علت های خیانت مردان چیست؟ 

خیانت مردان می تواند علت های مختلفی داشته باشد. این که در یک رابطه به شخصی تعهد داشته باشیم اهمیت بسیاری دارد. تعهد باعث می شود نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنیم و البته حامی یکدیگر باشیم. معمولا یکی از علت های خیانت مرد به همسرش نیازهای جنسی است. اما این بدان معنا نیست که اگر مشکلات جنسی در یک رابطه وجود داشت تنها راه موجود خیانت است. ممکن است به عنوان یک زن تا به حال از خود پرسیده باشید که با مرد خیانتکار چه کار کنیم. معمولا مردی که خیانت می کنه آسیب های روانی زیادی به همسر خود و فرزندانش می رساند. خیانت باعث اتمام ازدواج و طلاق بین دو نفر می شود که همین امر می تواند شرایط سخت روانی را بر زندگی هر دو نفر به گونه های مختلف وارد کند. وفاداری در رابطه اصل مهمی است که متاسفانه در اکثر روابط امروزی آن را نمی بینیم. برای همین امر آمار طلاق در بسیاری از روابط افزایش پیدا کرده است. هر چه قدر هم که دو نفر عشق شدید به یکدیگر داشته باشند توجیه خیانت به یکدیگر سخت است و امکان پذیر نیست. شما ابتدا باید بدانید نشانه های خیانت مردان چیست ؟. ما امروز در وبسایت همکده می خواهیم در ارتباط با علت های خیانت مردان صحبت کنیم.

توضيحاتي در مورد خيانت و ريشه هاي تعاريف خيانت

تروماي خيانت اينطور تعريف ميشه كه تاثرات هيجاني يك فرد بعد از اعتماد كامل و بودن در يك رابطه خوب مورد خدشه واقع ميشه،توسط افراد يا سازمان هايي كه نقشي مهمي توي زندگيشون دارند. ريشه اين مشكل عموما ارتباط پيدا مي كند با مولفه هاي اصلي دلبستگي اوليه مانند والدين، افراد مراقبت كننده و ديگر ارتباطات مهم در كودكي.

ريشه ي تئوري تروماي خيانت

تئوري تروماي خيانت در سال 1991 توسط جنيفر فرويد،محقق روانشناسي در آمير،نويسنده و دانشجوي روانشناسي ارائه شده است. بخشي از مولفه هاي اين نظريه شامل:

1)ترسانده شدن با بهانه حفظ امنيت جاني در زندگيشان

2) توسط افرادي كه محل زندگي و نيازهاي اوليه همچون تغذيه آنها فراهم مي شه مانند والدين و مراقبت كننده به کودک انسانی خیانت شود.

تجربه هاي سوء استفاده فيزيكي،جنسي و ساديستيك در كودكي توسط والدين و يا مراقبت كننده كودك نمونه ي تروماي خيانت در كودكي است. اين تجربه مي تواند منجر به گسترش اختلال اضطراب پس از سانحه و ترس هاي فراوان بعدي شود.

تئوري اشاره به اين دارد كه كودك احتمالا تعرض و خيانت را از ذهنش محو مي كند كه اين منجر به گسترش فراموشي گذرا می شود، خصوصا اگر آنها به لحاظ نيازهاي اوليه و بقا وابسته به مراقبت كننده انها باشند. مغز بچه اساسا تجربه تعرض و يا خيانت را ناديده مي گيرد براي اينكه رابطه اش را با مراقب حفظ كند و زنده بماند. در غير اينصورت اگر كودك خيانت و يا تعرض را تحليل كند از مراقب اجتناب مي كند كه خودش تهديدي براي بقاي كودك است.

علت خیانت یک مرد چیست؟ 

علت های خیانت مردان چیست؟ - همکده

همانطور که گفتیم علت خیانت یک مرد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. خیانت زمانی است که یکی از طرفین به اعتماد شخص دیگر خیانت می کند و وعده حفظ انحصار عاطفی و جنسی با آن‌ها را می شکند. فریب خوردن توسط کسی که خیلی دوستش دارید می تواند ویرانگر باشد. افرادی که مورد خیانت قرار می گیرند به شدت رنج می برند. سوالی که پیش میاد این که یا چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند؟ که باید بصورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

آیا می توانید تصور کنید چه احساسی باید داشته باشد وقتی شخصی توسط شریک زندگی خود که آرزوی گذراندن تمام عمر خود را با او فریب می دهد و به او دروغ می گویند؟

آن‌ها احساس خشم، ناامیدی و شکستگی می کنند. اولین چیزی که هنگام خیانت به ذهن آن‌ها می رسد این است: “چرا این اتفاق افتاد؟

مردان به دلیل عدم بلوغ عاطفی خیانت می کنند

« خیانت مردان، به طور کلی، دلایل بی‌شماری دارد که یکی از آن ها بلوغ عاطفی است. فقدان بلوغ برای برنامه ریزی زمان، تعهد و انرژی جهت حل مسائل اصلی در روابط زناشویی خود دلیل خیانت مردان است. در عوض، این مردان اغلب فعالیت هایی را انتخاب می کنند که برای افراد مهم، خانواده و خودشان مضر است.

مردان زمانی خیانت می کنند که احساس بی کفایتی کنند

«چرا مردان خیانت می کنند؟ احساس بی‌کفایتی، مقدمه‌ای برای تمایل به تقلب است. مردان (و زنان) زمانی که احساس بی کفایتی می کنند، به خیانت می پردازند. به‌طور کلی مردی که خیانت می کنه جز  آن دسته از کسانی هستند که به طور مکرر احساس بی‌کفایتی می کنند. آن‌ها به دنبال یافتن کسی هستند که به آن‌ها احساس اولویت کند.

در اصل، این افراد سعی می کنند خلاء های زندگی خود را پر کنند که شریک زندگی آن‌ها قبلاً اجازه این کار را نمی داد. جست‌وجوی توجه خارج از رابطه، نشانه‌ای است که شریک زندگی‌شان احساس ناکافی بودن در آن‌ها کرده است.

مردان از تمایل خود به لذت احساس شرم می کنند

اینکه چرا مردان روابط عاطفی دارند و نه فقط فیزیکی، به دلیل احساس شرم است، و البته به همین دلیل است که مردم خیانت می کنند.  بسیاری از مردم پس از خیانت شرمنده می‌شوند. اما رفتارهای یک مرد خیانتکار اغلب توسط شرم ایجاد می شود.

مردان گاهی اوقات دچار اختلال صمیمیت می شوند

«هنگام خیانت مردان به چه نکاتی توجه کنیم؟ هر نشانه ای از دست و پنجه نرم کردن مرد شما با مسائل عاطفی و جنسی می تواند یک علامت خطرناک باشد. مردان خیانت می‌کنند زیرا دارای اختلال صمیمیت هستند. آن‌ها احتمالاً نمی دانند چگونه درخواست صمیمیت کنند. یا اگر بپرسند، نمی دانند چگونه این کار را به گونه ای انجام دهند که با همسر خود ارتباط برقرار کنند.

مردها خیانت می کنند چون خودشان این روش را انتخاب کردند

هیچ چیز باعث نمی شود مردان به شریک زندگی خود خیانت کنند، مردان به این دلیل که خودشان می خواهند خیانت می کنند. در واقع این جمله یعنی که اکثریت علل خیانت نمی تواند توجیهی برای این عمل باشد. خیانت مسائل حل نشده ای است که به آن‌ها رسیدگی نشده است، خلأی که برآورده نشده است و ناتوانی در تعهد کامل به رابطه و شریک زندگی خود است.

خیانت مردان به دلیل خودخواهی 

«در ظاهر، دلایل زیادی برای خیانت مردان وجود دارد. اما آن ها به خاطر خودخواهی ممکن است خیانت کنند. رفتارهایی مانند: احساس این که همه چیز برای خودشان است، هیجان فتح، احساس به دام افتادن، ناراحتی، و غیره.»

مردان به دلیل عدم قدردانی خیانت می کنند

«در حالی که دلایل متعددی وجود دارد، یکی از موضوعاتی که در مورد مردان وجود دارد، عدم قدردانی و توجه است.

بسیاری از مردان احساس می کنند برای خانواده خود سخت تلاش می کنند. آن‌ها احساسات خود را درونی می کنند و می توانند احساس کنند که کارهای زیادی انجام دادند اما در ازای آن به اندازه کافی دریافت محبتی دریافت نکردند.

خیانت مردان به دلیل این که دنبال عشق و توجه هستند

«چند دلیل وجود دارد که چرا مردان خیانت می‌کنند، اما آن چیزی که برای بسیاری از روانشناسان مهم است این است که مردان توجه را دوست دارند. در روابط، زمانی که احساس دوست داشتن و قدردانی وجود ندارد، خیانت خود را نشان می دهد.

مردان نیاز به ایمنی شخصی خود دارند

یکی از رایج‌ترین دلایل خیانت مردان به همسران خود، ناامنی شخصی است که نیاز شدیدی به تحت تأثیر قرار دادن اعتماد به نفس آن‌ها ایجاد می‌کند. همین امر ناامنی شخصی باعث پایان ازدواج و طلاق می شود.

مردان از ازدواج خود ناامید می شوند

علت های خیانت مردان چیست؟ - همکده

یکی از دلایل خیانت مردان ناامیدی از ازدواج است.

مردان اگر اعتیاد جنسی داشته باشند خیانت می کنند

«دلایل متعددی وجود دارد که چرا مردان مرتکب خیانت می شوند. یکی از روندهایی که در 20 سال گذشته شاهد آن بودیم، افزایش تعداد مردانی است که به اعتیاد جنسی مبتلا شدند.

مردان عاشق ماجراجویی هستند

چرا مردم به افرادی که دوستشان دارند خیانت می کنند؟ هنگامی که شوهران خیانت می کنند، از روتین زندگی روزمره فرار می کنند. زندگی آن ها به کار، رفت و آمد، آخر هفته های خسته کننده با بچه ها، جلوی تلویزیون یا کامپیوتر می گذرد.

مردان به دلایل مختلف خیانت می کنند

اول، ما باید تشخیص دهیم که بین چرایی خیانت مردان تفاوت وجود دارد:

  • تنوع
  • کسالت
  • احساس خطر در یک رابطه
  • برخی از مردان نمی دانند که چرا مجبور به انجام این کار هستند
  • قوانین اخلاقی برای ازدواج وجود ندارد
  • انگیزه درونی یا نیاز به توجه (نیاز به توجه بیش از حد معمول است)

مردها به خاطر تاریکی قلبشان خیانت می کنند

یکی از رایج‌ترین دلایلی که مردان به شریک زندگی خود خیانت می‌کنند، تاریکی قلب یا ذهن آن‌ها است. جایی که عواملی از جمله شهوت، غرور، وسوسه‌های یک رابطه، و ناامیدی‌های شخصی از شریک زندگی یا به طور کلی آن‌ها را مستعد ابتلا به آن می‌کند.»

مردان برای اجتناب از مسئولیت، فرهنگ و ارزشمندی خود خیانت می کنند

هیچ عامل تعیین کننده ای وجود ندارد که خیانت را تعیین کند.

با این حال، سه حوزه ذکر شده در زیر عوامل قوی هستند که به طور هماهنگ کار می کنند و می توانند تعیین کنند که آیا یک نفر خیانت به همسر خود را انتخاب می کند یا خیر.

خیانت مردان زمانی که همسرشان در دسترس نباشد

مردان (یا زنان) زمانی خیانت می کنند که شریک زندگی آن‌ها در دسترس نباشد. هر دو طرف در طول زندگی، آسیب پذیر هستند، به خصوص اگر مسیرهای غم و اندوه آن‌ها برای دوره های زمانی طولانی متفاوت باشد.

مردان زمانی که صمیمیت کم باشد خیانت می کنند

خیانت مردان (Men’s betrayal) نتیجه فقدان صمیمیت در ازدواج است. صمیمیت می تواند چالش برانگیز باشد. اما اگر مردی در رابطه خود احساس «دیده شدن» نداشته باشد یا نیازهایش را بیان نکند، می تواند احساس پوچی، تنهایی، عصبانیت و قدردانی نکردن در او ایجاد کند.

دلیل خیانت مردان چیست

مردان زمانی خیانت می کنند که تحسین از آن ها وجود نداشته باشد

شایع ترین دلیل خیانت مردان این است. یکی از دلایل اصلی که چرا مردان به دنبال معاشرت در خارج از رابطه اصلی خود هستند، عدم تحسین و تأیید شریک زندگی خود است. به گونه ای طلاق عاطفی اصلی ترین علت خیانت یک مرد می تواند باشد.

مردان به علت اعتماد بنفس کاذب خیانت می کنند

«چرا افراد با اعتماد بنفس کاذب که بصورت اعتماد بنفس بالا در فرد ظاهر می شود خیانت می کنند؟ ما معتقدیم که برخی از مردان برای افزایش بیش از حد اعتماد بنفس خیانت می کنند. این عمل انگار احساس خوبی برای آن ها دارد.

خیانت مردان به علت فرصت بیش از حد به او است

«در حالی که دلایل متعددی وجود دارد که می تواند توضیح دهد که چرا مردان به شریک زندگی خود خیانت می کنند، یکی از رایج ترین دلایل این است که بیش از حد دارای فرصت است.

مردها زمانی خیانت می کنند که احساس کنند زنشان ناراضی است

علت های خیانت مردان چیست؟ - همکده

“من معتقدم مردان خیانت می کنند زیرا مردان سعی می کنند تا زنان خود را خوشحال کنند و وقتی در این کار موفق نمی شوند، به دنبال زنی جدید می گردند که بتوانند او را خوشحال کنند.

خیانت مردان به عنوان یک عنصر احساسی از دست رفته

“در تجربیات مختلف، مردم خیانت می کنند، زیرا احساسات آن ها از دست رفته است. یک عنصر عاطفی اصلی که شخص به آن نیاز دارد و برآورده نمی شود.

مردان زمانی خیانت می کنند که احساس ارزشمندی نمی کنند

«مردانی وجود دارند که به شریک زندگی خود احترام نمی‌گذارند و به سادگی احساس می‌کنند می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. تجربه بسیاری این است که مردان عمدتاً به این دلیل خیانت می‌کنند که احساس ارزشمندی نمی‌کنند.

مردها وقتی نمی توانند با خودشان ارتباط برقرار کنند خیانت می کنند

“چرا یک مرد خیانت می کنه؟ به دلیل ناتوانی آن‌ها در برقراری ارتباط عاطفی با کودک درون خود است که در جستجوی پرورش است. کودک درون تأیید می کند که آن‌ها کافی هستند و فقط به دلیل ارزش ذاتی و باارزش خود شایسته دوست داشتن هستند.

مردها وقتی نیازهایشان برآورده نمی شود خیانت می کنند

“من فکر نمی کنم دلیل مشترکی وجود داشته باشد که چرا مردان خیانت می کنند زیرا همه افراد منحصر به فرد هستند و موقعیت آن‌ها منحصر به فرد است.

خیانت مردان وقتی که به آن‌ها حس قدردانی داده نمی شود

“هیچ دلیل واحدی وجود ندارد که مردان خیانت می کنند، اما یک موضوع مشترک مربوط به احساس عدم قدردانی و عدم توجه کافی در رابطه است.

شرایط متفاوتی که مردان در آن خیانت می کنند

هیچ پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد که چرا مردان خیانت می کنند زیرا هر مردی دلایل خاص خود را دارد و شرایط هر یک متفاوت است.

مردان به علت وجود دنیای رمانتیک مدرن خیانت می کنند

“چرا مردان خیانت می کنند؟ به این دلیل است که آن‌ها بر روی ایده های عاشقانه تمرکز می کنند، که عملاً مجموعه ای برای خیانت است. وقتی یک رابطه به ناچار درخشش اولیه خود را از دست می دهد، آرزوی اشتیاق، هیجان جنسی و ارتباط ایده آل با دیگری که در زمان شروع آن وجود داشت، از بین می رود.

مردان به دنبال تازگی هستند

«تحقیقات اخیر نشان می دهد که مردان و زنان تقریباً به یک میزان خیانت می کنند. دلیل رایج خیانت مردان این است که به دنبال تازگی باشند.

دلیل خیانت مردان به همسرشان 

دلیل خیانت مردان به همسرشان چیست؟ طیف گسترده ای از عوامل می توانند نوعی از خیانت در رابطه را نشان دهند. مطالعه روی 495 نفر هشت دلیل کلیدی را نشان داد: خشم، عزت نفس پایین، کمبود عشق، تعهد کم، نیاز به تنوع، غفلت، میل جنسی و شرایط.

دلایل یا دلایل بی‌شماری برای خیانت مردان متاهل وجود دارد واین که چرا مردان یا زنان ممکن است در یک رابطه خارج از ازدواج شرکت کنند. عوامل فردی که ممکن است احتمال خیانت را افزایش دهد عبارتند از:

  • اعتیاد
  • سبک دلبستگی
  • ترومای دوران کودکی
  • قرار گرفتن در معرض خیانت در دوران کودکی
  • بیماری روانی
  • سابقه خیانت
  • مشکلات شخصیتی

 زمان بارداري

10 درصد از مردان در دوران بارداری به شریک زندگی خود خیانت می کنند. مطالعات دیگر به طور مشابه نشان دادند که خطر خیانت مردان به همسرشان همراه با دوران بارداری افزایش می یابد.

علت خیانت مردان در بارداری چیست؟

به دنیا آمدن کودک یک تهدید برای برخی مردان است: مردها ممکن است آن را نشان ندهند، اما صمیمیت عاطفی چیزی است که به آن نیاز پیدا می کنند. اگر مرد نوزاد آینده را تهدیدی برای موقعیت، نیازها و سلسله مراتب خود در خانواده ببیند، ممکن است خیانت کند.

در زمان بارداري موارد زيادي گزارش شده در بين مراجعين بنده كه اگر همسر بارداري سختي داشته باشد و به لحاظ هورموني بالا باشند و تمايلي به رابطه جنسي نداشته باشند و يا منع سكس شوند به علت وضعيت بارداري، آقايون صبر لازم را براي پايان يافتن دوره بارداري و نقاهت بعد از زايمان ندارند و اولين خيانت ها ممكن است در اين دوره ي حساس زنان اتفاق بيوفتد.

بدیهی است که هیچ دلیل واحدی برای خیانت افراد  وجود ندارد. اما عوامل اساسی وجود دارد که نقش مهمی در خیانت مردان به همسران باردار خود دارد. به عنوان مثال، زنان اغلب در دوران بارداری میل جنسی کمتری دارند و به طور همزمان احساس می کنند بدنشان جذابیت کمتری دارد. اکثر تحقیقات نشان می دهد که مردان در واقع زنان خود را در دوران بارداری جذاب تر می دانند – که می تواند ضربه ای به میل جنسی آن‌ها باشد.

علت خیانت مردان در دوران نامزدی چیست؟

علت خیانت مردان در دوران نامزدی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شامل موارد زیر است:

عدم ایجاد روابط عاشقانه

قرار است ازدواج پرشور و عاشقانه باشد. متأسفانه، بسیاری از زنان قربانی برخی مردان می‌شوند. آن‌ها معتقدند که شوهرانشان باید کسانی باشند که آن‌ها را عاشق می‌کنند و در عوض نیازی به ایجاد رابطه عاشقانه با همسرشان ندارند. پس از چندین سال، برخی از مردان به خاطر این که به تنهایی در تلاش برای ایجاد عشق هستند خسته می شوند و آن را در جای دیگری پیدا می کنند.

عدم صمیمیت

سیاری از مردان با انتظار داشتن روابط صمیمانه فوق العاده با همسران خود ازدواج می کنند. اما ممکن است متوجه شوند که رابطه جنسی آنها کم است یا اصلا وجود ندارد. از آنجایی که صمیمیت بخش مهمی از انسانیت است، برخی از مردان به دنبال رفع این نیازهای خارج از ازدواج خود هستند.

خیانت مردان به علت رابطه بدون عشق

مردان فقط نیازهای جسمانی ندارند. آن‌ها نیز به عشق نیاز دارند. آن‌ها می خواهند احساس کنند که مورد توجه قرار گرفتند. وقتی مردها احساس نمی کنند که همسرشان دوستش دارد، برخی تصمیم می گیرند از ازدواج خود دور شوند و عشق را با شخص دیگری پیدا کنند.

انزجار

علت های خیانت مردان چیست؟ - همکده

درست مانند بسیاری از زنان که لباس های زیبا را دوست دارند، بسیاری از مردان دوست دارند فوتبال تماشا کنند یا  سرگرمی های مختلف داشته باشند. با این حال، پس از ازدواج، بسیاری از مردان احساس می کنند که نمی توانند جنبه های مردانه خود را بدون انتقاد همسرشان بیان کنند. پس از سال‌ها تحقیر شدن به این شکل، آن‌ها شخص دیگری را پیدا می‌کنند که آن‌ها را همان‌طور که هستند می‌پذیرد و خیانت می‌شود. از دیگر دلایل خیانت :

دلايل خيانت مردان به همسرانشان

1) رمانتيك نبودن

ازدواج بايد هيجان جنسي و عاشقانه داشته باشد اما سال هايي كه زوج ها در كنار هم مي گذرانند ممكن است بروز عاطفي روابطشان به خاطر مادر و پدر شدن و درگيري با كار و تحصيل و مشكلات اقتصادي باعث مي شود كه مثل روزهاي اول زندگی زناشویی، عاشقانه زندگي نكنند.

2) عدم صميميت

زوجين انتظار صميميت بيشتري رو چه در روابط جنسي و چه عاطفي و چه استفاده از كلمات دارند در حاليكه بعد از گذر سال ها اين صميميت كمتر مي شود.

3) نبودن عشق

مردها فقط به سكس نياز ندارند بلكه همچون زن ها به كلام محبت آميز و زيبا و توجه و ابراز علاقه نياز دارند.

4) مردانگي

درست مانند خيلي از زن ها كه علاقه به لباس هاي زيبا و مد و خريد دارند،مردان نيز علاقه به تماشاي فوتبال و بازي هاي كامپيوتري و سرگرمي دارند.بعد از ازدواج مردان به اين نتيجه مي رسند كه بروز بخش هاي مردانه شخصيتشان همراه با انتقاد توسط همسرشان همراه هست و بعد از سال ها با فردي مواجه مي شوند كه اين بخش شخصيتشان را مي پذيرد در نتيجه منجر به خيانت مي شود.

5) تغييرات در طول زندگي

افراد در طول ساليان زندگي و با تحولات رشدي رفتار و منش و ظاهر و پوست و وزنشان تغيير مي كند و ديگر به جواني دهه 20 زندگيشان نيستند و اگر اين حقيقت را مردان نپذيرند به دنبال جواني از دست رفته در زنان ديگر مي گردند.

6) باورهاي اشتباه در مورد مردان و دنياي مردانه

در برهه هايي از زندگي زنان تصور مي كنند كه مردان را بايد با دنياي زنانه شان بسنجد و دركي از دنياي مردانه و تفريحات و سرگرمي هاي مردانه همچون تماشاي فوتبال و بازي هاي كامپيوتري  و … ندارند و سعي مي كنند همچون والد سختگير اين دنياي مردانه را از زندگي همسرانشان دور كنند.

7) خستگي از روتين هاي گذشته زندگي

انسان نيازمند تنوع در زندگي و راه و روش آن و نحوه ي برخورد با پارتنر خود داشته باشند ديگر نمي توان از رويكردهاي گذشته انتظار داشت مثمر ثمر باشد و بايد به فكر تنوعات و راهكارهاي جديدتر براي فاصله گرفتن از يكنواختي زندگي پيدا كرد.

8) نارضايتي

مجموعه اي از موارد بالا به اضافه اينكه ممكن است بعضي از مردان با وجود داشتن رابطه شاد با همسر باز هم دست به خيانت به اسم تنوع طلبي بزنند و انگار از داشتن يك پارتنر ثابت رضايت كامل را ندارند و يا حتي مي تواند عدم رضايت از كيفيت رابطه جنسي و عدم درمان آن و رفع آن باشد.

9) خسته شدن از به اصطلاح عاميانه غر زدن زنان

زنان ممكن است به علت تربيت متفاوت نحوه مسئوليت پذيري و انجام كارها از جمله كارهاي خانه و مراقبت از فرزندان متفاوت از مردان عمل كنند و به تبع آن از روش مردان انتقاد به شكل تكرار شونده داشته باشند و خود اين مي تواند باعث خستگي روحي و روي آوردن به شریک عاطفی جديد براي سبك كردن بار ذهني مشكلات شوند.

10) ازدواج در سنين كم و عدم تجربه رابطه جنسي در جواني

در بعضي از مردان ديده شده كه وقتي در سنين خيلي كم اواخر نوجواني و اوائل 20 سالگي ازدواج مي كنند انگار هيجانات جنسي و عاطفي زمان نوجواني و جواني حل نشده و يا بالكل تجربه نكرده اند در نتيجه دست به همچين هيجاناتي در زمان دوره ي متاهلي مي زنند.

11) عدم صحبت در مورد مسائل زندگي با همسر

اين موضوع باعث مي شود روي بياورند به صحبت با فرد ديگري و عموما خانم ها هم صحبت هاي خوبي هستند و به تبع آن صميميت هاي آِينده كه اجتناب ناپذير است و رفته رفته رابطه از حالت دوستي ساده تبديل به رابطه عاطفي و در نتيجه خيانت مي شود.

12) ديدار يك پارتنر عاطفي مهم در گذشته

اين ديدار و يا صحبت مي تواند منجر به مرور خاطرات گذشته و جواني و شعله ور كردن يك هيجان عاشقانه و فاصله گرفتن از زندگي فعلي به طوريكه اين گذشته را جايگزين همسر در ذهن كرده و به طور كلي از زندگي زناشويي و وظايفش فاصله مي گيرند.

اين موارد و قطعا موارد بيشتري كه در اين مقاله عنوان نشده است مي تواند منجر به خيانت مردان به زنان شود و بايد چرايي آن تفسير بيشتري شود و راه هاي مقابله با آن و يا در صورت وقوع چگونه از تكرار آن جلوگيري شود.

سوالات متداول:

علت خیانت مردان در سنین بالا چیست؟

همانطور که می دانید هر چه قدر که سن افراد بالاتر برود یک سری مشکلات جسمی و روانی در آن ها به وجود می آید. همین امر باعث می شود خیانت مردان در سنین بالا اتفاق بیفتد. حتی گاهی اوقات نیاز های جنسی نیز می تواند علت این امر باشد.

ترومای خیانت تأثیر عاطفی را توصیف می کند که یک فرد پس از نقض اعتماد یا رفاه خود تجربه می کند. خصوصا توسط افراد یا نهادهایی که در زندگی آنها مهم هستند. این نوع تروما معمولاً به شخصیت های دلبستگی اولیه مانند والدین، مراقب یا سایر روابط مهم از دوران کودکی مربوط می شود. سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا، می گوید: در بزرگسالی، تمایل خیانت در بین هر دو نفر تکرار می شود.

علت خیانت مردان در سنین بالا شامل موارد زیر است:

  • مشکلات جنسی
  • اختلالات رفتاری و شخصیتی
  • مشکلات جسمی مثل آرتروز یا ناتوانی های مختلف
  • عدم ابرار احساسات عاشقانه
  • عدم تمایل به رابطه جنسی به علت یائسگی زنان

چه چیزی باعث خیانت مردان در یک رابطه و طلاق می شود؟

هر چیزی که اعتماد متقابل، احترام و حمایت یک رابطه متعهد را نقض کند، می تواند فاجعه آمیز باشد. خیانت ها بر دو عنصر بنا نهاده شدند: فریب (آشکار نکردن نیازهای واقعی شما برای جلوگیری از درگیری) و اشتیاق برای ارتباط عاطفی از خارج از رابطه.

چرا مردان با وجود احساس رضایت در رابطه، خیانت می کنند؟

در برخی موارد از نیازهای برآورده نشده در یک رابطه ناشی می شود. مسائلی مانند فقدان ارتباط، بی حوصلگی و ناامنی های شخصی زمانی که به طور کامل مورد توجه قرار نگیرند می توانند تشدید شوند. اگر یکی از طرفین احساس می کند که هرگز در رابطه اولیه خود به او گوش نمی دهند یا به او احترام نمی گذارند، ممکن است آن را در شخص دیگری جستجو کند.

مريم بهرامي كارشناسي ارشد روانشناسي باليني

منابع
وبسایت verywellmindوبسایت marriage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا