عشق بی قید و شرط چیست؟

تعریف عشق بدون قید و شرط این است که بگوییم شخصی شخص را غیرخودخواهانه دوست دارد. او به خوشبختی طرف مقابل اهمیت می دهد و بدون اینکه انتظاری در ازای آن داشته باشد برای کمک به آن فرد هر کاری انجام می دهد. به عبارت دیگر، اصطلاح عشق بی قید و شرط در تعریف عشق بی قید و شرط “عشق بدون شرط” است. برای تعریف غیرقانونی عشق به روشی دیگر، این نوعی عشق است که بین والدین و فرزند یا حتی بین سگ و صاحبش او وجود دارد. این عشق بدون انتظار یا حتی واقعاً مراقبت ارائه می شود. شما این شخص را از صمیم قلب دوست دارید و هیچ چیز تغییر نمی کند.

عشق بی قید و شرط به این معنی است که بدون قضاوت اشتباهات شخص را بپذیرید. در حالی که عشق رمانتیک بین دو نفر وسیله ای برای دوست داشتن بی قید و شرط است، مفهوم عشق بی قید و شرط به یک یا هر دو نفر اشاره دارد که دیگری را دوست دارند و انتظار بازگشت ندارند. برای اخذ اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

عشق بی قید و شرط چیست؟

عشق بدون قید و شرط نوعی از عشق است، خواه عشق رمانتیک، عشق مادری یا عشق جبران نشده ای که به دیگری می بخشید یا احساس می کنید. توصیف عشق بی قید و شرط این است که بگویید شما کسی را دوست دارید بدون توجه به عشق بی قید و شرط یا عشق غیروجودی که به شما باز می گرداند. از این رو این مدل از عشق اهمیت بسیار زیادی دارد و با ویژگی های خاصی برای افراد ارائه می گردد.

عشق مشروط در مقابل عشق بی قید و شرط

عشق بی قید و شرط

شما ممکن است بیشتر از بیشتر از عشق مشروط شنیده باشید. پس عشق مشروط چیست؟ عشق مشروط بیشتر روی شخص یا چیز متمرکز است. به عنوان مثال، می توانید بگویید “هی، من این ماشین را دوست دارم. عالی کار می کند!” این می تواند نمونه ای از عشق مشروط باشد. شما ماشین را دوست دارید زیرا عالی کار می کند. اگر ماشین به طور ناگهانی در بزرگراه متوقف شود، ممکن است دیگر عاشق آن ماشین نباشید. عشق شما به اتومبیل شما منوط به عملکرد عالی آن است. وقتی صحبت از مردم می شود، عشق مشروط به معنای عشق ما به شخصی است که آن شخص با این ایده مطابقت داشته باشد که چگونه انتظار داریم یک شخص فکر کند، عمل کند، لباس بپوشد و … . مثلاً عشق جامعه به افراد مشهور را در نظر بگیرید.

ممکن است احساس کنیم عشق ما به یک فرد مشهور حد و مرزی ندارد و هیچ کاری نمی توانند انجام دهند که بتواند آن عشق را ترک کند. سپس، متوجه می شویم که مشهور مورد علاقه ما فردی سو استفاده کننده است. نمی توانیم فیلم ها یا موسیقی آن ها را با سرعت کافی از مجموعه های خود خارج کنیم. عشق ما به آن فرد مشهور منوط به برآورده شدن همه انتظارات ما بود. همین که کوتاه آمدند، عشق ما تمام شد. این یک نمونه از نوع دوستی یا عشق کامل است. یک دقیقه شما آن ها را بی اندازه دوست دارید و لحظه دیگر نه.

کنترل در عشق مشروط

عشق مشروط بیشتر از عشق واقعی به کنترل بستگی دارد. شما شخص یا چیزی را دوست دارید زیرا در توهم کنترل هستید. با این حال، اگر آن شخص یا چیز دیگر “قابل کنترل” نباشد، دیگر آن را دوست ندارید. به همین دلیل است که عشق مشروط باعث ایجاد یک رابطه سالم نمی شود. اگر شریک زندگی شما در تلاش است تا نحوه لباس پوشیدن، رفتار و احساس شما را کنترل کند، در این صورت او سعی می کند تا شما را به ایده آل خود در مورد سرنوشت خود و نه شخصی که هستید برسانید. پذیرفتن شما برای آنچه که هستید یک عشق بی قید است. ساختن شما در یک تصویر کاذب که آن ها برای شما ایجاد کرده اند، عشق مشروط است. اگر رشته هایی از قبیل شغل، نگاه یا موقعیت خاصی به رابطه شما متصل باشد، این عشق بی قید و شرط نیست.

عشق مشروط بدون پختگی

عشق بی قید و شرط

شور اصلی از عشق مشروط است. به همین دلیل است که وقتی اشتیاق تمام می شود، گاهی نفرت جای آن را می گیرد. هر دو احساسات فوق العاده شدیدی هستند و وقتی شخصی که به او علاقه داریم کاری برای صدمه زدن به ما انجام دهد یا در غیر این صورت نظر ما را نسبت به او تغییر دهد، این اشتیاق می تواند به نفرت تبدیل شود. به همین دلیل است که اشتیاق و نفرت هر دو روی سکه هستند که عشق مشروط است و به همین دلیل است که نه یک احساس می تواند و نه باید در یک رابطه پخته و طولانی مدت وجود داشته باشد. این بدان معنا نیست که عشق پرشور شما به شریک زندگی خود چیز بدی است.

داشتن یک عشق پایدار، سازگار و بدون قید و شرط در زیر این اشتیاق مهم است که اگر آن ها انتظارات شما را برآورده نکنند، شور به نفرت تبدیل نشود. عاشق شدن اغلب یک روند سخت نیست، و همچنین افزایش نفرت نسبت به دیگری نیست. اساس عشق بی قید و شرط عملی فداکارانه است که در آن شور و نفرت بیشتر احساسات خودمحورانه است. محدودیت یا عشقی که درگیر اشتیاق و عشق مشروط است، یک پایه عصبی از عشق بی قید و شرط است. آن ها به هم پیوسته اند، در عین حال از هم جدا هستند.

آیا عشق بی قید و شرط امکان پذیر است؟

ممکن است از خود بپرسید: آیا ممکن است عاشق کسی بدون قید و شرط شوید؟ و پاسخ این است: کاملا! هرچند این چیزی نیست که به راحتی همراه شود. این یک توجه مثبت بدون قید و شرط برای زندگی شخص دیگری است. عشق بدون قید و شرط یک عشق بالغ یا عشق رمانتیک است. حتی ممکن است برای کسی باشد که به ما وابستگی دارد. شاید شما هم شنیده باشید این که زندگی خود را وابسته به شریک زندگی مان بدانیم کاری نا سالم است. باید بگوییم این درست است. برای برقراری تعادل به غیر از شریک زندگی خود به دوستان، سرگرمی ها و سایر علایق نیاز دارید.

اعتماد بیش از حد به شریک زندگی خود برای برآورده ساختن تمام نیازهای شما می تواند باعث از بین رفتن رابطه شود و صادقانه بگویم این برای همسرتان ناعادلانه است. شما باید از خود مراقبت کنید. هنگامی که اطمینان حاصل کردید نیازهای خود را برآورده کرده اید، در این صورت شانس بیشتری خواهید دید که شکوفا شوید و رابطه شما قابل احترام و پر از عشق بی قید و شرط است. از طرف دیگر، رابطه شما به سختی بالاتر از رابطه والدین و فرزند خواهد بود: “انتظار دارم شما برای همیشه مرا دوست داشته باشید، هر چقدر هم که با شما برخورد بدی داشته باشم.”

چگونه بفهمیم در یک رابطه بدون قید و شرط هستیم؟

عشق بی قید و شرط

توجه مثبت بدون قید و شرط به دیگری گاهی سیال نیست. عشق بی قید و شرط فقط مربوط به والدین و حیوانات خانگی نیست. عشق رمانتیک نیز می تواند به یک عشق بی قید و شرط تبدیل شود – در واقع، “عشق واقعی” مترادف با عشق بی قید و شرط است. شما می دانید که عشق غیر شرطی به شخص دیگری دارید وقتی آن شخص را به خاطر تقصیرهای او قضاوت نکنید، و وقتی همدلی را احساس می کنید و ابراز همدردی می کنید وقتی روز بدی را پشت سر گذاشته اند. در نهایت، عشق بی قید به چیزی منتقل می شود که در تمام زندگی خود شنیده اید: شما همسرتان را در بدترین شرایط خود قبول می کنید و در بهترین حالت از او لذت می برید.

این یکی از توصیه هایی است که هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شخصی که با او هستید برای ازدواج مناسب است یا نه پرسیده می شود. توجه مثبت بدون قید و شرط به این معنی است که اگر شما را در بدترین حالت دیده اند و هنوز عاشق شما هستند. هر فردی روز بدی را پشت سر می گذارد، یا گاهی اوقات روحیه بدی خواهد داشت. همه ما تکه های خشن شخصی خود را خواهیم داشت، که ممکن است منجر به ایجاد تکه های خشن در روابط شما شود. با این حال، عشق بی قید و شرط به این معنی است که آینده هر چه باشد، شما ایمان و اطمینان دارید که شما و شریک زندگی خود از یکدیگر حمایت خواهید کرد. وقتی بی قید و شرط دوست داشته باشید و دوست داشته شوید، دیگر نیازی به انجام کار های عجیب در رابطه نیست.

تفاوت بین عشق بی قید و شرط و سو استفاده چیست؟

شریک زندگی شما ممکن است نسبت به شما نیز عشق بی قید و شرطی احساس کند، اما این به او اجازه نمی دهد از شما سو استفاده کند، زیرا می داند هر چقدر با شما رفتار بدی داشته باشند، شما همیشه برمی گردید. مرزهای سالم برای عشق بی قید و شرط ضروری است. اگر کسی به طور مداوم مرزهای شما را نقض می کند، پس شما را بی قید و شرط دوست ندارد. عشق آنها منوط به توانایی آنهاست، بدون توجه به احساسات شما، هر طور که بخواهند با شما رفتار کنند.

اگر احساس می کنید که علی رغم سو استفاده، کسی را بدون قید و شرط دوست دارید، این عشق بی قید و شرط واقعی نیز نیست. عشقی که احساس می کنید نتیجه دستکاری سو استفاده کننده و اضطراب شخصی شما در مورد زندگی بدون آنها است. عشق بی قید و شرط به معنای چشم پوشی از آزارهای ناچیز در رابطه است، مانند خوردن آخرین دونات و گذاشتن جعبه خالی روی پیشخوان یا فراموش کردن قرار دادن کلید. عشق بی قید و شرط به معنی بخشش در ارتباط با سو استفاده های کلامی و جسمی نیست.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا