رابطه با افراد درونگرا

اگر با یک فرد درونگرا رابطه دارید، ممکن است در درک شریک زندگی خود و ترجیحات او مشکل داشته باشید، مخصوصاً اگر فرد برون گرایی باشید و در مراحل اولیه آشنایی باشید. در رابطه با افراد درونگرا باید بدانیم، کسانی که درون گرا هستند می توانند دارای رفتار های گیج کننده ای باشند. از این گذشته، درون گراها مخالف قطبی برون گراها هستند. در جایی که یک برون گرا از مهمانی های بزرگ و بیرون رفتن لذت می برد، افراد درونگرا ممکن است یک شب آرام را با دوستان نزدیک ترجیح دهند. در حالی که افراد برون گرا از گذراندن وقت زیادی در موقعیت های اجتماعی لذت می برند، یک فرد درون گرا خسته می شود و پس از سپری شدن در محیط های اجتماعی به زمان دیگری برای شارژ مجدد نیاز دارد.

اگر فرد برون گرایی باشید، بسیاری از کار هایی که یک فرد درونگرا انجام می دهد برای شما منطقی نخواهد بود. بعلاوه، بسیار آسان است که نیاز آن ها به زمان تنهایی را به درستی تفسیر کنید زیرا این افراد فقط به شما علاقه مند نیستند. برای اینکه شما از پیش فرض های غلط جلوگیری کنید، مهم این است که بدانید چه عواملی باعث می شود فرد درون گرا وقتی صحبت از روابط دوستانه می شود، رفتار می کند. در اینجا آنچه را که باید در صورت قرار ملاقات با یک فرد درونگرا بدانید آورده شده است. 

درون گرایی چیست؟

قبل از اینکه کاملاً بفهمید معاشرت با یک فرد درونگرا چیست، باید بدانید درونگرایی چیست و چه نیست. به طور کلی، درونگرایی یک ویژگی شخصیتی است که در آن فرد بیشتر از اینکه بر منابع تحریک خارجی تمرکز کند، روی احساسات درونی تمرکز می کند. به طور معمول، افرادی که درون گرا هستند، گروه کوچکی از دوستان صمیمی دارند، از خلوت لذت می برند و گروه های بزرگ یا مهمانی های بزرگ را برای خود نمی پسندند. آن ها همچنین بسیار خودآگاه هستند، از مشاهده افراد و موقعیت ها لذت می برند و به سمت مشاغلی می روند که استقلال را تقویت می کنند. همچنین توجه به این نکته مهم است که درونگرایی همان غیر اجتماعی بودن، اضطراب اجتماعی یا خجالتی بودن نیست.

نکته قابل توجه

هنگامی که صحبت از درونگرایی می شود، با وجود این واقعیت که افراد درونگرا حدود یک سوم تا نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، تعدادی از باورهای غلط نیز وجود دارد. در واقع، بسیاری از افراد درون گرا گزارش می کنند که سو تفاهم های بسیاری برای دیگران در ارتباط با آن ها ایجاد شده است. وقتی ساکت هستند، مردم معمولاً تصور می کنند که باید چیزی اشتباه اتفاق افتاده باشد یا عصبانی یا افسرده باشند.

بعضی اوقات حتی ممکن است افراد احساس کنند که آن ها کاملاً متزلزل یا دارای افکار دور از ذهن هستند. در عوض، بیشتر افراد درونگرا ممکن است ساکت باشند، فقط به این دلیل که نیازی به مرکز توجه بودن ندارند. آن ها ترجیح می دهند محیط و افراد اطراف خود را مشاهده کنند. آن ها معمولاً در آنچه در مورد خود با دیگران به اشتراک می گذارند، بیشتر محافطه کار هستند. علاوه بر این، درونگرایی عجیب یا ضعف نیست. درونگرایی و برون گرایی تقریباً در هر گونه از حیوانات حتی مگس های میوه خوار هم شناسایی شده است.

هم برون‌گرایی و هم درون گرایی سودمند هستند.

 گاهی برون گرایی سودمند است و گاهی درونگرایی سودمند است. هر دو ویژگی شخصیتی دارای ارزش و اهمیت هستند. درک این واقعیت ضروری است زیرا شما را از این فرض که یک ویژگی شخصیتی بر دیگری ارجح است، بازمی دارد. در عوض، فقط بپذیرید که برون گراها و درون گراها متفاوت هستند.

اگر رابطه با افراد درونگرا دارید خصوصیات آن ها را بدانید

رابطه با افراد درونگرا

وقتی صحبت از شناسایی درونگرایی می شود، مهم است که کمرویی و درونگرایی را اشتباه نگیرید. اگرچه این واقعیت است که ممکن است برخی از افراد درونگرا خجالتی باشند، اما کمرویی مشخصه دقیقی برای یک فرد درونگرا نیست. در واقع، افراد درون گرای زیادی هستند که خارج از دایره می شوند.

ویژگی های اصلی درون گراها 
  • تمایل دارند بسیار مراقب باشند و امور را در سطح عمیق پردازش کنند
  • تنهایی را در آغوش بگیرند.
  • ترجیح می دهند پردازش افکار  را درونی انجام دهند تا اینکه با دیگرات صحبت کنند.
  • انتخاب می کنند که اطلاعات شخصی را فقط با تعداد معدودی به اشتراک بگذارند.
  • نوشتن، ارسال پیام کوتاه و سایر اشکال ارتباط کتبی را بر گفتگو ترجیح می دهند.
  • احساسات نمایشی کمتری نسبت به همتایان برون گرای خود از خود نشان می دهند.
  • توسط گروههای زیادی از مردم خسته می سوند.
  • در محیط های ساکت و آرام احساس زنده بودن و نشاط می کنند.
  • یک حلقه کوچک از دوستان نزدیک دارند.
  • شنوندگان عالی هستند و مردم را در سطح عمیق می شناسند.
  • به جای گفتگوهای کوچک تعاملات معنی دار را انجام می دهند.

بهترین راه برای تعیین درونگرایی یا نبودن همسرتان این است که به سادگی سوال کنید. وقتی نوبت به هویت و خلق و خو می رسد، افراد تمایل دارند کاملاً در مورد اینکه چه کسی هستند و چه عواملی باعث اذیت آن ها می شود، صحبت کنند. یکی از راه های کسب اطلاعات بیشتر در مورد یکدیگر، انجام تست شخصیت با هم یا یادگیری زبان های عاشقانه خود است. می توانید تست شخصیت Myers Briggs، Enneagram یا Big Five را امتحان کنید. نکته اصلی این است که هر دوی شما درمورد یکدیگر می توانید آنچه را که می توانید بیاموزید تا بتوانید نسبت به نحوه عملکرد شریک زندگی، ترجیحات و نیازهای او در یک رابطه حساس باشید.

نکاتی درباره آشنایی با رابطه با افراد درونگرا

اگر متوجه شوید که با یک فرد درون گرا در حال برقراری ارتباط هستید و یک فرد برونگرا یا یک جاه طلب هستید – یا حتی اگر یک فرد درون گرا نیز باشید دانستن چگونگی برخورد با یک فرد درون گرا می تواند مفید باشد. از انتخاب گزینه های ایده آل برای قرار ملاقات گرفته تا اختصاص دادن فضای مناسب به آنها اهمیت دارد. اگر بدانید شریک زندگی شما ممکن است چه چیزی را ترجیح دهد، آشنایی با یک فرد درونگرا چالش برانگیز نخواهد بود. در ادامه مقاله چند نکته برای شروع وجود دارد.

این شرایط را قبول کنید.

بسیاری از اوقات، افراد سعی می کنند شخص مورد نظرشان را با ذهنیت خود ملاقات کنند، به جای اینکه آن ها را برای آنچه که هستند قبول کنند. اگر با یک فرد درون گرا هستید، سعی کنید قضاوت نکنید که چه کسی هستند یا آن ها را تحت فشار قرار ندهید تا فردی باشند که نیستند. در عوض، از آنچه شریک زندگی شما ارائه می دهد، قدردانی کنید. افراد درونگرا این فرصت را برای شریک زندگی دوست خود فراهم می کنند که سرعت خود را کاهش دهد، در مورد مسائل تأمل کند و بیشتر به درون نگری بپردازد. به همین ترتیب، اگر فرد برون گرا هستید،

می توانید به همسرتان فرصت امتحان چیز های جدید و ملاقات با افراد جدید را بدهید. نکته اصلی این است که همه انگ اجتماعی که در درون گرایی وجود دارد را فراموش کنید. بیشتر آن ها بسیار نادرست هستند. درون گرایی ضعف نیست و به این معنا نیست که افراد درونگرا مردم را دوست ندارند یا ضد اجتماعی هستند. در واقع بسیاری از افراد درونگرا کار های بسیار برونگرایانه انجام می دهند. آن ها همچنین دوست دارند با مردم معاشرت کنند. تفاوت در این است که فرد درون گرا برای شارژ مجدد به زمان تنهایی احتیاج دارد و یک برون گرا نیز چنین نخواهد کرد.

در رابطه با افراد درونگرا یک فرد ایمن باشید.

رابطه با افراد درونگرا

شریک درون گرای شما ممکن است درونی ترین افکار خود را ارائه کند و با آن ها در میان بگذارد. وقتی احساس کنند که نه تنها به آن ها گوش داده می شود بلکه شما فردی ایمن برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی با او هستید، شرایط ویژه تر خواهد بود. اگر آنها احساس کنند که هنگام صحبت، مجبورند دائماً با شما رقابت کنند یا اگر همه صحبت ها را انجام می دهید، آن ها به راحتی گوش می دهند و اشتراک زیادی با شما نخواهند داشت. با گوش دادن به آن ها و تمرکز بر روی صحبت های شان نشان دهید که در حال برقرار ارتباط هستید و برای آن ها ارزش گذاشته اید.

ارتباط معنی دار با آن ها داشته باشید.

به جای تمرکز بر انجام همه کارهای صحیح در یک رابطه مانند تماس در زمان مناسب، ارسال پیام کوتاه به طور مداوم و گفتن موارد صحیح، ایجاد ارتباط معنی دار با شریک زندگی خود را در ذهن متمرکز کنید. در واقع، بیشتر افراد درونگرا تمایل به گفتگو های متفکرانه و جالب در مورد موضوعی دارند که برای آن ها جالب است. اگر مطمئن نیستید که علایق آن ها چیست، از آن ها سوال کنید تا بتوانید اشتیاق و اهداف آن ها را به اشتراک بگذارید. افراد درونگرا یک ارتباط ذهنی می خواهند که در آن دنیای درونی خود را با آن ها به اشتراک بگذارید. فقط مطمئن باشید که در واقع به حرف های آن ها گوش فرا می دهید و اگر از پاسخ دادن ناراحت هستید یا احساس می کنید هنوز پاسخی ندارید از فشار گذاشتن بر روی آن ها جلوگیری کنید.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا