چه چیزی باعث یک ازدواج یا رابطه خوب می شود؟

داشتن ازدواج یا رابطه خوب نیازمند رعایت خصوصیات و ویژگی های زیادی است. این ویژگی ها هم می تواند جسمی و هم روحی باشد. بسیاری از افراد هستند که فقط مسائل مادی را سرلوحه زندگی خوب و ازدواج مناسب می دانند یا برخی هم ظاهر و تیپ و قیافه فرد مقابل شان برایشان مهم است. اما سوال اصلی این جا است که چه چیزی باعث یک ازدواج یا رابطه خوب می شود؟ در ادامه به این سوال پاسخ خو.اهیم داد. برای مشاوره ازدواج و بهبود شرایط زندگی خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده که ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد.

یک ازدواج یا رابطه خوب چگونه به نظر می رسد؟

به همان اندازه مهم است که یاد بگیرید چه موقع رابطه خوب پیش می رود. بسیاری از افراد مطمئن نیستند که به دنبال چه چیزی بگردند یا بدتر از آن، آن ها از همه نکات مثبتی که واقعا شایسته داشتن در یک رابطه هستند، اطلاعی ندارند. اگر کسی در حین این مسئله بزرگ شود که پدر و مادر یا سایر اعضای خانواده رفتارهای سمی مزمن را نشان می دهند، آن شخص ممکن است خیلی خوب بتواند این الگوها را “عادی” تعریف کند و در درک اینکه یک رابطه خوب چگونه است مشکل داشته باشد.

با این حساب، این مقاله از مرکز مشاوره همکده مکانی برای شروع است. روابط سالم و عملکردی این خصوصیات را دارند که خصوصاً در روابط عاشقانه متعهد اعمال می شوند. آن ها نباید اختیاری باشند. و هنگامی که آن ها از دست رفته اند، رفع مشکل مهم است.

اعتماد کنید

مطمئناً اعتماد مهم ترین ویژگی های یک ازدواج یا رابطه خوب است. بدون اعتماد، فقدان یک پایه محکم برای ایجاد صمیمیت عاطفی وجود دارد و توانایی شما برای آسیب بار ها و بار ها هر روز بیشتر می شود. بدون اعتماد ، شما دائماً مطمئن نخواهید بود که آیا می توانید روی شریک زندگی خود حساب کنید یا او دارد از شما سواستفاده می کند یا خیر و این که آیا منظور آن ها واقعاً همان چیزی است که می گویند. روش های زیادی برای ایجاد و بازسازی اعتماد در یک رابطه وجود دارد، اما اگر در مسیر انجام این کار نباشید، روابط شما در برابر استرس و عدم اطمینان کاملاً آسیب پذیر است.

ارتباطات

 برقراری ارتباط صادقانه و محترمانه، به ویژه در مورد موارد دشوار، چیزی است که به طور خودکار به همه نمی رسد. ما ممکن است یاد گرفته ایم که به خاطر هماهنگی یا ظاهر کمال، چیزهای ناراحت کننده را زیر سطح خود نگه داریم، یا ممکن است حتی هرگز یاد نگرفته ایم که چگونه احساسات دشوار را برای خود تصدیق کنیم. چالش های دیگر شامل تشدید یک درگیری به یک جنگ تمام عیار است: فقدان توانایی درگیر نکردن چیزها بیش از حد شخصی یا شانه خالی کردن هنگام احساس خطر. اشکالی ندارد اگر این گرایش ها را داشته باشید. آن چه مهم است این است که شما روی آن ها کار کنید، زیرا ارتباطات قوی و سالم مایه حیاتی است که باعث ایجاد روابط خوب می شود.

صبر در ازدواج یا رابطه خوب

 هیچ کس نمی تواند همیشه صبور باشد و عواملی مانند کمبود خواب، استرس یا مشکلات سلامتی جسمی باعث می شود شما در مراحل مختلف زندگی به راحتی تحریک شوید  این بخشی از انسان بودن است. اما شرکا در یک رابطه دوستانه و سالم، وجه مشترک اصلی صبر و شکیبایی را برای یکدیگر فراهم می کنند که باعث می شود صلح ، انعطاف پذیری و حمایت در زمانی که یک فرد روز بدی را سپری می کند یا در بهترین حالت قرار ندارد، حمایت کند. وقتی شرکا به طور مزمن با یکدیگر بی تاب هستند، آن ها اغلب پویایی از شمردن ویژگی های خشم و کینه ایجاد می کنند، جایی که آن ها به طور ذهنی جرایم دیگری دارند که شریک زندگی آن را انجام داده است.

توانایی سازگاری با فرورفتگی و روند روحی و روانی شریک زندگی در زندگی روزمره به صورت منطقی می تواند احساس دوست داشتن بی قید و شرط را فراهم کند.

همدلی

 تمایل به نگاه کردن به دیدگاه شخص دیگر در بسیاری از موارد مفید است. این دیدگاه را شما می توانید در هر فرد دیگری بررسی کنید. این شخص می تواند حتی یکی از والدین شما یا فرد غریبه ای باشد. اما مسلماً مهمترین مسئله در مورد شخصی است که به عنوان شریک زندگی انتخاب کرده اید. همدلی برای عشق طولانی مدت بسیار مهم است.

علاقه

ناگفته نماند که عشق باید بخشی از هرگونه رابطه عاشقانه سالم و متعهدانه باشد. ما این گزینه را به عنوان یکی از گزینه های لیست خود قرار نداده ایم. اما ظریف تر از عشق ابراز آن عشق در قالب عاطفه و همچنین یک علاقه واقعی است یعنی دوست داشتن یکدیگر. حرکات کوچک جسمی با نمود محبت، مانند در آغوش گرفتن، بوسه و لمس آرامش بخش، می تواند تا حد زیادی احساس راحتی و امنیت هر شخص را در روابط خود حفظ کند. در روابط هیچ یک از محبت های جسمی “مناسب” وجود نخواهد داشت به شرطی که هر دو شریک زندگی با چگونگی مطابقت نیاز های خود احساس راحتی کنند. 

در مورد صمیمیت جسمی نیز همین مسئله وجود دارد. باید بدانید که عامل علاقه بسیار فراتر از عشق است. این بدان معنی است که شما واقعاً به هم علاقه مند هستید و به هم علاقه دارید و از  نگاه جذابیت با هم هستید (حتی اگر دیگر شیفتگی جسمی روزهای ابتدایی نباشد) ). در کنار علاقه، می توانید از تعهد هم استفاده ببرید.

انعطاف پذیری در ازدواج یا رابطه خوب

 شما قبلا نام انعطاف پذیری را در روابط زیاد شنیده اید. روابط سازش می کنند و گرچه برخی موارد امکان یک سناریوی کامل را در آن زمینه فراهم نمی کنند (به عنوان مثال شما نمی توانید تصمیم بگیرید که نیمی از فرزند خود را داشته باشید)، مهم ترین عنصر اصلی سازش خوب در روابط انعطاف پذیری اشت. مهم است که هر دو شریک زندگی در زندگی روزمره و تصمیم گیری انعطاف پذیری نشان دهند، زیرا اگر فقط یک شریک زندگی همیشه زیر بار زندگی خم شود، این عدم تعادل می تواند با گذشت زمان سمی شود.

در روابط سالم ، هر دو شریک مایل هستند که در صورت لزوم با تغییرات و رشد مثبت و منفی  که ممکن است در طی یک رابطه طولانی مدت ایجاد شود، سازگار شوند. آن ها قادر به ارزیابی در سطح مشترک هستند، به خصوص در هنگام درگیری، آن چه که برای هر فرد در روابط بیشتر از همه مهم است، این می باشد که چگونه باید اولویت بندی شود. دو شریک زندگی که هرگز مایل نیستند برای دیدار با دیگری به اصطلاح خم شوند، در کل مسیر های جداگانه ای را طی می کنند.

چه چیزی باعث یک ازدواج  یا رابطه خوب می شود؟

ازدواج یا رابطه خوب

گاهی اوقات افراد و زوجین می توانند در ازدواج یا روابط خود احساس نارضایتی، نا خوشایندی و عدم تحقق خواسته ها داشته باشند و مطمئن نباشند که دقیقاً چه چیزی اشتباه است. 

این لیست ساده و واضح است و در عین حال ممکن است برای افراد یا زوجین بازگرداندن ازدواج یا رابطه خود به یک رابطه راضی کننده در صورت بروز مشکلات یا جدا شدن از یکدیگر بسیار دشوار باشد.

زمینه های نزدیکی زیادی وجود دارد که می تواند یک ازدواج یا رابطه را تقویت کند، به او در استحکام خود کمک کند و به او کمک کند تا هنگامی که از راه دور دچار سختی شد، به مسیر درست خود برگردد. گاهی زوجین احساس می کنند که اوضاع بین آن ها درست نیست، آن ها تعجب می کنند که چه مشکلی وجود دارد و چه کاری می توانند انجام دهند؟

 مهم این است که زوجین وقت را با هم بگذرانند. با زندگی پرمشغله ، بسیاری از تعهدات و فرزندان برای مراقبت، زوجین می توانند شرایط خود را با وقت بسیار کمی برای یکدیگر پیدا کنند. گذراندن وقت با هم به طور منظم، خرید، بیرون غذا خوردن، سینما رفتن، پیاده روی، شنا، درگیر شدن در ورزش، بازی، سرگرمی و تعطیلات می تواند به نزدیک شدن زوجین کمک کند و وقت بیشتری برای گفت و گو داشته باشند و بنابراین بهتر یکدیگر را بشناسند.

نزدیکی احساسی در ازدواج یا رابطه خوب

 نزدیکی عاطفی به زوجین کمک می کند تا عمیقاً یکدیگر را بشناسند و درک کنند و همچنین با یکدیگر همدلی داشته باشند. این شامل روراست بودن با یکدیگر در مورد احساسات، افکار، باور ها، ارزش ها، امید ها، نگرانی ها، ترس ها، رویا ها و جاه طلبی ها است.

 

 

 

منابع
accord.ie/www.psychologytoday.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا