چگونه یک فضای خانگی برای درمان اضطراب و افسردگی بسازیم؟ 

درمان اضطراب و افسردگی به مشاوره مناسب و همچنین حمایت خانواده بستگی دارد. جملات تاکیدی مثبت می تواند برای رسیدن به هدف یک فرایند پیش رونده باشد. افسردگی می تواند در سنین مختلف برای هر فردی به وجود بیاید. برای برخی از افراد ممکن است در سنین کودکی به وجود آمده باشد و تا دوران ازدواج هم ادامه داشته باشد.

درمان ها برای افراد مختلف متفاوت است. برخی از طریق داروهای مختلف و زیر نظر روان پزشک این روند درمانی را طی می کنند. برخی هم ممکن است با ایجاد فعالیت های جدید یا ورزش کردن این کار را انجام دهند. در کل این که بگوییم در افراد مختلف نشانه های افسردگی چگونه است به گزینه های مختلفی بستگی دارد. برای مثال شرایط خانواده در برخی افراد یک عامل مهم است.

شرایط زندگی افراد و درمان افسردگی و اضطراب در افراد

شرایط زندگی به گونه ای است که در افراد مختلف نشانه های متفاوتی به وجود خواهد آمد. روند درمان هر پزشکی با پزشک دیگر متفاوت است اما شما حتما باید به آن ها اطمینان کنید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه یک فضای خانگی برای درمان اضطراب و افسردگی بسازیم، صحبت کنیم.

زنان مبتلا به PMDD و درمان اضطراب و افسردگی در افراد

زنان مبتلا به PMDD قبل از شروع قاعدگی با علائم افسردگی، تحریک پذیری بیش از حد و  یا اضطراب مواجه هستند. این ممکن است در حدود دو هفته قبل از پریود اتفاق بیفتد و چند روز پس از شروع قاعدگی برطرف شود. در همین راستا، افسردگی پری ناتال در زنان رخ می دهد. این به افسردگی در یک زن قبل از تولد نوزاد یا پس از زایمان اشاره دارد.

افسردگی غیرمعمول بیانگر چیست؟

افسردگی غیرمعمول بیانگر این است که این نوع افسردگی لزوماً از اصول افسردگی پیروی نمی کند.

علائم افسردگی

ناراحت بودن از موقعیت های زندگی لزوماً به معنای افسردگی شما نیست. بعضی از افراد همه نیازهای خود را دارند – عشق، خانواده، مواد غذایی، پول، و همه چیز می تواند از علائم یک فرد افسرده باشد.

11 جمله تاکیدی قدرتمند برای کمک به درمان اضطراب و افسردگی در افراد

برخی کلمات اعلان های مثبتی هستند که ضمیر ناخودآگاه را به شکل مثبت تری در می آورند. و اخیراً، این عمل توسط پزشکان و بیمارانشان به عنوان یک عمل بالقوه انقلابی در درمان افسردگی و اضطراب در افراد نام می گیرد. این افراد بیان می کنند که جملات تاکیدی مثبت توانایی التیام آسیب ناشی از صحبت های منفی را دارند که هم از درون ذهن ما و هم از دهان دیگران رخ می دهد.

آیا می توان علل یا علائم اضطراب و افسردگی را از طریق جملات تاکیدی مثبت کاهش داد یا حتی آن را التیام بخشید؟

پژوهشی امیدوارکننده در مورد درمان اضطراب و افسردگی در افراد انجام شد. در مطالعه‌ای که در سال 2009 در دانشگاه ایالتی آریزونا انجام شد، سه «جمعیت» متخصص مورد مطالعه قرار گرفتند: ادبیات خودیاری عمومی، روان‌شناسان و روان‌درمانگران محترم، و افرادی که اضطراب یا افسردگی را تجربه می‌کردند. در تحقیقی که انجام شد مشخص شد که حداقل جملات تاکیدی می تواند به عنوان یک شکل مکمل درمان برای بسیاری از بیماران دارای افسردگی یا مضطرب مفید باشد. برای برخی از بیماران، تأییدیه‌ها تاثیرگذارترین بخش روند بهبودی آن‌ها بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در این مطالعه، 17 درمانگر در مقیاس 1 تا 7، هفت تأیید مختلف را در مورد تأثیر کلمات مثبت در درمان افرادی که با اختلال اضطراب یا افسردگی بالینی دست و پنجه نرم می‌کنند، ارزیابی کردند. جملات تاکیدی یکسان برای هر دو اختلال استفاده شد، زیرا اغلب مکمل یکدیگر هستند. جالب اینجاست که سه عبارت تاکیدی با بالاترین امتیاز مربوط به اضطراب بودند. سه مورد تاکیدی برتر به ترتیب دارای میانگین نمرات 5.43، 5.37 و 5.03 بودند. از سوی دیگر، سه مورد تاکیدی اول برای افسردگی دارای امتیازهای 4.83، 4.58 و 4.58 بودند.

جملات تاکیدی و درمان اضطراب و افسردگی در افراد

تقریباً همه شرکت‌کنندگان (از جمله درمانگران) موافق بودند که جملات تاکیدی می‌تواند یک تمرین مفید برای بهبودی از اضطراب و افسردگی باشد. تصور می شود که فردیت و روش درمانی ترجیحی بیماران، مهمترین عنصر در تعیین میزان مؤثر بودن یک روش درمانی است. به عبارت دیگر، تمایل و باور فرد برای پذیرش جملات تاکیدی مثبت، احتمال تاثیر مثبت این تاکیدات را افزایش می‌دهد. نویسندگان با بیان مجدد نتیجه می‌گیرند که درمان اضطراب و افسردگی بسیار فردی و قابل تنظیم هستند و باید به این صورت ساخته شوند. در ساخت یک برنامه درمانی فردی، همه درمانگران و نویسندگان مطالعه موافق هستند که تأییدیه ها باید مورد بررسی قرار گیرند. همانطور که توسط درمانگران و بیماران به طور یکسان قابل پذیرش است.

11 جمله تاکیدی قدرتمند برای کمک به درمان افسردگی و اضطراب در افراد

این جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید، شروع به باور آن‌ها کنید و نتایج را خواهید دید.

  1. من خودم را بدون قید و شرط دوست دارم.
  2. من قوی هستم!
  3. من فقط به روابط سالم و عاشقانه اجازه ورود به زندگی خود را می دهم.
  4. زندگی بهترین ها را برای من می خواهد. من در جایی که الان هستم احساس خوبی دارم.
  5. من در همه محیط ها، با همه مردم در ارتباط و راحت هستم.
  6. من لذت های ساده ای را که زندگی در حال حاضر ارائه می دهد پیدا می کنم و از آن لذت می برم.
  7. احساس من مهم است، بنابراین روی جنبه هایی از زندگی تمرکز می کنم که به من احساس خوبی می دهد.
  8. چالش های من فرصت های بهتری را برای من به ارمغان می آورد.
  9. خلق و خوی من یک پاسخ فیزیولوژیکی در بدن من ایجاد می کند. من آرام و مثبت هستم.
  10. من بر افکار و زندگیم کنترل دارم.
  11. من خودم و کسی را که هستم دوست دارم.

چگونه عبارات تاکیدی خود را برای فرآیند درمان اضطراب و افسردگی در افراد تمرین کنیم؟

اول، درک این نکته مهم است که اثربخشی جملات تاکیدی به تعهد و تعهد شما برای تمرین مداوم بستگی دارد. بنابراین، اعتقاد به تأیید با گذشت زمان آسان تر می شود. هر کلمه ای که به زبان می آورید یک تایید است. و بنابراین، فقط گاهی اوقات تأییدهای ما نسبت به خود، در مورد دیگران یا وضعیت ما مثبت نیست. جملات تاکیدی به ما کمک می کند تا به طور آگاهانه ذهنیت را برگردانیم و شروع به صحبت در جهتی کنیم که واقعاً می خواهیم حرکت مثبتی کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای دستیابی به حداکثر فواید و کمک به تسکین سریعتر اضطراب یا افسردگی خود، می خواهید جملات تاکیدی را به یک روال روزانه (یا حداقل چند بار در هفته) تبدیل کنید. با خودتان ملایم باشید و تا جایی که می توانید آن‌ها را انجام دهید.

چگونه یک فضای خانگی برای درمان اضطراب و افسردگی بسازیم؟

کلمه “فضاسازی” به شما کمک می کند تا تجملاتی را در زمان من تجسم کنید. به تنهایی، برای کمک به کاهش تنش در شانه های شما کافی است. با حداقل تلاش، می توان تجربه یک آبگرم را در خانه داشت. بنابراین، شما می توانید به طور طبیعی استرس، اضطراب و افسردگی جزئی را درمان کنید.

استرس فنی را از خود دور کنید و زمان تنهایی را کنار بگذارید

ابتدا، دستگاه های رسانه ای دستی، تلویزیون، رادیو و سایر منابع اطلاعاتی را قبل از ایجاد فضای خانگی خود خاموش کنید. گاهی اوقات سخت است که خود را از ارتباط دائمی دور کنیم، اما این برای درمان اضطراب و افسردگی ضروری است، که به کاهش احساسات ناشی از اضطراب کمک می کند. سپس، حداقل 30 دقیقه بدون وقفه برای زمان اسپای منزل خود برنامه ریزی کنید.

نکته

هنگامی که برای اضطراب یا افسردگی خود نیاز به استراحت در آبگرم خانه خود دارید، وقفه غیرقابل قبول است. مطمئن شوید که به عزیزانتان می گویید که شما را تنها بگذارند و به آن‌ها بگویید تا چه مدت. حداقل 30 دقیقه بدون وقفه برای یک درمان آبگرم خانگی موثر برای افسردگی یا اضطراب برنامه ریزی کنید.

بدانید چه چیزی برای شما مفید است

به این حواس فکر کنید. بو، لمس و شنیداری چیزی که هر یک از این حواس را برای شما خوشحال می کند. این است که باید مطمئن شوید که برای درمان افسردگی و اضطراب خود به آبگرم خانگی خود اضافه کنید. ساختن یک فضا در خانه به معنای احاطه خود به چیزی است که احساس می کنید آرام و تسکین دهنده است.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، اگر اسطوخودوس عطر مورد علاقه شما نیست، ممکن است برای شما احساس آرامش ندهد. به رایحه هایی فکر کنید که شما را نشاط می بخشند و لحظات خوشی را به شما یادآوری می کنند. تصمیم بگیرید کاری را انجام دهید که برای درمان اضطراب و افسردگی مهم است. مثل ماساژ، حمام بخار گرم یا داغ، لباس راحتی نرم برای پوشیدن.

درمان ها را کوتاه و ساده نگه دارید

محققان درمان های آبگرم را برای اثربخشی آن‌ها در درمان استرس و افسردگی مورد مطالعه قرار دادند. بسیاری از تکنیک های مورد استفاده در این تحقیق را می توان در خانه استفاده کرد. تکنیک‌های تمدد اعصاب مورد مطالعه شامل حمام ماساژ زیر آب، ماساژ  از وان آبگرم گردابی، پوشش‌های گلی یا پوشش‌های گیاهی و آب درمانی بود.

مطالعات در ارتباط با این زمینه

این مطالعه نشان داد که درمان‌های آبگرم مانند این درمان‌ها باعث آرامش ذهنی، کاهش اضطراب و کمک به ایجاد احساس خوب می‌شود. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که درمان‌هایی مانند این‌ها پیشرفت درد و اختلالات مزمن را کاهش می‌دهند، زیرا کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشند.

برای درمان اضطراب و افسردگی از لحظه حال لذت ببرید

می توان گفت که اضطراب یعنی نگرانی از چیزهایی است که هنوز اتفاق نیفتاده است. در حالی که افسردگی مربوط به زنده نگهداشتن گذشته ای است که نمی توان آن را تغییر داد. با تمرکز بر این‌جا و اکنون، خلق و خوی خود را بهبود بخشید. چیزهایی را که در حال حاضر می توانید ببینید، بو کنید، بچشید، بشنوید یا لمس کنید، شناسایی کنید.

روحیه خود را قبل و بعد از ایجاد فضا در خانه مرور کنید

برخی از حرکات یوگای آسان را در نظر بگیرید. یا برای درمان اضطراب و افسردگی پیاده روی در فضای باز و زیر نور خورشید را امتحان کنید. این کار باعث می شود تا این درمان های موثر را به درمان آرامش فضای خانگی خود اضافه کنید. طبق مطالعه ای در مجله روانپزشکی کانادا، ورزش، نور درمانی، خار مریم، اسیدهای چرب امگا 3، SAM-e و یوگا همگی جایگزین هایی برای دارو برای درمان اضطراب و افسردگی هستند.

نکته

اگر درمان آبگرم برای کاهش اضطراب یا بهبود خلق و خوی افسرده شما مفید بود، این را یادداشت کنید. آیا نور شمع و موسیقی درمان اضطراب و افسردگی را حتی برای شما مفیدتر می کند؟ ردیابی آن‌چه امتحان کردید و چگونه از آن استفاده شد به شما کمک می کند. این کار باعث می شود تا یاد بگیرید چه چیزی برای بهبود خلق و خوی شما بهتر عمل می کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا