جوانب مثبت و منفی بخشش خیانت

ما همیشه باید جوانب مثبت و منفی بخشش خیانت و ماندن در رابطه را بسنجیم. اگر نکات مثبت بیشتر از معایب است، برای ادامه کار باید ترمیم انجام شود. اگر تصمیم گرفتید که رابطه از قبل قطع شده است و تصمیم به ادامه کار دارید، با صرف وقت زیرا درون نگری شخصی می تواند رشد و ترمیم را تسهیل کند.

در دنیای امروز، مفهوم بخشش یک خیانت کار کاملاً بحث برانگیز است. بسیاری از افراد معتقدند که خیانت نباید به طور خودکار به معنای پایان یک رابطه باشد. سپس، دیگران بر این باورند که خیانت چنان بی احترامی به رابطه را نشان می دهد که باید به معنای پایان آن باشد. در بسیاری از موارد، افراد در هر دو طرف راهرو احساس بسیار شدیدی نسبت به موقعیت خود دارند. از نظر عینی، اینکه آیا شخصی باید یک خیانتکار را ببخشد، به خودشان بستگی دارد، اینکه می خواهد چه نوع رابطه ای داشته باشد و دوست دارد در آینده تجربه کند.

خیانت تا چه میزانی می تواند به رابطه آسیب بزند؟

قبل از پرداختن به نکات مثبت و منفی بخشش یک  خیانت کار، ضروری است که بدانیم  خیانت چه میزان برای یک رابطه مضر و آسیب زننده است.  خیانت برای بسیاری از روابط بسیار مخرب است. بیشتر اوقات، وقتی افراد وارد یک مشارکت می شوند، این کار را با این درک انجام می دهند که عشق، احترام متقابل و وفاداری وجود خواهد داشت.  خیانت یکی از شکلهای نهایی بی احترامی در هر رابطه است. به همین ترتیب، بسیاری از افراد قادر به عبور از آن نیستند، و این حق آنها است. وسوسه  خیانت ممکن است به صورت آنلاین و در دنیای واقعی وجود داشته باشد، اما در نهایت، انتخاب قدم گذاشتن بر شریک زندگی خود یک انتخاب است. الکل بهانه ای برای  خیانت نیست. فاصله و چیز دیگری وجود ندارد.

چرا بعضی ها  خیانت می کنند؟

جوانب مثبت و منفی بخشش خیانت

دلایل بی شماری وجود دارد که باعث می شود افراد خاص خیانت کنند. گاهی اوقات، آنها در رابطه خسته می شوند. آنها به جای برقراری ارتباط با همسر یا ترک این احساس، تصمیم می گیرند  خیانت کنند. در سناریوهای دیگر،  خیانت می تواند در نتیجه اغوا، میل به چیز جدید، ناامنی شخصی در مورد مطلوبیت (یا فقدان آن) و موارد دیگر اتفاق بیفتد. در نهایت،  خیانت یک انتخاب است. این چیزی است که همه باید بخاطر بسپارند اگر هرگز در شرایطی قرار بگیرند که جوانب مثبت و منفی بخشش یک  خیانت کار را وزن می کنند.

مزایای بخشش یک  خیانت کار

جوانب مثبت و منفی بخشش خیانت بسیار پیچیده است. هیچ دو رابطه ای یکسان نیستند. به همین ترتیب، برخی از افراد به ناچار آرزو می کنند که یک  خیانت کار را ببخشند. صرف نظر از تصمیم نهایی، دانستن نکات مثبت بخشش یک  خیانت کار به همان اندازه آگاهی از نکات منفی نیز مهم است. اینکه کسی تصمیم بگیرد مزایا بیشتر از موارد منفی باشد (یا بالعکس) کاملاً به خود آنها بستگی دارد. با این حال، هر کس شایسته است که در مورد روابط خود آگاهانه تصمیم بگیرد.

خود را از احساسات منفی آزاد کنید

توانایی کنار گذاشتن خشم و کینه قطعاً فوایدی است که همراه با بخشش یک  خیانت کار به وجود می آید. احساس صدمه، عصبانیت یا حتی کینه پس از  خیانت کاملاً طبیعی است. با این حال، وقتی این احساسات به طور سازنده پردازش یا آزاد نمی شوند، این زمانی است که مشکلات بوجود می آیند. بخشش یک  خیانت کار این امکان را برای شخصی که به او ظلم شده است بهبود می بخشد. در نهایت، نگه داشتن احساسات منفی به درد کسی نمی خورد و مطمئناً بیشتر از شخصی که مورد کلاهبرداری قرار گرفت، ضرری به  خیانت کار نمی رساند. یادگیری نحوه رها کردن و حرکت رو به جلو در زندگی یک مهارت زندگی ارزشمند است. شایستگی ها متقابلاً منحصر به یک رابطه نیستند.

رفع مشکلات در یک رابطه

در بسیاری از موارد، هنگامی که  خیانت در یک رابطه اتفاق می افتد، این یکی از علائم سایر موارد اساسی در این رابطه است. البته هیچ کس شایسته خیانت نیست، اگرچه بخشش یک  خیانت کار اجازه می دهد تا مشکلات ریشه ای تری در یک رابطه حل و فصل شود. حل علت مبارزات روابط اغلب می تواند منجر به مشارکت بهتر و سالمتر شود. مطمئناً، برای رفع مواردی که در یک رابطه وجود دارد، هر دو طرف باید تمایل داشته باشند. به یاد داشته باشید، یک رابطه تنها در صورتی جواب می دهد که هر دو نفر در آن حضور داشته باشند و مایل به انجام کارهای لازم باشند.

دیدن اینکه آیا این رابطه آینده ای دارد یا نه

علی رغم نظرات دیگران، همه آماده نیستند که بلافاصله پس از خیانت رابطه خود را قطع کنند. بسیاری از افراد هنوز علاقمند به دیدن آینده بودن یا نبودن رابطه هستند. دانستن اینکه چه چیزی در پیش است غیرممکن است، فقط زمان مشخص خواهد کرد که چه چیزی در انتظار یک رابطه است، در درجه اول اگر  خیانت رخ داده باشد. افرادی که علاقه مند هستند ببینند آیا رابطه آنها آینده ای دارد آیا شایسته این کار هستند.

اشکال بخشش یک  خیانت کار بطور منظم در جامعه مطرح می شود. علی رغم آنچه بسیاری از مردم به عنوان بخشش در خیانت تلقی می کنند، دیگران معتقدند که  خیانت باید یک معامله گر باشد. بخشش یک کلاهبردار یک سری نکات منفی دارد و هر شخص وقتی تصمیم می گیرد چه کاری انجام دهد، لیاقت آن را دارد که از آن آگاه باشد.

ممکن است دوباره اتفاق بیفتد

جوانب مثبت و منفی بخشش خیانت

یکی از بارزترین اشکالات بخشش یک  خیانت کار این است که آنها می توانند دوباره  خیانت کنند. این در همه شرایط اتفاق نمی افتد. با این حال، وقتی کسی مایل است تعهد خود را برای وفادار ماندن و وفاداری شکسته کند، این چیزهای زیادی در مورد او می گوید. به خصوص غیر معمول نیست که بعداً  خیانت کارانی که برای اولین بار  خیانت می کنند، به  خیانت های سریالی یا عادی تبدیل می شوند. بخشش یک کلاهبردار به راحتی می تواند به عنوان پذیرش خیانت تعبیر شود، چیزی که بسیاری از کلاهبرداران تمایل به استفاده از آن دارند. هر زمان کسی ترجیح می دهد یک  خیانت کار را ببخشد، در معرض خیانت های بعدی قرار دارد. جوانب مثبت و منفی بخشش خیانت بسیار متفاوت است.

معایب بخشش یک خیانتکار

بخشش یک  خیانت کار و ماندن در آن رابطه می تواند فوق العاده مضر باشد. همیشه یادآوری این واقعیت که کسی که قول داده است به شما متعهد باشد این قول را شکست، احساس خوبی نیست. سوالاتی در مورد اینکه آیا این نوع وجود حتی از نظر روانی سالم است نیز می تواند مطرح شود. هرچقدر یک  خیانت کار عذرخواهی کند، قول دهد که دیگر این کار را نمی کند یا سعی در جبران آن ندارد، هرگز قادر به بازگشت اقدامات خود نیستند. دست کم تا حدی ظرفیت، اعمال خیانت پویایی جدیدی به رابطه می بخشد.

شما سزاوار بهترین ها هستید

باقی ماندن در رابطه با یک  خیانت کار فرصت رابطه با شریکی را که به او خیانت نخواهد کرد از شخص می گیرد. واقعیت این است که در این جهان افراد زیادی وجود دارند. امکان برقراری یک رابطه سالم و عاری از خیانت وجود دارد. گاهی اوقات، یادآوری این مسئله همیشه آسان نیست، به خصوص در پی شریکی که به هر دلیلی اقدام به زنا کرده است. بعضی اوقات، برای باز شدن درب دیگری باید بسته شود. گاهی اوقات، ترک یک رابطه باعث می شود که یک رابطه بهتر بعداً به سمت شما بیاید.

چگونه تصمیم بگیریم چه کاری انجام دهم؟

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مورد خیانت قرار گرفتید، دانستن اینکه چه کاری انجام دهید همیشه آسان نیست. سنجیدن جوانب مثبت و منفی همچنان مفید است، اما در نهایت، شما باید تصمیمی را بگیرید که برای شما بهترین باشد. همچنین توجه به این نکته مهم است که بخشش یک  خیانت کار همیشه به این معنی نیست که آنها می خواهند در این رابطه باقی بمانند. گاهی اوقات، مردم  خیانت می کنند، زیرا آنها به دنبال یک راه حل هستند. بدیهی است که این امر  خیانت را به هیچ وجه صحیح یا قابل قبول نمی کند، اما هنوز هم باید از آن آگاهی داشت. همانطور که تصمیم می گیرید یک  خیانت کار را ببخشید یا خیر، همچنین مهم است که درک کنید که برای آنچه اتفاق افتاده مقصر نیستید.

بعضی اوقات، افراد  خیانت کار تلاش می کنند شریک زندگی خود را به خاطر  خیانت مقصر بدانند یا ادعا کنند که اگر شریک زندگی آنها کاری انجام داده بود یا انجام نمی داد، آنها  خیانت نمی کردند. این یک دلیل ساختگی است، و این چیزی نیست که شما باید آن را درونی کنید. هر فرد نسبت به عملکرد خود پاسخگو است. تلاش برای عبور از درآمد، در مقابل به عهده گرفتن مسئولیت انتخاب های خود، بسیار ناامید کننده است. چگونگی رفتار یک شریک پس از خیانت در خیانت خود، جزئیات مهم دیگری است که گویای شخصیت است. وقتی کسی درمورد بخشش یا کلاهبرداری از یک  خیانت کار تصمیم می گیرد، این باید مورد توجه قرار گیرد.

شما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید

جوانب مثبت و منفی بخشش خیانت

درام رابطه به اندازه کافی پیچیده است. اضافه کردن خیانت در این ترکیب اغلب ده برابر مسئله پیچیده تر می کند. برخی از افراد می توانند به تنهایی از پس این مسائل برآیند. دیگران ممکن است به کمک احتیاج داشته باشند، و مشکلی ندارد توانایی مشاوره گرفتن در صورت لزوم یک مهارت سودمند است که بدون شک هم شایستگی های کوتاه مدت و هم بلند مدت دارد. اگر به طور کامل با مسائل مربوط به روابط، خیانت یا مسئله دیگری روبرو هستید، بدون شک ثبت نام برای درمانروان شناسی با مرکز مشاوره هممده  مفید خواهد بود.

کار با یک درمانگر تلفنی به شما امکان می دهد بدون توجه به اینکه کی هستید، در کجا زندگی می کنید و یا سبک زندگی شما به کمکی که نیاز دارید کمک بگیرید. داشتن کسی برای گفتگو اغلب از نظر ذهنی و عاطفی مفید است، همچنین مشاوره ای که مستقیماً با شرایط شما و آنچه با آن سر و کار دارید مرتبط است. کار با یک درمانگر تلفنی به طور خودکار باعث از بین رفتن مشکلات شما نمی شود. همچنین تضمین نمی کند که در آینده هرگز با چالش روبرو نخواهید شد. با این حال، آنچه مشاوره تلفنی می تواند انجام دهد این است که با موفقیت اطمینان حاصل کنید که شما برای مقابله با مسائل فعلی و هر موقعیتی که ممکن است در آینده باشد، مجهز هستید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا