آنچه با کسب اعتماد به نفس می آموزید

کسب اعتماد به نفس آن کیفیت گریزناپذیری است که همه می خواهند داشته باشند، اما افراد بسیار کمی می توانند آن را تعریف کنند. ما وقتی آن را در دیگران می بینیم، آن را می شناسیم، اما اغلب برای شناسایی آن در خود تلاش می کنیم. با این وجود دنیا اعتماد به نفس را دشوار می کند. تصویر بدن، تعاریف اجتماعی از موفقیت و اضطراب همه عواملی هستند که می توانند باعث کاهش اعتماد به نفس شوند. به طور خاص، اضطراب در مورد چیزهایی که نمی توانیم کنترل کنیم اغلب منبع اصلی بدتر شدن عزت نفس است.

علیرغم دشواری عبور از این مشکل، محققان مختلف راه حل های احتمالی را کشف کرده اند.  ما در این مقاله در ارتباط با آنچه با کسب اعتماد به نفس می آموزید صحبت می کنیم. برای این که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

آنچه با کسب اعتماد به نفس می آموزید

آنچه با کسب اعتماد به نفس می آموزید

آلن واتس در کتاب خود، “خرد عدم امنیت”، در مورد راه هایی صحبت می کند که تمرکز ما بر روی آینده می تواند به اعتماد به نفس و رفاه ما آسیب برساند. وی پیشنهاد می کند که در حال حاضر حضور بیشتر می تواند اعتماد به نفس ما را بهبود بخشد و اضطراب را کاهش دهد. در ابتدا، ترک نگرانی درباره آینده و تمرکز بر زمان حال دشوار به نظر می رسد. اضطراب می تواند شما را غرق کند و فشارهای جامعه احساس اجتناب ناپذیری می کند.

اگر خود را لایق آن ندیدید، اعتماد به نفس دور به نظر می رسد. با این حال، اگر اعتماد به نفس پیدا نکرده اید، حذف منبع نگرانی ها – ترس از شکست، نگرانی از آینده – حتی دشوارتر است. با کنار گذاشتن اضطراب و کسب اعتماد به نفس می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. کسب اعتماد به نفس مزایای بی شماری دارد که از زندگی حرفه ای شما به زندگی شخصی شما می رسد. وقتی اعتماد به نفس لازم را کسب کردید، بهره وری و شناخت در انتظار شما هستند. اگر می خواهید بفهمید که چرا اعتماد به نفس برای یک زندگی پر از رضایت بسیار ضروری است، ادامه مطلب را بخوانید.

با کسب اعتماد به نفس همه چیز راحت تر می شود

همه ما لحظاتی داشته ایم که شب را در رختخواب خود دراز کشیده ایم، چشمان خود را بسته ایم و اضطرابی غیرقابل کنترل به ما ضربه زده اند. ذهن ما شروع به مسابقه می کند و افکار درباره روز آینده شروع به آشکار شدن می کنند. فردا … فردا چه کاری باید انجام دهم؟ اگر نتوانم این کار را انجام دهم چه؟ اگر چیزی فراموش کنم چه می شود؟ چه می شود اگر…؟ این افکار می توانند شب ما را بیدار نگه دارند، باعث حملات وحشت شوند یا ما را از لحظه فعلی خارج کنند.

خوشبختانه، اعتماد به نفس در برابر این الگوی فکر سمی معجزه می کند. واتس در کتاب «خرد ناامنی» اظهار داشت که نگرانی از آینده ما را از حضور در لحظه باز می دارد. او در مورد یک راه برای کاهش موثر این نوع اضطراب، تشویق ذهن آگاهی به عنوان پادزهر را نوشت. با تمرکز بر آنچه اکنون اتفاق می افتد، می توانیم اعتماد به نفس خود را جلب کرده و راحت تر آرام بگیریم. اعتماد به نفس به ما آرامشی می دهد که برای حضور در آن نیاز داریم. به جای سرعت ذهنی در آینده، می توانید بر روی هوشیار ماندن در این لحظه تمرکز کنید.

نکته قابل توجه

اگر به توانایی خود در اداره هرچه ممکن است فردا باشد اعتماد دارید، می توانید بیشتر روی آرامش تمرکز کنید. این کاهش اضطراب باعث می شود که شما در زندگی موثرتر شوید و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. کسب اعتماد به نفس همچنین به این معنی است که شما می توانید تحت استرس واکنش بهتری داشته باشید، که به آرامش کلی کمک می کند. قبل از جلب اعتماد به نفس، یک موقعیت دشوار ممکن است شما را به مارپیچی ترس و اضطراب بکشاند. با این حال، افزایش اعتماد به نفس می تواند به کاهش استرس این شرایط کمک کند. این امر باعث می شود تا بتوانید از پس مشکلات زندگی خود برآیید.

موفقیت سریعتر می آید

آنچه با کسب اعتماد به نفس می آموزید

اگرچه اعتماد به نفس می تواند به شما در آرامش کمک کند، اما همچنین می تواند زندگی شما را کنترل کند. کاهش اعتماد به نفس اغلب با عدم موفقیت همراه است. متأسفانه، عدم موفقیت همچنین می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس شود. این دو عامل می توانند از یکدیگر تغذیه کرده و باعث ایجاد چرخه ای از منفی شوندگی شود که فرار از آن دشوار است. احساس ناامیدی از خود پس از پس زدن طبیعی است. شاید از شما برای ارتقا درجه رد شده باشد یا درخواست شغل شما رد شده باشد. طبیعی است که احساس ناامیدی کنید یا تصور کنید که این ناامیدی برای همیشه ادامه خواهد داشت. با این حال، لازم است بدانید که ایجاد اعتماد به نفس، به جای تخریب، تنها راه برون رفت از این شرایط است. وقتی به دنبال فرصت های جدید می گردید،

نکته قابل توجه درباره کسب اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس به شما اجازه می دهد تا بر ارائه نقاط قوت خود تمرکز کنید. وقتی اعتماد به نفس دارید بیشتر به دنبال فرصت های جدید می گردید که احتمال موفقیت شما را افزایش می دهد. بعلاوه، شما وقتی در توانایی های خود ایمان دارید غالباً کار بهتری در زمینه قرار دادن خود در آنجا انجام می دهید. وقتی به خودتان اعتقاد دارید، دیگران احتمالاً بیشتر به شما اعتقاد دارند. هنگامی که شما شروع به طرح این اعتماد به نفس می کنید، دیگران توجه می کنند خواه یک کارفرمای بالقوه باشد یا یک رئیس فعلی، مردم شروع به دیدن شما به عنوان یک فرد توانایی شما می کنند.

اگرچه عدم موفقیت می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد، اما افزایش اعتماد به نفس می تواند منجر به اطمینان بیشتر شود. این چرخه با شروع موفقیت شروع می شود. پس از موفقیت، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید. همانطور که اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنید، فرصت های بیشتری برای موفقیت دریافت می کنید. تمام آنچه که لازم است این افزایش اعتماد به نفس اولیه است. این چرخه می تواند برای شما در خارج از محل کار نیز مفید باشد. صرف نظر از اینکه یک هدف شخصی باشد یا شغلی، هر راهی به سوی موفقیت نیاز به اعتماد به نفس دارد.

روابط بهتر می شوند

هنگامی که نگرانی های شما شروع به ذوب شدن می کند و موفقیت حرفه ای خود را شروع می کنید، زندگی شخصی شما به طور طبیعی بهبود می یابد. اگر به دنبال ملاقات دوستان جدید یا شریک بالقوه خود هستید، کسب اعتماد به نفس راهی مطمئن برای جلب مردم به سمت خود است. به دلیل نگرش آرام و مطمئن خود، افراد با اعتماد به نفس بیشتر افراد اعتماد به نفس را جذب می کنند.

کسب اعتماد به نفس به شما انرژی می دهد تا افراد را به سمت خود جذب کنید و همچنین اعتماد به نفس برای نزدیک شدن به دیگران را به شما می دهد. بعلاوه، هنگامی که با شخص دیگری تماس گرفتید، سایر مزایای افزایش اعتماد به نفس شما همچنان به شما کمک می کند. مواردی مانند موفقیت بیشتر یا آرامش شما باعث می شود که دیگران به راحتی دور هم جمع شوند.

سلامتی شما بهبود می یابد

آنچه با کسب اعتماد به نفس می آموزید

کسب اعتماد به نفس فواید اجتماعی زیادی دارد، اما مزایای آن فراتر از روابط فردی است. از آنجا که عوامل جسمی و روانی اغلب می توانند روی یکدیگر تأثیر بگذارند، عدم اعتماد به نفس می تواند سلامت جسمی و روانی شما را تحت تأثیر قرار دهد. تا آنجا که به سلامت روان مربوط می شود، افراد با اعتماد به نفس کم اغلب با اضطراب، اختلالات هراس و افسردگی دست و پنجه نرم می کنند. اضطراب اجتماعی، به ویژه اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی یا پرخوری، بسیار شایع است. وقتی احساس می کنید در اداره یک وضعیت ناتوان هستید، می تواند احساس وحشت و ناامیدی داشته باشد که می تواند به صورت بی نظمی در بیاید.

عدم اعتماد به نفس می تواند برای سلامت روان شما مضر باشد، بنابراین کسب اعتماد به نفس بسیار مهم است. اعتماد به نفس به افراد کمک می کند تا زندگی خود را کنترل کنند. مردم اغلب افزایش اعتماد به نفس را به عنوان منبع بهبود تصویر از خود، اعتماد به نفس و آرامش ذکر می کنند. از آنجا که عدم اعتماد به نفس اغلب منجر به استرس می شود، فشار خون بالا، پرخوری و اعتیاد به الکل از عوارض معمول آن است. کسب اعتماد به نفس می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که به مکانیسم های ناخوشایند مقابله ای نیازی ندارید، که می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. بعلاوه، از آنجا که استرس می تواند باعث فشار خون بالا شود، اثرات کاهش اعتماد به نفس می تواند سلامت جسمی را بهبود بخشد.

چگونه می توانید اعتماد به نفس پیدا کنید

اعتماد به نفس فواید جسمی و روحی بی شماری دارد که می تواند زندگی شما را بسیار بهبود بخشد. با این حال، در حال حاضر ماندن، متوقف کردن اضطراب و حفظ یک تصویر مثبت از خود، هنوز هم می تواند بسیار دشوار باشد. غالباً، افراد برای کسب اعتماد به نفس و بهبود زندگی خود این را می فهمند. آنها به کمک حرفه ای نیاز دارند. با این حال، مراقبت از بهداشت روان ممکن است دشوار باشد. بدون کسب اعتماد به نفس لازم، جستجوی کمکی که لازم دارید غیر ممکن به نظر می رسد. اگر مراقبت های بهداشت روان دور از دسترس به نظر می رسد، هنوز راهی برای جستجوی کمک حرفه ای برای مشکلات شما وجود دارد.

منابع
.betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا