنید به گفتن همه چیزهایی که در زندگی شما باعث ایجاد حال خوب شده است. به عنوان مثال، شما باید از مواردی مانند:

  • من خانواده ای دارم که مرا دوست دارند و در مشکلات کنار من می ایستند.
  • من تنها نیستم، زیرا توسط یک همسر مهربان حمایت شده ام.
  • اگرچه ممکن است در بدنم بیماری داشته باشم. اما همیشه یک نفر دیگر وجود دارد که از من اوضاع وخیم تری است.
  • من یک تخت خوب و گرم برای استراحت در هنگام خستگی دارم که بسیاری از مردم ندارند.
  • توی یخچال غذا هست و من خداروشکر می کنم از نعمتی که دارم
  • اگر چه ممکن است ثروتمند نباشم، اما پولی برای امور اولیه زندگی وجود دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی شروع به شکرگزاری برای کوچکترین چیزها می کنید، مانند پرداخت صورت حساب ها و نان، این ها تصور شما را تغییر می دهد. وقتی این همه نعمت دارید سرکوب شدن سخت است. طبق یک مکتب فکری، تمرین قدردانی یک استراتژی مهم برای حفظ مثبت اندیشی شماست.

خواندن مجله

روزنامه نگاری یک گزینه عالی است که به شما امکان می دهد چیزها را از ذهن خود خارج کنید و آن‌ها را در جای دیگر رها کنید. همچنین به شما کمک می کند تا یک را مناسب برای آرامش ذهنی خود ایجاد کنید. اگر احساس می‌کنید که مردم از شنیدن ناراحتی‌های شما خسته شده‌اند، می‌توانید مطالب را به صورت مکتوب بیان کنید. وقتی احساس بدی دارید سخت است، اما نمی خواهید از هر دردی شکایت کنید. در عوض، بهتر است آن را به صورت مکتوب بنویسید و این احساسات منفی را از بدن خود دور کنید.

یک هدف و چشم انداز ایجاد کنید

نبردهای مداوم با خود  می تواند اراده شما را برای زندگی سلب کند. یک هدف و چشم انداز به شما کمک می کند تا فراتر از جایی که اکنون هستید و به آینده نگاه کنید. اگر شرایطی دارید که در نهایت آن مشکل را حل خواهید کرد، می توانید روی جنبه پیروزی تمرکز کنید.

مثالی در ارتباط با این زمینه

راه هایی برای مثبت اندیشی در زمانی که از بیماری مزمن رنج می برید

به عنوان مثال، اگر با سرطان تیروئید دست و پنجه نرم می کنید و تحت درمان هستید، ممکن است زمانی که احساس بدی دارید، دیدن اقوام در آینده سخت باشد. خوشبختانه، یک هدف و چشم انداز به شما کمک می کند تا برای آینده آماده شوید و اهدافی را برای بهتر و سالم تر بودن خود تعیین کنید.

برای داشتن مثبت اندیشی با یک مشاور صحبت کنید

هنگام مواجهه با یک بیماری مزمن، مشاوره ممکن است بخشی جدایی ناپذیر از سلامت روان شما باشد. صحبت با یک شخص ثالث بی طرف می تواند به شما کمک کند که یک همدم داشته باشید تا افکار منفی را از بین ببرید. شما نمی خواهید خانواده خود را تحت فشار قرار دهید، بنابراین داشتن این شخصی که می تواند به شما در پاکسازی فضای ذهنی شما کمک کند ضروری است.

علاوه بر این، یک روانشناس می تواند نکات و ترفندهایی را برای کمک به شما در این جدال با خوپ به شما ارائه دهد. فقط دانستن اینکه کسی را دارید که در تاریک ترین روزهای زندگی خود به او تکیه کنید، مایه اطمینان است.

بیرون بروید و فعالیت های جدید انجام دهید

بسته به درجه بیماری شما، روزهایی وجود دارد که می خواهید بیرون بروید و کاری انجام دهید. آیا استعدادی دارید که بتوانید آن را با دنیا به اشتراک بگذارید؟ هنگامی که از شرایطی مانند مشکلات کمر رنج می برید، با فعالیت ممکن است مشکلات شما کاهش یابد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

زمان هایی وجود خواهد داشت که شما مقداری انرژی دارید. ایجاد فعالیت بخش مهمی از زندگی است و به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. اگرچه ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشید که به شما اجبار می‌کند که چه کاری می‌توانید انجام دهید و چه کاری را نمی‌توانید انجام دهید. اما همیشه راهی وجود دارد که بتوانید به خودتان کمک کنید.

 

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا