رها کردن کنترل در زندگی

نیاز به کنترل اغلب مبتنی بر ترس از ناشناخته است. از این گذشته، مطمئناً ما می‌توانیم برای هر اتفاق کوچکی برنامه‌ریزی کنیم که اشتباه پیش برود تا زمانی که آنها ناگزیر این کار را می‌کنند، آماده باشیم؟ نیاز به کنترل اغلب مبتنی بر ترس از ناشناخته است. از این گذشته، مطمئناً ما می‌توانیم برای هر اتفاق کوچکی برنامه‌ریزی کنیم که اشتباه پیش برود تا زمانی که آنها ناگزیر این کار را می‌کنند، آماده باشیم؟ رها کردن کنترل در زندگی مسئله ای است که در این مقاله از وب سایت مرکز مشاوره همکده بررسی شده است. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

رها کردن کنترل در زندگی

کنترل در خدمت هدف واقعی کمی است. این یک فرآیند سوگیری تایید است. یعنی زمانی که یکی از برنامه‌هایی که انجام داده‌ایم همانطور که برنامه‌ریزی کرده‌ایم عملی می‌شود، فکر می‌کنیم کنترل خود را در دست داریم. ما آن را در نظر گرفتیم، برنامه ریزی کردیم و همه چیز طبق برنامه پیش رفت. در مورد همه مواقعی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رفت چطور؟ چقدر به برنامه هایی که به هر دلیلی از کار افتاده اند وزن می دهیم؟ گاهی اوقات آنها به دلیل کارهایی که شما انجام داده اید یا انجام نداده اید اشتباه می کنند. گاهی اوقات به دلیل شرایطی است که از کنترل شما خارج است.

رها کردن کنترل به این معنی نیست که برنامه ریزی را متوقف کنید یا تلاش برای انجام کارها را متوقف کنید. در عوض، رها کردن کنترل در زندگی مربوط به رهایی از ترس و اضطرابی است که باعث می شود به آنچه فکر می کنیم می دانیم بچسبیم. این بدان معناست که شما به اندازه کافی صلاحیت دارید که بدون توجه به اینکه برنامه چگونه پیش می رود، با مشت هایی که زندگی به سمت شما می زند، مقابله کنید. رها کردن کنترل آسان‌تر از انجام دادن است، زیرا تقریباً همه چیز اینطور است. اما این چیزی است که می توانید به طور منظم روی آن کار کنید تا به کاهش اضطراب و ترس خود در مورد آینده کمک کنید.

چطور می توانید این کار را انجام دهید؟

برای رها کردن کنترل در زندگی راه های بسیاری وجود دارد. این روش ها به شرح زیر هستند:

برنامه های گذشته را در نظر بگیرید که آنطور که انتظار می رفت عمل نکردند

یکی از مشکلات متعدد کنترل، تلاش برای وادار کردن زندگی به یک دیدگاه محدود است. کنترل کننده در تلاش است تا یک چیز خاص را به گونه ای که بداند، درک کند و انتظار داشته باشد اتفاق بیفتد. راه های زیادی برای موفقیت و شکست در زندگی وجود دارد. شرایط بیرونی می‌تواند یک نقشه خوب را قبل از اینکه حتی فرصتی برای پاشیدن از زمین پیدا کند، تکه تکه کند. و موفقیت می‌تواند به‌طور غیرمنتظره‌ای از مسیری به دست بیاید که نمی‌توانستید پیش‌بینی کنید.

این تمرین خوبی است که برنامه‌های گذشته را در نظر بگیرید که آن‌طور که در نظر گرفته شده عمل نکردند. در نظر بگیرید که چگونه آنها موفق شدند یا شکست خوردند. شرایط خارج از کنترل شما چه تأثیری بر آنها گذاشت؟ چطور تونستید بهبود پیدا کنید؟ توانستید بهبود پیدا کنید؟ چه کاری می توانستید متفاوت انجام دهید؟ احتمالاً خواهید دید که همه چیز به هر شکلی درست شده است. شاید خوب پیش نرفته باشد. شاید آن چیزی که می خواستی نبود اما، متأسفانه، این فقط زندگی است. این عدم اطمینان چیزی است که ما فقط باید آن را بپذیریم و دوستش داشته باشیم.

زمان هایی را در نظر بگیرید که زمانی که برنامه هایتان کارساز نبودند مجبور به بهبودی شدید

رها کردن کنترل در زندگی نیاز به بررسی موارد زیادی دارد. نیاز به کنترل گاهی اوقات می تواند ناشی از عزت نفس ضعیف باشد. برخی از افراد به نیاز به کنترل می‌چسبند زیرا احساس می‌کنند که همه چیز باید همانطور که تصور می‌کردند به خوبی پیش برود، و اگر این کار را نکنند، نمی‌توانند بهبود یابند. آنها این کنترل را می خواهند تا بتوانند مطمئن شوند که به اندازه کافی خوب هستند.

پرداختن به این نوع ترس ممکن است به کار فشرده تری با درمانگر نیاز داشته باشد زیرا می تواند ناشی از سوء استفاده خانگی یا مشکل در کودکی باشد. با این حال، می‌توانید سعی کنید با نگاه کردن به زمان‌هایی که برای بهبودی از یک شکست نیاز دارید، کمی پیشرفت کنید. نکته کلیدی این است که به طور خاص بر روی بهبودی تمرکز کنید. به خود یادآوری کنید که شما فردی توانا هستید که می توانید به مشکلات آنها رسیدگی کنید، راه حل های جدید بیابید و مسیرهای جدیدی ایجاد کنید. شما نیازی به کنترل ندارید زیرا می توانید با مشت هایی که زندگی به سمت شما می زند پیش بروید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

خود را در زمان حال متمرکز کنید. این کار برای رها کردن کنترل در زندگی اهمیت دارد. ذهن آگاهی ابزاری قدرتمند برای رفع نیاز به کنترل است. نیاز به کنترل ریشه در اضطراب آینده دارد، یعنی اینکه برنامه ها، امیدها یا موارد غیرمنتظره شما چگونه بر شما تأثیر می گذارد. مشکل آن روش تفکر این است که هم به حال و هم به آینده آسیب می رساند. تنها چیزی که داریم همین حال است. دیروز رفته است و فردا هرگز نمی آید زیرا فردا فقط امروز می شود.

تنها کاری که واقعاً می توانید انجام دهید این است که اعمال خود را در همین لحظه کنترل کنید. این در مورد تلاش برای حفظ کنترل در یک زندگی نامطمئن یا طرح ریزی برنامه هایی برای آینده صدق می کند. پس در حال حاضر چه کاری می توانید انجام دهید تا از این لحظه کنونی نهایت استفاده را ببرید؟ وقتی متوجه شدید که ذهنتان سعی دارد از شما فرار کند، تمرکز خود را مستقیماً به زمان حال برگردانید. در حال حاضر چه کاری می توانید انجام دهید؟

برای رها کردن کنترل در زندگی عدم اطمینان را در آغوش بگیرید

انعطاف پذیری را به عنوان بخشی از سبک زندگی خود بپذیرید. عدم اطمینان بخش بزرگی از زندگی است. یادگیری پذیرش آن به شما کمک می کند نیاز خود را به کنترل رها کنید و رشد شخصی خود را تقویت کنید. رشد شخصی به ندرت مطمئن یا راحت است. راحتی افراد را به شرط بندی وادار نمی کند.

آیا می توانید کمی عدم اطمینان و ناراحتی را در زندگی خود بگنجانید؟ کارهایی را انجام دهید که هم شما را می ترساند و هم هیجان زده می شوید! (البته مسئولانه.) آیا فعالیتی وجود دارد که واقعاً می خواستید آن را امتحان کنید اما به دلیل ترس از انجام آن ها به تعویق انداخته اید؟ این مکان خوبی برای شروع است زیرا مجبور خواهید شد در موقعیتی قرار بگیرید که نمی توانید کنترل کنید. شاید شما در دست یک حرفه ای هستید. شاید شما فقط در یک سفر نامطمئن با یک مربی باشید.

هر چه که باشد، نکته مهم این است که شما آن کنترلی را که معمولاً انتظار دارید را نخواهید داشت. این یک چیز خوب برای عبور راحت از مرزهای خود است.

ترس هایی را که شما را در بند نگه می دارند شناسایی کرده و غلبه کنید

برای رها کردن کنترل در زندگی باید ترس ها را نگه دارید. چه ترس هایی باعث می شود شما محکم به نیاز خود برای کنترل بچسبید؟ آیا آنها چیزی هستند که باید مورد توجه و کار قرار گیرد؟ پرداختن به این ترس‌ها و آسیب‌هایی که به خاطر موقعیت ها پدید می آید کاری نیست که بتوان به راحتی از طریق خودیاری انجام داد. در عوض احتمالا نیاز است که به یک درمانگر مراجعه شود و باید با تروما و ترس ها کار شود تا نیاز به کنترل از بین برود.

از جملات تاکیدی استفاده کنید تا به خود یادآوری کنید که همه چیز درست خواهد شد

رها کردن کنترل در زندگی به شیوه های مختلفی رفع می شود. جملات تاکیدی ابزاری قدرتمند برای نگه داشتن ذهن شما در فضای ذهنی سالم تر است. آنها باید یک یادآوری منظم برای کمک به تقویت بخش های آسیب پذیرتر شما باشند. و آنها می توانند به شما کمک کنند تا خودگویی منفی را که همراه با نیاز به کنترل است جایگزین کنید. “نیازی به کنترل ندارم. من می توانم با آنچه زندگی به سرم می آورد کنار بیایم.» “من می توانم همه چیز را رها کنم. من آنقدر قوی هستم که اگر مطمئن نیستم سازگاری پیدا کنم، سازگار شوم یا کمک بخواهم.»

از این نوع جملات تاکیدی برای رهایی از افکار منفی و اضطراب های ناشی از رها کردن کنترل استفاده کنید. به جای ترس یا اضطراب ناشی از عدم کنترل، روی جملات تاکیدی و احساسات همراه با آنها تمرکز کنید. این نوع فعالیت به شما کمک می کند آن احساسات منفی را با چیزهای مثبت تر جایگزین کنید. این یک پروژه بلندمدت است اما اگر به آن پایبند باشید، می تواند بسیار کمک کند.

برای رها کردن کنترل در زندگی کمتر در مورد کاری که دیگران انجام می دهند نگران باشید

برخی افراد با دیگران رابطه خصمانه دارند. آنها وقت خود را بیش از حد نگران کارهایی که دیگران انجام می دهند می گذرانند، زیرا می ترسند این کار بر آنها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، آنها ممکن است نگران باشند که آسیب ببینند یا از آنها سوء استفاده شود. اما، موضوع اینجاست. اکثر مردم شرور نیستند یا به دنبال جذب دیگران نیستند. آنها فقط در زندگی خود به گونه ای حرکت می کنند که برای آنها منطقی باشد. مطمئناً، افرادی هستند که قصد دارند به دیگران آسیب برسانند، اما این افراد واقعاً کمی هستند.

به جای تمرکز بر آنچه می تواند باشد، بر آنچه هست تمرکز کنید. به دنبال تفاوت بین اقدامات عمدی و بدخواهانه و افرادی باشید که بهتر نمی دانند. این نوع دیدگاه، مقابله با مشکلاتی را که افراد دیگر در زندگی شما ایجاد می کنند بسیار آسان تر می کند. همچنین وقتی می بینید که دیگران نیز مانند شما ناقص هستند، بخشش را بسیار آسان تر می کند، فقط هر کاری که می توانند برای گذراندن این زندگی انجام می دهند.

 

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا