ترفندهای روانشناسی که زندگی شما را تغییر می دهد 

ترفندهای روانشناسی یعنی ایجاد یک سری روش ها و استفاده از عباراتی که بتواند رویه زندگی شما را تغییر دهد. اما برخی افراد معنای بسیاری از رفتار ها را نمی دانند. در واقع خیلی از اشخاص هستند که با وجود رفتار های نادرست و اختلالات شخصیتی با آن ها زندگی می کنند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند و ممکن است در دوران کودکی ایجاد شود.

اگر در دوران کودکی این اختلالات درمان نشوند می تواند تا بزرگسالی هم ادامه داشته باشد. یکی از اختلالات معروف در دنیای روان شناسی اختلال اضطراب اجتماعی است. اختلال اضطراب اجتماعی دارای علائم مختلفی است. این علائم در افراد مختلف متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات اضطراب اجتماعی صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که ترفندهای روانشناسی که زندگی شما را تغییر می دهد، چگونه است.

ترفندهای روانشناسی و بی دست و پایی اجتماعی

درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ترفندهای روانشناسی که زندگی شما را تغییر می دهد، صحبت کنیم.

چگونه با ترفندهای روانشناسی دست از بی دست و پایی اجتماعی برداریم؟

همه ما این کار را انجام دادیم – شوخی کردیم که خنده‌دار نبود، سکوتی ناخوشایند را به جای گذاشت، کاری از نظر اجتماعی ناجور انجام دادیم. بالاخره همه ما یک شخص تماماً اجتماعی کاریزماتیک به دنیا نیامدیم. در یک نقطه، شما باید تمام آن بی دست و پایی اجتماعی را از بین ببرید. اما برخی از افراد نمی توانند از این احساس ناخوشایندی عبور کنند. شاید شما اضطراب اجتماعی دارید. شما یک درون گرا هستید و ترجیح می دهید تا حد زیادی در تعاملات اجتماعی خود را خسته نکنید. شاید شما یک گوشه نشین هستید و هرگز مرز تعیین شده خود را ترک نمی کنید.

نکته

به هر دلیلی، شما فقط نمی توانید بفهمید که چگونه آن تعاملات اجتماعی را هدایت کنید. نترسید، زیرا ما فهرستی از راه‌های جلوگیری از بی دست و پایی اجتماعی کردیم.

بررسی دقیق خود را متوقف کنید

وقتی از خود مطمئن نیستید، نسبت به هر کار کوچکی که انجام می دهید بیش از حد انتقاد می کنید. این تقریباً در مورد هر موقعیتی صدق می کند. اما در هیچ کجا واضح تر از زمانی که سعی می کنید اجتماعی باشید نیست. وسواس بیش از حد در مورد ناهنجاری‌های خود می‌تواند به تلاش‌های شما برای خونسردی، آرامش و جلوگیری از بی دست و پایی اجتماعی در آینده آسیب برساند.

نکته

این غیر منطقی به نظر می رسد، اما بهترین راه برای رشد در معاشرت و جلوگیری از بی دست و پایی اجتماعی این است که اینقدر به این فکر نکنید که چگونه از ناهنجاری اجتناب کنید. بیش از حد متشنج بودن و نگرانی در مورد جزئیات کوچک نحوه عملکرد خود، اوضاع را بدتر می کند.

با ترفندهای روانشناسی خود را مجبور کنید که اجتماعی باشید

این یکی مانند ریختن بنزین روی آتش به نظر می رسد. اما هیچ راه بهتری برای یادگیری نشانه های اجتماعی از پرتاب خود در انبوه این مشکلات وجود ندارد. مغز انسان در کشف جزئیات و نشانه های بسیار ریز بسیار عالی است. اما برای یادگیری آنهاغ به زمان و قرار گیری در معرض این نشانه ها نیاز دارد.

نکته ای در ارتباط با ترفندهای روانشناسی

به نوعی، جلوگیری از بی دست و پایی اجتماعی مانند رشد حافظه عضلانی است. تمرین به صورت بارها و بارها، علی‌رغم اینکه مشکلات ناشی از آن را از بین می بربد، روشی است که تقریباً هر کاری را یاد می‌گیرید. به یک مهمانی بروید، کسی را به شام دعوت کنید یا راه دیگری برای صحبت با مردم پیدا کنید.

به یاد داشته باشید: همه به شما خیره نمی شوند

وقتی از خودتان مطمئن نیستید، به راحتی می توانید احساس کنید که همه در حال انجام هر کار کوچکی هستند که شما انجام می دهید. حقیقت دقیقا برعکس است! بیشتر مردم به نحوه رفتارشان اهمیت می‌دهند تا اینکه شما چطور با ظاهرتان سر می کنید. همه در موقعیتی مشابه شما هستند. اگر احساس بی دست و پایی اجتماعی دارید، به احتمال زیاد هیچ کس از درون به شما نمی خندد، آن‌ها همان ناراحتی را احساس می کنند که شما دارید.

برای جلوگیری از بی دست و پایی اجتماعی ترفندهای روانشناسی را یاد بگیرید

حتی با اعتماد به نفس ترین افراد نظرات یا شوخی های ناراحت کننده ای انجام می دهند. هیچ کس در مکالمه از سکوت های ناخوشایند در امان نیست. تفاوت بین فردی که از نظر اجتماعی بی دست و پا است و کسی که به نظر می رسد در هر مکالمه ای که در آن حضور دارد تسلط دارد این است که چگونه با لحظات بد برخورد می کند.

خندیدن و ادامه دادن به آن بهترین راه برای جلوگیری از ناهنجاری است. این که فکر می کنید چقدر احمق به نظر می رسید به هیچ چیز کمک نمی کند و در واقع فقط به وضعیت بدتر کمک می کند. پس اگر شوخی شما خنده دار نبود چه؟ آن را کنار بگذارید و موضوع را عوض کنید.

بیشتر گوش کنید، کمتر صحبت کنید

این ممکن است شبیه نقل قولی به نظر برسد در یک مکالمه عادی پیدا کنید، اما توصیه خوبی است. افرادی که در موقعیت‌های اجتماعی احساس ناراحتی می‌کنند، در تلاش برای پنهان میزان ناراحتی خود، بیش از حد صحبت می‌کنند. این واضح ترین راه برای آشکار کردن بی دست و پایی اجتماعی است.

اجازه دهید طرف مقابل در یک مکالمه رهبری کند. هر زمان که حرف مرتبطی برای گفتن دارید با نظرات خود مداخله کنید. اما درباره آن‌ها صحبت نکنید. به هر حال، توجه نیمی از یک مکالمه است، و اگر تمرکز خود را به توجه به دیگران تغییر دهید، به طور خودکار یک مکالمه گر بهتر خواهید شد.

ترفندهای روانشناسی که زندگی شما را تغییر می دهد

ما امروز می خواهیم در ارتباط با ترفندهای روانشناسی که زندگی شما را تغییر می دهد صحبت کنیم.

چگونه می توانم اطلاعات بیشتری از شخصی دریافت کنم؟

شما از کسی چیزی پرسیدید، اما طرف مقابل خیلی حاضر به پاسخگویی نیست، فقط تماس چشمی داشته باشید و ساکت بمانید. در اغلب موارد، طرف مقابل را وادار می‌کنید که هر گونه ناهنجاری را از بین می‌برد.

چگونه ترفندهای روانشناسی می تواند در یک لحظه به من احساس اطمینان کند؟

پاسخ کوتاه این است که تا جایی که می توانید با دست ها و پاهای خود فضای بیشتری را اشغال کنید. یک مثال خوب از این موضع «قدرت» است. تنها پس از چند دقیقه، تستوسترون در بدن شما جریان می یابد و شما در درون خود احساس اعتماد به نفس خواهید داشت.

چگونه بفهمم که کسی مرا تماشا می کند؟

به ساعت خود نگاه کنید، خمیازه بکشید، سرفه کنید یا چیزی شبیه به آن. این احتمال وجود دارد که اگر شخص دیگری شما را تماشا کند، معمولاً همین کار را می کند. همانطور که همه می دانیم، تقلید خالصانه ترین شکل چاپلوسی و یکی از ترفندهای روانشناسی است.

چگونه می توانم خود را از یک موقعیت خارج کنم؟

اگر فکر می‌کنید کسی که می‌شناسید در یک رویداد اجتماعی یا یک جلسه کاری با شما همراه خواهد بود، حتماً در کنار او بنشینید.

چگونه می توانم بگویم که گروه و اعضای آن چقدر به هم نزدیک هستند؟

وقتی همه در گروه می خندند، نگاهی بیندازید تا ببینید چه کسی به چه کسی نگاه می کند در حالی که خنده بلند می شود. هر کسی که در ابتدا نگاه می کند، همان کسی است که با او بیشتر نزدیکی می کند. همچنین زمانی که شما از این تکنیک با خودتان استفاده می کنید، می تواند کارساز باشد.

چگونه می توانم مردم را بیشتر دوست داشته باشند؟

از آن‌ها بخواهید لطفی در حق شما انجام دهند. روشی که در پشت ترفندهای روانشناسی وجود دارد این است که اگر از افراد خواهش می کنید، به این دلیل است که از طرف شما اعتماد وجود دارد و برای آن شخص ارزش زیادی قائل هستید. طبیعتاً طرف مقابل شما را ملزم به درخواست شما می کند. زیرا به او احساس خوبی نسبت به اعتماد متقابل و ارزشمندی دادید.

چگونه می توانم کسی را متقاعد کنم که با من موافق باشد؟

هنگام صحبت تکان دادن سر یک اقدام ناخودآگاه نسبت به شنونده است. این کار باعث می شود تا توافق در ذهن او به عنوان ترفندهای روانشناسی محتمل تر شود. این را می‌توان در بسیاری از موقعیت‌ها انجام داد، از درخواست افزایش حقوق در محل کار گرفته تا متقاعد کردن کسی مبنی بر اینکه استارت‌آپ شما ارزش سرمایه‌گذاری سنگین مورد نیاز برای شروع کار را دارد.

چگونه به یاد ماندنی تر باشم؟

عبارت «تأثیر اول خوب بگذارید» یک امر مهم است. در واقع، این اولین و آخرین برداشت است که اهمیت دارد. زیرا ما آن‌ها را خیلی بهتر از هر چیز دیگری که در وسط اتفاق افتاد به یاد می آوریم. روانشناسی چگونه می تواند زندگی من را بهبود بخشد؟

در واقع، لبخند و شادی تأثیر مثبتی بر زندگی ما و دیگران دارد. اعتماد به نفس شما با ترفندهای روانشناسی بالاتر است، احساس بهتری دارید و می توانید همین احساسات را به دیگران القا کنید. وقت آن است که نگران نباشید و خوشحال باشید.

چگونه خودم را مهم تر جلوه دهم؟

اول از همه، از “ترفندهای روانشناسی” تشکر می کنم، اکنون احساس می کنم مهم تر هستم. ثانیاً، افرادی که وضعیت بدنی خوب دارند، موفق تر یا جذاب تر دیده می شوند. پشت خود را صاف و چانه خود را بالا نگه دارید. در نهایت، می‌توانید از این نکته در هر رویداد بزرگ، کسب و کار یا موارد دیگر لذت ببرید.

چگونه می توانم از طریق ترفندهای روانشناسی با کسی اعتماد و آرامش ایجاد کنم؟

برای این کار، می‌توانید زبان بدن آن شخص را منعکس کنید، رفتارها و ژست‌های او را کپی کنید. هشدار: زیاده روی نکنید.

چگونه همه را در یک مکان کنار هم نگه دارم؟

اگر یک نفر است یا چند نفر برای رفتن از جایی بلند می شوند و شما می خواهید بمانید، بنشینید. اکثریت، اطرافیان شما به خاطر این حرکت دوباره می نشینند.

چطور می توانم رفتار دوستانه و با اعتماد به نفس داشته باشم؟

این ترفندهای روانشناسی با حفظ تماس چشمی انجام می شود. اگر به خاطر حفظ تماس چشمی تصمیم به انجام این کار دارید، ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید، بنابراین به رنگ چشم یا بین چشمان آن‌ها توجه زیادی داشته باشید. این امر باعث می‌شود که همه چیز طبیعی‌تر به نظر برسد و فرد از ایجاد ارتباط خوب با طرف مقابل لذت می‌برد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا