چرا انتقاد برای خلاقیت خوب است؟

همانطور که همه ما می دانیم برای رسیدن به موفقیت نیاز به خلق چیز های جدید و خلاقیت های متفاوت داریم. خلاقیت باعث می شود افراد دارای ویژگی های متمایزی باشند. یکی از عواملی که هنگام خلاقیت ممکن است با آن رو به رو شوید انتقاد هایی از طرف اطرافیان است. اما گاهی اوقات این انتقاد می تواند برای شما مفید باشد. در ادامه به شما می گوییم که چرا انتقاد برای خلاقیت خوب است. اگر نیاز به خلاقیت ویژه دارید و می خواهید به عنوان فردی خلاق شناخته شوید، لازم است تا برای مشاوره تلفنی روان شناسی اقدام کنید. شما می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره همکده، به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره این اقدام را صورت دهید.

انتقاد ها

شما می توانید از انتقاد به روش مثبت برای بهبود مسیر زندگی استفاده کنید ، یا به روشی منفی که می تواند عزت نفس شما را کاهش دهد و باعث استرس ، عصبانیت یا حتی پرخاشگری شود. برای مقابله با انتقادات مثبت ممکن است به عزت نفس خوب و برخی مهارت های ابراز وجود نیاز داشته باشید. توجه به این نکته هم ضروری است که بهبود عزت نفس و ابراز وجود مفید است. دو نوع انتقاد وجود دارد – سازنده و مخرب – یادگیری شناخت تفاوت بین این دو می تواند در مقابله با هر انتقادی که دریافت می کنید به شما کمک کند. هر فردی می تواند انتقاد ، محکومیت و شکایت کند ، اما درک و بخشش به شخصیت و کنترل خود احتیاج دارد.

وقتی  فردی توسط شخص دیگری به چالش کشیده می شود ، واکنش منفی نشان می دهد. در نظر بگیرید که چگونه واکنش های منفی باعث به وجود آمدن عصبانیت در شما می شوند؟ و مهم تر از همه انتقاد های آن ها است. روشی که برای کنترل انتقاد انتخاب می کنید در جنبه های مختلف زندگی شما تأثیر ناکافی دارد ، بنابراین بهتر است روش هایی را شناسایی کنید که در آن می توانید از انتقاد بهره مند شوید و از آن به نفع خود استفاده کنید تا فردی قوی تر و تواناتر باشید. انتقاد برای خلاقیت مهم است.

انواع انتقاد برای خلاقیت

انتقاد سازنده و مخرب

تفاوت بین انتقاد سازنده و انتقاد مخرب ، نحوه ارائه نظرات است. اگرچه هر دو شکل ایده ها ، شخصیت یا توانایی شما را به چالش می کشد ، اما وقتی کسی انتقادات مخربی می دهد ، می تواند به غرور شما آسیب برساند و تأثیرات منفی بر عزت نفس و اعتماد به نفس شما بگذارد. انتقاد مخرب اغلب فقط بی فکری توسط شخص دیگری است ، اما همچنین می تواند به عمد بدخواهانه و آسیب زا باشد. انتقاد مخرب ، در بعضی موارد ، می تواند منجر به خشم و یا پرخاشگری شود.

از طرف دیگر ، انتقاد سازنده برای نشان دادن اشتباهات شما طراحی شده است ، اما همچنین به شما نشان می دهد که در کجا و چگونه می توان پیشرفت ها را انجام داد. انتقاد سازنده باید به عنوان بازخورد مفیدی دیده شود که می تواند به شما کمک کند تا خود را بهبود ببخشید نه اینکه شما را زمین گیر کند. وقتی انتقاد سازنده است ، پذیرفتن آن معمولاً آسان تر است ، حتی اگر بازهم اندکی صدمه ببیند. در هر دو سناریو همیشه سعی کنید به یاد داشته باشید که می توانید از انتقاد به نفع خود استفاده کنید. انتقاد برای خلاقیت اهمیت دارد.

انتقاد برای خلاقیت و برخورد با افراد منتقد

برخی از افراد ذاتاً انتقادی هستند و همیشه متوجه نیستند که به احساسات شخص دیگری آسیب می رسانند. اگر شخصی را می شناسید که به همه چیز انتقاد دارد سعی کنید اظهار نظر های او را خیلی جدی نگیرید ، زیرا این تنها بخشی از ویژگی شخصیت اوست. اگر نظرات منفی به ذهن خود بسپارید ، می تواند باعث ایجاد کینه و عصبانیت نسبت به شخص مقابل شود که می تواند به رابطه آسیب برساند. به یاد داشته باشید ، افرادی که از همه چیز انتقاد می کنند یا سخنان تندی برای آزار رساندن به افراد وارد می کنند ، افرادی هستند که نیاز به کمک دارند.

نحوه برخورد فیزیکی شما با انتقاد به ماهیت انتقاد بستگی دارد ، اینکه در کجا هستید و انتقاد از کجاست. نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید این است که شرایط هرچه باشد ، با خشم پاسخ ندهید زیرا باعث ایجاد اتفاقات بد می شود و احساسات بدی ایجاد می کند. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و با شخص مقابل با احترام و درک رفتار کنید. این به خنثی کردن شرایط کمک می کند و به طور بالقوه از کنترل آن جلوگیری می کند. نشان دهید که شما فرد قویتری هستید و سعی کنید تا طعمه نشوید ، از آن به عنوان دلیلی برای ارائه انتقاد ضد استفاده نکنید. اگر شخص مقابل را به چالش بکشید ممکن است بحثی را شروع کنید که احتمالاً غیرضروری است.

دیدگاه مثبت نسبت به انتقاد

همه ما مرتباً اشتباه می کنیم ، این ذات انسان است. وقتی زندگی را پشت سر می گذاریم ، فرصت فراوانی برای یادگیری و پیشرفت خود داریم. بنابراین ، مهم نیست که چه نوع انتقادی متوجه شماست ، آن را تجزیه و تحلیل کنید تا چیزی پیدا کنید که از آن بیاموزید.  به طور کلی، در انتقاد معمولاً حقیقتی وجود دارد ، حتی اگر به نظر می رسد این حقیقت از روی خشم و تلخی باشد. غالباً چنین اتفاقی می افتد که اندکی در شخصیت شما بازتاب منصفانه ای از چگونگی دیدن شخص دیگری در آن مقطع زمانی است.

چرا انتقاد برای خلاقیت خوب است؟

یکی از محبوب ترین مدل های نوآوری “جلوگیری از انتقاد” است. فرض اصلی این است که انتقاد جریان خلاقیت و اشتیاق یک تیم را از بین می برد. راز انتقاد در نوآوری در رفتار مشترک شرکت کنندگان نهفته است. کسانی که انتقاد می کنند باید نکات خود را به عنوان پیشنهاد های مفید و مناسبی تنظیم کنند. کسانی که مورد انتقاد قرار می گیرند برای یادگیری و بهبود ایده های خود باید از انتقادات استفاده کنند. وقتی انتقاد با کنجکاوی و احترام انجام می شود ، انتقاد به پیشرفته ترین شکل خلاقیت تبدیل می شود.  مقابله با انتقاد با رویکرد خوش بینانه یک مهارت اساسی در زندگی است. شما باید در زندگی عادی یا در زندگی شغلی یا جاهای دیگر با انتقاد روبرو شوید. پاسخ شما در واقع انتقادات زیادی دارد.

نکته قابل توجه درباره انتقاد برای خلاقیت

هر زمان مورد انتقاد قرار گرفتید ، یا آن را مثبت می گیرید و خود را تقویت می کنید یا منفی می گیرید و سطح انگیزه ، عزت نفس خود را پایین می آورید و در نهایت باعث ایجاد استرس و عصبانیت در شما می شود. مقابله مثبت با انتقاد به چند مهارت عزت نفس خوب و برخی مهارت های جسارت نیاز دارد. شما نمی توانید آنچه دیگران به شما می گویند کنترل کنید اما به وضوح می توانید نحوه دیدگاه خودتان را نسبت به آن کنترل کنید ، نسبت به آن واکنش نشان دهید و از آن بیاموزید و همچنین اینکه چه موقع آن را رها کرده و جلو بروید.

معمولاً هنگام مواجهه ، به چالش کشیدن و انتقاد توسط شخص دیگری واکنش منفی نشان می دهد. در حالی که با انتقاد روبرو هستید ، به این فکر کنید که واکنش های بدبینانه شما را چگونه جلوه می دهد و چقدر احساسات شما را بد یا خوب می کند. راهی که شما برای مقابله با انتقاد انتخاب می کنید کاملاً به خود شما بستگی دارد. انتقاد در جنبه های مختلف زندگی شما تأثیر پیش بینی نشده ای دارد. بنابراین توصیه می شود راه هایی را که می توانید از انتقادات برای تبدیل شدن به یک فرد بسیار قوی تر استفاده کنید ، تشخیص دهید.

راه هایی که برای انتقاد خلاقانه مناسب است؟

مشتاق برخورد با افراد منتقد باشید.

اولین کاری که شما باید هنگام برخورد با انتقاد خلاق انجام دهید این است که باید مایل باشید با آن کنار بیایید و خود را نشان دهید. این نوع افرادی هستند که ذاتاً منتقد هستند و هرگز متوجه نمی شوند که با انتقاد به احساسات دیگران آسیب می رسانند. اگر با شخصی روبرو هستید که نسبت به همه چیز بسیار انتقادی است ، پس سعی کنید به راحتی نظرات او را نادیده بگیرید. شما باید آماده روبرو شدن با این مسئله باشید که همه از همه کارهای شما خوششان نمی آید. این به معنای بد بودن کار شما نیست. این به معنای ساده این است که برخی از مردم قرار است کار شما را ستایش کنند و برخی دیگر از آن متنفر نخواهند شد. شما نمی توانید همه را راضی کنید و نباید برای این هم برنامه ریزی کنید.

انتقاد برای خلاقیت – به سخنان منتقدین گوش دهید.

گوش دادن به آنچه افراد منتقد دوست دارند به شما بگویند نیز برای مقابله مثبت با انتقاد مهم است. اگر نظرات انتقادی و منفی را خیلی جدی بگیرید ، احتمال اینکه در نهایت باعث ایجاد رنجش و پرخاشگری نسبت به شخص مقابل شود ، به روابط شما آسیب می زند. حتماً می فهمید که انتقاد فقط بخشی از ویژگی شخصیتی آنهاست و نه چیز دیگری. همیشه به خاطر داشته باشید افرادی که از شما انتقاد می کنند یا سخنان مسخره ای برای آزار شما در مورد کار شما یا هر چیز دیگری بیان می کنند در واقع کسانی هستند که به جای شما به کمک احتیاج دارند.

با شخص مقابل با احترام رفتار کنید.

نکته مهم دیگری که باید در هنگام مواجهه با انتقاد خلاقانه به یاد داشته باشید این است که خود را آرام نگه دارید و با احترام و همدردی کامل با شخص مقابل رفتار کنید. احترام و درک نسبت به فرد دیگر به حل اوضاع و جلوگیری از کنترل آن کمک می کند. شما باید خود را انسانی قوی تر نشان دهید که انتقاد خلاقانه دیگران را به راحتی می پذیرد. فقط سعی کنید واکنش نشان ندهید و از این جمله به عنوان دلیلی برای ارائه عصبانیت خود استفاده نکنید.

منابع
justcreative.comskillsyouneed.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا