حمام صدا چیست؟

در دنیای روان شناسی مهم ترین روش ها برای داشتن آرامش بیشتر برای شما به وجود آماده است. دغدغه همه مردم در این دنیا همین رسیدن به آرامش است. با داشتن آرامش افراد به راحتی می توانند روی رویداد های مختلف زندگی و کاری تمرکز داشته باشند. ایجاد آرامش از نظر روان شناسی از طریق راه های مختلفی امکان پذیر است. یکی از راه هایی که برای کسب آرامش روحی روانی توسط روان شناسان پیشنهاد شده است استفاده از روش حمام صدا است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

برای بهبودی مشکلات مختلف و دست یابی به آرامش و رفع استرس می توانید به مشاوران زبده و کار آزموده مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

چگونه یک حمام صدا را تجربه کنیم؟

اگرچه به نظر می رسد حمام های صوتی مفهومی در “عصر جدید” باشند. اما عمل ترمیم بدن از طریق صدا از نظر فنی هزاران سال قدمت دارد و ریشه های عمیقی در فرهنگ ها در سراسر جهان دارد. این “موسیقی پاک کننده معنوی” متناسب با مکان و فرهنگ متفاوت است. اما می تواند به سادگی شعار دادن یک جمله در ادامه جلسه یوگا یا به سختی یک تجربه یک ساعته در یک فضای اختصاصی با یک متخصص صدا باشد. با راهنمایی های تخصصی، همه مواردی را که باید در مورد وان حمام صوتی بدانید. حمام های صوتی چه مزایایی برای شرکت کنندگان دارد. این که چگونه می توانید خودتان آن را تجربه کنید، بیان کردیم.

حمام صدا چیست؟

بر اساس یک مطالعه منبع معتبر ، امواج تسکین دهنده و انعکاس دهنده صدا از سازهای سنتی کوبه ای و کوبه ای که به آن “حمام صدا” نیز می گویند، می تواند به برطرف شدن و یا بهبود علائم استرس، خستگی و افسردگی کمک کند. از آن جا که استرس با سایر موارد مانند دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است، درگیر شدن در حمام های صوتی نیز می تواند یک استراتژی پیشگیری خوب برای کاهش خطر بیماری های مزمن باشد.به طور کلی، حمام صوتی یک تجربه مراقبه ای است که در آن افراد حاضر در امواج صوتی “غسل می شوند”. این امواج توسط منابع مختلفی تولید می شوند، از جمله ابزار های شفا بخشی مانند گونگ، کاسه آواز، کوبه، زنگ، جغجغه، چنگال تنظیم و حتی صدای خود انسان هم می تواند باشد.

موسیقی ملودی یا ریتمی جذاب مانند آن چه در یک کنسرت راک یا سمفونی تجربه می کنید ندارد، اما در عوض شستشوی دقیق ساز و صدا با طنین اندازی ویژه و صدای واضح  باعث آرامش  است. هدف واقعاً تغییر و کمک به تعادل انرژی شرکت کنندگان است. در حین حمام صدا، نمی خواهید ملودی را اصطلاحا بخورید. شما نمی خواهید همه چیز را تکرار کنید زیرا نمی خواهید مغز یک ضربان تکراری را تشخیص دهد. در عوض، شما می خواهید که شرکت کنندگان آزاد شوند و می خواهید مغز رها شود. “، تامالین میلر ، تمرین کننده اصلی صدا در Naturopathica Chelsea در نیویورک در این باره بسیار توضیح می دهد. در طول حمام صدا، شرکت کنندگان برای کل تجربه به پشت دراز می کشند.

نکته قابل توجه درباره حمام صدا 

این مدل گاهی اوقات به عنوان موقعیت Savasana در یوگا شناخته می شود. کریستینا رساسکو، یک متخصص بهبود صدا و درمان گر یوگا در Saffron & Sage در سن دیگو، کالیفرنیا این نکته را به سایر نکات اضافه می کند. پزشک بهبود صدا تجربه را تسهیل می کند و گاهی اوقات کل گروه با شعار ها، مانتراها یا اوم های رول شرکت می کنند. یک تجربه هدایت شده مانند این معمولاً بین 15 تا 60 دقیقه طول می کشد. تحقیقات در مورد این موضوع محدود است ، اما مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد حمام صوتی ممکن است باعث بهبود خلق و خوی شما شود و از جمله موارد دیگر تنش مانند را در بدن شما آزاد کند.

حمام های صوتی جایگزینی برای درمان های اثبات شده نیستند. اما می توانند مکمل کم خطر سایر روش هایی باشند که با پزشک خود در آن جستجو کرده اید. در کل گوش دادن به موسیقی چگونه می تواند فواید روانشناختی داشته باشد؟

فواید حمام صدا

هدف کلی یک حمام صدا ایجاد یک حالت هماهنگی در شنونده با استفاده از صدا برای پاک کردن اختلاف از زمینه های انرژی شرکت کنندگان است. از جمله مزایای آن می توان به آرامش، افزایش احساس رفاه، آگاهی بیشتر و دسترسی به تجربه بینایی درونی اشاره کرد. این نکته را میث میسترکا، یکی از بنیان گذاران حمام صدای کریستال در لس آنجلس، می گوید. علاوه بر کمک به آرامش بدن، برخی از پزشکان متخصص صدا، استدلال می کنند که حمام های صوتی به طور بالقوه باعث بهبودی جسمی می شوند. میلر این تجربه را به طب سوزنی تشبیه می کند.

“اگر به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید، احتمالاً در جایی انرژی شما مسدود شده است که پزشک به شما کمک می کند تا آن را باز کنید. حمام صدا مشابه است، اما شما به جای سوزن از فرکانس و لرزش صدا  استفاده می کنید، “میلر می گوید. “در Naturopathica ، ما دیده ایم که افراد مناطق خاصی از بدن خود را دارند که می توانند احساس کنند شل شدن عضلات یا از بین رفتن درد به معنای واقعی کلمه همراه آن است.” اگرچه ممکن است به نظر واقعی “خیلی خوب باشد”،  اما داده های موافق دیگری هم وجود دارد. مطالعات زیادی به تأثیرات درمانی موسیقی و صدا درمانی اشاره کرده است. “صدا درمانی ریشه عمیق در علم دارد و مبتنی بر اصول فیزیک کوانتوم و هندسه مقدس است.

نکته قابل توجه

صدها آزمایش بالینی و مطالعات کاغذ سفید بررسی شده در مورد خواص درمانی صدا وجود دارد. ”Resasco می افزاید. “در حقیقت، طب غربی روزانه از امواج صوتی به صورت فناوری سونوگرافی استفاده می کند. که می تواند برای تجزیه سنگ کلیه در سایر موارد استفاده شود.”

فرآیند  ایده آل در حمام صدا

به استثنای “ضد شاخص ها” یا کسانی که نباید شرکت کنند. مانند شخصی که دچار ضربه مغزی شده است. کارشناسانی که با آن ها صحبت کردیم گفتند که حمام های صوتی برای هر شخصی که علاقه مند به تجربه آن است بسیار مناسب است. رساسکو می گوید: این زیبایی حمام های صوتی است. آن ها برای هر کس در هر مرحله از زندگی خود هستند. از آنجا که این مسئله اهمیت بسیاری دارد. باید این نکته بسیار مهم را هم بدانید که برای شرکت در این زمینه نیازی به توانایی ورزشی یا انعطاف پذیری ندارید.

در واقع، حمام های صوتی برای بارداری، پیش بینی و بازتوانی، پیر و جوان یا افرادی که بیماری، آسیب و ضربه را تجربه می کنند بسیار مفید هستند. ” وی اضافه می کند که حمام های صوتی ممکن است به ویژه برای کسی که در برقراری ارتباط با مراقبه های سنتی یا یوگا مشکل داشته است مفید باشد، اما هنوز هم مشتاقانه تجربه مزایای مشابه را دارد. این امر به ویژه اگر بیش از حد فکر کنید یا افکار زیادی داشته باشید که مدیتیشن را به روشی سنتی تر دشوار می کند، صادق است.

میلر موافق است و می گوید، “برای بسیاری از مردم، شرکت در حمام صدا در مقابل مراقبه های سنتی اگر به توصیه روان شناسان باشد همراه با تجربه بهتری است. میلر می گوید من به مردم توصیه می کنم وقتی احساس می کنند به آن احتیاج دارند اقدام کنند. در حالت ایده آل، شما هر هفته می توانید از این گزینه استفاد کنید، به خصوص هنگامی که با الگوهای فکری یا استرس روبرو هستید.  مسلماً بهترین قسمت این است که شما مجبور نیستید کاری انجام دهید جز این که با لباس راحت ظاهر شوید و صداهای اطراف خود را هنگام آرام خوابیدن دریافت کنید.

چگونه یک حمام صدا را تجربه کنیم؟

حمام های صوتی در نقاط مختلف با شرایط ایده آل در کشور های مختلف وجود دارند و حتی حمام های صوتی “pop up” نیز وجود دارد که می توانید در پارک ها، کلیساها و سایر فضاهای عمومی مشاهده کنید. استودیوهای یوگا و مدیتیشن اغلب به طور منظم میزبان این رویداد ها هستند و مکانی عالی برای شروع جستجوی شما هستند. محل زندگی شما بر میزان فراوانی این فرصت ها تأثیر می گذارد، اما به طور کلی حضور در محلی به صورت محلی بسیار دشوار نیست.

نکته قابل توجه

Resasco به شدت تجربه یک حمام صوتی  را توصیه می کند. خصوصاً اگر آسیب خاصی (جسمی یا غیر از این) دارید که می خواهید درمان را هدف خود قرار دهید. او می گوید، “فرکانس های مختلف ابزار های بهبود صدا مانند چنگال تنظیم و کاسه آواز کریستال، بر اندام های مختلف، احساسات، بیماری ها، آسیب ها، چاکراها و ضربه تأثیر می گذارد. داشتن یک جلسه صدا درمانی که شخصاً مطابق با نیاز های شما تنظیم شود، تغییر دهنده بازی است. ” شما همچنین می توانید ابزار های صوتی را بخرید. یا با استفاده از صدای خودتان یک حمام صدا در خانه ایجاد کنید. با این حال، Resasco خاطرنشان می کند که اگر توسط یک متخصص راهنمایی شوید. ممکن است لذت بردن از این تجربه آسان تر باشد.

برای یک رسانه شاد، گوش دادن به ضبط حمام صدا را در نظر بگیرید. Misterka چندین مورد را در وب سایت خود ارائه می دهد. و تعدادی از برنامه های حمام صدا نیز وجود دارد.

میسترکا می گوید: “در نهایت، یک حمام صوتی یک تجربه ذهنی است و شما می توانید حمام های مختلف صوتی را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است. در حالت ایده آل، شما باید احساس کنید نوازنده ای که حمام صوتی ارائه می دهد. دارای اهداف مثبت سلامتی، عشق و شفا بخشی است. این یک تجربه منحصر به فرد است که واقعاً قابل مقایسه با سایر روش های درمانی نیست. به طور بالقوه یک مکمل فوق العاده برای هر برنامه درمانی یا سلامتی است. 

 

 

منابع
www.verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا