پشیمانی مردان بعد از جدایی و پشیمانی دختران بعد از جدایی

پشیمانی مردان بعد از کات یا جدایی و یا پشیمانی دختر بعد از جدایی چه قدر می تواند ناراحت کننده باشد برای طرفین؟ شاید این حرف به نظر شما کلیشه ای باشد. اما این چیزی از حقیقت کم نمی کند. اهمیت ندارد چه کسی خواستار جدایی بوده، این رابطه برای چه مدت زمانی ادامه داشته و دلیل اینکه شما و شریکتان تصمیم به جدایی گرفتید چه بوده است. (یا دلایل زیرا اغلب بیشتر از یک دلیل برای جدایی وجود دارد)، پایان دادن به رابطه می تواند سخت و آزاردهنده باشد.

اما گاه بعد از اینکه همه چیز را پیش خودتان تحلیل می کنید به این نتیجه می رسید که می خواهید پیش همسر قبلی تان برگردید.

قبل از اینکه برای او در نیمه شب پیامی بفرستید یا به سراغش بروید لطفا زمان خود را ذخیره کرده و با بررسی دلایلی که منجر به احساس پشیمانی شما از این جدایی شده اند کمی دوباره به موضوع دقت کنید. بعد اگر تصمیم گرفتید تا دوباره فرصت دیگری به یکدیگر بدهید دقیقا می دانید خودتان را وارد چه ماجرایی کرده اید.

خیلی زود تصمیم به جدایی گرفته اید.

روابط نیاز به کار دارند. گاهی این کار سخت خواهد شد. هرکسی که غیر از این حرف را می زند برای چند ماه بیشتر نمی تواند در یک رابطه بماند یا در رابطه ای که قرار دارد احساسات خود را قادر نیست درست بروز دهد. (شاید تنها در تلاش برای تاثیر گذاشتن روی فرد مقابل باشد.)

تنها به این دلیل که فردی خوبی هستید. (و البته شاید تاثیرگذار) به این معنا نیست که در زندگی فراز و نشیب هایی نخواهید داشت. البته اختلافات. اگر هر زمان که شما دو نفر نتوانید در موضوعی با هم توافق داشته باشید رابطه ی خود را به هم بزنید مسلما بعدا پشیمان خواهید شد. بعلاوه مطمئنا در رابطه ی بعدی خود نیز فرد موفقی نخواهید بود. چرا؟ به این علت که همیشه در شرایطی قرار دارید که می خواهید از جر و بحث دور بمانید. اما باید بدانید هر رابطه ای بحث و دعوا دارد.

اگر تنها به خاطر یک دعوا از هم دوری می کنید یا به رابطه ی خود زمان کافی ندهید تا بتوانید یکیگر را بشناسید متاسفانه باید بدانید به زودی از هم جدا خواهید شد.

اجازه ندهید کسی شما را برای درخواست اینکه می خواهید از هر موضوع نتیجه ای بگیرید مسخره کند. این کار اهمیت زیادی دارد. نتیجه گیری راهی است که می توانید به سوالات خود جواب دهید. روابط را شفاف سازید و به دیدگاهی که برای بهبود و حرکت به سمت آینده نیاز دارید را دریافت کنید.

گاهی ما از جدایی از یک نفر پشیمان می شویم. زیرا در واقع هیچوقت با هم به یک نتیجه نرسیده بودیم. این موضوع خصوصا زمانی اتفاق می افتد که آن فرد با یک پیامک یا تماس تلفتی از ما جدا شده و اصلا نمی خواهد در مورد مشکل صحبت کند. (این خودخواهی و رفتاری بی ادبانه است.)

اگر نتوانید احساسات خود را از قفسه ی سینه بیرون رانده و حس واقعی خود را بیان کنید این خواسته همیشه در بخشی از وجود شما باقی می ماند. و زمانی که این اتفاق میسر شود شما از جدایی خود پشیمان خواهید بود.

شما تنها هستید.

پشیمانی بعد از جدایی می تواند به چه معنایی باشد؟

بیایید صادق باشیم. آیا در این رابطه بوده اید چون بهترین چیزی بوده که برای شما اتفاق افتاده است؟ و یا اینکه ترجیح می دادید با این فرد باشید تا اینکه تنها بمانید؟

برخی افراد در روابط بیشتر از حدی که لازم است می مانند زیرا آن ها فکر می کنند بودن با این فرد بهتر از تنها ماندن است. اما این را می دانستید؟ هیچ چیز مانند بودن در یک رابطه و برآورده نشدن نیازهایتان یا بدرفتاری با شما باعث تنهاییتان نمی شود؟

رسیدن به این نتیجه می تواند تا حد زیادی روی اعتماد به نفس شما اثر مثبت بگذارد. بنابراین قبل از اینکه دوباره بخواهید به آن رابطه برگردید از خودتان بپرسید آیا این کار را می کنید چون بهترین انتخاب برای شماست یا تنها به خاطر اینکه نمی خواهید بدون وجود یک زوج و تنها باشید. پاسخ این سوال نشان می دهد ایا واقعا می خواهید به این رابطه فرصت دوباره ای بدهید و یا تنها به دنبال پر کردن این جای خالی هستید؟ اگر پاسخ شما مورد دوم است نیاز است به خودتان اولویت بیشتری داده و یاد بگیرید با خودتان تنها باشید. اخرین باری که برای یک برنامه ی سورپرایز اماده شدید کی بود؟

نیاز به عذرخواهی دارید.

پشیمانی بعد از جدایی می تواند به چه معنایی باشد؟

غرور رابطه های زیادی را از بین برده است. بخش بزرگی از دلیل ان این است که یکی از طرفین یا هردو اشتباهی کرده ( از عمد یا تصادفی) و از پذیرفتن اشتباه خود یا عذرخواهی برای ان امتناع می کند.

اگر این کار باعث ناراحتی شما می شود ( عذرخواهی ) احتمالا فردی هستید که مشکل می سازید. اینکه بدانید نیاز به عذرخواهی دارید و از انجام ان سر باز کنید مانند این است که بگویید ” برای من خودم مهم تر از تو یا رابطه مان است” و در واقعیت اگر کسی بخواهد در رابطه با فرد دیگری بماند آیا اینطور فکر می کند؟

از خودتان بپرسید آیا می خواهید شاد باشید یا می خواهید همیشه حق با شما باشد؟ این سوالات یک پاسخ ساده دارند.

اگر می دانید گفتن کلمه ی ” من متاسفم” می تواند رابطه ی شما را دوباره بسازد شاید به هین علت است که از جدایی خود پشیمانید. خبر خوب اینکه می دانید برای رست کردن شرایط باید چه کار کنید

نیاز به شانس دوباره دارید.

گاهی از دست دادن یک نفر باعث می شود تازه متوجه چیزی که داشته اید شوید. اگر حالا در این شرایط قرار دارید حس بدی نداشته باشید. این اتفاق برای بهترین ما نیز می افتد.

اگر از جدایی یک نفر پشیمان شده اید چون از پیشرفت شرایط متنفر بوده یا می دانید شما این تصمیم را گرفتید اما حالا می خواهید شرایط را تغییر دهید اجازه ندهید غرور یا ترس شما مانع راه تلاشتان برای کسب شانسی دوباره در کنار آن فرد باشد. سعی کنید به چیزی که از دست داده و رابطه ای که به هم ریخته اید دوباره برسید. شاید این کار شما ان فرد را متقاعد سازد که شما هردو ارزش ریسک برای کار کردن دوباره روی این رابطه را دارید.

گاهی شانس دوم یا سوم یک طلسم و افسون است و این اصلا ایرادی ندارد.

از شروع دوباره می ترسید.

شاید شنیده باشید که کلمه ی ترس را اینطور معنا می کنند. شواهدی اشتباه که درست ظاهر می شوند. دلیل ارتباط این توصیف با این موضوع را می توان اینگونه گفت: برخی افراد فکر می کنند به خاطر رابطه شان از این جدایی پشیمان اند. اما در حقیقت این پشیمانی به خاطر ترس از شروعی دیگر می باشد.

وقتی برای مدتی در رابطه با یک فرد هستید. زمان زیادی را برای او گذاشته و انرژی و تلاشتان را صرف این رابطه کرده اید. وقتی این ارتباط به پایان می رسد فکر می کنید. تمام وقتتان هدر رفته است و بهتر اینکه در همین رابطه بمانید. (حتی اگر به این معنا باشد که مرتبا در حال حل و فصل مشکلات باشید.) تا اینکه دوباره بخواهید همه چیز را از اول شروع کنید.

این دروغ را باور نکنید. اگر از این تجربه درس گرفته باشید به رشد شما کمک خواهد کرد. به جای اینکه قضیه را مجرد بودن دوباره به جای بودن در کنار همسر خود ببینید ان را فرصتی برای عملکرد بهتر در دفعه ی بعدی در نظر بگیرید. بدانید این دنیا سرشار از احتمالات و اتفاقات بزرگ است.

زمان کافی به آن نداده اید.

پشیمانی بعد از جدایی می تواند به چه معنایی باشد؟

از قدیم می گفتند زمانی که با کسی هستی را در نظر بگیر و ان را تقسیم بر دو کن. این زمانی است که طول می کشد تا او را فراموش کنید.

البته هریک از ما شخصیت منحصر به فردی داریم. این فراموشی یک فرمول نمی تواند باشد بلکه مرتبط با عادت هاست.

اگر یک یا دو هفته از جدایی شما می گذرد مسلما بعضی اوقات می خواهید به او پیام داده و بگویید ” دلم برایت تنگ شده است ” یا با او تماس بگیرید تا ببینید چه کار می کند. اگر درست قبل از یک تعطیلات یا تولدتان از هم جدا شده اید این رویدادها می توانند محرکی برای شما باشند.

ایجاد رابطه ی شما یک روزه نبوده است بنابراین چیزی نیست که بتوانید یک شبه ان را فراموش کنید. قبل از رسیدن به هر نتیجه ای حداقل چند ماه به خودتان زمان دهید تا ببینید واقعا از این جدایی پشیمانید. شاید زخم های سطحی بهبود یافته باشند اما زخم های عمیق چه؟ نه خیلی زیاد. وقتی کمی بهتر شدید شاد دیدگاهی کاملا متفاوت داشته باشید، در مورد او، خودتان و رابطه تان.

اطرافیان نادرستی در کنار خود دارید

شاید حتی متوجه این اتفاق نشوید اما به این نکته ها دقت کنید.

وقتی تصمیم گرفتید زمان پایان دادن به یک رابطه است نیاز به یک سیستم حمایتی درست دارید. کسانی که به شما گوش می دهند باید شانه ای برای گریه کردن باشند و در روزهایی که نیاز دارید شما را از خانه بیرون ببرند نه اینکه بگذارند تنها در تختتان مانده و اهنگ های غمگین گوش کنید.

اما اگر اطرافتان پر از افرادی باشد که در مورد همسر قبلی تان حرف می زنند، به شما در مورد کارهای او در رسانه های اجتماعی خبر داده یا حتی سعی می کنند در مورد تصمیم شما برای پایان دادن به این رابطه منصرفتان سازند چون با این کارتان موافق نیستند اوضاع چطور خواهد شد؟ این ها ان کسانی نیستند که شما حالا در زندگی خود نیاز دارید. شاید ان ها تلاش زیادی کرده و شما را متقاعد سازند که از این جدایی پشیمانید در حالی که این در قلبتان واقعیت ندارد. تنها کافی است جلوی ان ها را بگیرید.

نمی دانید چطور مجرد باشید.

این یکی از سوالاتی است که می تواند به رشد شما کمک کند: آیا شما از ان افرادی هستید که همیشه باید در یک رابطه باشند؟

به سه رابطه ی قبلی خود فکر کنید. چرا از آن ها خارج شدید؟ این رابطه ها برای چه مدتی ادامه داشتند؟ قبل از ورود به یک رابطه ی جدید برای چه زمانی تنها بودید؟

اگر تنها زمانی احساس کامل بودن می کنید که با کسی باشید هربار که رابطه ی شما به پایان برسد احساس پشیمانی خواهید داشت. اما این پشیمانی زیاد برای رابطه نیست بلکه وضعیتی است که جدایی درون شما ایجاد می کند.

اگر از این افراد هستید وقت آن رسیده تا به مجرد بودن از زاویه ی دیگری نگاه کنید. سعی کنید مجردی را به عنوان کامل بودن ببینید. ذهنیت خود را تغییر دهید تا بتوانید مجرد بودن را فرصتی برای کشف شخصیت خود و اینکه واقعا از زندگی چه می خواهید بدانید. با این روش دفعه ی بعدی که وارد یک رابطه شدید و نیازهایتان برآورده نشدند تمام کردن آن باعث احساس پشمانی زیاد برای شما نخواهد شد بلکه حس آرامش همراه خواهد داشت.، آرامش برای اینکه می دانید بهترین کار برای خودتان را انجام داده اید و هیجان برای یافتن کسی دارید که شما را دوست داشته و باعث شادی تان شود، کسی که شما را رها می کند اصلا جای پشیمانی ندارد.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
thelist.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا