چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟

زبان بدن مهم ترین راه ارتباط خصوصا در دنیای امروز است. باید دید و دانست که چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟  بسیاری از مردم برای این که از زبان بدن استفاده کنند راه های مختلفی را امتحان می کنند. هر کدام از بخش های زبان بدن یک معنای خاصی دارد. نکته ای که باید بدانید این است که یاد بگیرید چگونه از زبان بدن خود به درستی استفاده کنید. در روان شناسی آموزش برای استفاده از زبان بدن وجود دارد. زبان بدن در روان شناسی یک فرایند مهم برای برقراری ارتباط است.

در واقع شما نمی توانید کل طول زندگی خود را به گونه ای ادامه دهید که با هیچکس ارتباط نداشته باشید. افرادی که ارتباطات مفید و سالمی دارند طبیعتاً در بخش های مختلف زندگی خودشان می تواند موفق باشند. ارتباطات از طریق راه های مثل زبان بدن و صحبت کردن می تواند اتفاق بیفتد. هر شخصیتی در هر فردی می تواند شامل گزینه های مختلفی داشته باشد. برای مثال یک فرد ممکن است درون گرا باشد و در کنار او فرد دیگری وجود دارد که او نیز برون گرا است.

زبان بدن را چگونه می توان تعریف کرد؟

همانطور که از نامش پیداست، زبان بدن “نوعی ارتباط غیرکلامی است که در آن رفتار جسمی، برخلاف کلمات، برای بیان یا انتقال اطلاعات استفاده می شود”. نمونه های متداول زبان بدن شامل حالات صورت، وضعیت بدن، لمس و حتی نحوه مدیریت فضای فرد در منطقه است. از بسیاری جنبه ها ، زبان بدن می تواند به عنوان یک فرم ارتباطی قویتر از زبان کلامی باشد.

نکته ای در ارتباط با این که چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟

علاوه بر این، برداشت از زبان بدن بسته به محیط، تربیت و سایر عوامل متفاوت است. خوب یا بد، زبان بدن افراد شکل می گیرد و چیزهای زیادی را در مورد کسانی که هستند بیان می کند.

یک تحلیل دقیق از زبان بدن

چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟

طبق نظر، زبان بدن تقریباً 50٪ تا 70٪ ارتباطات و تعاملات انسانی را بر عهده دارد. این در مورد روحیه، احساسات و میزان راحتی افراد بسیار صحبت می کند. در مورد زبان بدن چیزهای زیادی باید آموخت. در حقیقت، این شکل از ارتباطات چنان نیرومند است که بسیاری از افراد تحت تعلیم و ترغیب قرار می گیرند تا انواع بسیار خاصی از زبان بدن را در شرایط با اهمیت مختلف به نمایش بگذارند.

نکته ای در ارتباط با این پرسش که چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟

این امر به ویژه در یک محیط رسمی مانند مکان های شغلی ، مصاحبه برای فرصت های شغلی احتمالی ، جلسات کاری و موارد مشابه اعمال می شود.

حالات چهره

حالات صورت بیشترین علامت احساسات و خلق و خوی افراد است. این شکل خاص از زبان بدن چنان قدرتمند است که می تواند اظهارات و اظهارات شفاهی را نادیده بگیرد. به طور کلی، نگاه کردن به چهره شخصی در یک محیط خاص اغلب بیانگر حال و هوای فعلی اوست. به عنوان مثال، افراد خوشحال تمایل به لبخند زدن دارند. در مقابل، کسی که ناراضی است ممکن است اخم کند یا به سادگی حالت صورت رواقی را حفظ کند.

ممکن است فردی بی حوصله خمیازه بکشد

ممکن است فردی بی حوصله خمیازه بکشد و کسی که احساس عصبانیت یا بی حوصلگی دارد ممکن است دندان های خود را بچرخد، چشم های خود را بچرخاند یا ناخودآگاه عضلات صورت خود را تنش دهد.

ادراکات عمومی در مورد میزان اعتماد و حتی هوش

ادراکات عمومی در مورد میزان اعتماد و حتی هوش نیز تا حد زیادی تحت تأثیر حالات صورت قرار می گیرند. افرادی که هنگام گفتگو تماس چشمی خود را حفظ می کنند، احتمالاً صادق و قابل اعتماد قلمداد می شوند. مطالعات همچنین نشان داده است که بینی گسترده تر و صورت باریک اغلب با هوش ارتباط دارند. البته قضاوت های فوق و نظایر آن ها غالباً ناخودآگاه اتفاق می افتد.‌

دو بخش مهم و آشکار در بیان صورت

چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟

چشم ها و دهان بدون شک دو بخش مهم و آشکار در بیان صورت هستند. چرخش چشم نشان دهنده آزار و اذیت و ناباوری است در حالی که مردمک چشم های گشاد می توانند نشان دهنده علاقه شخصی، جذابیت رمانتیک یا حتی تحریک جنسی باشند.

نقش مهم چشم ها و دهان

به طور مشابه چشم ها، دهان نقش مهمی در زبان بدن و برقراری ارتباط از طریق بیان چهره دارد. اخم ها به عنوان نشانه های عدم خوشبختی در جهان شناخته می شوند ، در حالی که لبخندها به عنوان شاخص های خوشبختی در جهان درک می شوند. بسیاری از افراد هنگام خمیازه یا حتی خندیدن دهان خود را می پوشانند. دهان یا لب های سفت شده معمولاً نشانه عدم تایید، تحقیر یا عدم اعتماد است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

گفتگوی دیگری که مربوط به دهان است، شامل گاز گرفتن لب است. با توجه به شرایط و موارد، گاز گرفتن لب می تواند استرس، اضطراب، نگرانی یا حتی تحریک جنسی را منتقل کند.

حرکات دست

برخلاف (بیشتر) حالت های صورت، تفسیر حرکات مختلف دست می تواند متفاوت باشد، به ویژه در خارج از ایالات متحده آمریکا. با این حال، بسته به محیط یا تنظیمات، بیشتر حرکات دست با رفتارهای خاصی درک می شود. به عنوان مثال، انگشت شست معمولاً به عنوان تأیید غیرکلامی تأیید در نظر گرفته می شود، در حالی که عکس آن، انگشت شست به پایین، به طور کلی به عنوان ابراز عدم تأیید تلقی می شود. از تکان دادن دست یا دستان نیز معمولاً به عنوان یک سلام یا خداحافظی بی کلام استفاده می شود.

نکته

سرانجام، بالا بردن انگشت میانی فرد در هوا حرکتی برای ابراز آزردگی، بیزاری یا بی توجهی است. در بسیاری از تنظیمات، این حرکت خاص نامناسب و مبتذل تلقی می شود.

چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟ – حالت، بازوها، پاها و فضا

وضعیت بدن فرد بسته به ایستادن یا نشستن متغیر است. با این حال ، صرف نظر از شکل داده شده، این شکل خاص از زبان بدن معمولاً بیانگر شخصیت و احساسات شخصی است. به عنوان مثال، ایستاده یا نشسته به صورت ایستاده به طور کلی سطح بالایی از تمرکز، علاقه و توجه را بیان می کند. برعکس، خم شدن، قوز گرفتن، یا گرفتن چانه با کف دست تمایل به انتقال خستگی، دلخوری ، بی علاقگی یا کسالت دارد.

مقادیر اختصاص یافته فضای شخصی نیز پیامی ارسال می کند

مقادیر اختصاص یافته فضای شخصی نیز پیامی ارسال می کند. کسی که از کسی احساس انزجار، ترس یا آزار می کند ممکن است عقب نشینی کند یا در غیر این صورت سعی در افزایش فاصله بین خود و شخص یا مورد نارضایتی خود داشته باشد. برعکس، یک فرد مقابله ای یا پرخاشگر ممکن است به فضای شخصی کسی حمله کند. ‌افراد می توانند بیانگر رابطه صمیمی یا دوستانه طرفین باشند.

زبان بدن چگونه شما را شکل می دهد؟

وقتی بیشتر مردم به زبان بدن فکر می کنند، به زبان بدن دیگران و روش های مختلفی که می توانند پیام های ناگفته را بخوانند و تفسیر می کنند، فکر می کنند. با این حال، خوب یا بد، زبان بدن هرکدام تا حد زیادی بر روی آنها تأثیر می گذارد و کسانی را که هستند شکل می دهد. رادیو عمومی ملی (NPR) توضیح می دهد که زبان بدن ذهن را تغییر می دهد، که به نوبه خود، بر رفتارهای شخصی تأثیر می گذارد، که ناگزیر به نتایج خاصی منجر می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این نتایج می توانند خوب یا بد باشند، اما در نهایت، کیفیت این نتایج به فرد و کیفیت زبان بدن آن ها بستگی دارد. یکی از واقعیت های زندگی این واقعیت است که هر فرد احساسات مثبت و منفی را تجربه خواهد کرد. خوشبختی، غم، بی حوصلگی، آرامش، تسکین، عصبانیت و … همه از اجزای انسان بودن است. این موارد پاسخی به سوال ما است که چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟

زبان بدن انتخاب شده یک فرد می تواند به شدت در برخی احساسات و عواطف نقش داشته باشد

چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟

با این حال، زبان بدن انتخاب شده یک فرد می تواند به شدت در برخی احساسات و عواطف نقش داشته باشد یا آن ها را کاهش دهد. به عنوان مثال، NBC News تأیید می کند که به راحتی لبخند زدن، حتی وقتی احساس ناراحتی می کنید، قدرت تقویت روحیه شما را دارد. این امر با ایجاد یک واکنش شیمیایی در مغز اتفاق می افتد.

نشستن در “حالت قدرت”

به همین ترتیب،  تحقیقات اظهار می کند که نشستن در “حالت قدرت” حتی اگر احساس عدم اطمینان یا عصبی کنید می تواند سطح اعتماد به نفس را افزایش دهد. ما به عنوان یک انسان موجود عادت هستیم. به همین دلیل، بیشتر افراد هنگام تحریک احساسات خاص، حالت های خاصی از حالت، حالت چهره یا حرکات دست را ایجاد می کنند.

نکته ای در ارتباط با این که چرا زبان بدن شما را شکل می دهد؟

کسی که سعی در پنهان کردن تحریک دارد ممکن است چشم های خود را باریک کرده و لب های خود را کمی خسته کند. فرد دیگری که غمگین است ممکن است سر خود را به عقب خم کند تا از گریه یا پرش شدن چشم جلوگیری کند. هرکدام سوال ها و گفته های منحصر به فرد خود را دارند هنگامی که افراد با یکدیگر رابطه برقرار می کنند، سهولت برداشتن برخی احساسات، حتی احساساتی که پنهان هستند، آسان و راحت  می شود.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا