چرا شوهرم با من صحبت نمی کند؟

“چرا شوهرم با من صحبت نمی کند؟”‌آیا این سوال را از خود می پرسید؟ در حالی که همسرتان با شما صحبت نمی کند، دانستن اینکه چه کاری باید انجام شود دشوار است. به هر حال، برقراری ارتباط یکی از مهم ترین عوامل یک ازدواج موفق است. پس بدون آن، چگونه می خواهید ازدواج و زندگی مشترک خود را رشد دهید و بسازید؟ 

وحشت نکنید که چرا شوهرم با من صحبت نمی کند؟

آنچه شما باید بدانید این است که مردان با زنان متفاوت ارتباط برقرار می کنند و معمول است که مردان هر چند وقت یک بار از این کار دست بکشند. بنابراین در این مقاله، من به بررسی چند دلیل می پردازم که چرا شوهر شما ممکن است دیگر با شما ارتباط برقرار نکند و سپس ما درمورد اینکه چه کاری می توانید انجام دهید تا شوهرتان با شما ارتباط بیشتری برقرار کند بحث خواهیم کرد. در این مقاله چیزهای زیادی برای پوشش دادن داریم بنابراین شروع می کنیم.

8 دلیل احتمالی که همسرتان با شما صحبت نمی کند

 شوهر شما برای شما اولویت نیست.

شاید شوهر شما با شما صحبت نمی کند زیرا احساس می کند که توجه کافی از خودتان نشان نمی دهید و احساس نمی کند که شما به او برای آنچه که هست احترام می گذارید. او تلاشی نمی کند زیرا احساس می کند که برای جلب توجه همسرش کار تحقیرآمیزی است. بنابراین این مسئله به مشکلی تبدیل می شود که از رابطه تغذیه می کند زیرا هر دوی شما معتقد هستید که به یکدیگر توجه نمی کنید. دلایلی برای اینکه مردان اینگونه احساس می کنند وجود دارد.

غریزه قهرمان در نگاه به این سوال که چرا شوهرم با من صحبت نمی کند؟

دقت کنید که طبق یک نظریه روانشناسی جدید به نام “غریزه قهرمان” مردان تمایل زیادی در احساس “ضروری بودن” خودشان در دیدگاه یک زن دارند. حالا من می خواهم حدس بزنم که شما یک زن قوی و مستقل هستید، در حالی که شوهر شما این را در مورد شما دوست دارد، اما شما ممکن است این گونه نشان دهید که در زندگی به او نیازی ندارید. احمقانه به نظر می رسد، اما مردان می توانند نسبت به احساس عدم ضرورت در برابر زن خود بسیار حساس باشند و باعث آسیب جدی به عزت نفس و اعتماد به نفس وی می شوند. چرا؟ زیرا مردان انگیزه زیست شناختی دارند تا احساس نیاز کنند، فرد مهنی در رابطه هستند و زنی را که برایشان مهم است تأمین کنند.

جیمز بائر، روانشناس روابط، اصطلاح غریزه قهرمان را ایجاد کرد. همانطور که جیمز استدلال می کند، خواسته های مردانه پیچیده نیستند، بلکه فقط اشتباه درک می شوند.‌غرایز محرک های قدرتمندی در رفتار انسانها هستند و این خصوصاً در مورد چگونگی برخورد مردان با روابطشان صادق است. بنابراین، وقتی غریزه قهرمان تحریک نشود، شوهر می تواند احساس کند که مفهومش کم است. او ارتباط خود را متوقف می کند زیرا احساس می کند در این رابطه به او احترام نمی گذارند. او به طور کامل با گفتگوی معناداری پیش نخواهد رفت، مگر اینکه به او حس معنا و هدف بدهید.‌ چگونه این غریزه را در او تحریک می کنید و این حس معنی و هدف را به او می دهید؟

چگونه حس هدفمندی بدهیم؟

نیازی نیست به آن کسی که نیستید تظاهر کنید یا نقش  “دختر مضطرب” را بازی کنید. شما لازم نیست که قدرت یا استقلال خود را به هیچ وجه، تغییر دهید.  به روشی اصیل، شما فقط باید آنچه را که نیاز دارید به مرد خود نشان دهید و به او اجازه دهید برای تحقق آن قدم بردارد. با تحریک این غریزه بسیار طبیعی مردانه، نه تنها او را وادار می کنید که در برابر شما  بهتر شود بلکه به پیشرفت روابط شما در سطح بعدی نیز کمک می کند.

چرا شوهرم با من صحبت نمی کند؟ – از احساسات خود می ترسد!

این دلیل احتمالاً فقط مربوط به کسانی است که در مراحل اولیه ازدواج خود هستند. گاهی اوقات ممکن است این مورد آهسته آهسته برای مرد اتفاق بیفتد که در یک ازدواج است و تا آخر عمر همسری دارد که به او اعتماد می کند. مطمئناً، او قبل از ازدواج باید به این فکر می کرد، اما گاهی اوقات ذهن شما می تواند در مورد اهمیت وقایع بزرگ زنده وقت بگذارد. وقتی متوجه شد که تأمین هزینه شخص دیگری و تشکیل خانواده با هم به عهده خود او است، می تواند احساس عدم اطمینان کند و نمی داند چگونه به درستی آن را پردازش کند. اگر او قبلاً زندگی خود را رقم زده بود چه می کرد؟ او برنامه هایی در نظر داشت که زندگی اش چگونه خواهد بود.

ناگهان، او در مورد همه چیز اطمینان کمتری پیدا می کند زیرا متوجه می شود که داشتن یک خانواده واقعا مسیر زندگی او را تغییر می دهد. آن شب های بیرون رفتن با دوستاک؟ شغلی که او همیشه فکر می کرد شروع می کند؟ سفری که در نوجوانی می خواست ادامه دهد؟ وقتی در یک ازدواج هستید همه چیز وجود ندارد. بنابراین ممکن است احساس ترس کند. در واقع او شما را نادیده می گیرد زیرا شما باعث می شوید احساس ترس کند. نگاه کنید، ممکن است زمان ببرد تا وقتی که همه آنها را بطور کامل پردازش می کند. در موقعیت هایی از این دست ، مهم نیست که او را بیش از حد تحت فشار قرار دهید تا در برابر شما باز شود.

همسرتان برای یچه داری آماده نیست.

من نمی دانم که شما در کدام مرحله از ازدواج خود هستید. اما اگر هنوز بچه دار نشده اید ، ممکن است احساس کند که هنوز آماده بچه دار شدن نیست. تشکیل خانواده یک تعهد بزرگ است و اگرچه ممکن است مطمئن باشد که واقعاً شما را دوست دارد، اما اگر سرعت آن کندتر شود، ممکن است احساس بهتری نسبت به رابطه تان داشته باشد. بنابراین اگر فکر می کنید ممکن است او شما را نادیده بگیرد زیرا کارها خیلی سریع پیش می روند، لحظه ای وقت بگذارید تا به او بگویید که با کندتر رفتن مشکلی ندارید.

چرا شوهرم با من صحبت نمی کند؟ – همسرتان اولویت های دیگری دارد.

شما در چه مرحله ای از زندگی هستید؟ وقتی پسری در اواخر دهه 20 یا اوایل دهه 30 است، (احتمالاً) سخت تلاش می کند تا در حرفه خود جا بیفتد. او در حال کسب درآمد است و می داند که اگر قصد موفقیت دارد باید تمرکز کند. شاید او جاه طلب باشد و رئیسش از او می خواهد تا دیر وقت کار کند و ساعات اضافی بگذارد. یا شاید او در زندگی اش مسائل دیگری داشته باشد.

بالاخره زندگی پیچیده است. ما همه نبرد ها و مبارزاتی داریم که باید بر آن ها غلبه کنیم. او نباید با شما ارتباط برقرار کند زیرا این استرس ها و اولویت ها توجه او را به خود جلب می کند. اگر فقط در مراحل ابتدایی ازدواج خود هستید ، ممکن است ارتباط برقرار کردن با شما شما کاملاً دشوار باشد.  شاید او از نحوه واکنش شما ترسیده باشد ، به همین دلیل در تاریکی مانده اید.

او کاملا بر خودش تمرکز دارد.

این می تواند هشدار دهنده ای باشد که شوهر شما کمی خودشیفته است و او فقط به آنچه برایش مهم است اهمیت می دهد. او کاملا خودمحور است و به ندرت احساسات شما یا آنچه را که تجربه می کنید در نظر می گیرد. شاید او شما را دوست ندارد و فقط از شما برای منافع شخصی خود استفاده می کند. او تقریباً منحصراً بر انجام کارهایی تمرکز دارد که بیشتر از آنچه که شما راضی کنند ، مورد رضایت وی قرار می گیرند. او به سختی سازش می کند.

اگر قبلاً کمتر خودمحور بوده و بیشتر نیازهای شما را متمرکز کرده است، این نشانه خوبی نیست. گاهی اوقات این می تواند یک مسئله عاطفی باشد که او را مجبور کند بیشتر روی خودش تمرکز کند. اما این مسئله را بهانه نمی کند که کاملاً نیازها و خواسته های شما را نادیده بگیرد. روابط یک خیابان دو طرفه است و اگر او فقط معطوف به خودش باشد ، ممکن است عشق او از این رابطه از بین رفته باشد.

تفاوت ها و اشتراکات زنان و مردان

بیایید با آن روبرو شویم. زنان و مردان کاملا متفاوت از هم هستند. از زمان های بسیار قدیم ، مردان شکارچی و جنگجو بودند. زنان حامل کودک و خانه دار بودند. زنان عاشق گفتگو هستند. مردها اینطور نیستند. چیز زیادی در آن بخش تغییر نکرده است. شرط می بندم که شما زمان های بسیاری با دوستان خود صحبت می کنید. به گروه دوستی همسرتان نگاه کنید. آیا او هم همین کار را می کند؟ شرط می بندم که او این کار را نمی کند. از طرف دیگر ، زنان تمایل به گسترش احساسات خود را دارند و به دنبال راه حل برای “کار کردن” هستند. زنان همچنین لایه دیگری برای برقراری ارتباط خود دارند: غیرکلامی. آنها از حالات چهره و نشانه های احساسی استفاده می کنند.

چرا شوهرم با من صحبت نمی کند؟-احساسات در مقابل واقعیت

برای مردان ، گفتگوها هدفمند است. ابزاری برای حل مشکلات است. این باعث می شود گفتگوهایی که مردان باید انجام دهند بسیار مبتنی بر واقعیت باشد. آنها تمایل دارند از گفتگوهای کوچک یا بی معنی پرهیز کنند زیرا این صرفاً اتلاف وقت است. به طور کلی، زنان ترجیح می دهند در گفتگوها گسترش یافته و احساسات شخصی را که با او صحبت می کنند کشف کنند. در هر حال، زنان تمایل به همدلی و دلسوزی بیشتری دارند. به همین دلیل زنان دوست دارند درباره احساسات صحبت کنند.

مردان فقط می خواهند یک امتیاز بگیرند

همانطور که در بالا اشاره کردم ، مردان برای یک هدف گفتگو می کنند ، این بدان معنی است که آنها می خواهند به سرعت به موضوع برسند! هر چند برای خانم ها مکالمه طولانی تر است. آنها دوست دارند کسی را بشناسند و در مورد زندگی شخصی و علایق کسی صحبت کنند. در حالی که مردان می توانند با جواب “بله” یا “نه” راضی باشند ، زنان ترجیح می دهند تا آنجا که ممکن است این موضوع را بفهمند.

 

 

منابع
traveltriangle.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا