درک واقعیت آزار جنسی مردان

آراز جنسیتی مردان موضوعی است که در این سال ها بیشتر اتفاق افتاده است. آزار جنسی فقط مختص خانوم ها یا کودکان نیست. هر چند که تعداد و آمار آزار جنسی در کودکان و زنان بیشتر از بقیه افراد است. متاسفانه آزار جنسی می تواند آسیب های روانی جیران ناپذیری داشته باشد. PTSD یکی از این آسیب ها است که در مقاله های قبل در ارتباط با آن صحبت کردیم. مشکلات جنسی می تواند یکی از پیامد های آزار جنسی در افراد باشد. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است استرس جنسی است.

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات جنسی است. اختلالات جنسی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات جنسی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم نارسایی جنسیتی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

آزار جنسی مردان – اختلالات روانی

درک واقعیت آزار جنسی مردان

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درک واقعیت آزار جنسی مردان، صحبت کنیم.

درک واقعیت آزار جنسی مردان و آسیب در روابط

اگر با نارسایی جنسیتی دست و پنجه نرم می کنید، احتمالاً می دانید که چقدر می تواند برای یک رابطه مضر باشد. مهم است که بدانید در رنج خود تنها نیستید. بسیاری از مردم دچار اضطراب عملکرد جنسی می شوند، اما خبر خوب این است که کمک وجود دارد. برای آشنایی با تکنیک‌هایی که می‌توانید برای کمک به درمان اضطراب عملکرد و لذت بردن از رضایت از زندگی جنسی استفاده کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این اختلال قبلاً به عنوان “اختلال آسیب جنسیتی” شناخته می شد، به سختی می توان گفت که چند نفر با این وضعیت زندگی می کنند. با این حال، آن چه به طور گسترده پذیرفته شده است، این است که تعداد فزاینده‌ای از مردم – کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به طور یکسان، متوجه می‌شوند که نمی‌توانند در درون خود زندگی کنند و نقش‌های سنتی مورد انتظار از جنسیت تعیین شده را در بدو تولد انجام دهند. اگر دائماً با جنسیت تعیین شده خود مخالف هستید و فکر می کنید که به اشتباه نماینده هویت واقعی شماست، ممکن است دچار نارسایی جنسیتی شده باشید. این مقاله به بررسی علائم نارسایی جنسیتی و تشخیص آن در نوجوانان و بزرگسالان می پردازد.

علائم آزار جنسی مردان در کودکان

کودکان از سنین 3 تا 5 سالگی شروع به بیان جنسیت می کنند که در این مدت از نظر اجتماعی و فرهنگی در معرض نقش ها و مسئولیت های جنسیتی قرار می گیرند. با این حال، از آن دوره زمانی، کودکان و نوجوانان مبتلا به نارسایی جنسی ممکن است احساس کنند که جنسیت تعیین شده نشان دهنده آن چیزی نیست که واقعاً هستند.

آزار جنسی مردان در جامعه

درک واقعیت آزار جنسی مردان

در حالی که همه ممکن است مسائل ذکر شده در این مقاله را تجربه کنند. لطفاً توجه داشته باشید که این مقاله به عنوان بخشی از ابتکار عمل ما در پاسخ به دستورالعمل‌های مختلف برای تمرین روان‌شناختی با پسران و مردان، این مقاله‌ها بر چگونگی تأثیر این موضوعات بر مردان و پسران تمرکز خواهند کرد. در جامعه ما، سوء استفاده جنسی و خشونت علیه مردان اغلب نادیده گرفته می شود و مورد غفلت قرار می گیرد. این مشکلی واقعی است که بسیاری از پسران و مردان روزانه با آن روبرو هستند. چگونه می توانیم این واقعیت را بیشتر درک کنیم و از آن جلوگیری کنیم؟

آزار جنسی چیست؟

سوء استفاده جنسی به عنوان فعالیت جنسی ناخواسته توصیف می شود. مرتکبین اغلب از زور و اجبار زمانی که فرد رضایت نمی دهد. آزار جنسی بین افرادی که یکدیگر را می شناسند و غریبه ها به طور یکسان رایج است.

وقتی مورد آزار جنسی قرار می گیرید چه اتفاقی می افتد؟

هر کسی ممکن است سوء استفاده جنسی را تجربه کند و ممکن است علائم ناتوان کننده زیادی هم در کودکان و هم در بزرگسالان داشته باشد.

نشانه های سوء استفاده جنسی در کودکان

علائم و نشانه های سوء استفاده جنسی در کودکان به سه دسته فیزیکی، رفتاری و عاطفی تقسیم می شود.

جسمی

نشانه های فیزیکی سوء استفاده در کودکان می تواند به شکل کبودی، خونریزی و حتی عفونت های مقاربتی باشد.

رفتاری

کودکان می توانند مشکلات رفتاری متفاوتی مانند درگیر شدن در فعالیت های جنسی، خیس کردن رختخواب، کمرویی بیش از حد، به ویژه در مورد درآوردن لباس ها و دوری از بزرگسالان خاص را بروز دهند.

عاطفی

کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند می‌توانند شروع به بحث در مورد موضوعات صریح جنسی کنند، به رفتارهای اولیه دوران کودکی مانند مکیدن انگشتانشان، دیدن کابوس‌های واضح و نشان دادن نشانه‌هایی از اضطراب بازگردند.

سوء استفاده جنسی در بزرگسالان

درک واقعیت آزار جنسی مردان

افراد در سن دانشگاه و سالمندان نیز می توانند سوء استفاده جنسی و خشونت را تجربه کنند. مجرمان را می توان بزرگسالان، همسالان یا حتی غریبه ها مورد اعتماد قرار داد. برای بزرگسالان جوان بسیار سخت است که در مورد سوء استفاده خود صحبت کنند و ارتباط برقرار کنند. بنابراین بسیار مهم است که علائم هشدار دهنده را زودتر جستجو کنید.

  • کاهش یا افزایش وزن سریع
  • کبودی یا جای زخم بدون توضیح و توضیح ضعیف
  • مصرف بیش از حد الکل یا مواد مخدر
  • کناره گیری از دوستان و خانواده
  • مسائل عاطفی مانند افسردگی، اضطراب یا افکار خودکشی
  • تغییر در بهداشت فردی و مراقبت از خود
  • کاهش ناگهانی عملکرد مدرسه یا کار
  • موارد وحشت زدگی
  • خودآزاری

خشونت جنسی چیست؟

خشونت جنسی اصطلاحی است که تمام جرائم مانند تجاوز جنسی و سوء استفاده جنسی را در بر می گیرد. شرایط از کشور به کشور دیگر متفاوت است، اما این یک نمای کلی است. انواعی از خشونت جنسی شامل موارد زیر است

  • تجاوز جنسی
  • کودک آزاری جنسی
  • تجاوز جنسی مردان و پسران
  • محارم
  • تجاوز جنسی با مواد مخدر

نکته ای در ارتباط با این زمینه

خشونت جنسی می تواند اشکال دیگری داشته باشد که می توان آن ها را نادیده گرفت. بسیار مهم است که مراقب علائم هشدار دهنده باشید، آگاه باشید و در مورد تجربه خود صحبت کنید. برخی از اشکال دیگر خشونت جنسی عبارتند از:

به گفته وزارت دادگستری، تعقیب، الگوی تکرار و ناخواسته توجه، آزار، تماس، یا هر رفتار دیگری است که متوجه یک فرد خاص می شود که باعث می شود یک فرد منطقی احساس ترس کند.

آزار جنسی

آزار و اذیت جنسی می تواند شامل پیشرفت های جنسی ناخواسته، درخواست برای محبت های جنسی و سایر آزار و اذیت جنسی کلامی یا فیزیکی در محیط کار یا فضای آموزشی باشد.

بهره کشی جنسی

استثمار جنسی می تواند شامل رفتار جنسی ناخواسته از هر نوع بین یک متخصص و فردی باشد که به دنبال خدمات آنهاست. این متخصصان می توانند متشکل از افسران پلیس، پزشکان، وکلا، رهبران مذهبی و اساتید باشند و محدود به آنها نیستند.

مردان چگونه با آزار و خشونت جنسی روبرو می شوند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، هر کسی ممکن است سوء استفاده جنسی یا خشونت را تجربه کند. مردان و پسران به دلیل نگرش های اجتماعی و کلیشه های مربوط به مردانگی با مشکلات و چالش های منحصر به فردی روبرو هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این یک ذهنیت کلیشه ای رایج است که مردان نمی توانند از آزار جنسی یا خشونت جان سالم به در ببرند. موضوع خشونت جنسی علیه مردان چیزی نیست که اغلب می شنوید. اغلب مردم بر این باورند که مردان باید بتوانند با یک مهاجم مبارزه کنند، یا این که نمی توان آن ها را مجبور به اعمال جنسی کرد. این ننگ می‌تواند باعث شود بازماندگان مرد احساس مخالفت بیشتری با تجربه خود داشته باشند و مانع از جستجوی حمایت شوند.

اثرات در آزار جنسی مردان

مردان و پسرانی که از تجاوز جنسی جان سالم به در برده‌اند، می‌توانند همان اثراتی را تجربه کنند که بازماندگان سایر اشکال سوء استفاده و آسیب‌ها. مردانی که در بزرگسالی تجاوز جنسی را تجربه کرده اند و از آنها جان سالم به در برده اند، ممکن است احساس شرم یا شک به خود داشته باشند. مردان همچنین در صورت داشتن نعوظ یا انزال در حین برخورد می توانند زمان چالش برانگیزتری برای درک وضعیت خود داشته باشند. آزار جنسی می تواند آسیب روانی در آینده را به همراه داشته باشد.

منابع
وبسایت betterhelp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا