یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار

بعد از بی احتیاطی، تقلب، خیانت، رابطه نامشروع یا اصطلاح ترجیحی توصیف همسر خیانت کار، بعدی چه می آید؟ اگر تصمیم آگاهانه گرفتید که به عنوان یک زن و شوهر به جلو حرکت کنید و پس از خیانت همسرتان در ازدواج باقی بمانید، باید آماده باشید تا مراحل را طی کنید. قبل از تصمیم نهایی، مهم است که دوباره به همسرتان ایمان بیاورید و به آرامی تلاش کنید تا دوباره به آنها اعتماد کنید. یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. در این میان می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار

یادگیری اعتماد دوباره به همسر خیانت کار خود می تواند چالش برانگیز باشد و احتمالاً نیز خواهد بود. ممکن است احساس خشم، غم، بی ارزشی و حسادت شدید داشته باشید. شما شروع به سوال از خود می کنید که آیا باید در این رابطه بمانید یا خیر. چالش ها خود را برای هر دو طرف نشان می دهد، اما امید وجود دارد. هرچه زمان می گذرد، شریکی که تقلب کرده باید بی احتیاطی خود را داشته باشد و متعهد شود رابطه را در اولویت قرار دهد. باید کوشش مجدانه ای برای نشان دادن اقدامات و اجرای احساسات انجام شود تا نشان دهد قابل اعتماد است.

برای جلب اعتماد در یک موقعیت، درجه خاصی از اقدامات لازم است. این توضیح می دهد که چرا مردم یاد می گیرند به جای آنچه شما می گویید، کارهای شما را تماشا کنند تا تصمیم بگیرند که تا چه حد باید به شما اعتماد کنند. اگر بعد از خیانت با اعتماد به همسرتان دست و پنجه نرم می کنید، سوالات زیر به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که رابطه را حفظ کنید یا از آن خارج شوید.

آیا میزان تعهدی نسبت به شریک زندگی خود دارید که به شما اجازه دهد دوباره به او اعتماد کنید؟

یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار

آیا پس از افشای رابطه، همسر خود را آنقدر تحسین و احترام می کنید که بتواند در رابطه پیش برود؟ به خود پاسخ صادقانه دهید. آیا فرصتی برای فرصت دوم وجود دارد؟ آیا هنوز احساساتی را که در آغاز با همسرتان احساس می کردید احساس می کنید؟ اگر تصمیم گرفتید دوباره امتحان کنید، آیا شما دو نفر هنوز می توانید لذت ببرید؟

آیا می توانید آینده ای دوست داشتنی و دلسوز را با همسرتان تصور کنید؟ اگر تمایل شما برای عشق ورزیدن و رشد با فردی که شما را فریب داده هنوز وجود دارد، ممکن است فرصتی برای بازسازی صمیمیت و ایجاد اعتماد در رابطه داشته باشید.

آیا می توانید همسرتان را به خاطر خیانت به شما ببخشید؟

درک کنید که گذشت به معنای پذیرش یا بخشش خیانت نیست. این بدان معناست که به شما اجازه نمی دهد در موقعیتی ناگوار که ایجاد نکرده اید، ناتوان بنشینید. کارشناسان اتفاق نظر دارند که بخشش برای به دست آوردن آرامش روانی لازم است. این به شما این قدرت را می دهد که اجازه ندهید دردی را که متحمل شده اید، حال یا آینده خود را تعریف کند. پاسخ نه به هر یک از سوالات بالا، نشانگر مهمی است برای اینکه شما آمادگی پیشرفت در روابط را ندارید. در واقع نمی توانید برای یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار اقدام کنید.

شما می دانید که قلب شما همیشه آن چیزی را که ذهن شما به او می گوید انجام نمی دهد و اگر واقعاً می خواهید کارها را عملی کنید قبل از تصمیم گیری نهایی به مشاوره زناشویی یا فردی مراجعه کنید. شما واقعاً تنها کسی هستید که می دانید آیا قادر هستید همسرتان را ببخشید یا از تقلب جان سالم به در ببرید. اگر تصمیم دارید در رابطه باقی بمانید، مثبت باشید. هر رابطه یا ازدواجی پس از تقلب نمی تواند بهبود یابد. هنوز امید به زوج هایی که با هم کار می کنند و به خود اجازه می دهند اقدامات لازم را برای بازسازی رابطه و اعتمادی که قبلاً وجود داشته، انجام دهند.

فرآیند جلب اعتماد

روند جلب اعتماد مجدد به رابطه به محض آشکار شدن خیانت آغاز می شود. اگرچه همسر شما خیانت کرد، به شما و رابطه بی احترامی کرد و نسبت به تعهدشان نسبت به شما کاملاً بی توجه بود، اما این بدان معنا نیست که رابطه باید پایان یابد. گرچه همه آن چیزها افتضاح به نظر می رسند و شاید انگیزه ای برای دور شدن بسیاری باشد، اما این همیشه انتخاب نیست. مهمترین چیز این است که فرایند را طی کنید، که شامل تخلیه خشم، رسیدن به محل بخشش و کار بر روی بازسازی است.

کاری که همسر بی وفا شما باید انجام دهد

ابتدا باید جلسات مشاوره برنامه ریزی شود. این ممکن است برای همسری که فریب خورده است مشاوره فردی و زوجین انجام دهد. در برخی موارد خیانت، موارد زیربنایی وجود دارد که باید رویکرد، شناسایی و بحث کرد. اگر می خواهند از بی احتیاطی خوب شوند و دوباره اعتماد همسر خود را جلب کنند، باید در مورد همه چیز آسیب پذیر، باز و صادق باشند. این مراحل اولیه ای است که همسر خیانت کار باید برای کمک به آنها در انجام مجدد یک رابطه مطمئن و برآورده کننده انجام دهد.

پشیمان بودن و یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار

یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار

فردی که خیانت کرده باید احساس پشیمانی کند و نشان دهد. همسر او باید ببیند که شریک بی وفا از اعمال خیانت خود پشیمان است. فردی که از خیانت صدمه دیده است، تنها هنگامی که ببیند که شریک زندگی خود پشیمان شده است، او را ترغیب به بازسازی می کند. اگر شریک زندگی بی وفا اعمال نادرست خود را تصدیق نکند و سرزنش خیانت را به گردن خود بیندازد، نمی تواند پشیمانی رخ دهد.

صداقت و پذیرش

فرد بی وفا باید سعی کند با احساسی که همسرشان ابراز می کند ارتباط برقرار کند و بپذیرد که آنها در خیانت اشتباه کرده اند. آنها باید متعهد باشند که در حرکت رو به جلو وفادار بوده و به هیچ وجه پنهانکار و غیر صادق نیستند. اگر قبلاً انجام نشده باشد، آنها باید اعتراف کنند و استغفار کنند. افشای کامل، فریبکار را ناراحت می کند، اما زمینه شفافیت، اعتبار سنجی و حساسیت را ایجاد می کند.

زوجینی که برای عبور از خیانت کار می کنند باید بدون اشاره به چیزی، عوامل منفی ایجاد کننده اختلاف را شناسایی کنند. اگرچه احساس آسیب، عصبانیت و خیانت با کشف خیانت آشکار می شود، اما صریح و صادق بودن در تصدیق این مسائل اولین قدم در جهت جلب اعتماد و احیای مجدد صمیمیت است. برای این اتفاق، همسر بی وفا باید نقاط ضعف خود را درگیر کند و کشف کند که در صورت وجود چه عواملی باعث تحریک آنها برای از سرگیری یا از سرگیری رابطه با همسرشان می شود. باید یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار را بررسی کرد.

بررسی جزيیات دقیق تر در صداقت و پذیرش

فرد خیانتکار باید مایل باشد که رابطه دائمی را خاتمه دهد و تمام ارتباطات را با شخصی که با او خیانت کرده اند خاتمه دهد. این قوانین اساسی برای عدم فرصت دوم است، که ممکن است در ابتدا برای خیانت کار دشوار باشد، اما این یک بخش ضروری از روند است. این یک گام مهم اما اجرای قدرتمندانه است که به حذف یکی از عوامل وسوسه کمک می کند.

اکثر شرکایی که حاضرند همسر خود را به دلیل خیانت ببخشند، فقط در صورت قول دادن به تمام ارتباطات با شخصی که می دیدند این کار را انجام می دهند. ممکن است لازم باشد مسیر خود را برای کار تغییر دهید، درخواست تغییر کار یا انتقال در محل کار خود را پیدا کنید، یا صبحانه یا محل قهوه جدیدی پیدا کنید تا هر روز متوقف شود. این نوع تغییرات ممکن است برای جلوگیری از برخوردهای تصادفی و یا برخورد با شخصی که به مناسبت آن فریب خورده اید، لازم باشد.

برای یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار عادت کنید

مرحله بعدی، عادت، فقط وقتی اتفاق می افتد که زن و شوهر به بخشش دست پیدا کرده و آن را به پایان برسانند و اکنون آمادگی لازم را برای برقراری رابطه برقرار کرده و خیانت را در هر مکالمه به یاد نمی آورند. این مرحله نیاز دارد تا زوجین گام های مناسب را بردارند یا استراتژی های موثری را برای مقابله با درگیری ها به کار گیرند تا بتوانند در این مسیر به خوبی پیش بروند. مدیریت تعارض در هر رابطه ای حیاتی است، حتی در روابطی که خیانت اتفاق نیفتاده است.

یکی دیگر از عناصر مرحله 2 این است که همسر بی وفا باید اقدامات مناسب را انجام دهد تا نشان دهد که به رابطه اهمیت می دهند و آن را در اولویت قرار می دهند. این برقراری مجدد و تأیید مجدد تعهد زوجین نسبت به یکدیگر مستلزم این است که آنها وضعیت روابط خود را به خانواده و دوستان نزدیک خود بشناسانند. این کار برای جلب حمایت و تشویق نزدیکترین افراد و مایل به دیدن آنها در یک رابطه سالم و شاد انجام می شود.

صمیمیت

یادگیری دوباره اعتماد کردن به همسر خیانت کار

همانطور که انتظار دارید، این مرحله برای تسهیل ارتباط صمیمانه با زن و شوهر برداشته شده است. این امر پس از تأیید و عمل بخشش صورت می گیرد. صمیمی بودن از نظر جسمی هنگامی که احساس خشم و رها شدن یا بی احترامی در روابط خود را دارید، چالش برانگیز است. بیشتر اعمال صمیمیت بر اساس احساسات عاطفی است که با هرگونه حواس پرتی رو به جلو مقابله می کند. صمیمیت در مکالمه وجود دارد، همانطور که از نظر جسمی وجود دارد. برای بازگشت به صمیمیت جسمی پس از رابطه مهم است که به مکالمه عاطفی متصل شوید و درگیر آن شوید. یادگیری اعتماد دوباره به همسر تقلب خود پس از خیانت باید یک تصمیم شخصی و صادقانه باشد. شما نمی توانید اجازه دهید فشارهای خارجی یا شرایط موجود در روابط در تصمیم شما برای ماندن یا ترک تأثیر بگذارد.

اگر مطمئن نیستید که می توانید به مکانی بازگردید که اجازه اعتماد و عشق را داشته باشد، تا زمانی که اطمینان پیدا نکنید، نباید جلو بروید. معمول است که افراد سعی می کنند رابطه را پس از تقلب عملی کنند اما بعداً کشف می کنند که به دلیل بی احتیاطی نمی توانند با همسر خود باقی بمانند. تمایل به تلاش گاهی لازم است تا ثابت شود دوست داشتن یا دوباره بودن با آنها بهترین کار برای هر دو شخص نیست. صرف نظر از اینکه شما رابطه را ادامه می دهید یا آن را ترک می کنید، بهبودی لازم است. این سالم ترین رویکرد برای داشتن یک زندگی کامل با یا بدون همسر شما است.

منابع
.regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا