ایجاد صمیمیت بدون داشتن رابطه جنسی

راه های زیادی هستند که شما می توانید بدون رابطه ی جنسی با هم صمیمی شوید. صمیمیت اغلب با احساسات شروع می شود، پس باید در ابتدا ارتباط عاطفی خود با یکدیگر را تقویت کنید. نزدیک همسر خود بوده و وقتی صحبت می کند به تمرین گوش دادن فعال بپردازید. اگر می خواهید برای آماده نبودن خودتان یا هر دلیل دیگری رابطه را برای بعد به تاخیر بیندازید، می توانید هنوز هم بدون داشتن رابطه ی جنسی احساس نزدیکی به یکدیگر داشته باشید. ایجاد صمیمیت بدون داشتن رابطه جنسی چگونه است؟

ایجاد صمیمیت جنسی

احساسات خود را بیان کنید.

صمیمت عاطفی یعنی در بیان افکار و احساسات خود صادق باشید، حتی وقتی احساس راحتی نمی کنید. باید نیازها، آرزوها و ترس های خود را با همسرتان شریک شوید. شاید این صداقت برای شما ترسناک باشد اما یک همسر خوب حامی شما بوده و سعی می کند بهتر درکتان کند.

  • صداقت در مورد خودتان کمک می کند شما و همسرتان از یکدیگر درس گرفته و به شکلی جدیدتر بتوانید از هم حمایت کنید.
  • برای مثال به همسر خود در مورد رویایتان برای آشپز شدن یا گرفتن مدرک تحصیلی بالاتر بگویید.

به هم اعتماد کنید.

ایجاد صمیمیت بدون داشتن رابطه جنسی

مشکل در وجود اطمینان در یک رابطه می تواند باعث تنش ها و اختلافات وعدم امنیت شود، خصوصاً اگر حس می کنید دوست ندارید از نظر فیزیکی یا عاطفی با همسرتان راحت باشید. صداقت را در رابطه ی خود در اولویت بگذارید. تمرین کنید منظور خود را گفته و معنی حرف هایتان را درست بیان کنید. نشان دهید می توانید برای کمک به همسرتان حاضر شوید و ببینید او نیز همین کار را برای شما می کند. به محدودیت های فیزیکی، عاطفی و اجتماعی یکدیگر احترام بگذارید.

  • برای مثال اگر همسر شما برای مسائل خصوصی خود ارزش می گذارد نباید جزئیاتی از رابطه ی خود را با کسانی که می شناسید در میان بگذارید. اگر توافق کرده اید چیزی بین شما مخفی بماند آن را بین خودتان نگه دارید.

وقتی همسرتان صحبت می کند با دقت به او گوش دهید.

رابطه ی دو نفر شامل کسانی است که نه تنها حرف های یکدیگر را می شنوند بلکه به هم گوش می دهند. وقتی با هرکدام صحبت می کنید با دقت به حرف های هم گوش دهید. تلفن خود را کنار گذاشته و تلویزیون را خاموش کنید. بدون هیچ‌گونه قضاوت به حرف های او گوش داده و از او حمایت کنید. شما نیاز دارید حس کنید همسرتان به حرف هایتان گوش می دهد، با دانستن اینکه می توانید حرف های قلبی خود را بگویید و نگران انتقاد شدن نباشید صمیمیت بیشتری ایجاد کنید.

  • با همسر خود گوش دادن فعال را تمرین کنید. با اطمینان از اینکه می توانید به یکدیگر گوش داده و حرف های هم را درک کنید قادر خواهید بود صمیمیت بیشتری در رابطه ی خود ایجاد کنید.

ایجاد صمیمیت بدون داشتن رابطه جنسی – سؤالات شخصی بپرسید.

باید با زندگی شخصی همسر خود آشنا شوید. سؤال پرسیدن کمک می کند بتوانید با یکدیگر راحت باشید و ببینید چه چیزی روی شما اثر گذاشته است و چگونه با یکدیگر در ارتباطید. سؤالاتی بپرسید که باعث صمیمیت بیشتر بین شما می شود. سؤالاتی باز بپرسید تا بتوانید جواب های مفصلی داشته و با هم صحبت کنید.

  • این‌گونه سؤالات را امتحان کنید ” اگر بتوانی شخصی که با او هستی را  انتخاب کنی یک فرد واقعی را انتخاب خواهی کرد یا یکی از شخصیت های خیالی” و ” اگر قادر بودی با شخصیت جوان تر خودت صحبت کنی به او چه می گفتی؟ به خودت با سن بیشتر چه می گفتی؟”
  • در مورد رابطه ی خود نیز سؤال کنید. برای مثال ” فکر می کنی چه چیزی باعث عالی شدن رابطه ی شما می شود؟” ” چطور می توانیم رابطه ی خود را بهبود بخشیم؟” و ” کاری که دوست داری در رابطه ی خود انجام دهیم چیست”

از او درخواست کمک کنید.

اگر روز بدی داشتید هیچ چیز بیش از فرد حامی ای که بتوانید به او تکیه کنید برای شما خوب نخواهد بود. شاید درخواست کمک یا حتی گریه کردن جلوی همسرتان برای شما سخت باشد اما حس کردن حمایت او اغلب ارزش ریسک کردن را دارد. بعلاوه متوجه می شوید شخصی را دارید که می توانید حتی در روزهای سخت به او تکیه کنید.

  • برای مثال بگویید ” من روز سختی داشتم. می توانیم در مورد آن حرف بزنیم؟”

داشتن تفریح در زمان ایجاد صمیمیت

ایجاد صمیمیت بدون داشتن رابطه جنسی

ایجاد صمیمیت بدون داشتن رابطه جنسی – کار جدیدی را با هم امتحان کنید.

تلاش برای کاری جدید نیز به تشویق دارد و شاید به شما چهره ی جدیدی از خودتان یا همسرتان را نشان دهد. شاید متوجه شوید از چیزی لذت می برید که قبلاً اصلاً از آن اطلاع نداشتید یا چیزی در مورد همسر خود پیدا کنید که قبلاً به آن توجه نکرده بودید. افزودن یک تجربه ی جدید می تواند کمک کند حس نزدیکی بیشتری به هم داشته و در تجربیات جدید با هم ارتباط برقرار کنید.

  • برای مثال می توانید یک کلاس بوکس، یا کلاس یوگا را امتحان کنید.
  • از اطلاعات خود از برای یک صحبت صمیمانه استفاده کنید تا فعالیت هایی پیدا کنید که هردو از آن لذت می برید. به جای آن می توانید کاری را پیدا کنید که برای یکی از شما خاص باشد.

سلامت روانی خود را ارتقاء دهید | مرکز مشاوره همکده

کمی آدرنالین به قرار خود اضافه کنید.

کمی آدرنالین می تواند کمک کند به همسر خود نزدیک تر شده و حس صمیمت شما را افزایش می دهد. کاری شاد را در کنار هم امتحان کنید، حتی کاری که کمی پرخطر باشد. برای مثال می توانید اسکی، صخره نوردی یا زیپ لاین را امتحان کنید.

  • انجام دادن کاری در ارتفاعات می تواند باعث شود به هم احساس نزدیکی بیشتری داشته باشید.

کاری کمی ترسناک انجام دهید.

شاید نخواهید ترس زیادی را تجربه کنید اما انجام دادن کاری با کمی ترس شما و همسرتان را تشویق می کند سمت هم بروید. اینکه بدانید می توانید برای حمایت عاطفی به همسر خود تکیه کنید احساس نزدیکی بیشتری به او داشته و به یکدیگر اطمینان خواهید کرد.

  • برای مثال به یک خانه ی وحشت رفته یا در جایی تاریک با هم قدم بزنید.

ایجاد صمیمیت بدون داشتن رابطه جنسی – با هم به عکس های قدیمی نگاه کنید.

کمی سفر در خاطرات و توصیف کردن شخصیت جوانتان شما را به هم نزدیک تر می کند. نگاه کردن به عکس های کودکی خود و کسانی که برای شما مهم بودند در یک محیط صمیمی خوب است. وقتی در مورد چیزهایی که برای شما اهمیت داشتند و حوادثی که باعث شکل گیری شخصیت فعلی شما شدند صحبت می کنید آسیب پذیری های خود را در مقابل همسرتان فاش می کنید.

  • با همسر خود در مورد شهرتان و خاطرات بزرگ شدنتان صحبت کنید. سپس از او نیز سؤالات مشابهی بپرسید.
  • شاید حرف زدن در مورد مسائل خانواده سخت باشد اما سعی کنید به تمام سؤال های او جواب دهید.

ایجاد صمیمیت بدون داشتن رابطه جنسی

استفاده از هر فرصتی برای آغوش گرفتن هم

بغل کردن راهی عالی برای برقراری ارتباط  و احساس نزدیکی است، بدون اینکه لازم باشد لباس هایتان را درآورید. چه در کنار هم فیلم می بینید یا در تخت دراز می کشید، کنار هم رفته و دست هایتان را دور هم بپیچید تا حس نزدیکی به یکدیگر داشته باشید.

لمس صمیمانه را امتحان کنید.

ایجاد صمیمیت بدون داشتن رابطه جنسی

شاید نخواهید رابطه ی جنسی داشته باشید اما هنوز هم فعالیت های فیزیکی ای هستند که می توانید در کنار هم انجام دهید تا بدون رابطه ی جنسی واقعی احساسات یکسانی داشته باشید. برای مثال یکدیگر را لمس کنید و همدیگر را ببوسید. این کارها می توانند به شما اجازه دهند با هم صمیمی تر شوید، بدون اینکه نگران عواقب رابطه ی جنسی باشید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا