چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند؟

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند؟ دلایل متعددی هستند که زوج های ازدواج کرده خیانت می کنند. تقریبا چهل درصد از زوج ها تحت تاثیر خیانت قرار می گیرند و برخلاف این آمار زیاد، اغلب افراد حتی کسانی که خود در این اشتباه رفته اند، می گویند خیانت کردن کار اشتباهی است. فاکتورهای خطر مانند اختلالات شخصیتی و مشکلات دوران کودکی، همچنین فرصت هایی مانند رسانه های اجتماعی و محدودیت های ضعیف، می توانند احتمال یکی از این دلایل را افزایش داده و به نوعی منجر به نوعی خیانت شود.

در ویدیو پایین خانم سمیه نادیان متخصص روانشناس همکده، بصورت کامل و تخصصی در مورد این که چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند صحبت کرده و راه حل های عملی را ارائه کرده است .

نا امیدی در ازدواج

ناامیدی در ازدواج یکی از متداول ترین محرک هاست، فرد خائن تلاش های متعددی برای حل مشکلات دارد که بدون هیچ فایده ای خواهد بود. آن ها شاید افکار دیگری در مورد ازدواج کردن داشته یا مهارتی برای برقراری ارتباط در مورد احساسات خود ندارند. شاید همسر خیانتکار مشکلاتی را در دوران کودکی خود داشته است. بی توجهی، خشونت یا والدینی که خیانت کرده اند، که باعق تداخل با توانایی او برای ماندن در یک رابطه ی مشترک شده است. به ندرت پیش می آید که فرد خیانتکار به ازدواج و رابطه ی خود اهمیت ندهد، احساس همدلی نداشته باشد یا به سادگی به عواقب این کار اهمیت ندهد. علت های خیانت مردان دلایل بسیاری دارد که باید بدانید.

ما نگاهی به فاکتورهای خطر متعدد و علل بروز خیانت می اندازیم اما مهم این است که به یاد داشته باشید که  همسر شما باعث خیانت کردنتان نشده است. چه این کار شما راهی برای درخواست کمک باشد یا یک استراتژی برای خروج از این شرایط، و یا راهی برای انتقام گرفتن بعد از خیانت شدن به خودشان، فرد خائن تنها مسئول خیانت کردن خود است. سوال اینکه چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند؟

انگیزه هایی که جدا از رابطه ی جنسی هستند.

مردان نسبت به زنان به احتمال بیشتری دست به خیانت می زنند و اغلب به دنبال داشتن رابطه ی جنسی بیشتر و توجه زیادتر هستند. مردان علاقه ی خود را بیشتر به شکل فیزیکی نشان می دهند، آن ها اغلب نمی توانند مقابل همسر خود از کلمات احساسی استفاده کنند. بنابراین رابطه ی جنسی مسیر مهمی برای ارتباط و صمیمیت است. اگر مردان از نظر جنسی راضی نشوند. (برای مثال اگر همسرشان مرتبا علاقه ای به رابطه ی جنسی نداشته باشد) آن ها حس می کنند طرد شده اند و به سادگی آن را به دوست نداشتن خودشان معنا خواهند کرد. در حقیقت مردان به احتمال بیشتری از زنان به دلیل احساس عدم امنیت دست به خیانت می زنند.

زمانی که زنان خیانت می کنند اغلب در تلاش برای پر کردن شکاف های عاطفی هستند. زنان به احتمال بیشتری در مورد عدم ارتباط و تمایل به توجه و دوست داشته شدن بیشتر شکایت دارند. زنان به احتمال بیشتری احساس بی توجهی یا نادیده گرفته شدن خواهند داشت و به دنبال صمیمیت عاطفی در رابطه ای بیرونی خواهند رفت. اغلب خیانت ارتباطی خارجی به عنوان راهی برای پایان دادن به رابطه ی کنونی است. این زن به طور جدی به دنبال تک رابطه ی ازدواج خود بوده و این فرد به او در این راه کمک خواهد کرد.

البته نمی توان گفت رضایت جنسی نمی تواند محرک اولیه ی خیانت برای زنان هرگز نیست. همچنین نارضایتی از رابطه ی فعلی می تواند منجر به خیانت برای هردو مردان و زنان شود. نشانه های تمایل به رابطه در زنان موارد زیادی است که باید بررسی شود.

 دلایل علمی و تجربی خیانت به زنی که مورد علاقه مرد است

دلایل و علل متفاوتی هستند که چرا مردان و زنان در روابط بیرونی شرکت می کنند اما برخی فاکتورهای خطر خاص چه برای یکی از طرفین یا رابطه ی کلی ازدواج می تواند احتمال این کار را افزایش دهد.

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟ به دلیل اعتیاد

قانون کلی برای خیانت این است که باعث برهم خوردن رابطه ی ازدواج می شود اما برای خیانت استثناهایی نیز وجود دارد. فاکتورهای فردی که می توانند احتمال خیانت را زیاد کنند عبارتند از:

  •   اعتیاد:

  • استفاده از مواد، چه اعتیاد به الکل باشد، داروها، قماربازی یا هرچیز دیگر، فاکتورهای خطر واضحی هستند. به خصوص الکل می تواند قدرت بازداری شما را کاهش دهد در نتیجه فردی که در زمان مصرف در شرایط خیانت قرار می گیرد ممکن است از مرزها بگذرد.
  •  خیانت های گذشته:

  • شاید شنیده باشید ” کسی که یک بار خیانت کرده است بازهم این کار را می کند. “تحقیقی در سال 2017 در مرود صحت این مطلب صورت گرفت. در این تحقیق کسانی که وارد یک رابطه ی جنسی خارج از رابطه ی فعلی خود شده بودند در رابطه ی بعدی خود به احتمال سه برابر بیشتر وارد اینگونه روابط می شدند.
  • اختلالات شخصیتی و مشکل روان شناختی:

  • کسانی که خصوصیات نارسیستی یا اختلالات شخصیتی مانند اختلال شخصیتی نارسیستیک یا اختلال شخصیتی ضداجتماعی دارند به احتمال بیشتری خیانت خواهند کرد. در نارسیسم، فرد به خود برای داشتن این رفتار حق می دهد. بعلاوه اغلب افراد در این اختلالات حس همدلی زیادی ندارند در نتیجه به نتیجه ی کار خود روی دیگران اهمیت نمی دهند.

این مشکلات روان شناختی خاص یا خصوصیات شخصیتی می توانند خطر خیانت در ازدواج را در هر جنسیتی بالا ببرند. برخی سبک های ارتباطی مانند عدم امنیت در رابطه و اختلالات صمیمیت (ترس از صمیمیت) نیز هستند که می توانند باعث خیانت در رابطه شوند. عزت نفس کم و عدم امنیت باعث زیاد شدن خطر خیانت به عنوان راهی برای حس ارزش می باشند.

  •  بیماری های روانی:

  • برخی اختلالات روانی، مانند اختلال دوقطبی همه فاکتورهای خطر برای خیانت در ازدواج هستند.
  • اعتیاد جنسی:

  • اعتیاد جنسی در یکی از زوج ها احتمال عدم رضایت در جنبه های فیزیکی ازدواج و روی آوردن به فرد دیگری را زیاد خواهد کرد.
  • مشکلات در دوران کودکی:

  • داشتن سابقه ی اتفاقات تلخ در گذشته (مانند خشوت فیزیکی، جنسی یا عاطفی) همراه با خطر بالاتر خیانت فرد هستند. (اگر فرد این اتفاقات تلخ را شرح نداده و مشکلات او حل نشده باشند.)

قرار گرفتن در معرض خیانت والدین در کودکی احتمال خیانت کردن خود فرد در آینده را زیاد می کند. کودکانی که در دوران کودکی خود در این شرایط قرار دارند در بزرگسالی به احتمال دو برابر افراد دیگر دست به خیانت خواهند زد.

فاکتورهای خطر در رابطه

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند | مرکز مشاوره همکده

مشکلات در رابطه ی زناشویی می توانند فاکتور خطری برای خیانت کردن باشند. برخی از آن ها عبارتند از:

  • فشارهای مالی
  • خشونت عاطفی و فیزیکی
  • نبود احترام متقابل در رابطه
  • عدم ارتباط فیزیکی و عاطفی
  • نداشتن گفتگو و ارتباطات درست
  • سازگاری کم با یکدیگر (کسانی که بنا به دلایل اشتباه با هم ازدواج می کنند.) سازگاری کم می تواند منجر به احساس پشیمانی برای فرد شود.

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند | مرکز مشاوره همکده

دلایل برای خیانت کردن

در صورت بودن یا نبودن فاکتورهای خطر، دلایل احتمالی زیادی برای خیانت در رابطه وجود دارد. با وجود دلایل متعدد، بسیاری از آن ها تهدیدکننده هستند. یکی از آن ها براورده نشدن نیازهاست. شاید یکی از آن ها نتواند نیازهای همسر خود را براورده نماید، نیازهایی که هرگز به زبان آورده نشده اند. شریک زناشویی شما نمی تواند ذهنتان را بخواند. یکی از خطرات دیگر شرح ندادن مشکلات برای یکدیگر است.

 شاد نبودن/ عدم رضایت:

عدم رضایت از ازدواج از نظر عاطفی و جنسی متداول است. ازدواج نوعی کار است که با همکاری دو طرف رشد خواهد کرد. یک ازدواج بدون رابطه ی جنسی اغلب دلیلی برای خیانت هردو مرد و زن خواهد بود.

  • احساس قدرنشناسی:

  • احساس بی ارزش بودن یا نادیده گرفته شدن در هردو جنسیت می تواند منجر به خیانت شود اما این مورد در زنان متداول تر است. وقتی هردو زوج ها بیرون از خانه کار می کنند زنان با کار خانه و کودکان مسئولیت بیشتری دارند. در این شرایط خیانت به نوعی به فرد حس ارزشمندی می دهد. در طرف دیگر حس نادیده گرفته شدن ممکن است مرتبط با توقعات غیرواقع گرایانه ای باشد که فرد دارد.
  • نداشتن همراهی:

  • کسانی که در رابطه کمتر با هم همراه بوده و مشارکت دارند به احتمال بیشتری دست به خیانت خواهند زد.
  •  خسته شدن:

  • همانطور که گفته شد احساس کسالت می تواند باعث خیانت در هردو مردان و زنانی شود که به دنبال هیجان و تنش موجود در یک رابطه ی جدید هستند. برخی افراد ادعا دارند ان ها به دنبال جایگزینی برای همسر خود نمی باشند بلکه این را راهی برای هیجان دادن به ازدواج خود می دانند. شاید حس عدم علاقه نیز دلیل دیگری برای خیانت است اما احتمالا کمبود درک درست از رابطه ی مشترک دلیل این خیانت باشد.
  • تصویر بدنی:

  • اغلب شنیده اید مردان با زنی خیانت می کنند که شاید تقریبا هم سن با دختر خودشان باشد. خیانت گاه راهی است که مرد به خود ثابت کند هنوز ظاهر جوان و نیروی جنسی جوانی خود را دارد. در کنار این ها، او فکر می کند همسرش دیگر خود را رها کرده و به زیبایی اش نمی رسد.
  • انتقام:

  • اگر یکی از زوج ها خیانت کرده یا به شکلی به همسر خود آسیب رسانده باشد فردی که مورد خیانت قرار گرفته است حس می کند در پاسخ نیاز به انتقام گرفتن دارد.

دلایل ثانویه برای خیانت مرد به همسر مورد علاقه خود

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند | مرکز مشاوره همکده

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند؟ اینترنت:

  • خیانت کردن، خصوصا خیانت عاطفی، ساده تر از قبل شده است و سایت های رسانه های اجتماعی باعث بسیاری از طلاق ها و جدایی ها بوده اند. خیانت اینترنتی و آنلاین هنوز هم خیانت است، حتی اگر دوطرف اصلا مستقیم یکدیگر را ندیده باشند.
  • پورنوگرافی:

  • شاید نقش این مورد در روابط زناشویی نادیده گرفته شده باشد اما پورن برای ازدواج شما خطرناک است. متاسفانه این روزها پورنوگرافی در اینترنت راحت تر در دسترس همه قرار دارد.
  •  محدودیت های ضعیف:

  • محدودیت های فردی ضعیف یا محدودیت هایی که ما برای میزان در دسترس بودن خود توسط دیگران تعیین می کنیم، می توانند احتمال خیانت را بالا ببرند. برای برخی افراد نه گفتن کار سختی است حتی اگر از چیزی که اتفاق می افتد راضی نباشند.

کنار امدن با همسری که خیانت کرده است

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند | مرکز مشاوره همکده

گاهی برخی افراد به خیانت کردن همسر خود شک می کنند اما هیچ شواهد محکمی برای این کار ندارند. با وجودی که بهترین راهکار در رابطه ی ازدواج روراست بودن است اما باید بدانید مستقیم پرسیدن این موضوع می تواند آسیب بیشتری به رابطه ی شما بزند. البته پاسخی که همسرتان به شما می دهد می تواند راست یا دروغ باشد. بهترین راه برای زوج های مختلف فرق دارد اما اگر واقعا نگران این موضوع هستید باید به دنبال نشانه های بیشتری باشید.

 غلبه بر خیانت

برخی زوج ها می تونند به سرعت از خیانت گذشته و حتی رابطه ی بهتری داشته باشند و برخی دیگر اینطور نیستند. حقیقتا زمان هایی هستند که ادامه دادن این رابطه به شما پیشنهاد نمی شود. قبل از تحلیل خیانت همسرتان از دیدگاه خود و نگاه کردن به علل این کار بهتر است نگاهی به نیازهای خود بیندازید. این کار برای شما از چیزی که به نظر می رسد چالش برانگیزتر است، خصوصا با خشم و حسادتی که همراه با آن حس خواهید کرد. اگر به شما خیانت شده است راه های زیادی است که بتوانید به حفظ رابطه ی خود امید داشته باشید.

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا