ترک داروی Suboxone چقدر طول می کشد؟

ترک داروی Suboxone مانند ترک داروهای دیگر نیاز به مشاوره پزشک دارد. ترک اعتیاد در افراد مختلف از طریق فرایند های مختلف روان شناسی اتفاق می افتد. همان طور که می دانید کودکانی که در خانواده های خود شخص معتادی دارند بیشتر در معرض اعتیاد هستند. در مقاله های قبل گفتیم که یک سری از داروها عوارض بسیاری دارند. این عوارض می تواند حتی باعث اعتیاد بیش از حد هم بشود. استرس و اضطراب می تواند آسیب های زیادی را به ما وارد کند. خصوصا اگر در دوران کودکی این اتفاقات برای ما افتاده باشد. یکی از مواردی که همیشه در هنگام اضطراب و استرس ها خطرناک است ماندگاری آنان است. در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارد.

این اختلالات می تواند به علت های مختلفی در افراد به وجود بیاید. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات روانی أنواع مختلفی دارند و ممکن است در دوران کودکی ایجاد شود. اگر در دوران کودکی این اختلالات درمان نشوند می تواند تا بزرگسالی هم ادامه داشته باشد. یکی از اختلالات معروف در دنیای روان شناسی اختلال اضطراب اجتماعی است. اختلال اضطراب اجتماعی دارای علائم مختلفی است. این علائم در افراد مختلف متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات اضطراب اجتماعی صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که ترک داروی Suboxone چقدر طول می کشد؟

انواع مختلف درمان ها برای ترک داروی Suboxone

درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اظزذای طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ترک داروی Suboxone چقدر طول می کشد، صحبت کنیم.

ترک داروی Suboxone و Zoloft  چگونه کار می کنند

Suboxone با بازگرداندن تعادل برخی از انتقال دهنده های عصبی در مغز عمل می کند. Suboxone بر دوپامین و سروتونین در مغز تأثیر می گذارد. این دارو به طور مشابه عمل می کند و از نظر شیمیایی با ریسپردال مرتبط است، اما اغلب با عوارض جانبی خارج هرمی کمتری (مانند لرزش یا سفتی) همراه است. به نظر می رسد سروتونین در کنار چندین عملکرد دیگر، اضطراب و خلق و خو را تنظیم می کند. دوپامین در عملکردهای سیستم عصبی مرکزی مانند حرکت، لذت، توجه، خلق و خو و انگیزه نقش اساسی دارد.

ساباکسون چیست؟

روش کار ترک داروی Suboxone  کمی پیچیده است. بنابراین اجازه دهید آن را تجزیه کنیم. به گیرنده های مواد افیونی در مغز خود مانند یک کلید  فکر کنید. ابتدا کلید چراغ را لمس می‌کنید، سپس آن را روشن می‌کنید. هروئین، مورفین، و داروهای تجویزی داروهایی هستند که به عنوان آگونیست های کامل اوپیوئیدی شناخته می شوند. آن ها به گیرنده های مواد افیونی در مغز شما متصل می شوند و چراغ های شما را روشن می کنند.

 Suboxone ترکیبی از دو دارو است

سوباکسون ترکیبی از دو دارو است: بوپرنورفین و نالوکسان. بوپرنورفین چیزی است که به عنوان یک آگونیست جزئی مواد افیونی شناخته می شود. این را به عنوان سوئیچ دیمر اپیوئیدی خود در نظر بگیرید. به گیرنده های مواد افیونی شما متصل می شود و بدون روشن شدن کامل چراغ ها، روشنایی را افزایش می دهد. نالوکسان یک آنتاگونیست مواد افیونی است، به این معنی که به گیرنده های مواد افیونی متصل می شود اما آن ها را روشن نمی کند. نالوکسان مانند یک دست روی “سوئیچ نور” شما عمل می کند و از روشن کردن سوئیچ توسط سایر مواد افیونی و بالا بردن شما جلوگیری می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر فعالیت بیش از حدی در بدن شما از قبل روشن است، نالوکسان آن را خاموش می کند. نالوکسون برای جلوگیری از انحراف و استفاده نادرست به سوباکسون اضافه شد. این به این معنی است که اگر شخصی در زمانی که مواد افیونی در سیستم خود دارد، سوباکسون را تزریق کند، می‌تواند باعث شود که فوراً از دارو خارج شود. هنگامی که طبق دستور زیر زبانی استفاده می شود، نالوکسان جذب نمی شود. تا زمانی که سایر مواد افیونی از سیستم شما خارج نشده اند، نباید مصرف Suboxone را شروع کنید.

سوباکسون زمانی موثرتر است که پس از شروع علائم ترک (خاموش شدن چراغ) مصرف شود. بوپرنورفین موجود در سوباکسون به اندازه کافی چراغ ها را به صدا می اندازد تا خروج شما را متوقف کند. اما به اندازه ای نیست که شما را بالا ببرد.

ترک داروی Suboxone به صورت ناگهانی

ترک ناگهانی Suboxone می تواند علائمی مشابه ترک سنتی مواد افیونی ایجاد کند. اما آن ها معمولاً شدت کمتری دارند.

ممکن است تعریق، اضطراب، بیقراری، دردهای عضلانی و ناراحتی معده را تجربه کنید. به جای ترک بوقلمون سرد، پزشکان معمولاً توصیه می کنند که به آرامی دوز خود را کاهش دهید. شایع ترین عارضه ترک مواد افیونی، عود است. عود بیشتر زمانی اتفاق می افتد که علائم ترک و هوس شدید باشد. ترکیبی از کاهش، مدیریت دارو، و مشاوره می تواند به بهبود شانس شما کمک کند.

علائم قطع مصرف سوباکسون

اگر از Suboxone طبق دستورالعمل برای درمان اعتیاد به مواد افیونی یا برای درمان درد استفاده می‌کنید. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که در صورت فراموشی یک دوز یا تلاش برای ترک مصرف بوقلمون سرد، علائم ترک را تجربه کنید. وابستگی به مواد افیونی با استفاده طولانی مدت از مواد افیونی، صرف نظر از این که دستورات پزشک را دنبال می کنید یا نه، رخ می دهد. هنگامی که از نظر جسمی به یک دارو وابسته شدید، علائم ترک داروی Suboxone را تجربه می کنید.

علائم فیزیکی ترک این دارو

سوباکسون باعث بیشتر علائم فیزیکی معمول ترک مواد افیونی می شود. این موارد عبارتند از:

  • اضطراب
  • لرز
  • گوشت غاز
  • درد و درد عضلات
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • بی قراری
  • آبریزش بینی
  • گرفتگی معده یا اسهال
  • تعریق
  • لرزش یا لرزش
  • چشمان اشک آلود

اگر از سوباکسون برای درمان اعتیاد به مواد افیونی استفاده می کنید، علائم ترک شما باید کمتر از آنچه در گذشته تجربه کرده اید باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای درک بهتر از خفیف تا متوسط ​​علائم ترک مواد افیونی در مقایسه با علائم شدیدتر، می توانید مقیاس بالینی ترک مواد افیونی (COWS) را بررسی کنید. متخصصان بهداشت از این مقیاس برای تعیین شدت سندرم ترک مواد افیونی استفاده می کنند. جدول زمانی خروج Suboxone نیز کمی متفاوت از تجربیات گذشته شما خواهد بود. بوپرنورفین یک اپیوئید طولانی اثر است، به این معنی که علائم ترک ممکن است چند روز طول بکشد تا ظاهر شود.

ترک داروی Suboxone معمولاً در عرض دو تا چهار روز شروع می شود، در حدود روزهای سوم تا پنجم به اوج خود می رسد و طی هفت روز برطرف می شود. با این حال، گاهی اوقات علائم روانشناختی ممکن است برای چندین هفته باقی بمانند. این ممکن است شامل افسردگی و ناتوانی در تجربه لذت باشد.

چالش های روانی در ارتباط با ترک این دارو

چالش های روانی مرتبط با کناره گیری همیشه ناشی از خود کناره گیری نیست. ترک می تواند باعث بازگشت مشکلات سلامت روانی شود که با مصرف مواد مخدر خاموش شده اند، مانند اضطراب و افسردگی. مبارزه با مسائل احساس گناه و پشیمانی غیرعادی نیست. فهمیدن اینکه چگونه زندگی خود را به مسیر درست برگردانید می تواند طاقت فرسا و از نظر احساسی خسته کننده باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که به دنبال کمک باشید.

خلاصه ای در ارتباط با این زمینه

قطع مصرف سوباکسون می تواند منجر به تعدادی از علائم ترک شود از جمله علائم سرماخوردگی، اضطراب، مشکلات معده و دردهای عضلانی. چنین علائمی معمولاً در عرض پنج روز به اوج خود می رسد و تا حد زیادی در عرض یک هفته برطرف می شود.

عوارض جانبی سوباکسون

ممکن است هنگام مصرف Suboxone عوارض جانبی داشته باشید. برخی از شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از:

  • اضطراب
  • افسردگی
  • خستگی
  • سردرد
  • بیخوابی
  • حالت تهوع
  • تعریق

در حالی که غیر معمول است، برخی از عوارض جانبی جدی ممکن است هنگام مصرف Suboxone رخ دهد. این ها ممکن است شامل مشکلات تنفسی، آسیب کبدی، مشکلات هورمونی، واکنش های آلرژیک شدید یا علائم شدید ترک باشد. در صورت مشاهده علائم شدید باید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.

مقابله با خروج سابوکسون

موثرترین راه برای درمان ترک سوباکسون در وهله اول اجتناب از آن است. شما می توانید با همکاری با پزشک خود برای کاهش دوز خود از علائم ترک جلوگیری کنید. کاهش به معنای کاهش تدریجی دوز در طول زمان است. اگر Suboxone خود را به طور غیرقانونی خریداری کرده اید، می خواهید یک دکتر برای کمک به کاهش خود پیدا کنید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا