نشانه های خیانت مردان چیست؟ چه رفتاری کنیم بعد از خیانت؟

نشانه های خیانت مردان کم نیستند و با کسب کمی اطلاعات می تواند علائم خیانت مرد به زن را تشخیص داد. اما تشخیص این علائم در مردان خیانتکار ممکن است کمی نگران کننده و دلهره آور باشد. یکی از مهمترین موضوعات بعد از مشخص شدن علائم خیانت، علت خیانت مردان است. برخی از زنان بیشتر به این فکر فرو می روند که چرا همسرشان به آنها خیانت کرده است و بعد از خیانت چگونه رفتار کنند؟ به هر حال اگر به دنبال علائمی هستید که مطمئن شوید آیا همسرتان به شما خیانت کرده است یا نه، توصیه می کنیم این مقاله از همکده را تا انتها بخوانید تا رایج ترین نشانه های خیانت یک مرد را بشناسید.

شایع ترین علائم خیانت مردان کدامند؟

 عشق یک احساس زیبا است که به شما اجازه می‌دهد که شادی‌ها و ترس‌های خود را با کسی که به او اهمیت می‌دهید و به او اعتماد دارید، در میان بگذارید. با این حال تشخیص هر گونه علائم خیانت در یک رابطه عاشقانه می تواند مخرب باشد.

با این حال، قبل از اینکه با شریک زندگی خود درباره علائمی از خیانت که تشخیص داده اید بحث و جدل کنید، باید مطمئن شوید که واقعاً شوهر شما یک مرد خیانتکار است یا خیر. بنابراین، چگونه می‌توان فهمید که شریک زندگی‌تان رابطه نامشروع دارد؟

به طور کلی علائم و نشانه های خیانت مردان به زنان در تمامی مردان یکسان و مشابه به هم نیستند. علائم زیادی در ارتباط با خیانت مردان وجود دارند. بیشتر این علائم ممکن است با نوع رفتار شریک زندگی شما مطابقت داشته باشند، اما ممکن است که علت آنها کاملا بی ربط با خیانت باشد. پس توصیه می کنیم حتی اگر برخی از علائم زیر را در همسر خود پیدا کردید، سریعا اقدام نکنید و تصمیم عجولانه نگیرید. زیرا قطعا نمی‌توان گفت که این رفتارها نشان دهنده خیانت هستند. اما برخی از رایج ترین علائم خیانت در مردان عبارتند از:

آراستگی و توجه بیش از حد به ظاهر

آراستگی ظاهری در شرایط عادی یکی از برنامه های روتین زندگی است که هر کسی از آن لذت می برد. اما در برخی شرایط ممکن است آراستگی و توجه بیش از حد به ظاهر یکی از نشانه های خیانت مرد به زن باشد. در چنین شرایطی، شوهر شما ممکن است بیش از حد نسبت به ویژگی‌های ظاهری خود حساس شود.

به عنوان مثال ممکن است که او لباس های جدید زیادی را برای خودش بخرد و زمان بیشتری را در جلو آینه برای آراستن خودش بگذراند. تا حدودی می توان هر گونه تغییر ناگهانی و یا وسواس شدید به وضعیت ظاهری و حتی تناسب اندام را به نشانه های خیانت همسر ارتباط داد.

همچنین این امکان وجود دارد که شوهرتان سعی دارد کسی را تحت تأثیر قرار دهد و برای رسیدن به این منظور سعی در آراستن بیش از حد و زیبایی خودش می کند. ممکن است متوجه شوید که شوهرتان در حال تلاش برای تغییر ظاهر قبلی خود است. ممکن است که شوهرتان کاری را امتحان کند که قبلا امتحان نکرده بود. مثلا شاید موهای خودش را رنگ کند.

علاوه براین موارد، ممکن است که شوهرتان در مدل ریش و سبیل خود تغییراتی را ایجاد کند. مثلا ریش خود را کوتاه یا بلند یا با تیغ صورتش را اصلاح کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که به تازگی شروع به استفاده از عطرهای خاصی کرده است. اگر چه نمی توان همه این موارد را به خیانت نسبت داد و با دیدن آنها به خیانت همسر خود شک کنید، اما در برخی شرایط هم توجه به این جزییات می تواند سرنخ هایی برای تشخیص علامت خیانت مرد به زن را نشان دهد.

دوری عاطفی

نشانه های خیانت مردان چیست؟ چه رفتاری کنیم بعد از خیانت؟ || همکده

اگر شوهرتان به شما خیانت کرده است، احتمالا متوجه خواهید شد که از نظر عاطفی از شما دور شده است. اینکه شوهرتان دیگر مانند سابق عواطف و احساسات خود را با شما در میان نمی‌گذارد و از شما دوری می‌کند، می تواند یکی دیگر از علائم خیانت همسر باشد. در صورت خیانت، برای مرد خیانتکار بسیار سخت است که وقت و احساسات خود را برای شما صرف کند. حتی احتمال دارد شما دیگر جایگاهی در زندگی او نداشته باشید. همچنین متوجه خواهید شد که ارتباط عاطفی که قبلاً با شوهرتان داشتید، اکنون از بین رفته یا حتی کمتر شده است، زیرا احتمالاً شوهر شما بیشتر احساسات خودش را با شخص دیگری به اشتراک می‌گذارد.

همچنین ممکن است شریک زندگی تا به خاطر خیانت دچار احساس گناه شود و از همین رو از نظر عاطفی از شما دور شود. با وجود این موارد، یکی از علل اصلی دوری عاطفی، این است که شوهرتان سعی می‌کند با این کار، رابطه جدیدش را مخفی کند.

به طور طبیعی شما و همسرتان برای تقویت روابط عاطفی خود به راحتی می توانید در مورد اتفاقات روزمره زندگی تان با هم حرف بزنید و از نظر عاطفی با هم ارتباط خوبی برقرار کنید. اگر شوهر شما رابطه نامشروع داشته و در حال خیانت باشد، انجام این کار برای او دشوار خواهد بود. چون یک مرد خیانتکار دائما در حال دروغ گفتن و مخفی کاری است و از صحبت کردن فرار می کند.

تغییر محسوس در نگرش همسر

خیانت در مردان خیانتکار باعث بروز استرس و اضطراب در آنها می شود و این اضطراب در اغلب موارد، در واکنش او به شما ظاهر می‌شود. حتی ممکن است دنبال بحث و دعوا باشد. سپس او شما را به خاطر هر اتفاقی که در زندگی‌ مشترکتان می‌افتد، سرزنش می‌کند.

حتی در صورت خیانت ممکن است متوجه تغییر ناگهانی در نگرش کلی همسر خودتان شوید. این امکان وجود دارد که شوهرتان به طور ناگهانی از شما انتقاد کند و تقریباً به خاطر هر کاری که انجام می‌دهید، به شما خرده بگیرد. او ممکن است طرز لباس پوشیدن یا صحبت کردن شما را دوست نداشته باشد یا به شما بگوید که شما بیش از حد وزن اضافه کرده‌اید و چاق شده اید.

علاوه براین شوهر شما ممکن است در مورد کارهای مربوط به منزل، مدت زمانی که در محل کار می‌گذرانید، زمان کمتری که برای خانه یا او اختصاص می‌دهید، میزان درآمد کمتر یا میزان هزینه ای که می‌کنید، از شما انتقاد کند.

مخفی کاری

یکی دیگر از نشانه های خیانت مردان، مخفی کاری در آنهاست. ممکن است شوهر شما به محض اینکه تلفنش زنگ بخورد از جایش بلند می‌شود و به اتاق دیگر یا قسمت دیگری از خانه برود. علاوه براین این احتمال نیز وجود دارد که همسر شما رمز موبایل خود را با شما به اشتراک نگذارد. او ممکن است بگوید که برای محافظت از ایمنی برخی ایمیل‌ها یا پیام‌های رسمی مهم آن را قفل کرده است، اما همه اینها می‌توانند فقط یک دروغ بزرگ برای پنهانکاری باشند. یا حتی ممکن است بعد از هر تماس سوابق تماس یا پیامک و سایر پیام‌های خود را پاک ‌کند.

دور شدن و فاصله گرفتن از شما

نشانه های خیانت مردان چیست؟ چه رفتاری کنیم بعد از خیانت؟ || همکده

اگر شوهر شما خیانت کند، ناگهان هزار دلیل و توضیح برای شما می آورد که می خواهد مدتی را از شما دور شود. حتی احتمال دارد دلایل منطقی را برای دور شدن از شما داشته باشد. اما فاصله گرفتن ناگهانی و غیرمنتظره از شما می تواند یکی از نشانه های خیانت مرد باشد.

در چنین شرایطی شوهرتان علل مختلفی را برای گذراند وقت خود در بیرون از خانه پیدا می‌کند. او ممکن است به شما بگوید که یک جلسه فوری دارد، یا کار جدیدی را آغاز کرده که باید زمان زیادی را بیرون از خانه بگذراند. در این شرایط ممکن است فاصله های دوری شما از همدیگر بیشتر هم شود.

 عدم برقراری ارتباط صحیح

اگر همسر شما در حال خیانت کردن به شما و مخفی کاری است بالتبع به سختی می توانید با او ارتباط برقرار کنید. شوهرتان به شما می‌گوید که برای کار به سفر می‌رود، اما نمی‌گوید که دقیقا کجا می‌رود. او به شما شماره‌ای نمی‌دهد که بتوانید با او تماس بگیرید.

همچنین ممکن است اگر با شماره او تماس بگیرید، تماس را جواب ندهد. چند بهانه رایج که ممکن است شوهرتان در این وضعیت آنها را مطرح کند، عبارت‌اند از:

  • من باید تمام آخر هفته را در یک برنامه کاری مهم بیرون بروم، بنابراین با من تماس نگیرید.
  • هیچ وسیله ارتباطی در مقصد سفر من وجود ندارد‌. بنابراین ممکن است نتوانید به من دسترسی پیدا کنید.
  • من در یک جلسه (یا کنفرانس) مهم هستم، پس با من تماس نگیرید، من با شما تماس خواهم گرفت.
  • من به یک سفر در فضای باز می روم و بنابراین ممکن است صدای تلفن را بشنوم.فقط یک پیامک برای من بفرستید و وقتی آن را دیدم با شما تماس خواهم گرفت.

با این حال بهانه‌های مختلفی برای مخفی کاری در مردان خیانتکار وجود دارد که می توانند نشان دهنده خیانت آنها به زنانشان باشند.

محبت بیش از حد

پس از خیانت، ممکن است که شریک زندگی شما برای رفع احساس گناه خود، به شما بیش از حد محبت کند و کارهایی را انجام دهد که هرگز قبلا این کارها را انجام نداده بود. ممکن است برایتان گل بخرد و شما را بیشتر در آغوش بگیرد، به خصوص در مقابل دیگران.

اما از طرفی هم باید در نظر داشت که رفتار می‌تواند به این معنا باشد که او واقعاً می‌خواهد عشق خود را از طریق این رفتارها به شما ابراز کند. نه تنها شریک زندگی تان هدایای بیشتری را برای شما می‌خرد، بلکه به طور ناگهانی زمان بیشتری را با شما سپری می‌کند.

همیشه این امکان وجود دارد که شوهرتان از روی عشق و قدردانی این کار را انجام دهد، اما اگر احساس کردید مشکلی در این میان وجود دارد، بهتر است احتمالات مختلف را بررسی کنید.

تغییر در روابط جنسی

یکی دیگر از نشانه های خیانت شوهر به زن، کاهش روابط جنسی و حتی تغییر در برقراری روابط جنسی است. در این شرایط ممکن است متوجه شوید که همسر شما در روابط جنسی خیلی زود خسته می شود و یا علاقه ای برای برقراری روابط جنسی با شما ندارد. دلیل این امر روشن است. شوهر شما از رابطه جدید لذت می برد و هیچ انگیزه ای برای برقراری روابط با شما نخواهد داشت.

البته تغییر در روابط جنسی ممکن است علل مختلفی مانند استرس داشته باشد. در این صورت باید بعد از گذشت مدت زمان خاصی روابط جنسی شما به شکل سابق برگردد.

از طرفی هم علاقه شدید به رابطه جنسی یا حتی پورن نیز می تواند یکی دیگر از نشانه های خیانت شوهر باشد.

تکرار بیش از حد یک اسم

یک مرد خیانتکار ممکن است به طور ناخواسته نامی را اغلب در مکالمات خودش بیاورد. به عنوان مثال، شوهر شما ممکن است یک فیلم تماشا کند و ناگهان به یک بازیگر اشاره کند و بگوید که دوستی دارد که دقیقاً شبیه آن است. یا دائما دوست دارد در مورد یک شخص خاصی صحبت کند و اسم خاصی را به زبان بیاورد.

عوامل موثر بر خیانت همسران

نشانه های خیانت مردان چیست؟ چه رفتاری کنیم بعد از خیانت؟ || همکده

بدون شک با شروع و وارد شدن روابط بلند مدت و عاشقانه، ارزش ها و تعهدات برای افراد فرق می کنند. به نحوی که وارد رابطه با یک شخص در یک زندگی مشترک می شویم انتظاراتی را از فرد مقابل خود داریم که هر رفتار خارج از انتظارات ممکن است برای ما غیرقابل درک و تحمل باشد. اما واقعیت این است که روابط انسان ها در طولانی مدت می تواند با بروز برخی خطرات همانند خیانت همراه باشد.

این در حالی است دانشمندان دانشگاه ایالتی فلوریدا در تالاهاسی می گویند که آنها راهی پیدا کرده اند که می توانند علائم خیانت همسران را تشخیص دهند.

در این بررسی، محققان از ۲۳۳ زوج تازه ازدواج کرده که تا ۳.۵ سال زندگی آنها ادامه داشته است تحقیقاتی را به عمل آوردند. در طول این زمان، این زوج ها اطلاعاتی در مورد تکامل روابط خود ارائه دادند.

این زوج ها همگی احساس رضایت خود را از روابط زناشویی خود اعلام کرده بودند. و تعهد بلند مدت خود را نسبت به همسر خود ابراز کرده اند. از آنها خواسته شده بود تا اگر در تخت خواب جدا از همسر خود می خوابند. این موضوع را به محققین بگویند و همچنین اگر در پایان این تحقیق هنوز هم در رابطه با همسر خود مانده اند این امر را اطلاع دهند.

به منظور انجام آزمایش این دو فرد ارزیاب به همراه تیم شرکت کننده عکس هایی جذاب از جنس مخالف به همراه عکس های معمولی از افراد دیگر را برای افراد به نمایش گذاشتند و پاسخ آنها را مورد بررسی قرار دادند.

ظاهر و جذابیت

محققان دریافتند که افرادی که می توانند نگاه خود را از عکس های جذاب از نظر جنسی در مدت زمان کمتری برداشته و توجه خود را به جای دیگر معطوف کنند، ۵۰ درصد احتمال خیانت کردن کمتری نسبت به شریک زندگی خود دارند. به همین ترتیب، آن دسته از شرکت کنندگان که به راحتی فریب فیزیکی افراد جذاب را نمی خورند، کمتر خیانت می کنند.

برخی از عوامل پیش بینی کننده خیانت که محققان معتقدند می توانند در بروز خیانت موثر باشند شامل سن فرد، رضایت زناشویی از یکدیگر، رضایت جنسی از همسر خود، جذابیت فردی و مدت زمان گذشتن از رابطه افراد است.

مک ناتلی و تیم او نیز یک همبستگی معکوس بین جذابیت فیزیکی زنان و احتمال خیانت در یک رابطه عاشقانه را دریافتند. به این ترتیب که احتمال خیانت مردانی که همسر آنها از نظر جنسی جذابیت کمتری داشتند، بیشتر بوده است. از طرفی هم احتمال خیانت مردانی که قبل از ازدواج روابط جنسی زیادی داشته اند، بیشتر است. اما در مورد زنان، این امر کاملا مخالف بود.

سن

به این ترتیب، افراد جوان بیشتر از سایرین به شریک خود خیانت کرده اند. این امر توسط افرادی رخ داده که در رابطه خود احساس رضایت کلی کمتری نسبت به بقیه داشته اند.

خیانت شمشیری دو لبه

نداشتن روابط سالم و دو طرفه در روابط زوجین می تواند یکی از عوامل مهمی در بروز خیانت باشد. نبود عشق و علاقه و حتی انگیزه کافی در بین زوجین باعث می شود آنها مدت زمان طولانی همدیگر را تحمل کنند. اما در نهایت روابط آنها به خیانت و برقراری روابط نامشروع با شخص سوم دیگر ختم شود. حتی این احتمال وجود دارد که یک مرد خیانتکار به همسر خودش هیچ توجهی نداشته و انگیزه ای برای ادامه رابطه خودش نداشته باشد. در نهایت یک یا هر دو طرف (زن یا مرد) در خارج از رابطه خود با کسی که دوست دارند ارتباط برقرار می کنند.

پس داشتن روابط سالم برای برقراری ارتباط موثر در زندگی زناشویی برای پیشگیری از خیانت بسیار مهم و موثر است. باید به این نکته توجه داشت که خیانت یک شمشیر دولبه ای است که زندگی هر دو طرف را به مرز نابودی می کشاند.

نارضایتی در زمینه های مختلف مانند احساسی، جسمی یا جنسی می تواند منجر به بروز برخی روابط ناسالم در بین زوجین و در نهایت خیانت شود. در این شرایط ممکن است مرد برای همسر خودش زیاد وقت نگذارد، او را جزء اولویت های زندگی خودش قرار ندهید. همه این ها می تواند منجر به بروز احساس ناخوشایند و نارضایتی در زندگی شود که در صورت تبدیل شدن به خیانت همسر می تواند ویرانگر شود و زندگی هر دو طرف را تحت تاثیر قرار دهد.

امروزه بسیاری از زوج ها روز و شب سخت کار می کنند تا خودشان را در جامعه مطرح کنند. در حالی که این جدایی طولانی مدت در طول شبانه روز برای زوجین ممکن است زیاد مناسب نباشد. زمانی که یک شریک برای مدت طولانی در خانه وجود نداشته باشد، شریک دیگر ممکن است احساس تنهایی کرده و به دنبال راهکارهایی برای پر کردن خلاء تنهایی خودش باشد. این عدم حضور طولانی مدت می تواند یکی از علل خیانت در همسران باشد.

بررسی های صورت گرقته نشان می دهد که بسیاری از مشکلات بین زوجین از انتظارات بیش از حد ناشی می شوند.

انتظارات بیش از حد و نادیده گرفتن آنها می تواند باعث بروز برخی مشکلات در بین زوجین شود. حتی در این شرایط زوجین ممکن است توانایی برقراری ارتباط خوب با همدیگر را نداشته باشند. بنابراین این عوامل نیز منجر به مشکلات زیادی مانند خیانت خواهد شد. با این حال زوج ها باید به شکل سازنده و آشکار ارتباط خود را بهبود ببخشند و در درک تعاملات و مشکلات به همدیگر کمک کنند تا روابط خودشان را بهبود ببخشند.

خیانت شمشیری دولبه است که باعث می شود پایه های اصلی زندگی شما سست شود. اما همیشه راههایی برای مقابله با هر مشکلی حتی خیانت نیز وجود دارد بنابراین شما نباید هیچوقت از خود و زندگیتان ناامید شوید.

باید از این موضوع آگاه باشید که خیانت تنها جنسی نیست بلکه خیانت می تواند احساسی و یا مجازی باشد. و هر نوع خیانتی در زندگی شما و احساسات و روابطتان اختلال ایجاد می کند. کسانی که خیانت می کند اصولا دچار افسردگی می شوند و احساس گناه کردن همیشه با آنها است. از جامعه و گروه ها دور می شوند حتی از دوستان خود نیز دوری می گزینند و به همه دروغ می گویند. خیانت باعث عدم بی اعتمادی در زندگی می شود و بدترین احساس ها را وارد قلب هر فرد طرف رابطه می کند.

سوالات متداول

مرد بعد از خیانت به همسرش چه احساسی دارد؟ احساس مرد پس از خیانت به همسرش ممکن است در افراد مختلف و نوع رابطه او با همسرش متفاوت باشد. اگر مرد خیانتکار ازدواجی سالم و زندگی شادی داشته باشد، ممکن است بعد از خیانت خود احساس گناه، غمگینی و عذرخواهی کند. اما اگر او با همسرش رابطه‌ای سخت داشت، ممکن است فرد از خیانت خودش ناراحت و پشیمان نشود.

آیا ادامه دادن به زندگی با مرد خیانتکار صحیح است؟ ادامه رابطه پس از خیانت یا خیانت به افراد درگیر بستگی دارد. بهتر است با همسرتان در مورد آنچه منجر به این رابطه شده است صحبت کنید و تصمیم بگیرید که آیا در این رابطه باقی بمانید یا گزینه های دیگری را انتخاب کنید.

علت خیانت در مردان چیست؟ خیانت در مردان علل مختلفی دارد که ما سعی کرده ایم در مقاله علت های خیانت مردان این دلایل را بررسی کنیم.

سخن آخر

اگر چه فهمیدن اینکه همسرتان به شما خیانت کرده است می تواند ناراحت کننده و حتی سخت باشد اما با این حال راهکارهایی وجود دارند که به شما کمک می کنند که بعد از تشخیص نشانه های خیانت مردان چه رفتاری را با او داشته باشید. اما مهم این است که با مشاهده چند مورد از علائم خیانت مرد به زن، بهتر است به این موضوع فکر کنید که ممکن است مشکلی در رابطه شما وجود داشته باشد. در این شرایط توصیه می کنیم برای بدتر شدن شرایط سریعا اقدام کنید . حتی اگر هم لازم باشد با یک روانشناس مجرب مشورت بگیرید.

طبق بررسی های صورت گرفته محققان معتقدند که زوج درمانی در بین زوجین می تواند از بروز روابط نا سالم با توجه به این پیش بینی ها جلوگیری کنند. با این حال، برخی از پزشکان معتقدند که خیانت می تواند شروعی نو برای برخی از زوج ها باشد که در روابط خود دچار مشکل و سردی شده اند و حتی موجب تقویت روابط انها شود در نهایت باید دانست که همه چیز در دست ما و انتخابات ما می تواند تعیین کننده باشد. این انتخاب می تواند مفید یا ویران کننده باشد و این ما هستیم که بین این دو انتخاب خواهیم کرد.

منابع
https://www.momjunction.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا