چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟

آیا می دانید چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟ خشم در همه افراد وجود دارد. افراد ممکن است به دلایل مختلف دچار خشم شوند. برخی از آن ها ممکن است به دلایل مختلف دچار خشم شوند. مغز بخش های مختلفی دارد برخی از این بخش ها را ممکن است شما بشناسید و برخی از آن ها را ممکن است در ذهن نداشته باشید. نکته ای که باید بدانید این است که افراد ممکن است در مراحل مختلف زندگی دچار خشم شوند. این خشم ممکن است برای افراد مختلف به علت های مختلفی به وجود بیاید. برخی از این علت ها ممکن است به خاطر شرایط خانوادگی به وجود بیاید و برخی از آن ها هم ممکن است به علت شرایط در محل کار با جامعه باشد.

مدیریت خشم در هر فردی متفاوت است. روان شناسان معمولا برای هر شخصی با داشتن خشم یک شیوه مدیریت را ایجاد می کنند. این شیوه ها می تواند از طریق راه های مختلف ایجاد شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟ صحبت کنیم.

مدت ها است که می دانیم خشم و احساسات دیگر در مغز کنترل می شوند.

مدت هاست که می دانیم خشم و احساسات دیگر در مغز کنترل می شوند. یک کشف اخیر که قسمت های مختلف مغز احساسات مختلف را “کنترل” می کنند. بنابراین، کدام قسمت از مغز خشم را کنترل می کند؟ از کجا می دانیم؟ با این نوع اطلاعات چه کار می کنیم؟ خشم و  درک آن دشوار است

ساختار مغز و چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟

قبل از این که درمورد این که چه بخشی از مغز عصبانیت را کنترل می کند صحبت کنیم، منطقی است که در مورد قسمت های مختلف مغز صحبت کنیم. متخصصان مغز آن را به انواع مناطق مختلف تقسیم کرده اند، اما ما فعلاً همه کارها را ساده انجام خواهیم داد.

مخچه در مغز برای فکر

چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟

وقتی به مغز فکر می کنید، احتمالاً به قسمت بالایی که مخچه نامیده می شود – یا به طور خاص قشر مغز – فکر می کنید. این یک گلوله خشن از ماده خاکستری است که بزرگ ترین قسمت مغز را تشکیل می دهد. این بخشی از مغز است که کارهایی مانند تفسیر حواس، شروع حرکت، پردازش زبان و تصمیم گیری را انجام می دهد. در زیر و پشت مخچه بخش دیگری قرار دارد. این توده بسیار كوچكتر و تیره تر در درجه اول مسئول عواملی مانند تعادل است.

ساقه مغز در جلوی مخچه

در جلوی مخچه اما هنوز در زیر مخچه چیزی قرار دارد که ساقه مغز نامیده می شود. ساقه مغز از نظر ساختاری مهم اتصال مغز به نخاع است که به نوبه خود به اعصابی تبدیل می شود که بین مغز و بقیه بدن شما ارتباط برقرار می کنند. با این حال، این همچنین مسئول بسیاری از اساسی ترین عملکردهای بدن شما است.

درست بالای ساقه مغز داخل مخچه ساختارهای پیچیده تری از جمله آمیگدال وجود دارد

درست بالای ساقه مغز داخل مخچه ساختارهای پیچیده تری از جمله آمیگدال وجود دارد. آمیگدالا در مرکز مغز واقع شده است، در موقعیت مناسبی برای تفسیر محرک ها و سپس ارتباط مستقیم آن با عملکردهای بدن شما قرار دارد. بنابراین، ابتدایی ترین احساسات – احساساتی که بر چیزهایی مانند نفس و ضربان قلب شما تأثیر می گذارند – همه توسط آمیگدالا کنترل می شوند. این شامل عصبانیت است.

نکته:

وقتی می گوییم “اولیه”، منظورمان دقیقاً چیست؟ این یک سوال مهم است و باید بسیار نزدیک با مطالعه ما در مورد مغز انجام شود.

چگونه می فهمیم که در مورد مغز چه می دانیم

در اواسط قرن بیستم، دو اتفاق تقریباً همزمان رخ داد که برای همیشه درک ما از مغز را تغییر داد. یکی از آن ها حادثه دلخراش Phineas Gage است.

مثالی در ارتباط با این که چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟

وقتی در یک حادثه در سال  1848 یک قطعه فلزی را از طریق گونه چپ و از بالای سرش خارج کرد – درست از طریق مغز که توسط شخصی به نام گاج که در راه آهن کار می کرد انجام شد. این پایان داستان بود، تاریخ آقای گاج را فراموش می کرد. با این حال، گاج پس از حادثه چندین سال زندگی کرد.

نتیجه گیری از این اتفاق

به دنبال این حادثه، پزشک گیج فهمید که او تغییر کرده است. او طبع کوتاهی داشت و به نظر می رسید قادر به تشخیص درست و غلط از کجا نیست که قبلاً یک شهروند مهربان و برجسته بوده است. حادثه گاج – و زنده ماندن چشمگیر او – برای اولین بار پیشنهاد کرد که قسمت های مختلف مغز عملکردهای مختلفی دارند.

چارلز داروین و کتاب مخصوص او

یازده سال بعد و آن سوی اقیانوس اطلس، چارلز داروین کتاب خود را با عنوان “درباره منشا گونه ها” منتشر کرد. این اثر مشهور با استفاده از سال ها تحقیق در بخش داروین برای تقویت آن چه امروزه به عنوان تئوری تکامل شناخته می شود، استفاده کرد.

اتفاقات قبل از نظریه داروین

قبل از نظریه داروین مبنی بر تکامل انسان از حیوانات با پیچیدگی کمتر، اکثر مردم پذیرفتند که انسان ها همیشه مثل گذشته وجود داشته اند. گرچه این مانع از درک عملکرد بدن انسان نمی شد، اما نظریه داروین سوالات جدید و جالبی را در مورد این که ما از کجا آمده ایم به ما داد. این سرانجام به مکتب روانشناسی موسوم به روانشناسی تکاملی منجر می شود. می خواهیم بدانیم چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟

چگونگی رشد ذهن انسان با روانشناسی تکاملی

چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟

روانشناسی تکاملی سوالاتی را در مورد چگونگی رشد ذهن انسان در طی میلیون ها سال با مطالعه رفتار و ساختار مغز حیواناتی که شبیه اجداد ژنتیکی ما هستند، می پرسد. آن ها دریافتند که ابتدایی ترین حیوانات دارای ساختار مغزی هستند که قابل تشخیص هستند و شبیه حیوانات پیشرفته تر هستند، اگرچه این ساختارهای مغزی ممکن است در حیوانات مختلف از اندازه های مختلفی برخوردار باشند.

نکته

هنگامی که مردم در مورد احساسات “اولیه” مانند پاراگراف آخر صحبت می کنند، در مورد احساساتی هستند که از این قسمت های قدیمی مغز ناشی می شوند.

خشم چیست؟

این یک سوال احمقانه به نظر می رسد. همان طور که در بالا گفتیم، همه قبلاً عصبانیت را تجربه کرده اند و ما می دانیم که این یک احساس است. عصبانیت یک احساس است، اما احساسات پیچیده تر از آن است که معمولاً به آن ها اعتبار می دهیم. این امر به ویژه در مورد عصبانیت به دلیل وجود خانه در آمیگدالا و تأثیر آمیگدالا بر عملکردهای جسمی ما صادق است.

نکته ای درباره این که چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟

بسیاری از احساسات بخشی از پیام رسان های شیمیایی مغز ما هستند که انتقال دهنده های عصبی نامیده می شوند. قسمت های مختلف بدن در پاسخ به یک محرک خارجی – یعنی t – این انتقال دهنده های عصبی را آزاد می کنند.

این انتقال دهنده های عصبی بر نحوه تفکر و احساس شما تأثیر می گذارند

این انتقال دهنده های عصبی بر نحوه تفکر و احساس شما تأثیر می گذارند، اما همچنین احساس و عملکرد بدن شما را تغییر می دهند. به این ترتیب، عصبانیت فقط یک احساس نیست. این یک واقعه کاملاً بیولوژیکی است. احتمالاً درباره واکنش استرس یا “پاسخ جنگ یا پرواز” شنیده اید. شما می توانید به این پاسخ به عنوان دو کانال، یک کانال جنگی و یک کانال پرواز نگاه کنید.

کانال پرواز ترسی است که در آن مغز شما بدن را برای فرار از تهدید آماده می کند.

کانال مبارزه عصبانیت است که در آن مغز بدن شما را برای غلبه بر تهدید آماده می کند. بنابراین، در حالی که ما معمولاً فکر نمی کنیم ترس و عصبانیت به هم نزدیک باشند، آن ها دو روی یک سکه هستند. آن ها هر دو در آمیگدالا اسکان داده شده اند.

مغز شما هنگام عصبانیت چه احساسی دارد

اگر فکر می کنید که مغز شما هنگام عصبانیت چه احساسی دارد در مقابل وقتی می ترسید، احساسات کاملاً متفاوتی هستند. با این حال، اگر به احساس بدن خود در هنگام ترس نسبت به عصبانیت فکر می کنید، این احساسات کاملاً شبیه به هم هستند.

این احساسات احتمالاً شامل ضربان قلب سریع و نفس کشیدن است

چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟

این احساسات احتمالاً شامل ضربان قلب سریع و نفس کشیدن است. به این دلیل که دویدن و مبارزه هر دو نیاز به استفاده از عضله دارند. عضلات شما از اکسیژن برای سوخت استفاده می کنند. بدن شما سعی می کند با تغییر ضربان نفس میزان اکسیژن شما را افزایش دهد و با افزایش ضربان قلب سعی در انتقال خون به صورت رسمی دارد.

تغییر دما در بدن با جریان خون

همچنین هنگامی که بدن جریان خون را به سمت عضلات دور از اندام های داخلی هدایت می کند، ممکن است متوجه تغییر دما شوید. علامتی که ممکن است متوجه آن نشوید این است که برخی عملکردها مانند هضم کاهش می یابد. این یکی از دلایلی است که استرس مزمن می تواند منجر به مشکلات جسمی شود.

چه کاری می توانید در مورد خشم انجام دهید

اگر به همه این ها  فکر کنید، می تواند کمی ترسناک باشد. به هر حال، اگر عصبانیت فقط یک واکنش بیولوژیکی به محرک های خارجی است، چگونه ممکن است شما علیه آن کار کنید؟

نکته

نیازی نیست سعی کنید که هرگز احساس عصبانیت نکنید. عصبانیت یک احساس طبیعی و سالم است. ایده این است که از این عصبانیت به بهترین شکل ممکن جلوگیری کنید. می خواهیم بدانیم چه بخشی از مغز خشم را کنترل می کند؟

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا