نکاتی که افراد درونگرا می خواهند بدانند!

در حالی که افراد درونگرا از یک سوم تا نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند ، 1 نفر با این تیپ شخصیتی اغلب گزارش می دهد که دیگران به نظر نمی رسد آن ها را درک کنند. در اینجا برخی از بزرگترین افسانه ها ، باورهای غلط و سو تفاهم در مورد معنای درون گرایی آورده شده است. ما در این مقاله در ارتباط با نکاتی که افراد درونگرا می خواهند بدانند صحبت کرده ایم. شما برای مقابله با شرایط سخت می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. با مراجعه به این مرکز می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید.

درونگرایی

گاهی اوقات مردم این فکر را می کنند که فقط به این دلیل که فرد ساکت است، به این معنی است که فرد خجالتی است. درک این نکته مهم است که بین درونگرایی ، کمرویی و اضطراب اجتماعی تفاوت زیادی وجود دارد. افراد درونگرا لزوماً از گفتگو با دیگران ترس ندارند ، اگرچه برخی از افراد درونگرا قطعاً کمرویی یا اضطراب اجتماعی را تجربه می کنند.

افراد درونگرا تمایل بیشتری به حفظ و تحریک درون گرایی دارند. آن ها دوست دارند قبل از اینکه به مکالمه زیادی بپردازند ، یک شخص را بیشتر بشناسند . افراد درونگرا ترجیح می دهند قبل از صحبت ، فکر کنند. آنها معمولاً از چت و گفتگوی کوچک یا گفتگوی کوچک لذت نمی برند. بنابراین ، دفعه دیگر که متوجه شخصی ساکت و منزوی شدید ، تصور نکنید که او خجالتی است یا از گفتگو با دیگران می ترسد.

واقعیت ها و افسانه ها درباره درونگرایی

آن ها عصبانی و افسرده نیستند.

وقتی یک فرد درونگرا بیش از حد از برقراری ارتباط اجتماعی واهمه دارد و بیش از حد احساس غرق شدن می کند ، برای شارژ مجدد معمولاً به کمی وقت آرام و خلوت نیاز دارند. متأسفانه ، مردم گاهی اوقات این تمایل به تنها بودن را به عنوان شرایط عاطفی منفی مانند عصبانیت ، افسردگی ، بی حالی یا اضطراب تفسیر نمی کنند.  اگر یک فرد درون گرا هستید ، ممکن است به یاد بیاورید که والدین یا دیگر بزرگسالان به شما گفته اند “از اتاق خود بیرون بیایید و با جمع باشید” ، در حالی که واقعاً سعی می کردید کمی وقت آرام داشته باشید. این امر می تواند برای افراد برونگرا گیج کننده باشد که ممکن است درک نکنند چرا یک فرد به تنهایی احتیاج دارد. افراد درونگرا ممکن است تعجب کنند در حالی که افراد دیگر نیاز به تنها بودن را بی ادبانه یا رذیلانه توصیف می کنند.

افراد درون گرا هم سرگرم می شوند.

افراد درونگرا طرفدار احزاب نیستند. اگرچه ممکن است در یک اجتماع بلند و شلوغ اجتماعی ساکت باشند ، اما این بدان معنا نیست که آن ها سرگرم نمی شوند. در بسیاری از موارد ، افراد درونگرا در اتاق راضی به نشستن و مشاهده هستند ، و همه مناظر جالب ، اصوات و گفتگو ها را به خود اختصاص می دهند. آن ها کنجکاو هستند و می خواهند درباره جهان و افراد اطرافشان بیشتر بدانند. گرچه برون گراها ممکن است با طرح سوال و شروع مکالمه این کار را انجام دهند ، افراد درونگرا ترجیح می دهند گوش دهند و تأمل کنند.

آن ها بی ادب نیستند.

افراد درونگرا هنگام ملاقات با دیگران می توانند ساکت و محفوظ باشند و دانستن اینکه آن ها به چه چیزی فکر می کنند دشوار است. این می تواند باعث شود دیگران آنها را با رفتار بی ادبانه تصور کنند. قبل از اینکه این ذخیره اولیه را به بی ادبی تعبیر کنید ، شخصیت و سبک های بین فردی را در نظر بگیرید. درک این نکته مهم است که یک فرد درون گرا ممکن است به سادگی نیاز داشته باشد که شما را بهتر بشناسد قبل از اینکه احساس راحتی کند و مایل به بروز احساسات خود باشد.

درون گراها عجیب نیستند.

طبق برخی تخمین ها ، به اندازه نیمی از جمعیت ، افراد درونگرا را تشخیص می دهند. فقط بر اساس این ارقام ، درونگرایی مسلماً چیز عجیب ، عجیب و غریب یا حتی متفاوتی نیست. افراد درون گرا گاهی ناعادلانه به عنوان عجیب طبقه بندی می شوند. افراد درونگرا بیش از آن که توجه زیادی به محبوبیت یا مد روز داشته باشند ، منافع خود را دنبال می کنند.

آن ها نمی خواهند که همیشه تنها باشند.

گرچه افراد درونگرا برای به دست آوردن انرژی خود ممکن است هر روز نیاز به مدتی تنها داشته باشند ، اما قطعاً به این معنی نیست که آن ها می خواهند همیشه تنها باشند. اما حتی گذراندن وقت با دوستان نزدیک و عزیزان نیز می تواند خسته کننده باشد. افراد با شخصیت درون گرا به طور دوره ای برای از بین بردن فشار و بازیابی انرژی که در هنگام معاشرت صرف می كنند ، به زمان آرام نیاز دارند.

آن ها آگورافوبیک نیستند.

صرف اینکه افراد درونگرا ساکت هستند و از دوره های تنهایی لذت می برند به معنای آگورافوبیا نیست. مطمئناً ، برخی از افراد درون گرا و آگورافوبیک هستند ، اما یکی از آن ها شاخص دیگری نیست. بسیاری از افراد درونگرا خود را “بدن خانه” یا افرادی توصیف می کنند که از معاشرت در خانه و لذت بردن از خانواده و سرگرمی های خود لذت می برند. این بدان معنا نیست که آنها از فضاهای عمومی می ترسند.

افراد درون گرا عزت نفس پایینی ندارند.

تصور غلط دیگری که در مورد افراد درونگرا وجود دارد این است که ساکت و محفوظ هستند زیرا اعتماد به نفس پایینی دارند و یا اعتماد به نفس ندارند. این مسئله به ویژه برای بچه های درونگرا که به طور مداوم توسط بزرگسالانی که فکر می کنند معاشرت روشی برای “اصلاح” بچه هایی است که بزرگسالان تصور می کنند ، مشکل ساز می شود و مسئله ساز است. تصور نکنید که افراد درونگرا از اعتماد به نفس برخوردار نیستند. کودکانی که از بزرگسالان و همسالان خود بازخورد مداوم می گیرند مبنی بر اینکه اساساً در شخصیت آن ها مشکلی وجود دارد ، ممکن است در نتیجه خود را زیر سال ببرند. نکاتی که افراد درونگرا می خواهند بدانند در موارد مختلفی است.

افراد درونگرا از مردم متنفر نیستند.

افرادی که درون گرا هستند ، ضد انسان نیستند. در واقع ، افراد درونگرا معمولاً علاقه زیادی به افراد دارند. آن ها به راحتی از طریق بسیاری از گفتگو ها و معاشرت ها ، به ویژه بسیاری از مواردی که تصور می کنند غیرضروری است ، خسته شده اند. بحث کوچک چیزی است که باعث می شود اکثر افراد درونگرا له شوند. آنچه آنها نیاز دارند دلیل برای صحبت است. بنابراین چه کاری می توانید برای شروع مکالمه با یک فرد درونگرا انجام دهید؟ سعی کنید مکالمه جالبی را در مورد موضوعی که درون گرا از آن حفظ می کند شروع کنید و ممکن است متوجه شوید که آن ها می توانند پرحرف ترین فرد اتاق باشند.

افراد درون گرا نیازی به اصلاح ندارند.

نکاتی که افراد درونگرا می خواهند بدانند بسیار خاص است. درونگرایی غالباً به عنوان چیزی که باید بر آن غلبه شود ، تلقی می شود . بسیاری از افراد درون گرا گزارش می دهند که معلمان و دیگر بزرگسالان اغلب آنها را مجبور به ورود به موقعیت هایی می کنند که احساس ناراحتی یا شلوغی می کنند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • انتخاب یک دانش آموز ساکت به عنوان رهبر یک گروه.
  • تعیین نقش اصلی در بازی کلاس به کودک محفوظ.
  • برای انجام کارهای گروهی ، بچه های ساکت با برونگرا ترین بچه ها را در کلاس جفت کنید.

چنین کارهایی غالباً با این توجیه همراه است: “شما خیلی ساکت هستید و برای بیشتر شاد شدن به شما کمک می کند از پس آن برآیید!” اما درونگرایی چیزی نیست که “از پس آن برآییم”. کمرویی شدید و اضطراب اجتماعی مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد ، به ویژه اگر منجر به پریشانی یا اختلال در زندگی روزمره شود. اما باید با روشی دلسوزانه و حرفه ای برخورد شود. مجبور كردن یك كودك خجالتی یا مضطرب در موقعیت های اجتماعی كه احساس خستگی یا ناراحتی می كنند مناسب ترین راه برای كمك نیست.

ساکت بودن همان خجالتی بودن نیست.

 درون گراها نیازی به تجزیه و بازسازی مجدد به درون  ندارند. به شما گفته اند “تو خیلی ساکت هستی و این نشانه بی احساس و بی ادبانه است. افراد درونگرا تنها تیپ های شخصیتی نیستند که در برخی مواقع دچار سو تفاهم می شوند. افراد برونگرا اغلب توسط کسانی متهم می شوند که آنها را بلندگو و بیش از حد پرحرف نمی دانند

برای یک فرد درونگرا ، دائماً گفته می شود که “ساکت هستید” بسیار شبیه این است که به یک برون گرا بگویید که “آنها هرگز ساکت نمی شوند”. این بی مورد بی ادبانه است و با این مفهوم همراه است که مشکلی در فرد وجود دارد. هر دو تیپ شخصیتی باید تلاش کنند تا کسانی را که با آنها متفاوت هستند درک کنند. افراد درون گرا همانگونه که برون گراها شرایطی دارند ، نیازها و تحولات خاص خود را دارند.

سخن پایانی

در این مقاله ما به بررسی نکاتی که افراد درونگرا می خواهند بدانند پرداختیم. همه افراد درونگرا (یا برون گراها) مثل هم نیستند. نقاشی کردن هر نوع شخصیت با ضربه های گسترده ، همه تفاوت های ظریف و جزئی را که از هر فرد به یک فرد منحصر به فرد تبدیل می کند ، از دست می دهد. یادگیری بیشتر در مورد اینکه چگونه افراد با این تیپ های شخصیتی تمایل به تفکر ، عمل و احساس دارند ، می تواند درک شما از افرادی را که با شما متفاوت هستند بهبود ببخشد.

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا