نشانه های خیانت همسران به یکدیگر

ما در عصر آزادی جنسی زندگی می کنیم و هنگامی که وارد روابط بلند مدت و تعهدات عاشقانه می شویم. ارزش ها برای ما تغییر می کند. نشانه های خیانت همسران به یکدیگر بسیار پیچیده است.

روند فعلی چیزی شبیه جستجو برای شرکای مختلف به تناسب نیازهای مختلف ما می باشد. همانطور که دوستان مختلف برای زمینه های اجتماعی مختلف انتخاب می کنیم. اکثر ما به در زندگی به یک فرد متعهد هستیم. از خود و دیگری انتظار داریم که تنها تمرکز او بر روی شریک زندگی خود باشد.  

اما روابط انسانی طولانی مدت ممکن است با خطرات زیادی از جمله عادت کردن به دیگری، خستگی، کاهش میل جنسی و نگرانی های زندگی روزمره مشترک را شامل شود.

دانشمندان دانشگاه ایالتی فلوریدا در تالاهاسی می گویند که آنها راهی پیدا کرده اند که به کسی که بفهمند که چه کسی بیشتر در معرض چشم چرونی و قلب نا پایدار از نظر عاطفی و تعدد علاقه پیدا کردن به دیگران است.

محققان از 233 زوج تازه ازدواج کرده که تا 3.5 سال زندگی آنها ادامه داشته است تحقیقاتی را به عمل آوردند. در طول این زمان، این زوج ها اطلاعاتی در مورد تکامل روابط خود ارائه دادند.

نشانه های خیانت همسران به یکدیگر

این زوج ها همگی احساس رضایت خود را از روابط زناشویی خود اعلام کرده بودند. وتعهد بلند مدت خود را نسبت به همسر خود ابراز کرده اند. از آنها خواسته شده بود تا اگر در تخت خواب جدا از همسر خود می خوابند. این موضوع را به محققین بگویند و همچنین اگر در پایان این تحقیق هنوز هم در رابطه با همسر خود مانده اند این امر را اطلاع دهند.

این تیم بر دو پیشگویی کننده روان شناختی خیانت متمرکز شده بود. که دانشمندان آن را «انزوای توجه» و «کاهش ارزشمندی» شرکای بالقوه نامیدند.

به عبارت دیگر، آنها قصد داشتند ببینند که آیا افراد می توانند توسط یک عامل فریبنده بیرونی از نظر فیزیکی مثل یک فرد از جنس مخالف با جذابیت های فیزیکی را بخورد یا نه.

 آیا آنها به سمت بی ارزش شدن جذابیت های جنسی شریک زندگی خود از نظرشان خواهند رفت یا نه.

به منظور انجام آزمایش این دو فرد ارزیاب به همراه تیم شرکت کننده عکس هایی جذاب از جنس مخالف به همراه عکس های معمولی از افراد دیگر را برای افراد به نمایش گذاشتند و پاسخ غریزی آنها را مورد بررسی قرار دادند.  

نشانه های خیانت همسران به یکدیگر – تمایلات خودبه خودی و بی دردسر

نشانه های خیانت همسران به یکدیگر

محققان دریافتند که افرادی که می توانند نگاه خود را از عکس های جذاب از نظر جنسی در مدت زمان کمتری برداشته و توجه خود را به جای دیگر معطوف کنند. نسبت به افراد دیگر که مدت زمان زیادی به عکس نگاه کرده و از آن لذت می برند. 50 درصد احتمال خیانت کردن کمتری نسبت به شریک زندگی خود دارند.

به همین ترتیب، آن دسته از شرکت کنندگان که به راحتی فریب فیزیکی افراد جذاب را نمی خورند. نسبت به دیگر افراد احتمال کمتری وجود دارد تا ازدواج خود را حفظ و بستر زناشویی خود را نگه دارند.

مک ناتلی می گوید: “مردم لزوما از آنچه که انجام می دهند یا از این که انجام می دهند آگاهی ندارند.

او می گوید: “این فرایندها عمدتا خودبه خودی و بدون تلاش هستند. ممکن است تا حدودی توسط بیولوژی بدن و غریزه یا تجربیات دوران کودکی شکل بگیرد.”

جیم مک نالتی و نشانه های خیانت همسران به یکدیگر

برخی از عوامل پیش بینی کننده خیانت که محققان اعلام کردند. عبارتند از: سن فرد، رضایت زناشویی از یکدیگر، رضایت جنسی از همسر خود، جذابیت فردی و مدت زمان گذشتن از رابطه افراد.

به این ترتیب، افراد جوان بیشتر از سایرین به شریک خود خیانت کرده اند. این امر توسط افرادی رخ داده که در رابطه خود احساس رضایت کلی کمتری نسبت به بقیه داشته اند.

با این حال، محققین دریافتند که افرادی که تمایلات بیشتری نسبت به بقیه در برقراری رابطه با هم جنسان خود دارند. در معرض خیانت بیشتری نسبت به سایرین قرار دارند.

اگر چه آنها کاملا مطمئن نیستند که چرا این احتمال وجود دارد. اما حدس می زنند که افرادی که از نظر جنسی نیز از شریک خود راضی هستند. نیز باز ممکن است دچار خیانت نسبت به همسر خود بشوند. چرا که ممکن است این افراد به دنبال لذت جنسی در خارج از چارچوب ازدواج نیز باشند.

مک ناتلی و تیم او نیز یک همبستگی معکوس بین جذابیت فیزیکی زنان و احتمال خیانت در یک رابطه عاشقانه را دریافتند. به این ترتیب، زنانی که محققان آنها را از نظر جنسی با جذابیت کمتری در نظر می گیرند. در واقع احتمال بیشتری برای وقت گذرانی همسران آنها با زنان دیگر محتمل می باشد.

نشانه های خیانت همسران به یکدیگر

در عین حال، مردانی که از نظرشان شریک زندگی آنها جذاب به نظر نمی آید. احتمال بیشتری برای خیانت کردن نسبت به سایر مردان می رود. با توجه به تاریخچه روابط جنسی در روابط زناشویی، مردانی که گفته اند قبل از ازدواج روابط جنسی زیادی داشته اند .بعد از ازدواج مقدار بیشتری نسبت به سایرین به همسر خود خیانت کرده اند. نشانه های خیانت همسران به یکدیگر بررسی عمیق نیاز دارد.

اما در مورد زنان، این امر کاملا مخالف بود.

محققان استدلال می کنند که یافته های آنها می تواند به زوج ها و متخصصان زوج درمانی کمک کند تا از بروز روابط نا سالم با توجه به این پیش بینی ها جلوگیری کنند. با این حال، برخی از پزشکان معتقدند که خیانت می تواند شروعی از نو برای برخی از زوج ها باشد که در روابط خود دچار مشکل و سردی شده اند و موجب برانگیخته شدن دوباره می شود. در نهایت باید دانست که همه چیز در دست ما و انتخابات ما است که تعیین کننده است. این انتخاب می تواند مفید یا ویران کننده باشد و این ما هستیم که بین این دو انتخاب خواهیم کرد.

منابع
medicalnewstoday.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا